Şimdi Ara

RENAULT GRAND SCENIC 3 & SCENIC 3 (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.314
Cevap
42
Favori
164.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Zshreis merhabalar.Yakıt tüketimiyle ilgili deneoyimlerimi paylasacaktim.siz benden önce davranmissiniz.Dediğim gibi h.içi eşim,h.sonu da genelde ben kullanıyorum.Eşimin iş yeri evimize yaklaşık 1 km'lik mesafede.Çok yakın ve kolay yurunulebilecek bir mesafede olmasına rağmen hem hamile olduğu hem de bütün gün ayakta ders anlattığı icin arabayla gidip geliyor.Yolu üzerinde de ışıklar ve hafif iniş çıkışlarda olunca bizim h.ici tüketim 7,8/8 lt.civarında oluyor.H.sonu ise bu Istanbul ici gezmelerde kullandigimizda çevre yolu+semt ici trafinde 6,3 lt.ortalamasını rahat tutturuyorum.Şehirlerarası 100km sabit ile gittiğinizde ise 5 lt.civarı bir rakam çıkıyor.o
    Diğer yandan 3008 zamanında eşim okul icin kullanmiyordu.Gezmek icin .kullandigimizda 5,8 lt. sehirdisinda ise 4,8 lt.ortalamasını tutturabiliyorduk.Umarım yardımcı olabilmisimdir.

    ilk önce cevabınız için teşekkürler.

    benim düşündüğüm iki araçtan birisi grand scenic diğeri de 5008. yakıt konusunda herkesin kullanımı ve trafiği bir olmadığı için, katalog verileri de hiç gerçekçi olmadığı için insan kestiremiyor. fakat sizin gibi aynı kişinin aynı trafikte farklı arabaları kullanması çok daha doğru veri oluşturuyor. şehir dışı verileri tutturmak kolay olabiliyor fakat şehir içi verileri çok değişiklik arz edebiliyor. sizin verilerinizden en azından düşündüğüm iki aracında yaklaşık aynı yakacağını veya start/stop nedeniyle belki 5008'in 0,5lt daha az yakacağını çıkartıyorum. buda benim için iki aracı kıyaslamam için yeterli aslında.

    tekrar hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zshreis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Zshreis merhabalar.Yakıt tüketimiyle ilgili deneoyimlerimi paylasacaktim.siz benden önce davranmissiniz.Dediğim gibi h.içi eşim,h.sonu da genelde ben kullanıyorum.Eşimin iş yeri evimize yaklaşık 1 km'lik mesafede.Çok yakın ve kolay yurunulebilecek bir mesafede olmasına rağmen hem hamile olduğu hem de bütün gün ayakta ders anlattığı icin arabayla gidip geliyor.Yolu üzerinde de ışıklar ve hafif iniş çıkışlarda olunca bizim h.ici tüketim 7,8/8 lt.civarında oluyor.H.sonu ise bu Istanbul ici gezmelerde kullandigimizda çevre yolu+semt ici trafinde 6,3 lt.ortalamasını rahat tutturuyorum.Şehirlerarası 100km sabit ile gittiğinizde ise 5 lt.civarı bir rakam çıkıyor.o
    Diğer yandan 3008 zamanında eşim okul icin kullanmiyordu.Gezmek icin .kullandigimizda 5,8 lt. sehirdisinda ise 4,8 lt.ortalamasını tutturabiliyorduk.Umarım yardımcı olabilmisimdir.

    ilk önce cevabınız için teşekkürler.

    benim düşündüğüm iki araçtan birisi grand scenic diğeri de 5008. yakıt konusunda herkesin kullanımı ve trafiği bir olmadığı için, katalog verileri de hiç gerçekçi olmadığı için insan kestiremiyor. fakat sizin gibi aynı kişinin aynı trafikte farklı arabaları kullanması çok daha doğru veri oluşturuyor. şehir dışı verileri tutturmak kolay olabiliyor fakat şehir içi verileri çok değişiklik arz edebiliyor. sizin verilerinizden en azından düşündüğüm iki aracında yaklaşık aynı yakacağını veya start/stop nedeniyle belki 5008'in 0,5lt daha az yakacağını çıkartıyorum. buda benim için iki aracı kıyaslamam için yeterli aslında.

    tekrar hayırlı olsun.

