Şimdi Ara

Renault ve Formula 1 paradoksu. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
3.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyu açan arkadaş doğru bir noktaya parmak basmış.

    2000 sonrası döneme bakarsak,
    toyota'nın 8 yılda, honda'nın 6 yılda yarış üçüncülüğünden ileri bir derece alamadığı,
    bmw'nin 12 yılda 9 yarış kazanabildiği,
    mercedes'in takım olarak 3 yılda sadece 1 yarış kazanıp, motor tedarikçisi olarak şampiyon olamadığı bir organizasyonda,

    Adamların takım olarak 2, motor tedarikçisi olarak 3 şampiyonlukları var. (ondan evvel ki 10 yılda bu rakam 6). Yani renault ile diğer tüm ünlü motor üreticileri arasında (ferrari hariç) bilgi birikimi olarak adeta uçurum var.

    Ürünlerine yansımıyor falan denmiş ama bana göre küçük hacimli , limitlerde kullanılan 1.5 dci, 1.6 dci, 0.9 tce, nissandaki 1.2 dig-t gibi motorların hepsinin endüstri lideri motorlar olması, clio-megane rs'lerin rakiplerine ezici üstünlükleri, hatta gt-r'ın olağanüstü başarısı bile bunun doğru olmadığını gösteriyor.

    Bundan imaj olarak yeteri kadar yararlanamama durumu ise sadece Türkiye için tüm pazarlar için geçerli bir olgu değil. Bir alman markası bunun çeyreği kadar başarı kazansa yeri göğü inletirdi, zaten f1 yanında fındık fıstık denebilecek organizasyonlarda elde ettikleri başarılar sonrası çıkardıkları gürültüden de belli.

    Benzeri bir durum Citroen- WRC için de geçerli.




  • sanırım konudaki soru renonun f 1 başarısını neden yol otomobilleriyle daha da pekiştirmediği ve iyi bir reklamının olmadığı

    örneğin vw aynı markanın yerinde olsaydı reklam ve satış rakamlarına ne kadar etki ederdi rakamlar uçardı..

    gelelim renonun f1 başarısına 2005 yılında kütle amortisör sistemli reno r 25 sanırım aldı götürdü sezonu bu sistem renoda yeni idi..

    2006 yılında fia bu siteme dur deyince araç yavaşladı ve ferrari ile kafa kafaya derken şuminin şanssızlıkları ve 2.şampiyonluk geldi.

    diğer reno motorlu redbullar ise 2010-2011 sezonu egzos beslemeli difizör kaymağı ile dominat bir şampiyona..

    bu 4 şmpiyonlukta motor teknolojisi değil yol tutuş veya aero adına paketlerdir ve akebinde fia tarafından yasaklandı.

    reno f 1 de bayağıdır boy göstermekte hemde bir çok motor sporları dalında.

    ama bir mc laren ve ferrari asla olamayacak bana göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    Benim merak ettiğim şu. Bu kadar yüksek teknolojilerin kullanıldığı bir yarışmada şampiyon olabilmiş firmaya, özellikle ülkemizde marka algısı olarak F1 in neden hiç katkısı yok? Eminim VW veya Ford bu başarıları yakalayabilseydi ülkemizde ilah ilan edilirlerdi.

    Ülkemizde motorsporları biliniyor mu ki? motorsporlarının hangi anlayışa katkısı var? Bilmeyen insanlar nasıl algı oluşturabilsin ki?
    Yada şöyle sorayım ülkemiz de marka algısı olarak Ferrari'ye Motorsporlarının ne kadar katkısı var? :)


    Ben burada bile Ferrari şöyle şöyle bir firmadır, markadır diye uzun uzun konuşulduğunu henüz göremedim :) kaç tane Ferrari manyağı şampiyonluk sayısını, hangi serilerde araçlarının yarıştığını demedim bak ha
    bilir?
    Ferrari'yi bilmeyen, Mercedes'e yıldızı yeter diye bakan bırak da Renault'u symbol üzerinden bilsin....

    Biz buna otomotiv kültürü değil .süzlüğü diyoruz.




