Şimdi Ara

>>>RENAULT SYMBOL<<< (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.867
Cevap
13
Favori
485.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ogyz, aracınız hayırlı olsun. kazasız belasız sürüşler. güle güle kullanın.

    aracın özellikleri neler? motor, donanim, konfor v.s bir de kaça aldınız?
  • Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın
  • Arkadaşlar bugün Renault-Mais Ankara Şubesinde Yeni Symbol'ü inceleme fırsatım oldu. Bu araçla ilgili izlenimlerim:

    KAROSER/DIŞ GÖRÜNÜM:

    * Aracın önünde ve yanında yer alan koruma çıtaları kaldırılırken, oluşabilecek olumsuz izlenim kaput ön ızgarasının büyütülmesi ve kromla kaplanması yoluyla giderilmeye çalışılmış.

    * Alimünyum alaşım jantların tipi değişirken, lastik ebadı ne yazık ki yine 175/65R-14 olarak bırakılmış. Bu sınıf araçlarda 185/60R-14 lastik uygulaması yaygınken, hala 175 lastiklerin araca monte edilmesi tüketiciler tarafından artık yadırganıyor.

    * Lastik olarak Good Year GT-2 yerine, Continental Eco Contact kullanılarak isabetli bir seçim yapılmış.

    * Kapıların kesimleri maalesef eski Symbol'ü aratabilir. Zira, kapılar adeta bavul gibi köşeli hatlara sahip. Kapılarda yuvarlak hatlardan köşegen hatlara geçildikçe kalıp maliyetleri düşüyor. Bu çerçevede, kapıların üretim maliyetinin düşürülebilmesi için zannediyorum Dacia Logan'da uygulanan teknik aynen Yeni Symbol'e aktarılmış.

    * Yeni farlar ve yan sinyal lambaları araca estetik bir görünüm vermiş.

    * Silecek tipi ve kolları değiştirilmiş.

    * Dış kapı kolları kromla kaplı görünüm verilerek, estetik avantaj sağlanmaya çalışılmış. Ancak kapı kolunu elinize aldığınızda yargınız değişiveriyor. Her an kopacak hissi vermesi, eksi puan. Bir eksi puan'da, kapı kolunda dikdörtgen tasarıma gidilmesi. Neden mi? Sorunun cevabı yine basit. Maliyet! Dikdörtgen kalıp, yuvarlak kalıba göre daha ucuza mal oluyor.

    * Aracın kaporta birleşim yerlerinde bulunan açıklıklar, Symbol'ün işçiliğine gölge düşürüyor. Bu sınıftaki bir araç için makul olsa da, Renault'tan daha iyisi beklenirdi. En azından eski Symbol'e göre gelişim izleri çok sınırlı..

    İÇ MEKAN

    * Bagaj hacmi yaklaşık eski Symbol ile aynı: 506 Lt. Bagaj komple halı kaplı. Bagaj ile stepneyi ayıran halı kaplı panel sağlam monte edilmediği ve olduğu gibi bırakıldığı için, özellikle kasisli ve bozuk yollarda gürültü kaynağı olacaktır. Halbuki, Renault bu paneli tabana sabitleyecek bir vida/kilit mekanizmasını bagaja koyarak bu sorunu çözebilirdi.

    * Arka koltuk diz mesafesi eski Symbol'e göre bir miktar artmış. Yine de, arka koltukta 3 yetişkinin konforlu yolculuk yapması kolay görünmüyor. Konforlu yolculuk için, arka koltuk 2 yetişkin veya azami 2 yetişkin+1 çocuk oturacak şekilde konfigüre edilmeli.

    * Koltuk döşemelerini kalitesi eski Symbol Autentique versiyonunda kullanılan döşemelerle aynı. Maalesef, eski Symbol Expression versiyonunda yer alan döşeme kalitesinin altına düşülmüş. Döşemelerde yer alan büyük dikiş izleri, en belirgin göstergelerden biri. Belki opsiyon olarak satılan koyu renkli döşemede standartlar biraz daha yüksek olabilir.