    Alıntıları Göster
    benim düşündüğüm iki araçtan birisi grand scenic diğeri de 5008. yakıt konusunda herkesin kullanımı ve trafiği bir olmadığı için, katalog verileri de hiç gerçekçi olmadığı için insan kestiremiyor. fakat sizin gibi aynı kişinin aynı trafikte farklı arabaları kullanması çok daha doğru veri oluşturuyor. şehir dışı verileri tutturmak kolay olabiliyor fakat şehir içi verileri çok değişiklik arz edebiliyor. sizin verilerinizden en azından düşündüğüm iki aracında yaklaşık aynı yakacağını veya start/stop nedeniyle belki 5008'in 0,5lt daha az yakacağını çıkartıyorum. buda benim için iki aracı kıyaslamam için yeterli aslında.

    tekrar hayırlı olsun.


    5008 Olmasa da 3008'in start stop özellikli versiyonunu test etmiştim.Gerçektende çalışıp çalışmadığını anlayamadığınız çok faydalı bir özellik.Peugeot motorlarının en büyük artısı bu sistem.O yüzden her şartta Renault'dan az harcarsınız.5008 Oldukça şık bir araç.Ama birde o şanzımanı modern bir sistemle değiştirseler.Size de şimdiden hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34
    Ama birde o şanzımanı modern bir sistemle değiştirseler.

    melodramm

    cevabını bekliyoruz
  • bakın bu haberi okuyun

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22046472.asp

    daha geçen akşam PO'dan yakıt alıyodum, pompacı baktım 4.29TL olan pahalısını takmış araca, dur dedim... ucuzundan koy... abi ondan koyma sıkıntı yaşarsın. :)))))))

    dedim o da eurodizel değil mi? evet... ee??? dedi hem bak bu %4 daha fazla götürüyo seni, rozet takmış yakasına... Dedim onlar uydurma, öyle bişe yok. 1m bile fazla gitmiyosun. Öyle bişe olsa onu ben görürdüm. Ben hergün aynı yolu aynı şekilde gidiyorum. bırak yüzde 4'ü binde 1 belki farkediyodır.

    Hatta bu PO satanlar bu konuda tereddüte düşürüyolar insanı, bir keresinde PO'ya yazmıştım... cevaplarında da araca hiçbir zararının olmadığını söylemişlerdi. Mail'i saklıyorum...

    normal yakıtı katkılı numarasıyla zaten %2 pahalı satıyosun. 100TL'lik yakıt alsan 0.5lt fark ediyor... bununla da 10km yol gidersin zaten :))

    yaptıkları şey kandırmaca...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    quote:

    Orijinalden alıntı: BeSKazaLy

    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    boşluk oranını belirtmişti. Araç boyunun %20si kadar daha fazla boşluk olması lazımmış. o da bi yerde yazıyodu. Belki broşüründen kalmıştır aklımda...

    yaw bide %20 diye niyte oran veriyosun ki :)))) Sanki aracın boyu sabahları uzuyo da gün içinde kısalıyo :))))))))

    kaçtı boyu hatırlamıyorum, 4.5 yoktu galiba... 4.5 desen 0.9m boşluk olması lazım. Sanmıyorum ki oraya girebilsin. 50 tane koşulu tutturman lazım. Ford başlığına bakmadım hiç kullanıcılar ne diyo.

    Ben bunu ilk Mercedes'in A serisinde görmüştüm. o zaman araba.com mu onlardan birisi test etmişti. Koskoca mercedes'in başarı oranı %60 dı...

    yani onu canlı görmediğim için çok yorum yapmak istemiyorum. Ayıp etmek istemem, ama kafa yapısını bildiğim için başarılı olaak gibi gelmiyor bana.

    bi de typhoone'un dediği gibi, ordan çıkmak da var :))))))))))) o şekilde hiç gelmemişti aklıma valla çok güldüm :)))))) Ama o kadar da amatörü trafiğie çıkmasın artık hoca

    dostum park asistanı konusunda bende deneyimimi yazayım,26 yıllık ehliyete sahibim 98 yılından bu yanada izmir belediyesinde otobüs eshot, 4 yıldırda belediyenin tırlalarında görev yapmaktayım,park asistanı kullanıpta girdiğim biyere aynı rahatlıkla kendim giremem,çıkma konusunda ford sayfasında bi arkadaş ter döktüm yazmıştı haklı.bu arada melodramm arkadaşımız kamyon ve balkon zaafiyetinden bahsetmiş doğrudur,kontrol tamamen park asistanında olmamalı zira park sensörlerinin talimatları doğrultusunda hareket ediyor ve park sensörlerinin tesbit edemediği her kütle risk oluşturuyor.1 kez hatalı park yaşadım kaldırım yüksekliği 10cm den alçaktı,park sensörleri algılamamıştı hata tamamen benimdi çünkü park asistanı sadece direksiyonu kontrol ediyor gaz ve fren sadece sürücünün kontrolünde.faydalı bi donanım mıdır yaşayan bilir,keyifli sürüşler iyi forumlar.

