Şimdi Ara

RENAULT GRAND SCENIC 3 & SCENIC 3 (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.314
Cevap
42
Favori
165.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.hurriyet.com.tr/advertorial/22017508.asp

    yeşil direksiyonda elektrikli motorun olmasını da beklerdim. Bir de MPV bölümünde asıl ciddi yarışmacıların adı hiç geçmiyor nedense...

    Neyse Clio4 kapmış bi ödül :)


    gerçi ben bu ödül işine inanmıyorum da pek. Hyundai Elantra için diyolar. 25 tane mi ne ödül almış amerikada hemde !!!

    merak ettim baktım hangi dallarda birinci olmuş diye

    en iyi jant kapağı :))) en iyi lastik izi :)))) işte ne bileyim en iyi sinyal verme sesi :)))))

    böyle böyle uydurma şeyler. ohoooohhhoo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 27 Kasım 2012; 13:30:17 >




  • Eşim için clio4 ün edc li versiyonunun gelmesini bekliyorum. Fiesta nın otomatiği var ancak onun da start stop motorlu versiyonu henüz Türkiye ye teşrif etmedi. Hangisi elini çabuk tutarsa bir müşteri kazanacak. Tok satıcı misali sabırla bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: hbedel

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: hbedel

    Scenic 3 te sağ arkadaki geri vites lambasının diğer eşi olan sol arkadaki kırmızı camlı lamba ne için bilen var mı? Tahminim arka sis farı ama ben arka sis farını devreye sokamadım. Kısa hüzme farlar açıkken sis farı açma kolunu ön sis konumuna çevirince ön sisler açılıyor ve göstergede işareti çıkıyor. Ancak yine kısa hüzme farlar açıkken kolu arka sis konumuna çevirince arka sisler yanmıyor ve işareti de göstergede çıkmıyor. Bir noktayı mı atlıyorum acaba?

    Sis farını açma düğmesini ilk çevirdiğinizde önler; ikinci çevirdiğinizde arka sis yanar.

    Kapatma ise tersi şekildedir. İlk kapatmada arka sis, ikinci kapatmada ön sisler söner.

    Gösterge panelinde de arka sis lambasının yandığını gösterir işaret çıkmadığına göre arka sis lambanız sağlam.

    Sadece method değişimi ile işi çözersiniz

    İyi forumlar...

    Dün epey bir uğraştım ve arızayı tespit ettim. Contası sağlam olmasına rağmen duy bir şekilde su almış ve içi oksitlendiği için şase almıyor. Pas sökücü sıktım ama yine de bakıma gittiğimde garantiden duyu değiştirtmeye çalışıcam.

    Geçmiş olsun dostum.

    Tabii o suyun nasıl girdiğide ayrı bir merak konusu.

    Su alabilir ancak lambanın alt kısmına küçük bir delik açmış olsalar; giren su o delikten tahliye olur ve bu sorun yaşanmazdı.

    İyi forumlar...



    Su alması çok büyük bir ayıp, ben kabul edemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hbedel

    Eşim için clio4 ün edc li versiyonunun gelmesini bekliyorum. Fiesta nın otomatiği var ancak onun da start stop motorlu versiyonu henüz Türkiye ye teşrif etmedi. Hangisi elini çabuk tutarsa bir müşteri kazanacak. Tok satıcı misali sabırla bekliyorum

    Clio4'ün şu anki versiyonu bile Fiesta'nın önünde. Şu an R-Nav olarak satılıyor. R-link birkaç ay içinde gelecek. O zaman C sınıfında olmayan bir özelliğe kavuşmuş olacak. Sizz biraz daha tok durun bence :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    quote:

    Orijinalden alıntı: hbedel

    Eşim için clio4 ün edc li versiyonunun gelmesini bekliyorum. Fiesta nın otomatiği var ancak onun da start stop motorlu versiyonu henüz Türkiye ye teşrif etmedi. Hangisi elini çabuk tutarsa bir müşteri kazanacak. Tok satıcı misali sabırla bekliyorum

