Şimdi Ara

RENAULT GRAND SCENIC 3 & SCENIC 3 (109. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.314
Cevap
42
Favori
164.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frontoza

    Arkadaşlar

    Kalabalık bir aile olmamız ve araç değiştirme hevesimizin de olması sebebiyle 2012 model grand scenic privilige veya icon donanımlı bir araç almayı planlıyorum.Araçlar 68-73 bin bandında.Kimsede fiyat düşmüyor,forumu geriye doğru okudum aynı model 120 binde aracı bir arkadaş Nisan ayında 58.000 tl ye almış.Bu zaman diliminde bu araç bu kadar zamlandımı,yoksa fiyatlarmı fahiş.Bu arabanın alış satışı nasıl,satmak istesek ne kadar sürede gider.Aracı tavsiye edermisiniz .EDC şanzıman kullanıcılarının durumu nedir.
    kendim 2009 megane 2 dizel otomatik kullanıcısıyım.

    Fiyat konusundan benimde kafam karisik. Yakin zamanda arabami degistirecegim. Ablam ve yakin bir arkadas istiyor. Ne soyleyecegimi bilmiyorum dogrusu. Malum sitedeki fiyatlara bakip ortalama bir rakam teklif edecegim galiba. Yalniz son bir sene icerisinde sifir araclarin fiyatlarinin asiri yukselmesi ikinci el piyasasinida etkiledi normal olarak. Temiz ve donanimli bir scenic icin 70bin TL fazla degil bana gore. Millet kus serisi icin on'lu rakamlar istiyor.

    Scenic'in bu sinifta belli bir agirligi var. Hem sinifinda ilk olmasi hem de ailelerin ihtiyaclarini karsilayacak donanim ve kullanisliliga sahip olmasiyla ilk akla gelen modellerden. Ama ulkemizde mpv sinifina ilgi malum. Secici bir kitlenin tercih ettigi bir sinif. O yuzden ikinci elde hatcback veya sedan modeller gibi populer degil. Ben yeni arac olarak Bmw'in active tourer modelini takip ediyorum. Premium sinifa ait olmasina ragmen aylardir satilmayan araclarla dolu internet sitesi.

    Scenic sizi fazlasiyla tatmin eder. Kullanisliligiyla,donanim,ic hacim ve motor sanziman kombinasyonuyla fazlasiyla yeterli. Benim baktigim 3 modelin hicbiri bu kadar kullanisli degil. Samimiyetle soyluyorum ayrilirken uzulecegim bu arabada. Size tavsiyem garantisi bitmis olsa bile hala yetkili servise giden araci tercih etmeniz. En basta edc ile ilgili basgosterebilecek sikintilarda Renault merkezin destegini alirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34


    quote:

    Orijinalden alıntı: atmuc

    yazılım güncellemesine baktılar.son sürüm olduğunu söylediler.bir parçadan olduğunu söylediler.sanırım şanzıman çatalı gibi birşeydi dedikleri.anladığım kadarı ile şanzımanı gövdeye bağlayan parçaymış.Araç 4 yıllık olmadan kaçıncı kez sorun nedeni ile servise gitti.Daha önce Honda Civic ve Opel Corsayı çok daha uzun kullanmıştım bir kere bile gitmemişti. scenic bugüne kadar 2 kez farlar, 2 kez ön amortisörler, 1 kez açılmayan depo kapağı, 2 kez debriyaj ile ilgili servise gittim. servis ilgilenip çözüyor ama bir aracın servise bu kadar gitmesi normal mi?

    Ses arka balatalardan geliyormuş.Değiştirdiler ses gitti.Bir balata diğerine göre daha fazla aşınmış. Kullanıcı hatası dediler ama bunu nasıl becerdim bilmiyorum :-) araç 4 yaşında olmadı 42.000 km de ve 3 kereden fazla balata değiştirmiş oldum.



    Sizin yaptiginiz km'ye gore bas gosteren hatalar cok garip ve fazla. Bende sizinkisi kadar olmasada salak sacma problemler yasadim. Hem garantisi bitmis olmasina ragmen yetkili servise devam etmem hem de seneler icerisinde belli bir muabbet duzeyi kurmam sayesinde sizin gibi uzulmeden gonderiliyorum ama yine de git gel can sikici oluyor. Arabam 5 sene ve 95bin km'yi doldurdu. Hala cok severek kullaniyorum ve ozenerek ilgileniyorum. Yakin zamanda degistirmeyi planliyorum artik. Ilgilendigim arabalarin hicbiri bu kadar kullanisli degil. Ama hem aileden birinin arabamla ilgilenmesi hem de degisiklik istegi scenic maceramizin sonunu getirecek galiba.