    hocam sana zahmet şunu detaylandırıp bana bi anlatır mısın adım adım...

    park düğmesi var heralde ona basıyosun, sonra park edeceğin yerde ilerliyosun, o uygun yeri seçip sana bildiriyo heralde... bu adımları bi anlatır mısın...

    bir de mantık olarak meşhur 4'te 1 kuralını mı uyguluyor acaba?

    youtube'a da bi bakayım aslında.

    aynen dediğiniz gibi otomatik park butonuna basıyorum sağda park yapacaksam sağ sinyal solda park yapacaksam sol sinyali yakıyorum,ilerlemeye devam ediyorum taki park yeri bulundu ikazı gelene kadar,bu ikaz dan sonra direksiyonu tamamen bırakıyorum, ileri vitese takın yahut geri vitese takın yazıyor uygulayıp hareket ediyosunuz taki park sensörleri yaklaşma ikazına kadar eğer durduğunuzda park tam oluşmamışsa ileri geri yaptırıyor,park tamamlandı yazdığında kaldırımla araç arasında 10 cm gibi bir mesafe oluşuyor.eğer park sensörleri ölçüm yapıp uygun yeri bulduysa ve dediğiniz gibi dar bi alanda olsa birkaç manevra sonrasında bunu başarabilecektir.iki araç arası ve kaldırım kenarına park edecekseniz sorunsuz bi sistem,kamyon kasalarını, balkon demirlerini (bombeli olanları) alçak kaldırımları park sensörleri algılayamıyor yani sürücünün denetiminde olmalı sonuç olarak,keyifli sürüşler iyi forumlar.




  • peki merak edip sistemi zorladınız mı hiç? yani diyorya hani aracın boyunun %20si kadar daha mesafe olursa park ederim diyor. Bu şekilde bi deneyebildiniz mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34
    Ama birde o şanzımanı modern bir sistemle değiştirseler.

    melodramm

    cevabını bekliyoruz

    Geldi cevap.

    EDC de kullanıyorum AUTO6r de.

    Her iki şanzımanında + ları ve - leri var.

    Kısaca sıralamaya çalışayım.

    İyi forumlar...

    EDC
    Konforlu vites geçişleri (+)
    Yüksek yakıt tüketimi (-)
    Küçük debriyaj balatası sebebi ile büyük balatalara göre daha çabuk ısınma. (-)
    Vites'e müdahele etmenin daha zor olması. (-)
    Yüksek bakım maliyetleri. (-)

    AUTO6r

    EDC ye göre konforsuz vites geçişleri. (-)
    Düşük Yakıt tüketimi(+)
    Standart debriyaj balatası sayesinde ısınma problemi olmaması. (+)
    Vites'e mudahalenin çok kolay yapılabilmesi (direksiyondan)(+)
    Düşük bakım maliyetleri.(+)




  • eveeet burdan ne anlıyoruz...

    düz vitese devam ;)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    "öndeki aracı takip ederken mesafe durumuna göre otomatik fren yapan bir sistemden söz ediliyor" den kastınız şu an Focus'ta bulunan şehiriçi güvenlik sistemi ise. o tam bir fiyasko. Eğer buysa niyesini anlatayım. yok eğer normal seyir halinde öndeki araçla mesafeyi koruyoan bir sistemden bahsediyorsanız bu M serisi BMW'lerde var, Hyundai Sonata'da falan var. Fiesta'ya koyacaklarını sanmıyorum. Bunun için cevabınızı bekliyorum...

    ikincisi ise "hız sınırlayıcı" değil mi zaten? Clio4'te özellikle incelemedim ama hız sabitleyici varsa, hız sınırlayıcı da vardır diye düşünüyorum. Çünkü bizimkilerde öyle. Hız sınırlayıcıyı ben hiç kullanmadım çok mantıklı gelmiyor bana. sabitleyici daha kullanışlı... daha çok koşulda ihtiyacınızı karşılar.



