Şimdi Ara

Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
636
Cevap
20
Favori
28.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fathTR

    sayın ustam kolay gelsin. BRC Seq24 My07 tip gaz kiti takılı aracımda. Debriyaj fren yapıp yavaşlayınca aracın rölantisi 400d/d kadar düşüyor ve yükselip stabil hale geliyor. Benzinde bu dalgalanma olmuyor.Tek sıkıntım bu. BRC yazılımı var bende, ayar yapabiliyorum. Durmaya yakın devir düşüşünü programda hangi parametre ile oynarsam düzeltebilirim?
    aynı sorun bende de oluyor. aracım 2015 toyota avensis 1.6 valvematik. kit brc seq 32. çözümü nedir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SMDKSNGR

    aynı sorun bende de oluyor. aracım 2015 toyota avensis 1.6 valvematik. kit brc seq 32. çözümü nedir acaba?

    Alıntıları Göster
    Kaç bin km'dir lpg'li aracınız? Japon araçların ortak özelliği 20.000 ile 45.000 km arasında subak sıkar ve ayarlanması gerekir. Subap ayarı, manifolt gaz enjektör girişlerinden hava alması, redüktör basıncının referans değerlerinin dışında olması, akü kutup başlarının gevşek olması vs... Bu saydığımız noktalara yoğunlaşırsak şikayetleriniz ortadan kalkacaktır... Keyifli sürüşler.




  • valvematik motorlarda sübap ayarı yok diye biliyorum ama sormak lazım. teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SMDKSNGR

    valvematik motorlarda sübap ayarı yok diye biliyorum ama sormak lazım. teşekkürler.
    Var...
  • Değerli takipçilerim hepinize selamlar. Dünyanın kaderinin değiştirilmeye çalışıldığı şu günlerde, Lpg taktırma düşüncelerinizi, lpg ile ilgili şikayetlerinizi vs, bir iki hafta erteleyin. Oto sanayilerine çok gitmeyin, hatta hiç gitmeyin derim... Evden yada iş yerlerinizden dışarı çok fazla çıkmayın. Fiziksel olarak daha az insan ile görüşün, eldivensiz ve maskesiz gezmeyin, eldiven ve maskeyi aksesuar edinin, her sabah değiştirin. Her akşam eve geldinizde duş alın ve elbiselerinizi değiştirin. Bol sarımsaklı sirkeli limonlu çorbalar için. Akşam yatmadan 1 saat önce C vitamini ağırlıklı meyveler tüketin. Her sabah temiz elbiseler giyin, bir gün öncesinde giydiğiniz elbiseleri kullanmayın...
    Korku paniği tetikler, daha sakin ve bilinçli olmak ümidi ile...
    Görüşmek üzere.
  • Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)
  • Herkese kucak dolusu selamlar...
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Allah razı olsun ustam,sana bir sorum var; aracım tjet 1,4 turbo Linea ile belli bir devirin üzerine çıktığımda yada dip gaz yapıp devirlenme olduğunda bir noktada benzine atıyor motoru..Ağır ağır gazı doyurursam bu sıkıntı hiç yok neredeyse,sadece yüksek viteste en üst devirlere doğru yapıyor bunu..Aracım 2010 model 119 bin km ve bakımları düzenli yapılıyor.70 bin km’dir LPG’li..İlk başlarda bu sorun yoktu,ne zaman AFR ayarı yaptırdım o zaman oldu..Fakat AFR ayarı yapan arkadaş aracın ayarlarının muntazam olduğunu ve hiç müdahale etmediğini sadece yükte çok zengin olduğu için %20 kıstığını söylemişti.Aracın çekişinde gidişinde hiç sorun yok normal kullanımda,sadece dip gazda sorun oluyor belli devirden Sonra..Regülatör basıncı buna sebep olur mu?Yıllar içinde basınç değişmiş olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Allah razı olsun ustam,sana bir sorum var; aracım tjet 1,4 turbo Linea ile belli bir devirin üzerine çıktığımda yada dip gaz yapıp devirlenme olduğunda bir noktada benzine atıyor motoru..Ağır ağır gazı doyurursam bu sıkıntı hiç yok neredeyse,sadece yüksek viteste en üst devirlere doğru yapıyor bunu..Aracım 2010 model 119 bin km ve bakımları düzenli yapılıyor.70 bin km’dir LPG’li..İlk başlarda bu sorun yoktu,ne zaman AFR ayarı yaptırdım o zaman oldu..Fakat AFR ayarı yapan arkadaş aracın ayarlarının muntazam olduğunu ve hiç müdahale etmediğini sadece yükte çok zengin olduğu için %20 kıstığını söylemişti.Aracın çekişinde gidişinde hiç sorun yok normal kullanımda,sadece dip gazda sorun oluyor belli devirden Sonra..Regülatör basıncı buna sebep olur mu?Yıllar içinde basınç değişmiş olabilir mi?
    Selamlar nasılsınız. Afr ayarından hemen sonra yaptı ise müdahele edilen yerler eski haline alınmalı. Müdahele edilen alan aslında zengin değil fakirdi... Zenginleştirdiği için (sistem üzerindeki map haritası ters çalışır, ustaların çoğu rakamları yüksek gördüğünde zengin sanar fakat doğru olan fakirdir, yani enjektör çok hızlanarak enjekte süresi arttırılmaktadır) o devirlerde ekstra enjeksiyonda açtığı an, olduğu gibi yakıtı içeri göndererek basınç akışını hızla düşürüyor olabilir...
    Yada Afr ayarından belli bir zaman sonra yapmaya başladıysa, redüktör zamanı dolmuş, ömrünü yavaş yavaş bitirmeye koyulmuş olabilir. Bilgisayar ile yola çıkılarak benzine attığı anda vakum emişini ve redüktör basıncını gözlemlememizde fayda var. Belki redüktör basıncını bir miktar yükselterek sorunu çözebiliriz...
    Kolay gelsin, keyifli sürüşler...




