< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
@@ 2024 Kia XCEED alındı. @Renault Megane 4 HB 1.5dci EDC @ 2019 a C180 Exclusive @2020 Tucson @@ (58. sayfa)
-
-
Sayın Ahmet abi @yildiz merhaba
Öncelikle Megane 4 HB konusunda bu kadar detaylı bilgi verip film tadında deneyim paylaşımları yaptığın için teşekkür ederim.
58 sayfalık konuyu baştan sona kadar okudum, 54. Sayfaya gelip aracı sattığını öğrenince konu başlığındaki bilgiler yerli yerine oturdu bir nevi filmin final sahnesini görmüş olduk.
EDC şanzımandan tut lastik ve jant seçimine hatta boya koruma kaplama konularında gurme bilgiler konuda yer alıyor tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.
-
Merhaba, konuyu okuyup takip ettiğiniz için ben teşekkür ederim, geriye dönüp bakıyorumda zaman ne çabuk geçmiş 8 yıl olmuş..
Araya 2015 W205 kasa C180 den sonra Sıfır Tucson (benzinli) ve ardından 3008 (benzinli) girdi sonra yine sıfır Tucson (benzinli) ile devam ediyoruz ve çok memnunuz. Mutlaka değerlendirirken ufak tefek hatalarımız olmuştur.
Genel anlamda kullandığım araçlar içinde Hala en iyileri eski kasa Mercedes-Benz üretimi otomobiller. Tam 35 yıl kullandık ailece, kesinlikle Muazzam bir deneyimdi. Gördüğüm kadarıylada tüm dünyada ''Zamana karşı'' hiçbir otomobil bu denli sağlamlığını koruyamadı. (W124 ve W126)
Şuan sıfırını çıkarsalar diye hayal ediyorum. Mesela ''Mercedes-Benz Classics'' adı altında bir fabrika kurulsa, içi ve dışı birebir o zamanki otomobillerin aynısı ancak teknik altyapı motor şanzıman güncellense ve yeniden piyasaya sunulsa.. Gerçek otomobiller onlar. Bir an bile düşünmem elimde ne varsa satar onlardan birini yine alırdım..
Ancak şuanki son seçimim olan ve sıfır aldığımız Hyundai Tucson 1.6Turbo 180hp benzinli aracımızdan çok ama çok memnunuz. Bu sınıfta ve bu fiyat aralığında neredeyse hepsini deneyimleme fırsatım oldu. (Hem TR de, hem Amerikada) C segment SUV lerde kesinlikle yeniden araç alacak olsam yine Tucson (yada Hyundai Grubun ürettiği diğer modeli olan Sportage) olurdu.
-
Bu konuyla ilgili son günlerde çokça mesaj aldım hepinize başından itibaren okuduğunuz ve anlayış gösterdiğiniz için teşekkür ederim arkadaşlar. Tabiki bu otomobilleri kullanıp deneyimledikçe tecrübeniz dahada artıyor. Ancak hepsinin içinde hangisi derseniz yine Mercedes-benz demek zorundayım, BMW ve Audi çok kullandık zamanında ama hiçbiri bir Mercedes-Benz kadar memnun etmedi. Kişiden kişiye değişebilir bir durum ancak tabiki zaman hangisinin daha dayanıklı olduğunu herkese gösterdi. Bu durum tabiki Mercedes-Benz lehine halen sabittir.
Bazı Arkadaşlar Megane 4 Hb den sonra aldığım araçlarıda görmek istemişler, kendi araçlarımıza ait kendi çektiğimiz birkaç fotoğraf paylaşayım. Sırasıyla C180 - Tucson - 3008 ve yeniden Tucson..
2015 - w205 Exclusive 1.6lt turbo benzinli M274 motor (2.0lt den TR için 1.6lt ye downsize) 7lt yağ alıyor.