    * Plastik kalitesi, eski Symbol'ü aratacak gibi. Bunu anlayabilmek için yolcu hava yastığı üzerinde bulunan plastik koruyucu ile kokpitin ön camla birleştiği noktadaki plastiğin kalitesine göz atmak yeterli.

    * Otomatik cam kumandaları ve elektrikli dış dikiz ayna kumandası eski Symbol'den daha ergonomik. Arka cam kumandaları ise ne yazık ki hala ön koltukların arasında yer alıyor. Bu alışkanlıktan Renault-21'den bu yana vazgeçilmedi. Sebebini tahmin etmek zor değil: Maliyet! En azından bu konuda, Renault Mazda ve Toyota gibi Japon rakiplerinden kopya çekmeli..

    * Ön koltuklar yine yüksekte konuşlandırılmış. Ön koltuklarda bacak ve baş mesafesi arttırılarak konforda eski Symbol'ün bir adım önüne geçilmiş.

    * İç dikiz aynası, harita okuma lambalı olan tiple değiştirilerek kalite hissi ve kullanışlılık arttırılmış.

    * Kokpit tasarımı ve kumanda kolları Clio-II ile aynı. Yeni tip ve krom çerçeveli gösterge kullanılarak değişiklik yaratılmış.

    * El freni boşaltma düğmesi krom görünümüyle estetik duruyor. Aynı durum vites kolu için de geçerli.

    * Görüş açısı genişletilmiş.

    * Ön kapı kilit pimleri gizli tiptekilerle değiştirilirken, arka kapı pimleri eski symbol'lerde olduğu gibi açıkta yer alıyor.

    MOTOR

    4 adet motor seçeneği sunuluyor: 1,2 16V 75 BG benzinli, 1,4 8V 75 BG benzinli, 1,5 dCI 65 ve 85 BG dizel. Motor seçenekleri irdelendiğinde;

    * 1,2 16V 75 BG benzinli, senede 10.000 Km civarı yol yapan, vergi avantajını yaşamak isteyen (yıllık vergisi 360 YTL), makul performans arayan, kalabalık ailesi olmayan ve ağırlıklı şehir içi kullanımı tercih eden tüketicilere hitap edebilir.

    * 1,4 8V 75 BG benzinli, senede 10.000 Km civarı yol yapan, makul performans ve daha yüksek tork arayan ve bakım giderleri düşük olan bir araç isteyen tüketicilere hitap edebilir.

    * 1,5 dCI 65 BG dizel, senede 10.000 Km üzeri yol yapan, düşük yakıt tüketimi ve yüksek tork arayan tüketicilere hitap edebilir. Bu motora sahip Autentique versiyonları, yine araç kiralama şirketleri ile firmaların gözdesi olacaktır.

    * 1,5 dCI 85 BG dizel, senede 10.000 Km üzeri yol yapan, düşük yakıt tüketimi, yüksek tork, performans ve daha donanımlı araç arayan tüketicilere hitap edebilir. Ancak taşıdığı etikete bakıldığında, bu motora sahip versiyonların yüksek satış rakamlarına ulaşamayacağını değerlendiriyorum. Bu motora sahip expression full donanımlı aracın fiyatı bir üst sınıftaki Megane dCI 80 BG Autentique versiyonu ile nerdeyse aynı..

    * Bu kasayla beraber 1,4 16V ve 1,6 16V motor seçenekleri de sunulmalıydı. Veya 1,2 16V 100 BG Turbo motor, seçenekler arasına dahil edilebilirdi. Bu sayede, bu kasaya en iyi gidecek benzinli motor sunulmuş olurdu. Hem vergi avantajı, hem de turbo besleme sayesinde yüksek tork.. Avantajlar birarada olurdu. Umarım, ilk makyaj operasyonunda Renault bizlerin görüş ve beklentilerini dikkate alır.