    Bahsettiginiz catal denilen parcayi bende duymustum. Servis ucretsiz degistirecektir umarim.

    Ben de zaman zaman edc ile ilgili sikinti yasiyorum. Bu 5 sene icerisinde ara ara vites kutusu arizasi uyarisi cikip bizim 1/3/5 no'lu vitesler giderdi.Motoru ac kapa yapilip duzeldiginden pek onemsememistim. Gecen senenin sonlari bu ariza biraz fazlalasinca servise anlatmistim. Once bahsettigim vitesleri ayarlayan motoru degistirdiler duzelmedi. Sonra mekanik bir ayar yaptiklarini soylediler 5 aydir guzel gidiyordu.Ne guzel kurtulduk derken gecen hafta durup dururken yine cikti ortaya. Benim arabayi iyi taniyan servis sef'i izinden donunce yanina ugrayacagim. En son ayarda tekrar yaparsa sanzimani indirmemiz gerekecek demisti. Millet dsg'ye laf atiyor ama edc'de oyle sutten cikan ak kasik degil maalesef.

    merhaba,
    ben de eski 2013 scenic 5 kişilik full icon modeli kullandım. 3 yıl garanti km 40 000 hiç bir sıkıntı yokken olmamışken memnunken bacanak arabayı istedi ona verdim. bu sene mart aynda o dönemde de benim araç dizel icon edc sahibinden 71.000-74.500 tl 35-45.bin km de ki fiyatı idi. ankara sıfır araba satış firmaları takasda ölü fiyat biçiyorlar normal olarak örnek 60-62.000 tl. kendileri bakım yapıp 70.000 satış koyuyorlar.(tespitli)

    ben de bu durumda arayışa geçtim epey inceleme yaptım.
    yılın aracı pejo 3008 yarı full olanı dizel 127.500 tl den inmediler.
    cmax 2016 yarı full olanı 120.000 tl de inmediler.
    reno kaçkar zaten beğenmedik arka koltuklar falan.
    en iyi inceleme ve kendini geliştirmiş olan citroen c4 picasso 2016 modeli 2017 nisan olarak 112000 tl aldım.
    arka koltuklar ve diz mesafesi ile scenic 2013 den çok iyi
    triptronik vites son derece düzelmiş sarsıntı veya belirti sıfır
    donanım fullden iki eksik xenon var ve sunroof
    yakıt tüketimi scenicten 1,5 barem az
    beygir ve torku scenicten yüksek
    kullanım ve görüş son derece güzel
    alt dingil yüksekliği (aynı 17 jant olmasına rağmen) ile iç tavan yüksekliğinde scenic biraz önde.
    5 kişilik olanı son derece güzel
    öneririm
    bazı konularda ön yargıları kırmak lazım
    sonuçta teknoloji sürekli gelişiyor
    scenicten son derece memnundum ama bacanak yardımı yaptım. yoksa hedef 90000 e kadar dı
    emsallerinde şuan 2017 için citroen c4 picassoyu incelemenizi öneririm
    peugeot 2017 3008-5008- suv da incelenebilir




  • BILGILI B kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler ilginiz icin. Gecen ilkbahar picasso'ya bakmistim. Makyajli 5 kisilik kasaydi. Tam olarak hosuma gitmedi. Hem makyajla bazi donanimlari cikarmislar hem de bazi hosuma gitmeyen detaylar vardi. Ama cok refah ve genisti dogrusu. Birde motor sanziman efsane.

    Listemde x1,tiguan,3008 ve mercedes b var. Gecen hafta 2 gun 3008 kullandim. Scenic'ten once 3008 vardi bende. Onla uzaktan yakindan ilgisi olmayan cok konforlu bir araba ortaya cikmis. Kafami karistirdi dogrusu. Tiguan malum kabin olarak cok genis ve kullanimi zevkli bir araba. X1 ise premium kalitesini temsil ediyor. Mpv sinifinda ise mercedes b cok hosumuza gitti. Tek handikapi seneye kasa degistirecek olmasi. Eger benzinli arabaya cesaret edebilirsem tercihim tiguan olacak gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Tesekkurler ilginiz icin. Gecen ilkbahar picasso'ya bakmistim. Makyajli 5 kisilik kasaydi. Tam olarak hosuma gitmedi. Hem makyajla bazi donanimlari cikarmislar hem de bazi hosuma gitmeyen detaylar vardi. Ama cok refah ve genisti dogrusu. Birde motor sanziman efsane.