2018 Tucson Elite Benzinli 1.6T 180hp 7DCT
2020 model 3008 Active Drive Prime edt. 1.6lt benzinli 180hp 8EAT
Buda efsane 1987 W124 - 300E , bu otomobili hiç sorunsuz 30 yıldan fazla kullandık 758bin km. Tek motor Tek şanzıman 1 defa bile dokunulmadı sadece temizlik boyası yapıldı o kadar.
Altta 1987 W124 300E den bir önceki aracımız 1982 W126 balina kasa 280 SE, tam 820bin km de sattık.
Türkiye gümrük giriş evrakları bile hala duruyor. (Fotoğraftaki Annem:)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 6 Ekim 2024; 13:22:31 >
-
Hocam aracınız hayırlı uğurlu olsun. Tabiri caizse lezzetli bir konu olmuş, fotoğraflar muhteşem, yadigarı cok iyi korumuşsunuz. 8sene öncesine gidince ilk aracım aklima geldi, duygulandım.
Bende bir dönem impreza 1.5 awd kullandım fakat yakıt, yerden yüksekliği ve performans fakirliği beni yormuştu. Şuan 2.0 chevrolet cruze kullanıyorum, performansından oldukça memnunum, awd'si olsa ömür boyu satmam heralde :)
Hanım c suv istiyor. Ben pek sıcak bakmıyorum. Kodiaq ile tucson arasında kaldim. 3008 bagaji bana muhtemelen yetmeyecek. Simdi sizin konuyu gorunce tucson' a biraz daha yakınım. Iki aracına kullanmadım. Malum ikinci el piyasası durgun, biraz aylakça onumuzdeki yaza doğru iki aracı degerlendirecegim. Varsa öneriniz duymak isterim. Sağlıcakla
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim.
C segment SUV lerde fiyat performans oranı bana göre en iyi olanı Tucson,
hem tam bağımsız süspansiyon (3008 de torsiyon) hemde gerçek bir SUV sürüş stiline sahip.
Ancak Kodiaq hacim ve özellikle bagaj söz konusu olunca biraz daha geniş bir seçenek,
imkan varsa ikisinide test edip değerlendirebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 24 Eylül 2024; 21:28:1 > -
Teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben teşekkür ederim konuyu takip ettiğiniz için. @Duratorq_
Son olarak bu ay 2020 Hyundai Tucson 1.6T aracımızla vedalaşıp yola sıfır km Kia Xceed Elegance Plus ile devam ediyoruz. (Celadon Spirit Green)
Araçla ilgili merak ettikleriniz varsa cevaplayabilirim.
Şuan C segment Crossover sınıfında verdiğim bu karardan çok memnunum.
Tucson farklı bir araçtı çok memnun kalarak kullandım ve onun yeri herzaman ayrı,
biz sadece aracımızı satıp üzerine para eklemeden sıfırlamak istediğimiz için,
bu segmentte en iyi fiyat performans olanını tespit ederek Kia Xceed modelini tercih ettik.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Kasım 2024; 9:18:16 >
-
Çok güzel araç, güle güle kullanın. 1.590.000 gibi bir kampanyalı fiyatı vardı. Çok rafine bir kasa ve yakışıklı. Şanzıman tork konvertörlü olsaydı tadından yenmezdi ama bu haliyle de sizi memnun eder umarım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
@programmer_onur Teşekkür ederim.
Evet bende tasarım sürecinden bu yana Xceed takip ediyordum. Tasarımını çok beğendiğim bir otomobil.
Hatta 1.5 yıl öncede bir kardeşime bu aracın Elegance paket Splash Lemon rengini aldırmıştım.
Porsche'den ve Audi'den transfer edilen tasarımcıların elinden çıktığı için çok iyi proporsiyona sahip.
.
Şanzıman Hyundai nin kendi ürettiği ve uzun yıllar kullandığım bir şanzıman olduğu için güveniyorum.
Sattığım 3008 tork konvertörlüydü ama Aisin EAT8 memnun etmedi maalesef.