    Clio4'ün şu anki versiyonu bile Fiesta'nın önünde. Şu an R-Nav olarak satılıyor. R-link birkaç ay içinde gelecek. O zaman C sınıfında olmayan bir özelliğe kavuşmuş olacak. Sizz biraz daha tok durun bence :)

    Zaten Clio4 teki tek eksik bizim için EDC opsiyonu. O da olduğunda iş hallolmuş olacak bizim için. Ancak yeni gelecek fiestalarda öndeki aracı takip ederken mesafe durumuna göre otomatik fren yapan bir sistemden söz ediliyor. Ayrıca istenildiğinde aracın hızını örneğin maksimum 90 km yapabiliyorsunuz vs. Buna ebebeyn kontrol sistemi diyorlar. Bir de start stoplu opsiyon olacak bu araçlarda. Dediğim gibi hangisi Türkiye pazarına ilk girerse kazanır.




  • "öndeki aracı takip ederken mesafe durumuna göre otomatik fren yapan bir sistemden söz ediliyor" den kastınız şu an Focus'ta bulunan şehiriçi güvenlik sistemi ise. o tam bir fiyasko. Eğer buysa niyesini anlatayım. yok eğer normal seyir halinde öndeki araçla mesafeyi koruyoan bir sistemden bahsediyorsanız bu M serisi BMW'lerde var, Hyundai Sonata'da falan var. Fiesta'ya koyacaklarını sanmıyorum. Bunun için cevabınızı bekliyorum...

    ikincisi ise "hız sınırlayıcı" değil mi zaten? Clio4'te özellikle incelemedim ama hız sabitleyici varsa, hız sınırlayıcı da vardır diye düşünüyorum. Çünkü bizimkilerde öyle. Hız sınırlayıcıyı ben hiç kullanmadım çok mantıklı gelmiyor bana. sabitleyici daha kullanışlı... daha çok koşulda ihtiyacınızı karşılar.
  • hbedel'in bahsettiği hız sınırlama örneğin aracı kullanması için çocuğunuza verdiğinizde bir şekilde hızı limitleyebilmek olarak anladım. Bizim araçtaki sınırlayıcıya benzer mantıkta ama o anda araçta olmasan bile araç verdiğin maksimum hızda gidebiliyor. İlginç bir özellik ama tehlikelide olabilir..

    diğer konuda da "çarpışma önleyici sistem"den bahsediliyor sanırım. Teoride çok iyide olsa o işin pratiği çok muallakta. Murat'ın bir "niyesi" var sanırım örnek olarak.. B sınıfı hiç bir araçta da görmedim henüz opsiyon olsa bile?
  • Herkese iyi akşamlar.Konu ile ilgili değil ama foruma devamlı giremediğim için sormalıyım.Kusura bakmayın.Grand scenic aracıma cep telefonu bağlandığı halde telefon rehberimi araçta göremiyorum."BU FONKSİYON MEVCUT DEĞİL" diyor ve arama da yapamıyorum.Farklı telefonlar bağlanıyor.Ne yapmalıyım scenic için telefonumu değiştirmeliyim...Şimdiden teşekkürler.Sayın msaltik sizin dediğiniz iki seçeneğide denedim.Rehbere ulaşıma da izin verdim ama olmadı...
  • typhoone,
    niyesi şu. Aslında Ford'un sayfasında açık açık yazılmış. Ama öyle ortalık yere koyulmamış, yada reklamında bahsetmiyorlar. Sayfasını açıp görebilirsiniz, şöyle diyor... sistem 30km/h hız altında çalışmaktadır. ve daha acısı kamyon, insan, motorsiklet falan filan bişeyler daha yazmış... bunlarda çalışmıyor???

    ne alaka ???

    hatta ben makara yapmıştım, dedimki bunların dışında bi Focus'lar kalıyo zaten :)))) o da parçası pahalı diye, kullanıcıya masraf çıkarmamak için bu sistemi geliştirmişler :))))

    şaka bi yana, reklamlarda bahsedilen gibi bi sistem değil. Ve ayrıca bu sistemin şöyle bir dezavantajı da var. Mesela öndeki araç durunca sen de pat diye durursan arkadaki sana bi güzel yapışır...