  • Renault son iki sezondur motor üretici şampiyonu ancak herkes biliyor ki RedBull takımı motorları sayesinde değil aero paketi sayesinde kazandılar. Ferrari ve Mercedes'ten zaten motor alamıyorlar. Ya Cosworth'ten alacaklar ya da Renault tan. Onlarda kötünün iyisinin seçiyorlar. Ve düzlüklerde bir mercedes motoru ile 15 20 km hız farkları oluşuyor. Varın siz düşünün bu motorun halini. Yani o kadar abartıldığı gibi değil. Ve ayrıca birkaç sezon önce aşırı derecede dayanıklılık sorunları vardı. Birçok yarışta farklı takım Renault motorunu defalarca patlatmışlardı.

    Ancak 2014'de 1.6 turbolu F1 motorları çıkacak ve şimdiden geliştirmeleri yapılıyordur onların. Bu motorlar da FİA'nın izin vereceği turbo basıncına göre 1000+ hp üretebilecek motorlar olacak. Siz düşünün artık 1.6 litre 1000hp lik motorların günümüz araçlarına uyarlanmış halini. Renault zaten binek araç motorlarında çok iyi bir firma ancak bu değişiklik onlara büyük bir + katacak tahminimce.




  • her zaman söylediğim gibi bir firmanın yaptığı şey onun yapabileceğinin maksimumu demek değildir
    Renaul'un müşteri kitlesi belli bu kitleye uygun araçlar yapıyor.
    F1 teknolojileri pahalı şeyler ve kullanılması Renault müşteri kitlesi için maliyet getirir ki buna rağmen bazı teknolojiler yeni 1.6 dci motorda kullanıldı geçmiştede şimdi vw icat etmiş havası estirilen 1.4 turbo gibi düşük hacimli motorlarda da kullanıldı

    ama son zamanlarda Renault da stratejiyi değiştirerek Renault markasını algı olarak daha üste taşıma çalışmalarına girdi
    alt markalar olarak dacia ve lada düşünülüyor
    Bunun için önce Dacia satın alındı sonra da Lada(2014'de hisse devri gerçekleşecek)
    Muhtemelen Renault-nissan grubu bir kaç yıl içinde satış rakamlarını 10 milyonun üzerine çıkaracak
    yanlış hatırlamıyorsam şuanda bu rakam 9 milyon civarında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    Renault son iki sezondur motor üretici şampiyonu ancak herkes biliyor ki RedBull takımı motorları sayesinde değil aero paketi sayesinde kazandılar. Ferrari ve Mercedes'ten zaten motor alamıyorlar. Ya Cosworth'ten alacaklar ya da Renault tan. Onlarda kötünün iyisinin seçiyorlar. Ve düzlüklerde bir mercedes motoru ile 15 20 km hız farkları oluşuyor. Varın siz düşünün bu motorun halini. Yani o kadar abartıldığı gibi değil. Ve ayrıca birkaç sezon önce aşırı derecede dayanıklılık sorunları vardı. Birçok yarışta farklı takım Renault motorunu defalarca patlatmışlardı.

    Ancak 2014'de 1.6 turbolu F1 motorları çıkacak ve şimdiden geliştirmeleri yapılıyordur onların. Bu motorlar da FİA'nın izin vereceği turbo basıncına göre 1000+ hp üretebilecek motorlar olacak. Siz düşünün artık 1.6 litre 1000hp lik motorların günümüz araçlarına uyarlanmış halini. Renault zaten binek araç motorlarında çok iyi bir firma ancak bu değişiklik onlara büyük bir + katacak tahminimce.

    yazdıklarınız eksik bilgilere dayanıyor
    eğer biraz F1'i takip ettiyseniz Redbull'un başlangıçta Ferrari yan kuruluşu olan Toro rosso'nun da Renault motoru kullandığını bilirdiniz
    Sonra Newey'in gelişiyle beraber(ki kendisi Williams döneminde Renault motorlarıyla çalışmıştır)Redbull Renault motoruna toro rosso ise ferrari motoruna geçmiştir
    Redbul'un başarısının altında aerodinami yatar bu doğru ama aero için de iyi bir paketleme gerekir
    iyi paketleme için daha küçüki soğutma ihtiyacı az olan bir motor gerekli
    Redbullun ana silahı olan eksoz beslemeli sistem için de Renault motorları tam uyum sağlıyor düşük yakıt tüketimi sayesinde bu sistemden maksimum yararlanabildiler

    2. kısma gelince dayanıklılık sorunu motor değil alternatör kaynaklı motor patlatma olayı yok

    düzlük hızına gelince bu daha çok aero ve ayarlarla ile ilgili zaten aynı motoru kullanan lotus'ta pek böyle sorunun olmadığı görülüyor ki motor pisti olarak gösterilen monzayı da geçen yıl redbul kazanmıştı
    aşağıdada bu yılki monzada en yüksek hız gözüküyor(kimni raikonen lotus-Renault)

     Renault ve Formula 1 paradoksu.