Vites düşürürken özellikle rampa aşağı inişlerde çok silkeliyordu ve gecikmeler yaşatıyordu.
1 yıl dolmadan satıp yeniden Tucson almıştım ve 4 yıl çok memnun kalarak kullandım.
Şimdi bu aracımdada yine Tucson daki 7 ileri DCT mevcut ve gayet memnunum.
Nasıl kullanılması gerektiğini iyi biliyorum ve daha önce 4-5 yıl tecrübe ettiğim için güveniyorum.
(Yeniden 5 yıl garantili olması benim için ayrıca güzel)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 7 Kasım 2024; 1:23:8 >
-
Anladım hocam. Tekrardan güle güle kullanın kazasız inşallah.
Yalnız size mi öyle sorunlu bir üretim/seri geldi veya yazılımsal bir problem mi emin değilim ama çevremde (forumu saymıyorum bile) EAT8 şanzıman kullanan hemen herkes yumuşak sürüşü ve sorunsuzluğu ile sürekli yıkayıp yağlıyordu bu şanzımanı. İstisnalar elbette vardır. Halâ da böyle olumlu şekilde anılıyor yerli/yabancı kaynaklarda. Bu nedenle 3008 aracınızdaki memnuniyetsizliğinize açıkçası şaşırdım epey. Bahsettiğiniz rampa aşağı kararsız kalma/silkeleme/vites düşürmede gecikme sorunlarının tamamı bendeki ilkel tip kavramalı robotize ETG5 şanzımanda mevcut, hatta buna ilave olarak kalkışlardaki titreme/hoplatma davranışını da ekleyebilirim. Bu sebeplerle keşke aracımda EAT6 veya EAT8 olsaydı diye hep iç geçirdiğim olmuştur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 7 Kasım 2024; 1:30:50 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tekrar teşekkür ederim. @programmer_onur
Sıfır km satın aldığım 3008 deki EAT8 de bu sorun maalesef mevcuttu ve servise 4. ayda gidip gösterdim
buna benzer şikayetlerin olduğunu öğrendim, yazılım güncellemesi yapalım dediler ama sorun devam etti.
Daha sonra dijital kadran ve multimedya ekranıda sabah ilk çalışmada açılmamaya ve ara sıra kapanmaya
başlayınca (akü kutup başını söküp takarak yeniden aktif ediyordum) iyice soğudum araçtan.
Sattığım kişide 3008 in açılır tavandan su aldığını ve ekran sorunlarının devam ettiğini söyledi.
EAT8 (Aisin japon) tabiki Megane 4 te kullandığım DCT şanzımandan daha başarılıydı ancak bir Mercedes-Benz üretimi
tork konvertörlü şanzımanı gibi kusursuz ve pürüzsüz değildi. Yazılımsal olduğunu düşünüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 7 Kasım 2024; 9:38:2 > -
-
Harika konu, almanak gibi olmuş resmen kısa süreli de olsa.
üstadım, haddim olmayarak, xceed seçimi için takdir ettim sizi. şu an fiyatının karşılığını ve hatta fazlasını veren bir kaç modelden birisi.
kazasız sürüşler dilerim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zevkle okudum yorumları , harika konu elinize sağlık.
Yalnız araçlar en premium araç temizleme yerlerinde bile bu kadar temizlenmiyor.
Araç içini ve dışını hangi malzemeler ile temizliyorsunuz hocam? @yildiz
-
Değerli yorumunuz ve sabır ile nezaket gösterip okuduğunuz için ben teşekkür ederim. @kamyonlarkavuntaşır ve @SW4RTHY
Xceed tasarım aşamasındayken takip etmeye başladığım bir araçtı, Tasarım ve otomobil konusu ,
müzik sistemleri ve profesyonel bisiklet gibi özel ilgi alanlarım var. (Ayrıca CAD yani Tasarım bölümü mezunuyum.)
