Şimdi Ara

Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
636
Cevap
20
Favori
28.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Merhabalar. Aracın motor kompressor testini ölçtürün Subap ları kontrol etsinler. Regülatör konumu bu arızaları tetiklemez. Motor hava alıyor da olabilir, şarj dinamosu motor sensörleri i tam anlamıyla beslemiyorda olabilir. (A6 2.8 de başıma geldi)
    Keyifli sürüşler dilerim.
    merhaba
    geçen günlerde LPG de dalgalanma ve sıkıntılı çalışmadan bahsetmiştim
    aracın tesisatını incelerken bobinden alinmis bir kablo gördüm ve bantini soktugumde çok gevşek ve kablonun kararmış olduğunu gördüm
    bunu sıkıca tekrar ek yaptım ve LPG ile çalışmada iyileşme gordum
    acaba bu gevşeklik rölanti de dalgalanma yaparmi
    birde dalgalanma olmadığı zamanlarda gazı bırakınca rolantinin altına anlık olarak inip çıkıyordu devir saati
    buda gecti

    acaba bu kablo teması bu kadar farkeder mi
    merakla bekliyorum tekrar dalgalanma yapacak mı diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam 4 aydır çözemediğim bana gına getiren bir tekleme sorunum var.tekleme LPG de iken çok fazla oluyor. Benzinde ise daha az ya da bazen hiç olmuyor. şöyle özet geçeyim
    1- 4 ay önce ilk olarak atikere gittim. bilgisayara bağladılar ve hiç bir sorun göremediler.
    2- tamirciye gittim. kontrol etti bujiler değişecek dedi. 6 adet 3 tırnaklı buji taktı. İlk zamanlar sorun ortadan kalktı. Ama 2 ay sonra yine kendini göstermeye başladı. (bu arada 6 adet bujiye 360 TL verdim çünkü dediğine göre bu bujilerden başkası olmazmış)
    3- Bugün başka tamirciye gittim. Bujilere baktı yağlanma vs yok dedi. Ama bunları NGK marka tek tırnak bujilerle değişmenn gerek dedi.
    Hocam size sormak istediğim LPG ile ilgili olabilir mi sorunum ? Mesela LPG enjektörleri ya da beyni ile ilgili ? Gerçi sadece LPG arızası olsa benzinde de hiç olmaması gerekiyor diye tahmin ediyorum ama yanılıyor da olabilirim sanırım.
    Ateşleme ile ilgili bujiyi denedim işte ilk başta düzeldi ama sonra geri bozuldu. Kfam çok karıştı nasıl bir yol izlemeliyim siz ne dersiniz ?