    daha bu akşam başıma geldi, keskin bi viraj vardı, 2 önümdeki araç aniden durdu, ben farkettim, bi önümdeki de sert durdu. Ben hemen dörtlülerimi yaktım, fren yaptım ama köklemedim ve düz gitmedim, sağa kırdım, zınk diye dursaydım belki arkadaki duramayacaktı.

    trafikte en çok korktuğum pozisyondur bu. O nedenle kırmızıda falan duracağım zaman öndeki araca yanaşmam fazla, hemen dikizi kontrol ederim. aracı boşa almam viteste tutarım, ne zamanki arkadakinin duracağından emin olurum o zaman boşa alırım ve öndekine biraz daha yaklaşırım.

    Özellikle sıkışık durumlarda bunu mutlaka yaparım. Neme lazım... ben kendimi garantiye alayım da...

    diyeceğim şu Ford'un bu sistemi güzel ama çok eksik. Ben asıl şu park etme olayını merak ediyorum, başarı oranı yüzde kaç? benim hiçbir şekilde işime yaramaz belki %1 başıma geliyodur gelmiyodur. Ancak amatörler için yada parkla uğraşmak istemeyenler için çok güzel bi özellik. Hele verimi de yüksekse tadından yenmez. Ama ben para verip almam.


    bir de diğer konuda bahsettiğin gibi tehlikeli de olabilir. Acil durum yaşanabilir. ne biliyim trafikte diğer araçlarla problem yaşayabilirsin. En güzeli bilinçlendirmek


    kanarya,
    bluetooth üzerinden müzik falan dinleyebiliyor musun? Bende de S2 var. ve son sürüm android yüklü. herhangi bir problemim yok. müzik de dinliyorum, rehbere de ulaşıyor. çocuk da yaparım kariyer de gibi oldu




  • Ford'un tam açıklaması şu şekilde;

    İsteğe bağlı olarak devreye alınan sistem; 30km/s hız altında seyrederken öndeki araç ile mesafenin aniden azalması ya da aracın durması halinde, kazadan kaçınmanıza veya çarpışmanın etkisinin azaltılmasına yardım etmek için önceden frenlerini hazırlıyor ve sürücü zamanında tepki göstermezse sistem sürücü yerine otomatik olarak fren yapıyor. Sistem, otomobil dışındaki nesnelere (yaya, hayvan, motosiklet, kamyon vb) tepki vermez. Sistemin, araç, yol ve hava koşullarından etkilenebileceği ve algılayıcılarının engellenmesine yol açabilecek, kar, buzlanma, çamur gibi durumlarda tepki vermeyebileceği unutulmamalıdır.

    Volvo'dakinin bir çakması aslında Ford'un yaptığı. Volvo en azından yayayıda algılıyordu. Kopyala / yapıştır yapacaksan bari doğru yap..

    Otomatik park'ın pek efektif olduğunu düşünmüyorum. Park etse bile oradan çıkmak var :-) Giremeyen sürücü çıkamazda.. Kaldırım düzgün olacakmış, yeteri kadar (ne kadar olduğu belli değil) boşluk olacakmış. Ayrıca istanbul'da bir karış önden bir karış arkadan yer bulursan öpte başının üstüne koy. Bir oyuncak daha işte :-)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: typhoone

    Ford'un tam açıklaması şu şekilde;

    İsteğe bağlı olarak devreye alınan sistem; 30km/s hız altında seyrederken öndeki araç ile mesafenin aniden azalması ya da aracın durması halinde, kazadan kaçınmanıza veya çarpışmanın etkisinin azaltılmasına yardım etmek için önceden frenlerini hazırlıyor ve sürücü zamanında tepki göstermezse sistem sürücü yerine otomatik olarak fren yapıyor. Sistem, otomobil dışındaki nesnelere (yaya, hayvan, motosiklet, kamyon vb) tepki vermez. Sistemin, araç, yol ve hava koşullarından etkilenebileceği ve algılayıcılarının engellenmesine yol açabilecek, kar, buzlanma, çamur gibi durumlarda tepki vermeyebileceği unutulmamalıdır.

    Volvo'dakinin bir çakması aslında Ford'un yaptığı. Volvo en azından yayayıda algılıyordu. Kopyala / yapıştır yapacaksan bari doğru yap..