  • RFB kullanıcısına yanıt
    Ve aleyküm selam ustam,iyiyim elhamdulillah..Evet bu durum afr ayarından sonra oldu ama öncesinde yani afr ayarı yapıldığında uzun yoldaydım..Yüksek sürate çıktığımda araç sarsıldı,vibrasyon oldu ben bunu kalitesiz olabileceğini düşündüğüm yakıta bağladım,zira problem olsaydı afr ayarı yapılırken de tapa gaz yapmıştım sorun çıkmamıştı..Bir kaç yüz km kullandıktan sonra hissetmeye başladım bir sorun olduğunu..Zaten 3-5 bin km içinde bir gün sıkıştırdığım bir yolculukta arıza lambası yaktı..Birkaç gün benzinde kullandım ,lamba söndü fakat aracı servise götürüp ayarları kontrol ettirdim,araç çok zengin çalışıyor deyip kıstılar..Hepten beter oldu,eski afr yapılmış olan ayarlarımı geri yüklettim..Sorun olursa gel afr öncesi ayarları geri yükleriz dediler öyle kullanıyorum..Aslında çekişte sıkıntı yok,rampa çıkarken 3. vites biraz gazı doyurayım araç kafa atıyor,tekerler sarmaya başlıyor,çekiş kötü olsa yapmaz bunu..Regülatör basıncı benimde ilk aklıma gelen nokta..Peki 80 bin km’de Brc genius Regülatör sorun çıkarır mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Ve aleyküm selam ustam,iyiyim elhamdulillah..Evet bu durum afr ayarından sonra oldu ama öncesinde yani afr ayarı yapıldığında uzun yoldaydım..Yüksek sürate çıktığımda araç sarsıldı,vibrasyon oldu ben bunu kalitesiz olabileceğini düşündüğüm yakıta bağladım,zira problem olsaydı afr ayarı yapılırken de tapa gaz yapmıştım sorun çıkmamıştı..Bir kaç yüz km kullandıktan sonra hissetmeye başladım bir sorun olduğunu..Zaten 3-5 bin km içinde bir gün sıkıştırdığım bir yolculukta arıza lambası yaktı..Birkaç gün benzinde kullandım ,lamba söndü fakat aracı servise götürüp ayarları kontrol ettirdim,araç çok zengin çalışıyor deyip kıstılar..Hepten beter oldu,eski afr yapılmış olan ayarlarımı geri yüklettim..Sorun olursa gel afr öncesi ayarları geri yükleriz dediler öyle kullanıyorum..Aslında çekişte sıkıntı yok,rampa çıkarken 3. vites biraz gazı doyurayım araç kafa atıyor,tekerler sarmaya başlıyor,çekiş kötü olsa yapmaz bunu..Regülatör basıncı benimde ilk aklıma gelen nokta..Peki 80 bin km’de Brc genius Regülatör sorun çıkarır mı?
    80.000 km de sorun yaşayabilir. Vakum çıkışından gaz sızdırıyor ise yakıt değerleri tamamen etkilenir ve motorun karakteri değişir. Kontrol edilmesinde fayda var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    :) Bayim olur kendileri...
    Atikfast değil, Nano fast takılması gerekir, aracınızın enjektör yapısı yarı grup diye tabir ettiğimiz 2+2 enjektör çalışma prensibine ait. Atikfast biraz uğraştırabilir...
    1 ay öncesinden montaj yaptırabilirsiniz...
    Dışarıda olmasında fayda var madem bu kadar hassasiyet ile yaklaşıyorsunuz:) (aslında doğru olanda bu, kapalı alanda durması risk teşkil etmekte)
    10.000 km bakımları (yada yıl'da 1 sefer) 50 ile 70 tl isteyen bayiler var. (tabi, yok yağ katkısı, yok benzin katkısı, yok lpg katkısı, vs vs muhabbeti yapmazlarsa:)
    Bayimiz piyasanın 100 200 üzeri fiyat vermeyi sever, ne de olsa marka hakkı var (mış) :) ne diyelim...
    Şimdiden hayırlı olsun, keyifli sürüşler...