  • Atikfast için 2800 TL Lovato için ise sanırım ortalama 4800 5000 tl civarı ama emin değilim. Pazartesi net bilgi verebilirim hatırlatırsanız. 0532 274 71 98 numaram.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • karaaagac kullanıcısına yanıt
    Aracı stop edin fakat bilgisayardan çıkartmayın aracı. Basıncı yaklaşık 10 dk kadar takip ederek max basıncı kaydedin. 1.70 üzeri artmaya devam ediyor ve marşa ilk bastığınızda 2.0 bar ve üzeri gözlemleniyorsa regülatör sorunlu demektir. Hatta ön vakum çıkışından emme manifolt içine yakıt da sızdırıyor olabilir ki zaten buda hem rolanti hem de geç çalışmasını tetikler...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • naczet24 N kullanıcısına yanıt
    Merhabalar. Bahsettiğiniz kablo devir yada kontak elektriği kablosu olabilir. Rolanti dalgalanmasını bunlar etkilemez, ama düzelme olduysa ne mutlu :) takipteyiz o halde. Keyifli sürüşler...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • skynet kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Kısaca özetlemek gerekirse, enjektörler den biri çok ince hafif hafif yakıt sızdırırsa, aracı benzinde de alsanız bir miktar benzinde de tekleme ler gözlemlenir. Tabi bu defalarca tekrarlanırsa enjeksiyon ve ateşleme sinyallerinde hissedilir derecede sapma olucaktır. Yani araç artık benzinde de sorunlu çalışacaktır. İşte bu yüzden değerlerin fabrika ayarlarına dönmesi için Lpg sistemlerini birkaç günlüğüne sökülmesini tavsiye ediyoruz... Toparlamak gerekirse, programdan dedektör yardımı ile test edilmesini önericem sizden... Kolay gelsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
    LPG sisteminin sökülmesi derken sadece sigortanın çıkarılması mı yoksa komple sistemin sökülmesi mi gerekir ?
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Ustam öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Araç garajda idi hiç çalıştırmadan bilgisara bağladım araç ekranında dış ısıyı 17 derece gösteriyordu. bilgisayar regulatör ısısını 23 derece gösteriyordu. Araç garajda yani serin havada hemen çalışıyor titryerekte olsa stop etmeden gaza geçti. Aracı bahçeye güneşe çıkardım. 10/15 dakika bekledim regulatör sıcaklığı 56 derece basınç 3.15 gösteriyordu. Aracı çalıştırdım basınç benzinde iken hala 3.15 te duruyordu. Araç gaza geçerken hemen stop etti. Çalıştırdım tekrar gaza geçerken basıncı düşürmeye çalışıyor ama stop ediyordu yüksek gaz vererek boğula boğula gaza geçti basınç 0.88 e düştü. Benzine aldım 1.04 e çıktı tekrar gaza aldım 94 e düştü. Dediğiniz gibi galiba benim aracın regulatörü değiştirmeliyim. Ustam çok teşekkür ettim hayırlı bol kazançlar dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • skynet kullanıcısına yanıt
    Benzin enjektör bağlantıları, kontak v devir bağlantı noktası, akü kutup başları, tank tan vanayı da kapattıkmı işlem tamam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • karaaagac kullanıcısına yanıt
    Rica ederim kolay gelsin...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2005 model volvo s60 2.0T aracım var. Bu araca en uygun ve kaliteli lpg markası hangisidir? 5 silindirli olduğu için fiyatların yüksek olacağını tahmin ediyorum. Prins çok pahalı gelirse zavoli, brc, lovato, romano gibi italyan markalarından düşünebilirim.
  • chameleon41 kullanıcısına yanıt
    Şu an elimde 2.3 T5 var 200 210 km süratlerinde kick down yaptığımda benzine geçiyor. Bi türlü çözemedik:) 2009 senesinde s60 2.0 turbo da aynı sorunu yaşamıştım çözmüştük ama neredeyse 10 yılı aşkın bir zaman oldu unuttum :) ama bunu bugün yarın halledicem :)
    BRC tavsiye ediyorum Prins tavsiye ediyorum. Yarın inşallah 2.3 T5 için müjdeyi veririm:)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Üstat merhaba,

    Yeni (2018) kasa Dacia Duster 1.6 SCe motor için LPG kiti olarak ne öneriyorsunuz? Bir de 'en önemli' konu olarak, bu araçlarda simit tüp uygulaması ancak dıştan olabiliyor diyorlar. Daha önce böyle bir montaj yaptınız mı? Tüpün ve ilgili birimlerin çevresel faktörlere bu derece açık olması herhangi bir handikap oluşturur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayı Baba -- 29 Mayıs 2019; 13:46:36 >
  • Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)

    Evet yaptım. Alttan tank tavsiye etmiyorum malesef. Dışarda sensör ve valf aksamı problem teşkil ediyor. Kış aylarında özellikle... İnce sosis 40 lt yakıt tankı kullanmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu arada Renault motoru, obd destekli tüm markaları güzel bir işçilik ile öneririm...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    eyvallah üstat. silindir tüp iyi güzel de maalesef sene olmuş 2019, bizde hala AVM otoparklarına LPG'li araç girmesi yasak! bagajda tüpü gören görevli (kendisine verilen talimat doğrultusunda) geri dönün diyor. birçok mekanın açık otoparkı da yok maalesef. Hal böyle olunca tatsız durumlar yaşanıyor.