  • f1 de motor önemli değil yaa gibi yorumlar yapılmış yine yeniden..ne zaman f1 ve renault ibareleri yan yana yazılsa bunu görüyorum

    renault çoğu zaman en güçlü motorları üretmez bu doğru..ama f1de en güçlü motor şampiyon olacak diye bi kaide yok zaten..renault en güçlüyü değil en rafineyi üretme peşinde..2005 ve 2006 yıllarında şampiyon olduğunda en güçlü motora sahip değillerdi ama renault çeşitli yöntemlerle bunu çözmeyi başardı..renault kalkış kontrol sistemi sayesinde en iyi sprinter olarak görülüyordu..bu sistemi çözemeyince fia yasakladı

    red bull un şampiyonluğunda renault un payı yok demek sadece kendini kandırmak olur..renault yine en güçlü motor değil ama rafine bi motor ayrıca aerodinamik açıdan araçla daha çok oynanmasına müsade ediyor..soğutma için daha az alana ihtiyaç duyuyor..sadece bu bile önemli bişey değil mi..yakıt tüketimi konusunda da en iyilerden biri diye biliyorum yanlış olabilir bu

    red bull un kullandığı difizör sistemi renault tarafından geliştirilmişti..lotus ve redbull arasında bazı farklılıklar vardı sadece..hatta dh f1 bölümündeki üyelerden biri istanbul parkta f1 izlemeye gittiğinde renault motorlu araçların diğerlerine göre daha garip sesler çıkardığından bahsetmişti..

    ayrıca renaultun olduğu her yerde düşük yakıt tüketimi söz konusudur..renault premium en az yakıt tüketen çekici..alman taşımacılık firması fehrenkoetter gibi bi firma da tescillemiştir bunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tekne Kazıntısı -- 28 Eylül 2012; 10:28:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    yazdıklarınız eksik bilgilere dayanıyor
    eğer biraz F1'i takip ettiyseniz Redbull'un başlangıçta Ferrari yan kuruluşu olan Toro rosso'nun da Renault motoru kullandığını bilirdiniz
    Sonra Newey'in gelişiyle beraber(ki kendisi Williams döneminde Renault motorlarıyla çalışmıştır)Redbull Renault motoruna toro rosso ise ferrari motoruna geçmiştir
    Redbul'un başarısının altında aerodinami yatar bu doğru ama aero için de iyi bir paketleme gerekir
    iyi paketleme için daha küçüki soğutma ihtiyacı az olan bir motor gerekli
    Redbullun ana silahı olan eksoz beslemeli sistem için de Renault motorları tam uyum sağlıyor düşük yakıt tüketimi sayesinde bu sistemden maksimum yararlanabildiler

    2. kısma gelince dayanıklılık sorunu motor değil alternatör kaynaklı motor patlatma olayı yok

    düzlük hızına gelince bu daha çok aero ve ayarlarla ile ilgili zaten aynı motoru kullanan lotus'ta pek böyle sorunun olmadığı görülüyor ki motor pisti olarak gösterilen monzayı da geçen yıl redbul kazanmıştı
    aşağıdada bu yılki monzada en yüksek hız gözüküyor(kimni raikonen lotus-Renault)

     Renault ve Formula 1 paradoksu.