    Otomatik park'ın pek efektif olduğunu düşünmüyorum. Park etse bile oradan çıkmak var :-) Giremeyen sürücü çıkamazda.. Kaldırım düzgün olacakmış, yeteri kadar (ne kadar olduğu belli değil) boşluk olacakmış. Ayrıca istanbul'da bir karış önden bir karış arkadan yer bulursan öpte başının üstüne koy. Bir oyuncak daha işte :-)

    Aynen dostum.

    Zamanında VOLVO ile yaptığı üretimler sonrası çaldığı teknolojileri kullanıyor; yada kullanmaya çalışıyor. (kör nokta uyarı ve acil fren sistemi)

    Otomatik park sistemini saymıyorum bile. (yanında kamyon yada balkon var ise algılamıyor)

    İyi forumlar...




  • boşluk oranını belirtmişti. Araç boyunun %20si kadar daha fazla boşluk olması lazımmış. o da bi yerde yazıyodu. Belki broşüründen kalmıştır aklımda...

    yaw bide %20 diye niyte oran veriyosun ki :)))) Sanki aracın boyu sabahları uzuyo da gün içinde kısalıyo :))))))))

    kaçtı boyu hatırlamıyorum, 4.5 yoktu galiba... 4.5 desen 0.9m boşluk olması lazım. Sanmıyorum ki oraya girebilsin. 50 tane koşulu tutturman lazım. Ford başlığına bakmadım hiç kullanıcılar ne diyo.

    Ben bunu ilk Mercedes'in A serisinde görmüştüm. o zaman araba.com mu onlardan birisi test etmişti. Koskoca mercedes'in başarı oranı %60 dı...

    yani onu canlı görmediğim için çok yorum yapmak istemiyorum. Ayıp etmek istemem, ama kafa yapısını bildiğim için başarılı olaak gibi gelmiyor bana.

    bi de typhoone'un dediği gibi, ordan çıkmak da var :))))))))))) o şekilde hiç gelmemişti aklıma valla çok güldüm :)))))) Ama o kadar da amatörü trafiğie çıkmasın artık hoca




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Merhaba arkadaşlar.2 Ay kadar önce tesadüfen bir alışveriş merkezinin otoparkında gördüğüm ve yaptığım araştırma ve testler sonucunda yeni olarak almaya karar verdiğim beyaz renkli kısa scenic edc + tüm paket/opsiyonlu aracım ile aranızdayım.Epey zamandır forumunuzu takip etmekle birlikte bir şeyler paylaşabilmek için biraz km yapmayı bekledim.Şu an yaklaşık 5000 km geride kaldı.Hafta içi genelde eşim hafta sonları ise ben direksiyon gerisindeyim.Bu kısa zaman içerisinde edindiğim izlenim,bundan önceki aracım Peugeot 3008 ile ben boşuna yaklaşık 3 senemi harcamışım.Her ne kadar 3008'i büyük bir şevk ile alsam ve kullandığım süre zarfında bazıları günlerce serviste yatmasına sebep olacak kadar ciddi olan irili ufaklı birçok kalite ve teknik sıkıntı yaşasamda,aracı takas yaptığım güne kadar büyük bir zevkle kullandım.Her ne kadar 3008,Pejo'nun crossover diye uydurduğu ortaya karışık bir sınıf olarak lansesi olsada birçok kriter gözönüne alındığında MPV scenic ile kıyaslanabilir olduğu düşüncesindeyim.Aşağıdaki karşılaştırmam hiçkimseyi kışkırtma veya kızdırma amacı taşımadan sadece yaşadığım deneyimlerin samimi bir paylaşımıdır.
    Dış ve iç dizayn.
    3008 oldukça maço ve iddialı bir tasarıma sahip.308 Altyapısını kullandığı halde yükseltilmiş bir karosere sahip olduğu için insanlar onu oldukça büyük bir arazi aracı gibi algılıyor.Halbuki boyutları çoğu sedan araçla aynı olup biraz yüksekte oturmanız haricinde bir fark yok.Bunun yanında ön ızgarası ile aracın çeşitli yerlerinde bulunan nikelaj ve parlak boyalı plastikleri ile daha bir albenili gözüküyor.Öte yandan scenic oldukça sade ve dingin bir tasarıma sahip ve boyut olarak 3008 ile aynı.Ben bu sınıfın kurucusuyum beni bilen bilir havasında.Bizim gibi yakında çocuk bekleyen ailelere hitap eden huzurlu bir tasarımı var.İki aracın malzeme kalitesi birbirine yakın.Yalnız scenic koltuklarda ,kapı üstlerinde ve kafalıklarda kullanılan deri ve yumuşak malzemeler ile bir adım öne çıkıyor.Scenic'in bazı kullanıcılar tarafından beğenilmeyen biraz aşağıda konumlandırılmış ufak direksiyonu ve ortada bulunan bilgi ekranları başlarda biraz garip gelsede alışması pek zaman almadı.