    Listemde x1,tiguan,3008 ve mercedes b var. Gecen hafta 2 gun 3008 kullandim. Scenic'ten once 3008 vardi bende. Onla uzaktan yakindan ilgisi olmayan cok konforlu bir araba ortaya cikmis. Kafami karistirdi dogrusu. Tiguan malum kabin olarak cok genis ve kullanimi zevkli bir araba. X1 ise premium kalitesini temsil ediyor. Mpv sinifinda ise mercedes b cok hosumuza gitti. Tek handikapi seneye kasa degistirecek olmasi. Eger benzinli arabaya cesaret edebilirsem tercihim tiguan olacak gibi.

    merhaba,
    citroen c4 picasso için dediğiniz doğru. ben itiraz da ettim. niçin 6 ay sonra birçok ekran görsel ve donanımları iptal ettiniz diye. güvenlik nedeni ile denildi.
    tabi öncelik para=ihtiyaç=keyif şeklinde olabiliyor durumlar. para durumu uygun olsa idi full 3008 i alacaktım para durumu daha da uygun olsa idi honda crv 1.6 dizel otomatik full alacaktım. ama para-ihtiyaç keyif kısmını engelledi. mercedes b güzel, tiguanı bizde epey inceledik scenic almadan önce para-ihtiyaç kısmında ihtiyac kısmında iyi para kısmında kötü idi(ayrıca eşimden dolayı otomatik) baz modelini bile pahalı satıyorlardı.
    3008 konusunda full olanı avrupada yılın aracı ama ne kadar görsel donanım arıza durumunda o kadar masraf şeklinde yapılmış.örnek iç tavan ve konsol aydınlatmaları mükemmel ama arıza durumunda ne olur belli değil. benim de kafamı çeldi ama tuzağa düşme dedim kendi kendime ve keyif yerine para-ihtiyaç durumunu tercih ettim.
    para durumunuzda sıkıntı yoksa keyfinize göre almanız daha iyidir adı üstünde keyifli binmek kullanmak kadar güzel birşey yok.
    honda crv 1.6. full da incelemenizi öneririm.

    umarım sağlıklı keyifli bir araba alıp kullanırsınız.




  • benim şanzıman ile ilgili gelen ses çatallardan denmişti.detaylı inceleme yaptılar şanzımanla ilgili bir sürü şey değişecek. 12.000 TL civarında tutuyor. garanti bitse de bakımları düzenli yetkili serviste yaptırdığınızda bir kısmını reno karşılıyor. 3 yılı dolmayan bir araçta bu kadar masraf çok değil mi? daha önce yazdıklarım da vardı. hepsini ben ödesem ödediklerim küçük bir araba alırdı. motorda bir arıza çıkarsa diye iyice korkmaya başladım. umarım bu işlemler yapıldıktan sonra araçta başka sorun kalmaz.
  • atmuc A kullanıcısına yanıt
    Birkac gun once de benim araba servisteydi. 1-3-5 no'lu viteslerin calismamasi ile ilgili sanziman indirildi. Aslinda bana rahatsizlik veren bir sikinti degildi ama 2 gun sonra sattigimda kafam rahat olsun diye yapilmasini istedim. Senkromec denilen vitesleri ayiran uyduruk bir parca asinmis. Renault merkez beni memnun edilmesi gereken musteri grubuna katmadigindan 2200TL bir tarafimda patladi. Bu indirimli fiyat tabi. Allahtan servis dusebildigi kadar dustude 3000TL'yi gecen faturayi odemek zorunda kalmadim. Duzeltildimi bilmiyorum ama bizim seri edc'lerde hep bir problem var. Etrafta edc'den sikayet eden cok insan var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Birkac gun once de benim araba servisteydi. 1-3-5 no'lu viteslerin calismamasi ile ilgili sanziman indirildi. Aslinda bana rahatsizlik veren bir sikinti degildi ama 2 gun sonra sattigimda kafam rahat olsun diye yapilmasini istedim. Senkromec denilen vitesleri ayiran uyduruk bir parca asinmis. Renault merkez beni memnun edilmesi gereken musteri grubuna katmadigindan 2200TL bir tarafimda patladi. Bu indirimli fiyat tabi. Allahtan servis dusebildigi kadar dustude 3000TL'yi gecen faturayi odemek zorunda kalmadim. Duzeltildimi bilmiyorum ama bizim seri edc'lerde hep bir problem var. Etrafta edc'den sikayet eden cok insan var.

    Bakımları yetkili serviste mi yapıyordunuz?