    Eksoz beslemeli difizör artık yasak. Merak etmeyin hangi takımının hangi motoru kullandığını da biliyorum bilmeden 'takip etseydiniz' gibi imalı cümleler kurmanıza gerek yok. Benim söylemek istediğim Renault motorunun sorunları ver performansı yüzünden Adrian Newey zamanında Mercedes motoruna talip olmuştu ancak Mercedes bunu kabul etmemişti. Şu geçmiş tarihli haberi okuyun isterseniz.

    http://www.turkiyef1.com/haber/20801/Red-Bull-Mercedes-bizden-korktugu-icin-motor-vermedi

    "Red Bull motorsporları danışmanı Dr. Helmut Marko yaptığı açıklamada, Alman otomobil üreticisinin, bu endişesinden dolayı motor tedarikinde bulunmadığını iddia etti. Geçtiğimiz yıl Renault motorunda birçok problem yaşayan ve bu yüzden şampiyonluk yarışında önemli puanlar kaybeden Red Bull, 2010'da aynı duruma düşmemek için Mercedes motoruna geçmeye çalışmıştı. Ancak Brawn (şu an Mercedes GP) ve McLaren, Mercedes'in Red Bull'la anlaşmasına karşı çıkarak, muhtemel işbirliğini başlamadan bloke etmişlerdi. Red Bull da Renault ile devam etmek zorunda kalmıştı. Marko, Mercedes hakkında yaptığı açıklamada, "Bizi istemediler. Eğer Mercedes motoruna sahip olursak, (pistte) bizi göremeyeceklerini biliyorlardı" ifadelerini kullandı. Motor teknolojisinin dondurulmuş olmasına rağmen Mercedes'in avantajlı olduğunu iddia eden Marko, Red Bull'un Renault motorunun performans eşitlemesi için FIA'ya baskı yaptığını da doğruladı. Marko, "Şu an yapmaya çalıştığımız şey, ki buna Renault ve Ferrari de dahil, motor durumunun eşitlenmesi... Buna çabalıyoruz" dedi."

    Son işaretlediğim yorum tamamen içler acısı.


    Ayrıca koyduğunuz resim sıralama turlarına ait bir resim. Yarışa dair resimler daha gerçekçi olacaktır çünkü lastik ısıtma performansları, yakıt durumları vs. farklıdır. Motordaki ayar değişiliğide ona göre yapılır. Büyük ihtimal Lotus araçlarına son sürete göre ayar yapmıştır. Yoksa düzlüktü o hızı gördükten sonra Kimi'nin 8. olması D'amrosio'nun da 16. olması başka türlü ifade edilemez. Ayrıca o Monza'da bu sene yarış sonunda ilk 10'da sadece iki tane Renault motoru vardı. Birisi 5. diğeri 10.




  • Fare dağa küsmüş dağın haberi yok,



    Belki bir opel,vw kadar işçilik malzeme kalitesi vs detay yok (öylede zaten) ancak yıllardır bellirli bir düzeyde geçmişi olan sorunsuz tasarruflu motorları olan ve ülkemize yatırım yapmış dünya çapında bir marka...

    Sen daha adam olup bir şey üretmemişsin bu insalara burun çevirçeksin...

    Ey türk milletinin bağnaz evladı sen kimsin? sen bütün gün tv,pc başında ahkam kesip göbekten sallayan değilmisin?


    Not: bir markayı modeli eleştirmek beğenmemek başka birşey, küçümseyip hakir görmek bambaşka birşey, bir çok kişi reno olsuni hyundai,vs olsun bunu yapıyor.

    Yapmayın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bay KospiR -- 28 Eylül 2012; 10:38:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan


    http://www.turkiyef1.com/haber/20801/Red-Bull-Mercedes-bizden-korktugu-icin-motor-vermedi




    Geçtiğimiz yıl Renault motorunda birçok problem yaşayan ve bu yüzden şampiyonluk yarışında önemli puanlar kaybeden Red Bull, 2010'da aynı duruma düşmemek için Mercedes motoruna geçmeye çalışmıştı. Ancak Brawn (şu an Mercedes GP) ve McLaren, Mercedes'in Red Bull'la anlaşmasına karşı çıkarak, muhtemel işbirliğini başlamadan bloke etmişlerdi. Red Bull da Renault ile devam etmek zorunda kalmıştı. Marko, Mercedes hakkında yaptığı açıklamada, "Bizi istemediler. Eğer Mercedes motoruna sahip olursak, (pistte) bizi göremeyeceklerini biliyorlardı" ifadelerini kullandı.