    Bagaj.
    Scenic'in yükleme eşiğinin çok alçak olması büyük bir avantaj.3008'de ise açılabilir ve iddia edildiğine göre üstüne oturulup piknik yapılabilir(!) bir alt
    kapak var.Fakat bunu açarsanız bu sefer bagajın koltuklara yakın olan kısımlarına ulaşmak çok zor oluyor.Kapalı tutsanız eşik çok yüksekte kalıyor felan.Farklılık olsun diye yapılmış işlevsiz bir parça bence.Öte yandan 3008'in yüksekliği ayarlanabilir zemini ve el feneri olarak da kullanılabilir ikinci
    aydınlatması büyük artısı.Scenic'de büyük hacimli bir klasik boşluk var işte.

    Motor.
    Birbirine yakın güçlere ve ağırlıklara sahip olsada ya tork dezavantajı nedeniyle ya da şanzıman farkı nedeniyle 3008 özellikle ilk kalkışlarda
    daha iyi ivmeleniyor.Fakat bu fark benim gibi sakin mizaçlı bir sürücü iseniz dert etmeyeceğiniz kadar az.Ayrıca scenic'in motoru özellikle
    ısınma periyodunda biraz daha gürültülü.Bu kabin yalıtımı nedeniyle içeriye yansımıyor.Fakat dışarıya ciddi bir tor tor sesi yaydığı gerçek.

    Şanzıman.
    Bu kıyaslamayı yapmak edc için gerçek bir hakaret.Ama otomatikleştirilmiş tek kavramalı manuel kullanan arkadaşlar için bilgi vermem gerekiyor.
    Daha önce 3008'imizin yine günlerce serviste yattığı bir dönem bize ikame araç olarak çeşitli arızaları ile ünlü dsg'li jetta vermişler ve bu
    sayede çift kavramanın ne kadar konforlu olduğunu görme şansına sahip olmuştuk.Scenic'i alma aşamasında bu forumda dahil çeşitli sayfalardan
    edc ile araştırma yapmış ve bu sistemin ünlü Getrag tarafından üretildiğini , birkaç kullanıcının yaşadığı kararsızlık ve sesli geçiş sıkıntısı
    hariç ciddi bir şikayet olmadığını görmüştüm.Şu ana kadar bizi üzmedi ve yaşattığı konfor ile Peugeot markasının (artık hangi saçma mantık ile hareket ettiğini anlamasamda) kullanıcısını mahkum ettiği sistemin ne kadar demode olduğunu görmemizi sağladı.Peugeot ile 3 senemi boşa geçirşim olduğum hissini yaşamamdaki başlıca sebeplerden biri bu.Yok vites geçirirken ayağını çek,yok yokuş çıkarken manuel'e al,yok vites alıştırması,yazılım yüklemesi,takur tukur sesler ve vuruntular.A6R isimli şanzımanda hayat bu.Edc'de ise sabit ayağını gazda tut.Hepsi bu işte.Belki bunu okuyan bazıları ucuz,bakımı kolay,problem çıkarma riski az vb.şeyler söyleyecekler.Kusura bakmayın ama çift kavramanın rahatlığının yanında arıza çıkarma ihtimali kolayca göze alınabilecek bir risk.Zaten 3 sene garantisi var.Aynı keyfi sağladıktan sonra ne değiştirdikleri umrumda değil.Bu arada bizim edc'nin bir garip yönü var.Oturduğum semtte dik bir yokuşu çıkıp durarak köşeyi döndüğümde ikinci vitese atmak için epey bir motoru bağırtıyor.Bunu sadece burada yapıyor.Velhasıl edc kullanmak çok büyük bir keyif.

