Şimdi Ara

renklendirme nasıl yapılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • system("color") kullanarak tamamı renklendiriliyor. Fakat bazı istedğim yerleri renklendirmek bazılarının aynı kalmasını istiyorum nasıl yapmalıyım.
    enum RENKLER
    {
    BLACK = 0,
    BLUE = 1,
    GREEN = 2,
    CYAN = 3,
    RED = 4,
    MAGENTA = 5,
    BROWN = 6,
    LIGHTGRAY = 7,
    DARKGRAY = 8,
    LIGHTBLUE = 9,
    LIGHTGREEN = 10,
    LIGHTCYAN = 11,
    LIGHTRED = 12,
    LIGHTMAGENTA = 13,
    YELLOW = 14,
    WHITE = 15
    };

    elimde bunlar varda kullanmayı öğrenemedim.



  • Elindekiler sadece renklerin enum karşılığı.

    ANSI kodlarını kullanabilirsin ;

    https://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_escape_code#Colors

    "stdlib.h" gerekiyor tabiki.

    #define ANSI_COLOR_RED     "\x1b[31m" 
    #define ANSI_COLOR_GREEN "\x1b[32m"
    #define ANSI_COLOR_YELLOW "\x1b[33m"
    #define ANSI_COLOR_BLUE "\x1b[34m"
    #define ANSI_COLOR_MAGENTA "\x1b[35m"
    #define ANSI_COLOR_CYAN "\x1b[36m"
    #define ANSI_COLOR_NULL "\x1b[0m"

    printf(ANSI_COLOR_RED "KIRMIZI!" ANSI_COLOR_RESET "\n");


    Windows kullanıyorsan "windows.h" kütüphanesinden ;

    SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), 12);
    İlk parametre sadece "wincon.h" üzerinden HANDLE değerler alabiliyor. Aynı şekilde HANDLE'e INPUT vererek girilen şeyin renginide değiştirebilirsin. "STD_INPUT_HANDLE"

    12 yazan yer WORD değeri alabilir




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.