    Çok sert.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    yazdıklarınız eksik bilgilere dayanıyor
    eğer biraz F1'i takip ettiyseniz Redbull'un başlangıçta Ferrari yan kuruluşu olan Toro rosso'nun da Renault motoru kullandığını bilirdiniz
    Sonra Newey'in gelişiyle beraber(ki kendisi Williams döneminde Renault motorlarıyla çalışmıştır)Redbull Renault motoruna toro rosso ise ferrari motoruna geçmiştir
    Redbul'un başarısının altında aerodinami yatar bu doğru ama aero için de iyi bir paketleme gerekir
    iyi paketleme için daha küçüki soğutma ihtiyacı az olan bir motor gerekli
    Redbullun ana silahı olan eksoz beslemeli sistem için de Renault motorları tam uyum sağlıyor düşük yakıt tüketimi sayesinde bu sistemden maksimum yararlanabildiler

    2. kısma gelince dayanıklılık sorunu motor değil alternatör kaynaklı motor patlatma olayı yok

    düzlük hızına gelince bu daha çok aero ve ayarlarla ile ilgili zaten aynı motoru kullanan lotus'ta pek böyle sorunun olmadığı görülüyor ki motor pisti olarak gösterilen monzayı da geçen yıl redbul kazanmıştı
    aşağıdada bu yılki monzada en yüksek hız gözüküyor(kimni raikonen lotus-Renault)

     Renault ve Formula 1 paradoksu.


    Eksoz beslemeli difizör artık yasak. Merak etmeyin hangi takımının hangi motoru kullandığını da biliyorum bilmeden 'takip etseydiniz' gibi imalı cümleler kurmanıza gerek yok. Benim söylemek istediğim Renault motorunun sorunları ver performansı yüzünden Adrian Newey zamanında Mercedes motoruna talip olmuştu ancak Mercedes bunu kabul etmemişti. Şu geçmiş tarihli haberi okuyun isterseniz.

    http://www.turkiyef1.com/haber/20801/Red-Bull-Mercedes-bizden-korktugu-icin-motor-vermedi

    "Red Bull motorsporları danışmanı Dr. Helmut Marko yaptığı açıklamada, Alman otomobil üreticisinin, bu endişesinden dolayı motor tedarikinde bulunmadığını iddia etti. Geçtiğimiz yıl Renault motorunda birçok problem yaşayan ve bu yüzden şampiyonluk yarışında önemli puanlar kaybeden Red Bull, 2010'da aynı duruma düşmemek için Mercedes motoruna geçmeye çalışmıştı. Ancak Brawn (şu an Mercedes GP) ve McLaren, Mercedes'in Red Bull'la anlaşmasına karşı çıkarak, muhtemel işbirliğini başlamadan bloke etmişlerdi. Red Bull da Renault ile devam etmek zorunda kalmıştı. Marko, Mercedes hakkında yaptığı açıklamada, "Bizi istemediler. Eğer Mercedes motoruna sahip olursak, (pistte) bizi göremeyeceklerini biliyorlardı" ifadelerini kullandı. Motor teknolojisinin dondurulmuş olmasına rağmen Mercedes'in avantajlı olduğunu iddia eden Marko, Red Bull'un Renault motorunun performans eşitlemesi için FIA'ya baskı yaptığını da doğruladı. Marko, "Şu an yapmaya çalıştığımız şey, ki buna Renault ve Ferrari de dahil, motor durumunun eşitlenmesi... Buna çabalıyoruz" dedi."

    Son işaretlediğim yorum tamamen içler acısı.


    Ayrıca koyduğunuz resim sıralama turlarına ait bir resim. Yarışa dair resimler daha gerçekçi olacaktır çünkü lastik ısıtma performansları, yakıt durumları vs. farklıdır. Motordaki ayar değişiliğide ona göre yapılır. Büyük ihtimal Lotus araçlarına son sürete göre ayar yapmıştır. Yoksa düzlüktü o hızı gördükten sonra Kimi'nin 8. olması D'amrosio'nun da 16. olması başka türlü ifade edilemez. Ayrıca o Monza'da bu sene yarış sonunda ilk 10'da sadece iki tane Renault motoru vardı. Birisi 5. diğeri 10.