    Yol tutuş ve sürüş zevki.
    Scenic'in düşük hızlardaki direksiyon yumuşaklığı ve süspansiyon konforu 3008'den çok üstün.3008'in en büyük rahatsızlık usnusurlarından ikisi sert
    süspansiyon ve ağır direksiyondu.O yüzden scenic'i kullanması çok zevkli.Yol ve rüzgar sesi pek almadığından hız yaptığınızı pek anlamıyorsunuz.
    Her iki aracı da öyle limitlerde kullanmadığımdan "viraja şöyle girdim banamısın demedi" gibisinden iddialı yorumlar yapamayacağım.Ama yeni aracımda kendimi fazlasıyla rahat hissettiğimi söylemem gerekli.Bu arada inceleyenler bilirler.3008'de "grip control" isimli ön tekerleklerin torkunu ayrı ayrı ayarlayan bir sistem ve birlikte gelen 4 mevsim lastikleri var.Bu sistemin kar,çamur ve kum modlarını orta konsol üzerindeki çevirmeli bir koldan ayarlayabiliyorsunuz.Sistemi karlı ortamda deneme şansı buldum ve sonuç sıfır.Düşününki yukarıda saydığım zorlu yol koşullarında aracı zorlaya zorlay hereket ettirileceği iddia edilen ve bazı yerlerde Land Rover'ın "terrain response"u ile karşılaştırılan bir sistem beni üzerinden başka araçların geçtiği taze karın olduğu bir otoparkta 30cm bile ilerletemedi.Muhtemelen üzerinde renkli ledlerin olduğu kontrol düğmesi hiçbir yere bağlı değil.

    Kalite ve işçilik.
    Peugeot sahibi olarak sahibi olduğumuz araç ile yaşadığımız çeşitli problemler sonrasında başımıza ciddi bir kaza ve yaralanma gelmediği için kendimizi şanslı hissediyoruz.Bu sıkıntılar arasında aracın değişik yerlerinden gelen tıkırtı,gacırtı,vuruntu gibi genel kaliteyi sorgulatan rahatsız edici sesler yada direksiyon soyulması gibi dekoratif rahatsızlıklar en önemsizleriydi.İlk ay dolmadan ön göğsün tamamen sökülerek havalandırma sisteminin değiştirilmesi,17 bin km'de triger değişimi,hareket halindeyken motorun stop etmesi yada şanzımandan gelen vuruntu ve sesler gibi sağlam arızaların yanında az önce saydıklarımın lafı bile olmaz.Servis çalışanları ise genelde iyi niyetli ve ilgiliydiler.Scenic ise şimdilik sıkıntısız .

    Donanım.
    Scenic sınıfının haricinde orta sınıf bir araca göre de birçok teknolojik oyuncak barındırıyor.Renault bu konuda oldukça bonkör.3008'e göre olmasını
    istediğim tek özellik "head up" denilen bilgi camı.Güzel bir ayrıntıydı.

    İç hacim ve kullanışlılık.
    İki araçta rahat ve yeterli oturma düzenine sahip.Yalnız scenic'in arka koltukları birbirinden bağımsız ve yan destekleri biraz yüksek şekillendirildiğinden hacimli yolcuları rahatsız edeceği bir gerçek.Ama bu da beni pek ilgilendirmiyor doğrusu.Onun haricinde scenic koltukaltı çekmeleri,tabandaki gözleri,büyük torpido ve kol dayama haznesi ile 3008'e göre daha fazla saklama noktası taşıyor.