Yaklaşık 30 yıllık profesyonel fotoğrafçıyım, görsel ve teknik konularla yakından ilgilendiğim için XCEED
fiyat performans anlamında beni en çok ilgilendiren ve beğendiğim birkaç otomobilden biri oldu.
Kia XCeed, Hyundai Grup Almanya, Frankfurt'taki Avrupa tasarım merkezinde üretilen bir tasarım.
Xceed tasarımında yine son aracım olan 2020 Tucson NX3 kasanın tasarımcısı Alman Peter Scheyer'da ekipte.
Rivista AutomobilismoyoutubeAll New 2015 Hyundai Tucson - Interview Peter Schreyer Chief Designer (ENG)https://www.youtube.com/watch?v=Wzx9dTYiwhsXceed bu nedenle doğuştan ''Alman otomobili'' genleri taşıyor ve bunu tasarımdaki zarif çizgilerinin dışında
otomobili kullanırkende çok net anlıyorsunuz. Sınıfındaki diğer crossover araçlardan ayrılan bir tasarım.
Herkes gibi bende otomobili satın almadan önce ödeyeceğim fiyatın karşılığını ne kadar alabildiğime bakarım.
İkinci elde ne yapar yada beni zarar ettirir mi? gibi konulara asla bakmam, çünkü satamazsın, elinde kalır, zarar edersin,
dedikleri Subaru Impreza aracımı bile 1 günde sattım hemde hiç zarar etmedim. Bu birazda aracınıza ne kadar iyi
baktığınızla ilgili bir durum aslında. Piyasadan ayrılan temizlikte ve bakımlı bir araç her alıcının öncelikli tercihidir.
Buna iyi kalitede fotoğraflarıda eklediğinizde otomobilin satılmaması gibi bir durum yaşamazsınız.
Şuanki piyasa koşulları malum araçların satışı yavaşladı gerçekten ama korkmadan alıp zevkini çıkararak temiz bir şekilde
binerseniz satarkende zarar etmezsiniz, sadece biraz zaman alabilir o kadar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Kasım 2024; 9:33:49 >
-
press.kia.com2020 Red Dot Product Design award for Kia XCeedhttps://press.kia.com/ie/en/home/corporate/awards/2020/2020_RedDot_ProductDesign_award_for_Kia_XCeed.html
Karim Habib : BMW eski Tasarım şefi , Yeni Kia tasarım başkanı
otomobilKarim Habib BMW Tasarım Şefi oldu - Otomobilhttps://www.otomobil.com.tr/karim-habib-bmw-tasarim-sefi//https://www.otomobil.com.tr/karim-habib-bmw-tasarim-sefi//
https://www.red-dot.org/project/kia-xceed-45973
teknoloji haberleri - logHyundai'nin fantastik hamleleri devam ediyor; BMW M'den bir transfer daha gerçekleşti!https://www.log.com.tr/hyundainin-fantastik-hamleleri-devam-ediyor-bmw-mden-bir-transfer-daha-gerceklesti
-
Xceed güzel araba da çelik motor çok kötü bir distribütör.
Su arabanın dolu paketini getirmediler, hep bir şeyleri eksik. Getirseler alacam ama yok.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kesinlikle katılıyorum. Hyundai distribütörüde paketleri düzenleme konusunda çok iyi sayılmaz.
Araçlar fiyatlarına göre sınıfındaki diğer rakipleriyle kıyaslandığında oldukça iyi araçlar ancak maalesef ülkemizdeki
kötü yönetim ve buna bağlı kötü ekonomiden dolayı düzgün donanımlar yerinde mümkün olan en ucuz paketleri getirme
derdindeler ve sürekli özelliklerden kırpıp duruyorlar. Avrupada satılan modelleri incelediğimde her bütçeye uygun paketler mevcut,
Plug-in hybrid, mild hybrid, yada 1.6T 204hp GT line full Xceed leri görünce insanın canı sıkılıyor gerçekten.
Özellikle Proceed modelinin TR de olmayışıda ayrı bir konu. Gerçekten güzel ve kaliteli araçlar.