    Geçtiğimiz ay benim Şoför koltuğuna giden Airbag kablosu temassızlığı yüzünden (Airbag ışığı yanıyor) tamamı müşteri memnuniyetinden değiştirildi. Yaklaşık 1.000TL tutarında bir işlemdi.




  • typhoone T kullanıcısına yanıt
    Valla gittik gitmesinede merkez destek konusunda secici demek. Aracim tam 5 seneyi doldurdu. Tamam desteginde bir siniri vardir anliyorumda insan 3/5 kurus katki yapar. Sirf yenilenen parca 500TL'ye yakin. Sadece onu karsilasalar yine de ilgilendi adamlar diyecegim. Benim tahminim isciligin basit ve kisa zamanda yapilabilecek islemlerde ciddi katki oluyor. Benim de garanti bitmis olmasina ragmen degisik birkac parca ucretsiz degistirildi. Biride degeri 2000TL'ye yakin vites motorlarindan biriydi(hos o da bosuna degistirilmis) Onu sorgusuz sualsiz onaylayan yonetim bu son calismada faturanin buyuk kismi iscilik oldugunda reddi cakti. Neyse kullanisli ,donanimli ,severek kullandigim bir arabaydi. Ama biraz sogudum artik degistirmeye karar verdim. Ama baktigim arabalardan x1,mercedes b ve tiguan'da yine yari otomatik sanzimana sahip maalesef. Merco ve Bmw'yi bilmemde Vw dsg'sinin arkasinda duruyor gibi.
  • scenicden soğuyanlar, vito tarzı araçlar için ne diyorsunuz? :-) otomatik vitesi iyi olan o tarz araçlar var mı? 2 çocukla scenic de bazen yetmiyor gibi. araç 7 kişilik ama arka koltukta 2 tane isofixli koltuk var. bagajda bebek arabası ve ıvırzıvır dolu bir sandık. geriye şoför hariç sadece 2 koltuk kalıyor :-)
  • Biraz once merkezden aradilar. Teessuflerimi bildiren bir mesaj atmistim onlara. Bu sefer icin uzuntulerini bildirdiler sagolsunlar. Gelecek sefer her kolayligi yapacaklarmis. Tekrar bekleriz diyorlar. Trajikomik bir durum. Aslinda arkalarindan cok beddua etmem lazim ama hala arabayi ve servisi seviyorum.
  • Benim araçta şanzımana ait bir sürü şey değişti. 6->5 vites geçişinde gelen ses artık daha sık olarak 2-3 vites civarında geliyor :-)
  • merhabalar, atmuc ve sierre arkadaşlar.
    ben yukarılarda da yazdım. eski bir 2013 icon edc scenic 5 kişilik kullanıcısı idim. şimdi citroen c4 picasso otomatik 1.6 dizel 5 kişilik kullanıcısıyım.
    öncelikle scenic ile yaşadığınız tüm arıza ve durumlar için geçmiş olsun ve gerçekten de üzüldüm. ben sıfır 2013 de aldığımda garantisi bitene kadar 3 yıl sıfır sorunla kullandım. 4 yıl ortasında bacanak istedi arabayı ona sattım. 4 yıl bakımında 60 bini geçtiğinden triger ve balatalar değişti başkaca hiç bir arıza veya sıkıntı çıkmadı. aynı sitedeyiz ve hala sıkıntısız kullanıyor. bunun tanımını yapmak zor genelde şanş ya da şansızlık diyoruz.
    ben 4 yıl boyunca hiç bir şekilde sıkıntı yaşamadım. sunroof üzerinde yıkama-yağmur vs. sonrası su birikmesi hariç. onu da taaa fransaya kadar yazdım. arabayı istediler bir hafta test edelim diye vermedim.
    bu forumu hala takip ediyorum. gerçekten scenicten memnundum. sizlerin bu tür sıkıntılar yaşamasına da kendi aracımla kıyaslayınca üzüldüm.
    umarım arzu ettiğiniz daha sağlıklı araçlara denk düşersiniz.




  • BILGILI B kullanıcısına yanıt
    şanzımanın değişmesi gerekiyormuş :-) şanzıman fiyatına ikinci el küçük bir araba alınabileceğini tahmin edebiliyorsunuzdur. :-)
  • BILGILI B kullanıcısına yanıt
    Dostum bence bacanaga soyle islemeli bir masallah taktirsin arabasina. Saka bir yana umarim uzun sure keyifle biner.

