Şimdi Ara

Reno 9 ve R12 Hareret Yapması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
14.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli Arkadaşlar Reno 9 ve R12'ler yazın niçin haret yapıyorlar bu araçların ikisinide kullandım ikiside conta yaktı bir sürü masraf çıkartılar, hareret bu araçlara özgü bir sorunmu, mesale Hundai Accentler, Paliolar yazın en yüksek sıcakta dik yokuşlarda kullandım hiç hararet yapmıyorlar.
    Şu an R9 um var Dağ yollarına gitmeye korkuyorum.Yardımcı olursanız çok sevinirim.



  • Bende Spring marka otomobil var ve 2 yıldır kullanıdığım halde hiç hararet sorunum olmadı.Ama sorun yaşayanları ben de duyuyorum.Bir sürü sebep olabilir.Radyatör peteğinin tıkalı olması,sistemde hava olması,termostat,fan veya müşürde arıza olması gibi birçok yerde neden aramak gerekir.
  • bakımını yaptırmayıp biraz da garip kullanırsan tabi hararet yapar 92 den beri spring var bir defa bile hararet sorunu yaşamadım anlayacağın sorun arabalarda değil
  • bende 7 yıldan beri renault kullanıyorum. yazın çok sıcaklarda hararet yapması normaldir bence 40 derece sıcakta biz bile dayanamıyoruzki araba ne yapsın.hararet göstergesi kırmızıya gelmedigi sürece bişe olmaz şükür hiçde conta yakmadı yakcagınıda sanmıyorum. yazın acaba kullanan arkadaşlar yaz bakımı gibi şeyleri yaptırıyolarmı termostatı çıkarttırmak gibi...
  • R-9 ve R-12'lerde hararet sorunu var tespiti yapmadan önce teknik parametrelerin değerlendirilmesi yararlı olacaktır. Örneğin aracın bakımları tam yapılmış mı, radyatör peteğinde yoldan yapışan sinek v.b. cisimler ile kireçli su kullanılmasından meydana gelen tıkanma var mı, soğutma elemanlanları bağlantı boru ve contalarında kaçak var mı, termostat görevini tam performansa gerçekleştiriyor mu, fan müşiri (R-12 GTS ve tüm R-9 serisi için) , devirdaim pompası belirlenen performans kriterlerinde mi çalışıyor, aracın soğuma sisteminde antifrizli su var mı, varsa antifriz/su oranı nedir gibi bir çok teknik parametrenin sorgulanması gerekiyor. Eğer sorgulama sonucunda herhangi bir problemle karşılaşılmamıssa, bu noktada aracın kullanıldığı bölgenin meteorolojik ve çevresel şartları ile aracın kullanılma şekli araştırılmalıdır. Örneğin araç yüksek sıcaklık ve nem oranına sahip bir iklimde kullanılıyor (Adana Antalya v.b.) yoksa ortalama nem içerisinde ancak sıcak bir iklimde mi kullanılıyor(Diyarbakır gibi)? Araç devamlı yüklü mü kullanılıyor? Şehir içinde mi ağırlıklı kullanılıyor? Yüksek hız ve devirde mi kullanılıyor yoksa dağ yollarında mı kullanılyor? vs.vs. Bu koşulları net olarak ortaya koyabilirseniz net bir sonuç elde edilebilir diye düşünüyorum. Selamlar..




  • bende yukarıdaki tesbitlere ilaveten,radyatörde kullanılan suyun kireçli çeşme suyu olması ve antifrizli suyun belli periyotlarda değişip yenilenmesi gerekirken, yıllarca kullanılmasını eklemek isterim.
  • R12 belki yapabilir ama 9da elektrikli fan var eğer hararet yapıyorsa başka bir sorun olmalı, LPG kullanılıyorsa benzinliden daha çabuk hararet yapması doğal,
    çok sıcak bir bölgedeyseniz yazları termostatı sökerek kullanmayı deneyebilirsiniz, çok farkettiğine şahidim...
  • aksine R12 yapmaz nede olsa fan sürekli emre amade, yani devrede,R 9 gerektiğinde elektrikli motorla devreye girmesini sağlayan termostat var,termostatı sadece deneme amaçlı sökün sürekli bu uygulamayı yaparsanız,motor ideal sıcaklığa ulaşmakda zorlanacağı için yakıt sarfiyatı artar.
  • Ha benim bahsettiğim R12 su borusu içindeki termostat idi, bu ayrımı yapayım da yanlışlık olmasın dedim...
    Tüketim konusuna katılıyorum, kavurucu sıcak günlerin haricinde sökülürse motor çok geç ısınacağından tüketim ve çekişi etkiler...
  • elbette.
  • Değerli arkadaşlar bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim. Yalnız bizim köyün yolu çok kötü,en fazla 1. vites,2 vites kullanmak zorundasınız.Dik yokuşları 3.viteste hiç bir araç çıkamaz.Gündüz öğle sıcağında gitmeme zaten imkan yok, gece saat 9'dan sonra çıkıyorum yola.Gündüz gitsem kesin su kaynatır.
    Hepinize saygılar sunarım.
  • Simdiye kadar hararet problemi yasamadim. Fan zamaninda devreye giriyor. Zorlamalarda ise yaz gununde uzun rampalarda en fazla ortadaki cizgi ile kirmizi bolgenin arasindaki beyaz yerin ortasina geliyor ibre. Normal kullanimda da ortadaki cizginin hafif(1-2 mm kadar) altinda.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.