    redbull şampiyon olmadan önceki haberleri paylaşmışsınız

    şu an itibariyle redbull çifte dünya şampiyonu ve bu yıl da en azından markalar klasmanındaki en büyük şampiyon adayı

    o söylentilerden sonra redbull renault ile daha rekabetçi bir motor teminatı karşılığı yeniden anlaştı.ve sonuç ortada değil mi

    madem yazdığınız gibi motorun hiç önemi yok, o zaman neden cosworth u tercih etmiyor..madem motor önemsiz redbull neden motor yüzünden şampiyon olamadığını iddia etmiş..sizce de tezat bi durum yok mu..ayrıca ikibuçuk sezondur renault dayanıksız motor üretiyor diyebilir miyiz..şunu da kabul etmek gerek..her marka her motor tedarikçisi her sene üst düzey ürünler ortaya koyamayabilir..bunu ferrari de yaşadı mercedes de renault da..mercedes fabrika takımının içler acısı hali nedeniyle mercedes markası kötüleniyor mu hiç rastlamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan


    http://www.turkiyef1.com/haber/20801/Red-Bull-Mercedes-bizden-korktugu-icin-motor-vermedi




    Geçtiğimiz yıl Renault motorunda birçok problem yaşayan ve bu yüzden şampiyonluk yarışında önemli puanlar kaybeden Red Bull, 2010'da aynı duruma düşmemek için Mercedes motoruna geçmeye çalışmıştı. Ancak Brawn (şu an Mercedes GP) ve McLaren, Mercedes'in Red Bull'la anlaşmasına karşı çıkarak, muhtemel işbirliğini başlamadan bloke etmişlerdi. Red Bull da Renault ile devam etmek zorunda kalmıştı. Marko, Mercedes hakkında yaptığı açıklamada, "Bizi istemediler. Eğer Mercedes motoruna sahip olursak, (pistte) bizi göremeyeceklerini biliyorlardı" ifadelerini kullandı.


    Çok sert.

    yıl olmuş 2012

    o haberden sonra redbull un kazandığı şampiyonluklar ortada

    siz de hala 2010 yılına ait bi haberi paylaşarak tatmin oluyorsunuz

    evet bence de çok sert




  • gunumuz formula1 otomobıllerının hızlı olabılmesı saf motor gucunden zıyade jırıt şası ve areo paket ıle gerceklestırılmekte.ozellıkle de 2007 sezonunda gelısımı durdurulan v8 motorları goz onune aldıgımızda motorun yapabılecegı tek katkı yarıs ıcerısınde patlamaması olur.
    hatta ve hatta 2011 sezonu ıle beraber artık lastıklerıne nazık davranmak bıle cok onemlı bır hal aldı

    renault redbıull ortaklıgında gelen basarılar deha adrıan newey ın muhendıslık harıkası şasısıdır.
    2005 ve 2006 seonlarında takım olarak formula1 de bulunan renault basaruılı şası(!)yapabılmıstır.bu sayede basarılı olmustur.ama gercı kutle amortısorun(ıllegal)kullanmasına yasak getırılınce 2006 sezonunda ferrarı nın nefesını ensesınde hıssetmeye baslamıstı

    su ankı renault motoru guc bakımımdan gerek ferrarı gerekse de mercedes motorundan 20 beygır daha gucsuz.fakat yakıt kulanımında bıraz cımdı bu bır nebze avantaj.
  • :))) işte kalite farklı birşey abimin 2012 model benzinli clio otomatik çiziyorum altını OTOMATİK araç aldı kimseye sormadan etmeden bana sorsa renault mu geçme kapısından derdim araç 4 ileri yarı otomatik 110 beygir 1.6 motor şimdi istanbul trafiğinde 10 - 12 L ortalama ile dolaşıyor parası yok bugun kalite demek BMW gibi 8 vites araba yapmak demek bunu en üst 7 kasayada en alt 1 kasayada koymak demek vw gibi cc 7 ileri polo da 7 ileri ? Kalite bumudur yoksa 4 ileri atmosferik motor satmakmıdır halen

    hee bu arada ön arka yan plasikleride unutmadan geçmeyeyim bu araç bide 35 bin TEE LEEE !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Sebep Formula 1 motorlarının gündelik araçlarda kullanılmaması olabilir mi ? Şimdi formula 1'de röno araçları uçuyor diye 1.6 atmosferik megane'mı alsın millet ?

    fakat yanılmıyorsam fransadakı renault motor departmanının motor uretım bantından hem formula1 de kullanılan motoralrı hemde megane de kullanılan motorlar cıkartılmakta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Orada takımlar hobi olsun, eğlence olsun diye yarışmıyor. F1'e ayrılmış her kaynak, markanın gelişimine de ayrılmış sayılır ve motor sporlarında elde edilen her başarı bir reklamdır.