    Benim macera devam ediyor. Reno merkezin ahi tuttu galiba. Dun siradan bir anda tekrar vitesler gitti. Ustune birde egzost emisyon arizasi cikti. Tatlinin ustune kaymakta konulmus oldu yani. Klasik ac kapa yapinca vitesler duzeldi ama diger ariza uzun sure kaldi. P.tesi servise giderim yine. Sahibi benim kadar ugramiyordur herhalde. Hanimada birsey soyleyemedim. Yolda o kaldigi icin daha bir tedirgin. Hayirlisi ne diyeyim?

    Dun bu keyifsizlikle araba alma isini aceleye getireyim dedim. Istedigimiz arabalarin gelisi 2/3 ayi buluyor cunku. Sizin picasso'ya tekrar baktim. Tam dolusu 152 civariydi. Onun yerine yeni 3008 daha mantikli. Hic degilse sanzimaninda akti koktu isindi sorunlari yok. Psa grubu Japonlarla calisarak cok akillica isi yapti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sierre34 -- 30 Eylül 2017; 9:48:41 >
  • vites değişikliğinde hiç ses olmaması gerekir değil mi?
  • atmuc A kullanıcısına yanıt
    Hayır hiç bir ses olmamalı.

    Çok nadiren 1-2, 2-1 geçişinde gaza da basıyorsanız kararsız kalıp bir ses çıkıyor ama aynı anda patinaj falanda olmasi lazim. Onu ayrı tutuyorum.

    Bunun dışında hiç bir sarsıntı ve ses olmamalı. En azından bende yok.
  • typhoone T kullanıcısına yanıt
    bu ses dişli sürtme sesi mi? bende önceden 6-5 geçişinde dişli sürme sesi gelirdi. şimdi gelen sesin 2-1 geçişinde olduğunu tahmin ediyorum. gelen ses 6-5 geçişine göre daha kalın (tok) bir ses. her zaman yaptıramıyorum. cuma işe gelirken 5 kez bu sesi duydum. bu sabah duymadım. iki gün de yoğun trafik vardı. eğer bu ses normalse aracı hiç söktürmeyim. servis süreç olarak araçta 3-4 gün merkezden gelen talimatlarla değişiklikler yapacağını söyledi. 1-2 parça değişimini deneyecekler. sorun çözülmezse şanzıman değişikliğini konuşacağız. Çıkan sesin gürültü dışında bir zararı olmadığını söylediler. ileride çok daha büyük sorun yaratır mı bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmuc

    vites değişikliğinde hiç ses olmaması gerekir değil mi?

    merhaba,

    kulağın hissedip de rahatsız olacağı bir ses olmaması gerekir, ayrıca vites topuzu üzerini sıkmadan avuçlayıp aracı öylece sürmek ve ele, parmaklara gelen hissiyatı algılamak lazım. titreşim, hangi geçişte ne tür bir his oluyor yoksa bütün vites geçişlerinde parmaklara aynı his mi geliyor.
    tabi bunlar birer ipucu önerileri,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BILGILI


    quote:

    Orijinalden alıntı: atmuc

    vites değişikliğinde hiç ses olmaması gerekir değil mi?

    merhaba,

    kulağın hissedip de rahatsız olacağı bir ses olmaması gerekir, ayrıca vites topuzu üzerini sıkmadan avuçlayıp aracı öylece sürmek ve ele, parmaklara gelen hissiyatı algılamak lazım. titreşim, hangi geçişte ne tür bir his oluyor yoksa bütün vites geçişlerinde parmaklara aynı his mi geliyor.
    tabi bunlar birer ipucu önerileri,


    sarsıntı/titreşim olayı yok aslında. 6-5 geçişi tiz bir ses olduğu için müzik açıkken de farkediliyordu ama içeridekileri korkutacak bir ses değil tabi. 2. vites civarında başlayan müzik açıkken farkedilmiyor. diğer vites geçişlerini ancak devir değişiminden algılıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atmuc -- 2 Ekim 2017; 13:14:44 >




  • Az once arabayi servisten aldim. Bilgisayarda, beyin ile bilgi alisverisinde kopukluk olduguna dair bir hata gosterdi. Bu seferde beyni degistirdiler. Masrafini Reno merkezden alabileceklerini dusundukleri icin benden birsey almadilar. Fiyati 5000TL'ye yakinmis. Bu da ise yaramazsa komple sanziman degistirirler artik.

    Atmuc, bahsettigin vites kucultmedeki ses bazen bende de oluyor. Zannedersem 3'den 2'ye dusururken oluyor. Benim araba 100 bin'e merdiven dayadigindan pek onemsemiyorum bu tak tuk sesleri.
  • 
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.