    Evet sanırım Focustaki sistem bahsettiğim.Clio 4 ün otomatiği geldiğinde eşim için alacağım araç için minimum donanımları yakalıyor full donanımlısı. Ancak aynı durum yeni getirecekleri fiestanın start stoplu olan ecoboost tip motorlu versiyonu ile de çözülmüş oluyor. fiestanın bahsettiğim bu versiyonu ile cliodan farklı olarak 2 ekstra özelliği daha geliyor. Bir arkadaşın da dediği gibi istenildiğinde devreden çıkarılabilen araç takibinde otomatik fren sistemi ve hız sınırlama sistemi. İlkinin tam çalışma mantığını bilmiyorum ve iyi birşey olduğuna tam kanaat getirmeden ilave ettirmem o özelliği, ama hız sınırlamanın bizim sceniclerdeki hız sınırlayıcı ile farkı var. Sistem söyle: bir ebebeyn şifreniz var ve bu şifre ile aracın maksimum hızını örneğin 90 a ayarlıyorsunuz. Böylece araç, maksimum hız kadrajı 90 olan bir araç olmuş oluyor. Mesela 16 yaşında bir çocuğunuz var ve anahtarı cebinizden yürütüp arabayı sık sık kaçırıyor. Herhalde ilk seferden sonra o araca bir daha binmek istemez. bu arada bu sürüş güvenliğini kötü etkiler mi, düşünmek lazım, dizayn edenler de iyice düşünmüştür sanırım. Bence etkilemez, örneğin eşim aracı sağ şeritten yavaş yavaş sürmek zorunda kalır, benim de aklım onda kalmaz. Bu arada oğlum daha 6 yaşında ve fiesta 12 yaşına geldiğinde oğlumun ilk soförlük tecrübesini atlatabileceği ebebeyn kontrollü bir aracı olacak. Siz 18 yaşında çocuğa daha gıcır gıcır 2024 model SCENİC XXI aracınızı henüz usta soför değilken teslim eder misiniz?




  • Sistemin adı: ford mykey. Açıklaması söyle:" Yeni Fiesta bu sınıfta ilk kez sunulan MyKey özelliğine sahip olacak ve özellikle ebeveynleri daha güvenli sürüşe teşvik ederken genç sürücülerin direksiyon başında maruz kaldığı risklerin azaltılmasına olanak tanıyacak. Sistem parola ile aracın maksimum hız ve müzik düzeyi limitlerini belirlemesine imkan veriyor. Ayrıca,parola girilmemiş ise emniyet kemerleri doğru şekilde geçirilinceye kadar müzik sisteminin sesi açılmıyor ve ek olarak, araç kullanırken sürücü yardımcısı sistemler ve güvenlik özellikleri devre dışı bırakılamıyor."

    doğru şekilde geçirilinceye kadar dan benim anladığım kemer konusunda aracı yanıltıcı sistemleri( boş kemer tokası, kemeri koltuğun arkasından dolandırmak vs) önleyebilen bir sistem.
  • otomatik frenleme sisteminin adı: Ford active city stop. youtube linkleri:
    http://www.youtube.com/watch?v=3sv7fshptVM
    Aynı sistem volvo da çuvallamış. videonun sonunda da 100 de 100 yeni teknolojilere güvenmeyelim diyor:
    http://www.youtube.com/watch?v=MXI0ByfEdR8
  • öncelikle otomatik fren sistemi denen şey yüzünden ford mahkemelik bile olur. Yanıltıcı reklam yapıyorlar. 2 satır araştırma yapmayan halkımızın, yukarda yazdığımız özelliklerden haberdar olduğunu sanmıyorum

    ki, bana bunu öve öve anlatan her arkadaşıma, detaylarını anlattığımda yüzlerindeki o ifade paha biçilemez oluyordu. Daha güzel bilgilendirme yapmaları lazım. Yarın öbür gün, biz bakın sitemize yazmışız deyip geçmemeliler. bu karınca duası şeklinde reklam yapma işi de hala yasklanmadı...

    diğer sisteme gelince, bence dezavantajları, avantajından çok da olabilir bu sistemin. Hemen acil durumlar geliyor aklıma. Şu var mı peki? kızıma verdim arabayı, Allah korusun, telefonla aradı beni, baba şu iş geldi başımıza, sistemi devre dışı bırak, yada ne biliyim şifreyi ver. bunlar yoksa çok problem yaşanabilir

    ayrıca normal seyirde bile problemler olabilir.

    bence yine eğitime ağırlık vermekte fayda var

    bana babam öğretti, 72 model Ford'umuz vardı, ortaokuldayken onda öğrendim, (o arabayı da o zaman nasıl kumanda edebilmişsem) sonra 92 broadway'imiz oldu. Babam 80ciydi. öyle alıştık, babam bana kemer tak demedi bile, o araçlarda da takardım hep kemeri, şimdi de takıyorum.