    ıste o dedıgın oyle degıldır ne yazıkkı.
    alt tabana gundelık hayatta kullanılacak otomobılı olmayan takımlar(wıllıams,ferrarı,mclaren) asla formula 1 ı ımaj yahut reklam ıcın kullanmazlar.onların tek derdı varsa yarısmak bırbırlerını alt etmektır.

    e ferrarı (dolaylı dahı olsa)oglunu markası ıcın kurban verdı
    b mclaren kendı tasarımı olna m8 ı can-am yarısları oncesı test ederken kaza sonucu hayatını kaytbettı

    bu adamlar kendı yarıs takımlarını cocukları gıbı gormekteydıler. formula 1 de sadece yarısmak ıcın var olan takımları betımleyen e ferrarı nın cok guzel bır lafı var

    "dıgerlerı otomobıl satabılmek ıcın yarısır,bız yarısabılmek ıcın otomobıl satarız"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 28 Eylül 2012; 11:03:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakansah


    quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Sebep Formula 1 motorlarının gündelik araçlarda kullanılmaması olabilir mi ? Şimdi formula 1'de röno araçları uçuyor diye 1.6 atmosferik megane'mı alsın millet ?

    Aynen hocam. Reno-citroen-pejo markalarini görünce aklima iğrenç fransizlar ve onlarin adi kalitesiz araçlari aklima geliyor.

    1.6 102 hp vw yokmu ne alaka 1.6 110 hp megane ?

    yorum yaparken biraz insaflı olun...
  • ne alaka? F1 teknolojilerini ürettikleri araçlarda adam akıllı kullanan takımlar ferrari ve mersedestir .

    şimdi adamlar gidip şampiyon oldular diye çok mu iyi binek araç üretiyorlar?

    yaptıkları f1 aracının kalitesi ve dayanıklılığı ürettiği binek araçlara yansırmı?

    30000 küsür bine alınan clio ile kaç milyon dolarlık araçlar arasında ne gibi ortak teknoloji kullanımı var?

    iş süperspor ya da uluslar arası önemli yarış organizasyonlarında başarı ise beğenmediğiniz VW nin VAG'ında hangi markalar var bir bakın. Fordu söylemeye zaten gerek yok.

    kaldı ki f1 araçları ile binek araçlarına en alakasız olanlarda renault modelleridir
  • Bazı arkadaşlar F1'de kullanılan motorun direkt olarak Megane konulup satılacağını filan mı düşünüyor? F1 için yapılan arge çalışmalarından elde edilen sonuçlar binek araçlarda kullanılan motor, süspansiyon v.s. gibi geliştirilmesinde kullanılıyor. Olay bu:)

    Tabiki sadece F1 başarısı Renault markasını yüceltmeye gerek yok. (Tabi alakasız yorumlar ile yermeyede gerek yok.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    Eksoz beslemeli difizör artık yasak. Merak etmeyin hangi takımının hangi motoru kullandığını da biliyorum bilmeden 'takip etseydiniz' gibi imalı cümleler kurmanıza gerek yok. Benim söylemek istediğim Renault motorunun sorunları ver performansı yüzünden Adrian Newey zamanında Mercedes motoruna talip olmuştu ancak Mercedes bunu kabul etmemişti. Şu geçmiş tarihli haberi okuyun isterseniz.

    http://www.turkiyef1.com/haber/20801/Red-Bull-Mercedes-bizden-korktugu-icin-motor-vermedi

