Şimdi Ara

Renault ZOE (New Z.E. 40) almak ne derece mantıklı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
1
Favori
11.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 130.000 liralık araç şimdi kaç oldu acaba? :D
  • Dün Ankara Mais te test arabalarının arasında duruyordu ama galerinin içinde göremedim.
  • Twinzy de yok sanırım satışta artık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayF

    Zoe ZE 40 almayı bende ciddi ciddi düşünüyorum. Şuan için önümdeki tek engel memlekete 1000 km uzakta yaşıyor olmam. Yakın bir yere tayin istediğimde muhtemelen ilk işim tam elektrikli bir otomobile geçiş yapmak olacak, tabi bunda o günün şartlarıda önemli.

    Zoe araştırdığım kadarıyla ne kadar trimleri clioya benzese de şasesi tamamen özgün bir otomobil. Tabi ekonomik sınıf elektrikli otomobil olarak piyasaya çıkmasının bazı eksiklikleri var. Mesela içerisinde harici bir şarj ekipmanı barındırmadığı, motorun dahili elektronik tertibatını kullanarak şarj edildiği için hızlı şarj istasyonlarında hızlı olarak şarj edilemiyor. Ama üç faz elektrik bulunan her yerde yaklaşık 2 saatte şarj edilebildiğini öğrendim. Ev elektriğinden de 8-10 saatte şarj edilebiliyor. Bunun dezavantajı, ileride hızlı şarj istasyonları yaygınlaştığında herkes 45 dk da şarjını yaparken bu aracı alan kişi yine 2 saat beklemek zorunda kalacak. Ama günümüz şartlarında herhangi bir otel, fabrika, petrol istasyonunda bulunan üç fazlı prizde 2 saat yada kalan pil durumuna göre 1,5 saatte şarj edilebiliyor. Yine araştırdığıma göre, bahar ayında, klima veya kalorifer sistemi çalıştırılmadan, uzun yolda 350 km yol gidilebildiğini öğrendim. Kış şartlarında ise kalorifer ile kullanımda 250 km civarına kadar menzil düşüşü olabiliyor ki bence buda uygun bir değer.

    Bana alınası geliyor. Birkaç gün önce Van Renault bayisini aradım, Zoe almak istediğimi ve fiyat vermelerini istedim. Bana, Zoe'nin üretimden kaldırıldığını söylediler. Tabi bu konuda bilgim yok, bu aracın halen üretilip üretilmediğini, sıfır fiyatını bilen olan varsa paylaşabilirse sevinirim.
    Renault Türkiye gördüğüm kadarıyla Türkiye’ye getirmek istemiyor hocam. Geçen aradım 2. El araç düşünüyorum ama pil kapasitesinin azalması vb. Gibi aklımı karıştıran sorular var dedim onlarda kayıt oluşturdular merkezden ilgili arkadaş arayacak dedi 3-4 gün sonra aradılar 5dk telefon görüşmesi yaptık ama şarjlarındaki kayıbın ne oranlarda olabileceği hakkında bilgi veremediler. Kişiden kişiye değişir demekten başka birşey demediler. Bugün teslaya baktığımızda 50bin km civarına gelindiğinde maksimum %8-9 kayıp oluyor sonra da kayıp oranı ciddi bir derecede sabit kalıyor. Bu durum tesla müşterilerince doğrulanmış bir durum. Aynı durum Renault’ta yok sanırım. En azından bana bunu söyleyebilecek birisi çıkmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elektrikli araçların pillerinin ne kadar dayanacağı ile ilgili bu linki faydalı olur diye paylaşıyorum. Malum bu konu ile ilgili en bilgili firma Tesla. Teslaların bataryalarının yıllar boyunca ne kadar kapasite kaybedeceğiz bu makalede incelenmiş.

    https://teslaturk.com/tesla-model-s-batarya-kapasite-kaybi-verileri/

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yılda 20 bin km ş.içi yapılıyorsa kurtarabilir.
    Ş.dışı sık seyahat ediliyorsa mantıksız.
    Hibrit ş.içi 4.5lt yakıyor 6tl den 26tl 100km
    Elektrik 4-5tl 100km olsa.
    100km 20tl kaar 20000km 4000tl kaar eder yılda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.