    Uzun yazımın sonuna geldim.Umarım sıkılmamışınızdır.Şans eseri Reno kullanıcısı olan bir kişi olarak şimdilik herşeyden çok mutluyum.Selamlar.





    izlenimleriniz için tebrik ederim.

    benim merak ettiğim iki araç arasındaki yakıt karşılaştırması.

    düşündüğüm araçlar ve internette değişik yakıt tüketimleri var.

    siz iki aracıda aynı güzergahta uzun süre kullandığınız için karşılaştırmanız daha doğru olacaktır.

    şimdiden teşekkürler.




  • Yeni Scenic' de OGS cihazını nereye koydunuz? (Benimkinin yapışkanı yok, elle tutsam olur mu)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    boşluk oranını belirtmişti. Araç boyunun %20si kadar daha fazla boşluk olması lazımmış. o da bi yerde yazıyodu. Belki broşüründen kalmıştır aklımda...

    yaw bide %20 diye niyte oran veriyosun ki :)))) Sanki aracın boyu sabahları uzuyo da gün içinde kısalıyo :))))))))

    kaçtı boyu hatırlamıyorum, 4.5 yoktu galiba... 4.5 desen 0.9m boşluk olması lazım. Sanmıyorum ki oraya girebilsin. 50 tane koşulu tutturman lazım. Ford başlığına bakmadım hiç kullanıcılar ne diyo.

    Ben bunu ilk Mercedes'in A serisinde görmüştüm. o zaman araba.com mu onlardan birisi test etmişti. Koskoca mercedes'in başarı oranı %60 dı...

    yani onu canlı görmediğim için çok yorum yapmak istemiyorum. Ayıp etmek istemem, ama kafa yapısını bildiğim için başarılı olaak gibi gelmiyor bana.

    bi de typhoone'un dediği gibi, ordan çıkmak da var :))))))))))) o şekilde hiç gelmemişti aklıma valla çok güldüm :)))))) Ama o kadar da amatörü trafiğie çıkmasın artık hoca

    dostum park asistanı konusunda bende deneyimimi yazayım,26 yıllık ehliyete sahibim 98 yılından bu yanada izmir belediyesinde otobüs eshot, 4 yıldırda belediyenin tırlalarında görev yapmaktayım,park asistanı kullanıpta girdiğim biyere aynı rahatlıkla kendim giremem,çıkma konusunda ford sayfasında bi arkadaş ter döktüm yazmıştı haklı.bu arada melodramm arkadaşımız kamyon ve balkon zaafiyetinden bahsetmiş doğrudur,kontrol tamamen park asistanında olmamalı zira park sensörlerinin talimatları doğrultusunda hareket ediyor ve park sensörlerinin tesbit edemediği her kütle risk oluşturuyor.1 kez hatalı park yaşadım kaldırım yüksekliği 10cm den alçaktı,park sensörleri algılamamıştı hata tamamen benimdi çünkü park asistanı sadece direksiyonu kontrol ediyor gaz ve fren sadece sürücünün kontrolünde.faydalı bi donanım mıdır yaşayan bilir,keyifli sürüşler iyi forumlar.




  • Zshreis merhabalar.Yakıt tüketimiyle ilgili deneyimlerimi paylasacaktim.Siz benden önce davranmışsınız.Dediğim gibi h.içi eşim,h.sonu da genelde ben kullanıyorum.Eşimin iş yeri evimize yaklaşık 1 km'lik mesafede.Çok yakın ve kolay yürünulebilecek bir mesafede olmasına rağmen hem hamile olduğu hem de bütün gün ayakta ders anlattığı icin arabayla gidip geliyor.Yolu üzerinde de ışıklar ve hafif iniş çıkışlarda olunca bizim h.içi tüketim 7,8/8 lt.civarında oluyor.H.sonu ise bu İstanbul ici gezmelerde kullandigimizda çevre yolu+semt ici trafinde 6,3 lt.ortalamasını rahat tutturuyorum.Şehirlerarası 100km sabit ile gittiğinizde ise 5 lt.civarı bir rakam çıkıyor.
    Diğer yandan 3008 zamanında eşim okul icin kullanmiyordu.Gezmek icin kullandiğimizda 5,8 lt. şehirdışında ise 4,8 lt.ortalamasını tutturabiliyorduk.Umarım yardımcı olabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sierre34 -- 30 Kasım 2012; 11:53:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar kış lastiği konusunda yardım edermisiniz?Bildiğiniz gibi üzerindeki lastik ebatinda hem seçenek az hem de epey pahali.Acaba sadece yanak ölçüsünü 55'den 50'ye düşürsem farkedelebilir bir konfor kaybı ve tüketim değişimi olurmu?tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sierre34 -- 30 Kasım 2012; 11:58:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BeSKazaLy