    takometre takalım bi de bari çocukların arabaya :)))

    kötülemiyorum, işe yarayabilir ama acil durumlardaki dezavantajlarını da iyi hesap etmek lazım


    bir de... diyelim hep 90 olarak ayarladık çocuk da öyle alıştı. 100de 110, 120de nasıl kullanılacağına alışmadı, bilmiyor. aynı gibi gelir ona... mesela bizim ziganadan aşağı inerken de hızı 90'a mı sabitlicek araba, Fren mi yapacak??? orda 5 yada 6. vitesteysen, frenden çektiğin anda 100lere 120lere çıkarsın.
    yada ne bileyim arabayı denemek için, yasağı delmek için, o hissi yaşamak için bunu kasıtlı da yapabilir dimi...

    diyorumya türlü türlü şeyler uydurulabilir. Umarım bizim araçlara opsiyonel olarak gelir de para vermek zorunda kalmayız




  • Olanı bu , vardıda almadıkmı konusu işte, lakin biraz biz de de var tepki ve sesimizi çıkarmamak, 1450-1500 tonluk otomobile 1.5 110 luk motor harici opsiyonu alternatifi olmayan daha güçlü motorları koymamak avrupalı polanyalı yunanı, 2 yıldır sceniclede 1.6 130 luk motorları kullanıyor bize yok , neden soruyoruz yok kardeşim işte yok o motorları fluencede satacağız scenic e yok deniyor.
    satış ta olan buymuş.
    Yeni Scenic Privilège 1.5 dCi 110 bg Euro 5 -Yeni Scenic Privilège 1.5 dCi EDC 110 bg Euro 5 .sadece bunlar satışta,ilğinç.!






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UriHAYY -- 1 Aralık 2012; 19:24:35 >




  • tamam da 1.6 motorun ilk önce Scenic'e koyulması gerekiyordu. 1.5 çok verimli değil bence. Fluence'te 1.5 tamam ama Scenic için uygun değil...
  • Malesef bu 1.6 dizel renault tarafından yurt dışında ilk kez scenıc lerde kullanıldı bize ISRARLA GETİRMİYORLAR aylar önce yıl sonuna gelecek dendi konuyu araştırdım mümküm gözükmüyor , ne kadar enterasan değil mi ! ağır kasa araca güçlü motor bizde ayıp sayılıyor her halde
  • valla ben yeni kasayı bekliyorum da, 1.6 gelmezse çok da bi esprisi yok
  • Biz de, Alternatif bırakmamış dayatma gibi tek tip motor alırsan al almazsan alma der gibi, oysaki renault un almanya , fransa ,ingiltere v.b diğer ülkelerin internet sitelerinde scenic gurubunda benzinli dahil en az beş çeşit motor seçenekli satışı var. Sorun kasa değişimi değil benim için performans ve ekonomi olmalı, start-stoplu motorlar renaultun envanterinde var bizim meşhur 1.5 dci 110 hp nin bile stop-start lı 260 n.tork luk motorları scenic dahil tüm renault modellerinde satışta (Türkiye hariç).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UriHAYY -- 2 Aralık 2012; 11:30:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    peki merak edip sistemi zorladınız mı hiç? yani diyorya hani aracın boyunun %20si kadar daha mesafe olursa park ederim diyor. Bu şekilde bi deneyebildiniz mi



    Bu kadar dar bi alanda hiç denemedim,sanırım denememde, bu tür bi deneme debriyaj, fren ve gaz üçlüsünü fazla kullanmak anlamına gelir çünkü 4 yahut 5 manevrada ancak başarır parkı,bu tür bi park sürüş tarzımla çakışır,bunun yerine daha uygun park yeri bulur yüz ikiyüz metre yürümeyi tercih ederim.(şehirdışı seyahatim oldu cevabım o yüzden gecikti)keyifli sürüşler iyi forumlar.
  • samimi cevapların için teşekkür ederim
  • herkese selam
    kışlık lastik alacağım ama malum ölçüler sorunlu ve michelin vs istanbulda 3 ay kullanmak için çok pahalı petlastan 260 TLye buldum
    ben de petlasa almaya karar verdim, iki ölçü 205/55/17 ye yakın
    1. 215/55/17 - lastiğin tabanı 1cm artıyor, yükseklik de 1,1 cm
    2. 225/50/17 - lastiğin tabanı 2 cm artıyor yükseklik ise birebir tutuyor

    sizce hangisini almak daha mantıklı, davlumbazın arasında bayaa boşluk var 1 cm yükselmeden birşey olmaz gibi, ama taba 2 cm artıyor, dönüşlerde sürtünme yapar diye korkuyorum tecrübelerinizi bekliyorum teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.