    "Red Bull motorsporları danışmanı Dr. Helmut Marko yaptığı açıklamada, Alman otomobil üreticisinin, bu endişesinden dolayı motor tedarikinde bulunmadığını iddia etti. Geçtiğimiz yıl Renault motorunda birçok problem yaşayan ve bu yüzden şampiyonluk yarışında önemli puanlar kaybeden Red Bull, 2010'da aynı duruma düşmemek için Mercedes motoruna geçmeye çalışmıştı. Ancak Brawn (şu an Mercedes GP) ve McLaren, Mercedes'in Red Bull'la anlaşmasına karşı çıkarak, muhtemel işbirliğini başlamadan bloke etmişlerdi. Red Bull da Renault ile devam etmek zorunda kalmıştı. Marko, Mercedes hakkında yaptığı açıklamada, "Bizi istemediler. Eğer Mercedes motoruna sahip olursak, (pistte) bizi göremeyeceklerini biliyorlardı" ifadelerini kullandı. Motor teknolojisinin dondurulmuş olmasına rağmen Mercedes'in avantajlı olduğunu iddia eden Marko, Red Bull'un Renault motorunun performans eşitlemesi için FIA'ya baskı yaptığını da doğruladı. Marko, "Şu an yapmaya çalıştığımız şey, ki buna Renault ve Ferrari de dahil, motor durumunun eşitlenmesi... Buna çabalıyoruz" dedi."

    Son işaretlediğim yorum tamamen içler acısı.


    Ayrıca koyduğunuz resim sıralama turlarına ait bir resim. Yarışa dair resimler daha gerçekçi olacaktır çünkü lastik ısıtma performansları, yakıt durumları vs. farklıdır. Motordaki ayar değişiliğide ona göre yapılır. Büyük ihtimal Lotus araçlarına son sürete göre ayar yapmıştır. Yoksa düzlüktü o hızı gördükten sonra Kimi'nin 8. olması D'amrosio'nun da 16. olması başka türlü ifade edilemez. Ayrıca o Monza'da bu sene yarış sonunda ilk 10'da sadece iki tane Renault motoru vardı. Birisi 5. diğeri 10.



    fi tarihinden kalan bir haberi koymuşsunuz ben size tam tersi ifadeler içeren başka bir çok haber gösterebilirim
    örnek mi
    http://www.f1turkish.net/2011/06/red-bull-yeni-anlasma-pesinde.html

    Sezonun en hızlı otomobiline sahip olan Red Bull, Renault ile yeniden anlaşmak istiyor.

    Son haftalarda çıkan söylentilere göre Red Bull Racing, kendi motorunu üretmek için Avusturya’da çeşitli temaslarda bulundu. Ancak Red Bull takımı, Renault ile olan başarılı birlikteliğini devam ettirmek istediğini açıkladı.

    2007’den bu yana Renault motorlarıyla yarışan Red Bull, som iki sezondur en hızlı otomobilini piste çıkarmayı başardı. Geçtiğimiz yılın şampiyonu Red Bull’un sahibi Dietrich Mateschitz, Fransız firmayla anlaşmak istediklerini belirtti:

    “2013 ve sonrası için Renault gibi büyük bir üreticiyle yola devam etmeyi çok istiyoruz. Anlaşmaya yakınız. 2014’te kullanılmaya başlanacak V6 turbo motorla ilgili bilinmeyen çok şey var, ama Renault’dan olumlu sinyaller aldık. Onlarla daha detaylı görüşmemiz gerek.”

    Diğer yandan motor üretme konusundaki yanıtlara Red Bull patronu, ilk seçeneklerinin bu olmadığını belirtti. Diğer yandan kendilerine uygun üretici bulamamaları halinde bu yola başvurabileceklerinin de altınız çizdi.

    **********************************

    önce siz ne demişsiniz hatırlayalım
    Renault motorlarının düzlük hızının 10-15 km/s yavaş dediniz
    bende bunun ayar ve aero ile ilgili olduğunuz söyledim sonra da aksini gösteren bir örnek verdim
    sonra kendiniz benim söylediğim noktaya geldiniz

    quote:


    Yarışa dair resimler daha gerçekçi olacaktır çünkü lastik ısıtma performansları, yakıt durumları vs. farklıdır. Motordaki ayar değişiliğide ona göre yapılır.

    demişsiniz

    sıralamdan sonra araçlar kapalı garaja çekilir ve hiçbir ayar değişikliği yapılamaz
    sıralama turlarında yakıt durumları minumum düzeydedir ve hemen heöen tüm takımlarda aynıdır ve saf hız olarak yarışa göre daha çok bilgi verir
    yarışta strateji,lastik aşındırma ..vs gibi etkenler de işin içine girer




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.