    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    boşluk oranını belirtmişti. Araç boyunun %20si kadar daha fazla boşluk olması lazımmış. o da bi yerde yazıyodu. Belki broşüründen kalmıştır aklımda...

    yaw bide %20 diye niyte oran veriyosun ki :)))) Sanki aracın boyu sabahları uzuyo da gün içinde kısalıyo :))))))))

    kaçtı boyu hatırlamıyorum, 4.5 yoktu galiba... 4.5 desen 0.9m boşluk olması lazım. Sanmıyorum ki oraya girebilsin. 50 tane koşulu tutturman lazım. Ford başlığına bakmadım hiç kullanıcılar ne diyo.

    Ben bunu ilk Mercedes'in A serisinde görmüştüm. o zaman araba.com mu onlardan birisi test etmişti. Koskoca mercedes'in başarı oranı %60 dı...

    yani onu canlı görmediğim için çok yorum yapmak istemiyorum. Ayıp etmek istemem, ama kafa yapısını bildiğim için başarılı olaak gibi gelmiyor bana.

    bi de typhoone'un dediği gibi, ordan çıkmak da var :))))))))))) o şekilde hiç gelmemişti aklıma valla çok güldüm :)))))) Ama o kadar da amatörü trafiğie çıkmasın artık hoca

    dostum park asistanı konusunda bende deneyimimi yazayım,26 yıllık ehliyete sahibim 98 yılından bu yanada izmir belediyesinde otobüs eshot, 4 yıldırda belediyenin tırlalarında görev yapmaktayım,park asistanı kullanıpta girdiğim biyere aynı rahatlıkla kendim giremem,çıkma konusunda ford sayfasında bi arkadaş ter döktüm yazmıştı haklı.bu arada melodramm arkadaşımız kamyon ve balkon zaafiyetinden bahsetmiş doğrudur,kontrol tamamen park asistanında olmamalı zira park sensörlerinin talimatları doğrultusunda hareket ediyor ve park sensörlerinin tesbit edemediği her kütle risk oluşturuyor.1 kez hatalı park yaşadım kaldırım yüksekliği 10cm den alçaktı,park sensörleri algılamamıştı hata tamamen benimdi çünkü park asistanı sadece direksiyonu kontrol ediyor gaz ve fren sadece sürücünün kontrolünde.faydalı bi donanım mıdır yaşayan bilir,keyifli sürüşler iyi forumlar.

    hocam sana zahmet şunu detaylandırıp bana bi anlatır mısın adım adım...

    park düğmesi var heralde ona basıyosun, sonra park edeceğin yerde ilerliyosun, o uygun yeri seçip sana bildiriyo heralde... bu adımları bi anlatır mısın...

    bir de mantık olarak meşhur 4'te 1 kuralını mı uyguluyor acaba?

    youtube'a da bi bakayım aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Arkadaşlar kış lastiği konusunda yardım edermisiniz?Bildiğiniz gibi üzerindeki lastik ebatinda hem seçenek az hem de epey pahali.Acaba sadeve yanak ölçüsünü 55'den 50'ye dusursem farkedelebilir bir konfor kaybı ve tüketim değişimi olurmu?tesekkurler.

    205 55 17 95H sadece Michelin ve Pirelli'de var. Ben Pirelli'yi 375'den aldım (kurbandan 15 gün önce). Dikkat edin 91H de var ve daha ucuz. Bizim araclarimiza XL yanak lazım. Michelin daha pahalıydı. Ebadında değişiklik tavsiye etmem şahsen. Bizim ülkemizde ince yanak risktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben yeni lastiklerimi 91H aldım. Michelin... tabi kış lastiği değil.

    ince yanak problem tabi, bi çukurda balon yaptı lastikler... değişmek zorunda kaldım
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.