    NOT:
    Test sürüşü yapamadığım için, Motor, performans, yol tutuş ve frenler ile ilgili kanaat edinemedim. İlk sürüşümde detayları yazacağım. İlk intibam, bu aracın olgunlaşma süresine ihtiyaç duyduğu yönünde.. Ancak alınmaz ve kullanılmaz bir araç da değil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbox -- 2 Ekim 2008; 12:56:16 >




  • Clio Symbol Grubu var oraya neden gelmiyorsunuz

    http://forum.donanimhaber.com/m_24135806/mpage_11/key_//tm.htm#26890943
  • Orta sınıfta oldukca güzel bir araba ihitiyaclara fazlası ile cevap verebiliyor bi aileyi çok uzun yıllar sorunsuz bi sekilde tasıyabilir unutulmamalıki o bir Reno 15-20 yılı askın süredir Türkiye yollarında traktör gibi kullanılıp sorunsuz bi sekilde hala gezebilen baska arac varmı?. Buradaki arkadasların bi arabadan bekletilerinin ne oldugunu anlamıs degilim arkadaslar bu arac 22milyara satılan sıfır bi araba bu fiyata bu donanımda yada bu konforda ve servis agında alınabilecek diger alternatifi söylermisiniz?. Bi reno personeli ve kullanıcısı olarak aracı istedigim sartlarda fabrikada test ettim beklentileri yüksek olmayan sıradan bir kullanıcı olarak benim gözümde kesinlikle alınabilecek bir araba. Herkese iyi formlar Saygılarımla!..
  • iki gün önce çarşıda gördüm gerçekten güzel tasarlamışlar arabayı ,modern bir görünümü olmuş
  • benimde yakından görme fırsatım oldu.fiat lineanın renault versiyonu olmuş bence.boy uzun en dar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmak -- 3 Ekim 2008; 21:15:01 >
  • arkadaşlar aracı çok yeriyorsunuz ama bence eski seymbol'den daha güzel olmuş araç.
  • Bencede. Fotoğraflar yanıltıcı olabiliyor. Gidip canlısını görün, göze hoş geliyor.
  • Zaten bizim millette ilk gördüğü şeyi beğenmeme gibi bi sorun var ben ilk transporterlerin yeni kasası çıktığı zaman gördüm bu ne ya dedim şişkin bişey çok çirkin olmuş eski kasa daha iyiydi ama göz alıştıkca dedim yok ya bu daha güzel şimdide tiplerine bayılıyorum eski kasalarını görünce(bir önceki kasa)bu ne ya diyom dar uzun çok çirkin araçları trafikte gördükçe sempatimiz artacaktır buna eminim şuda bir gerçekki eski kasa seymbol den çok daha güzel
    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Bencede. Fotoğraflar yanıltıcı olabiliyor. Gidip canlısını görün, göze hoş geliyor.
  • Sedan ile SW araçların kullanıcı kitlesi farklı olsa da Yeni Symbol almayı düşünenlere Clio Grand Tour'a da göz atmalarını tavsiye ederim.

    Symbol expression ile Grand Tour authentique versiyonlarının donanımı hemen hemen aynı. aşağıdaki tablodan görebilirsiniz

    Liste fiyatları da şu şekilde:

    Symbol expression 1.2 16v : 25.130
    Grand Tour authentique 1.2 16v : 26.400


    Symbol expression 1.5 dci 65 hp : 29.920
    Grand Tour authentique 1.5 dci 65 hp : 30.890


     >>>RENAULT SYMBOL<<<




  • Bu aracı önce vw ciler beyenmez!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • bence eski seriden daha modern , amerikan arabalara benziyor vatana millete hayırlı olsun en sonunda iddialı bir araç çıkarmışlar ayrıca lineaların tasarımıda şahane ilk çıktığında stand açmışlardı 3- 4 tane linea getirmişlerdi arabayı görünce çok hoşuma gitmişti şimdi nereye baksam linea var symbol de yakında yayılır
  • Clio Grand Tour, malzeme kalitesiyle ve güvenliği ispat edilmiş alımlı kasasıyla öncelikle düşünülebilecek bir model.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turbox

    Clio Grand Tour, malzeme kalitesiyle ve güvenliği ispat edilmiş alımlı kasasıyla öncelikle düşünülebilecek bir model.