    tekrar teşekkür ederim. hayırlı işleriniz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün sizin işyeriniz zannettiğim bi yere geldim doğru yermi bilmiyorum. Tabelâ da üç el otogaz yazıyordu .konuştuğum birkaç personel bilgisiz di ve prinse hiç bir müdahale yapamadıklarını söyledi hikayeden regülatördeki basıncı alyan anahtarla ayarladı gönderdi. Dudullu sanayide.

    Hatta başka bir müşteri vardı vw golf 1.6fsi aracı olan motor arıza lambası yanıp yanıp sönmüş yani missfire olmuş. Oradaki personel bunun neden olduğunu anlamadığı gibi aracı vag com a bağlayıp arızayı görme isteği bile olmadı yada uygun techizatı yoktu.

    Aslında şunu gördüm 20 sene önce lpg li tofaş aracımı ayara götürdüğüm lpg ciler hiç değişmemiş.
    Allahtan şuan bilgisayarları var ama bilgisayar onlara neyin arızalı olduğunu söylemezse yapacakları hiç bişey yok hikayeden gaz basıncını değiştirip biraz kullan bakalım demekten başka ne yapsınki zavallım.
    KİMSEYİ YADIRGAMIYORUM YANLIŞ ANLAŞILMASIN.
    SONUÇTA GİTTİĞİM ÜÇEL OTOGAZ ÇOK KALİTELİ BİR YER AMA PERSONELİN BİLGİSİ ZAYIF ve müşteri çok fazla O NE YAPSIN.

    Maltepe deki adresiniz kapalıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selcukkoylu -- 1 Haziran 2019; 3:30:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • RFB kullanıcısına yanıt
    öncelikle cevabınız için teşekkür ederim
    araç şuan yaklaşık LPG 3000 km oldu tek sorun olarak gözlemlediğim ışıklara yaklaştıgımda vitesi boşa atınca arada rolanti yükseliyor sonra dusuyor bunu sordum ustaya ama net bi sonuca ulaşamadık her zaman yapmıyor çünkü, yakıt tüketimim oldukça düşük LPG ilk takılırken 1.5 nozul vardı sanırım ama araca yeterli gaz gitmemişti aracın yanında idim görmüştüm motor tam randımanlı çalışmıyordu sonra nozullar büyüdü düzgün çalıştı ustada bu duruma şaşırmıştı sizce bu durum normal midir ? yoksa başka bi ustaya gideyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heredot64 -- 2 Haziran 2019; 15:3:54 >
  • Hocam merhaba
    Benim rolanti duzensizliği devam ediyor
    Kendim kablo alıp baktım
    Arac ilk marsa basınca benzin ms si 3.5 olunca Arac sorunsuz LPG ye gecip devam ediyor.
    Arac İlk mars ta benzin ms si 2 olunca gaza gecince rolanti bozuk oluyor.
    Sonra stop edip tekrar calısınca eger ms 3.5 ise sorunsuz devam ediyor.
    Acaba benzin enjektörleri mi bozuk yoksa LPG sistemindeki bir sorun bu ms defterlerini mi bozuyo

    Arac her marsta neden 3.5 ms degeri ile calısmıyor

    2ms ile mars yapınca LPG ms si de dolayısıyla dusuk oluyor ve rolanti bozuluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naczet24 -- 3 Haziran 2019; 4:6:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • heredot64 H kullanıcısına yanıt
    Enjektör seçeneği doğrumu peki, çoğu ustamız ın gözünden kaçıyor malesef kullanılan enjektörün modelini doğrulamak programda...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.