Auto INTERIORyoutubeNew powertrains and performance improvement; The new 1.5 liter T-GDi engine is produced in Kia’s Slovakia plant - also home to the production of the Ceed family. This new Smartstream engine, which replaces the previous 1.4 liter T-GDi, is paired either to a 7-speed dual clutch transmission (7DCT) or a 6-speed manual transmission (6MT) and delivers 160PS while offering reduced emissions. The new 1.5T engine is also available as MHEV while diesel Ceed, delivering 136PS, is only available as a mild-hybrid that can be paired with either the intelligent manual transmission (iMT) or 7DCT transmissions. The new Ceed range offers buyers a fully comprehensive choice of powertrain configurations, including a plug-in hybrid (PHEV) and mild-hybrid engines (MHEV), with horsepower ranging from 100PS to 204PS. Ceed customers are also presented with a choice of turbo charged petrol and diesel engines, the 1.0 and 1.5 liter petrol and the 1.6 liter diesel, powertrains all benefitting from Kia’s Smartstream technology. The Smartstream engine technology incorporates Kia’s Continuously Variable Valve Duration (CVVD) engine technology to optimize performance. CVVT also serves to improve fuel efficiency alongside the Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation (LP EGR), which returns some of the hot gases produced by the engine to the combustion chamber to reduce pumping losses and improve fuel economy. The latest updates to Ceed also introduce MHEV and DCT technology to the 1.0 turbo charged petrol engine for the first time, to provide customers with the option of further reducing powertrain emissions. The adoption of MHEV technology improved fuel efficiency and performance. Top of the range GT models are presented with an exclusive 1.6 liter T-GDi engine with a unique sound. The petrol engine is mated to the 7DCT and delivers a huge 204PS. The experience behind the wheel can be further tailored to suit the driver’s mood and road conditions via paddle-shift levers and three drive modes: Eco, Comfort and Sport modes. The GT Sports drive mode is specifically tuned to the needs of the GT driver’s expectations. Ceed models are also available with the standard six-speed manual transmission and the highly desired double-clutch transmission. Design A completely redesigned front end features Kia's new logo, a simplified graphic of the company name that reflects the ethos 'movement that inspires'. Special attention has been given to make each variant (including GT Line and GT versions) more unique and distinct from each other. The iconic tiger-nose grille, which makes the Ceed a recognisable Kia, is upgraded to a black gloss finish with satin chrome upper and lower wing-shaped garnish for a sleek and modern appearance. To the sides, two large side air intakes shoot through the front bumper creating the sportier look. The very latest ADAS developments The rejuvenated Ceed range offers class-leading levels of safety, driving convenience and parking technologies thanks to its enhanced suite of advanced driver assistance systems (ADAS). They help to reduce many of the inherent hazards and stresses of driving, protecting occupants and other road users on every journey. Safety features have been improved, such as the previous blind-spot warning, which is replaced by an active avoidance technology. When operating the turning signal to change lanes, if there is a risk of collision with a rear side vehicle, the new Blind-spot Collision-Avoidance Assist (BCA) will provide a warning. After the warning, if the risk of collision increases, BCA actively controls the vehicle to help avoid a collision. The renewed Ceed family will go into production at Kia's European manufacturing plant in Žilina, Slovakia this August and will be available across Europe by Q4. Full UK specifications and pricing will be announced shortly before sales commence in the UK later this year. For New Car Videos - Subscribe: http://bit.ly/AutoINTERIOR Note: (Copying music is prohibited)https://www.youtube.com/watch?v=FLjwoy2vosc
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Kasım 2024; 15:25:9 >
-
Dolu paket getirseler fiyat uçuyor, fiyat uçmasın diye donanımdan kısıyorlar. Bu seferde araç boş diye şikayet ediliyor
Dolu paketi olan prestige donanıma gsr ekleyip getirselerdi herhalde 2 milyon civarı bir fiyatı olurdu.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X