    Aynen katılıyorum
  • Symbol iyi arabadır, başka arabalarlada karşılaştırmaya gerek yok sanırım.Aracımı 0 aldım 110.000 km. boyunca da kullanıyorum.Hiç yolda bırakmadı, 7 yılda 2 veya 3 kez 2. marşta çalıştı.Herzaman istediğim yere her türlü koşulda beni taşıdı.Ne kadar mükemmel olmasada onu seviyorum bundan sonrada passatta, lagunada alsam symbol kadar sevemiyeceğim herhalde.Şimdiye kadar kullanım dışı çıkardığı masraflar:
    34.000 km'de buji kabloları değişti, 4 yıl önce 35 ytl
    50.000 'de arka bagaj kilit otomatiği değişti 20 ytl
    89.000 'de (en çok koyan) arabanın antifirizi eksiliyordu servis üst kapak conasını, termostat, debriyaj teli, triger kayışı ve seti,su devirdaim pompası değişti + 90.000 bakımı 750 ytl (mart 2007)
    Bu son arzadan sonra renault motorlarının sağlamlığı hakkında kafamda soru işaretleri oluştu ve mümkünse bundan sonra renault almamaya and içtim.
  • Yalnızca su eksiltmesi durup dururken olacak bir şey değildir mutlaka ya bir kaçak yapması lazım yada termostattan veya susuz kalmasından dolayı hararaet yapması lazım aracın ki conta değişsin.
    Yoksa takip ettiğim kadarı ile bu motorlar oldukça dayanıklı ve sahipleri tarafından mulu bir şekilde kullanılan ender araçlardan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    Yalnızca su eksiltmesi durup dururken olacak bir şey değildir mutlaka ya bir kaçak yapması lazım yada termostattan veya susuz kalmasından dolayı hararaet yapması lazım aracın ki conta değişsin.
    Yoksa takip ettiğim kadarı ile bu motorlar oldukça dayanıklı ve sahipleri tarafından mulu bir şekilde kullanılan ender araçlardan.


    Bu durumu baya kurcalamıştım zamanında.Şikayetvar'a da başvurmuştum.En sonunda renaulttan biri cepten arayıp 20 dk. konuşmamız sonucunda şansınıza küsün gibi bir sonuca varmıştık.(O vardı ben değil..sonra bende kaderime boyun eğdim).Arabamı o zamana kadar düzeni serviste bakımlarını yaptırdım, aracım hiç hararet yapmadı, susuzda kalmadı.Ki herzaman düzenli kontrollerini yaparım.Bir gün sıvının min.uma yaklaştığını görüp servise götürmemle herşey başlamıştı.Sonunda kullanım hatası olmadığını niye böyle olduğunu kendilerininde bilmediği belirterek parasını verip contayı değiştirdik.(Bursada tüm renault servislerine gösterdim cevap aynı oldu).Contayı söktüğümüzde 3. silindir içinden dışa kadar çatlaktı.Bunun niye böyle olduğunu hala anlayamadım.Mantıklı bir açıklamasını bilen varsa söylesin bakalım....




  • ilginç olmuş. şanssızlık mı desem, ne desem bilemiyorum. biz de 99 da renault19 otomobil almıştık 0 KM. birkaç gün sonra arabadan kamyon gibi ses çıkmaya başlamıştı. çıkan sesten mahalleye girmeye utanıyordum. servise gitmiştik hemen. egzoz monifoltu çatlakmış o yüzden öyle ses çıkıyormuş. sonra garanti kapsamında ücretsiz değiştirmişlerdi. ondan sonra bir daha akü, yağ ve buji dışında değişen olmamıştı, bir de cam silecekleri. şimdiki aracım da renault (grand tour) renault'tan memnunum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osmanuçar -- 5 Ekim 2008; 18:36:51 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    Clio Symbol Grubu var oraya neden gelmiyorsunuz

    http://forum.donanimhaber.com/m_24135806/mpage_11/key_//tm.htm#26890943
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.