    Alıntıları Göster
    Rıza usta valla atiker grand taktık clio 2 rta 2001 aracıma. performanstan feragat etmemek için montajı böyle yaptırdık. atikfast diye gittim ama arkadaş tavsiyesi ile grand obd 2 e geçtik.Enjeksiyonları tek parça değilde ayrı ayrıymış gold tan tek farkı oymuş. şuan çok memnunum. açtığım konularda montaj resimleri mevcut. yardımın için sağol. Çok bilindik bir bayiden yaptırdım istanbul ümraniye. 32 LİTRE SİMİT TANK




  • Memnun olun yeterki :)
  • Ustam merhaba,
    Hyundai 2012 gdi aracıma atiker atikfast di montajı yapıldı. Gaz göstergesinde sıkıntı vardı değişti. Değiştirdikten sonra araç ilk çalıştırmada lpg ye geçmesi için gaza basmak gerekiyor. Öncesinde kendiliğinden geçiyordu. Güncelleme de yapıldı. Kafama takıldı da ustam. Normalde böyle mi olması gerekir acaba.
  • üstad merhaba 2003 model alfa romeo 1.6 twin spark aracımda lovato lpg sistemi var.tankın süresi doldu tankı yenileyeceğim muayene de geliyor 1-2 aya.sistem 7-8 yıldır araç üzerinde tank da 1-2 yaşında takılmış olsa 10 yıllık bir sistem.

    sistemi simit tanka çevirmek istiyorum bir de sanırım tamponda lpg dolum yeri olması lazım bende tampon altına gizlenmiş.

    ayrıca sistem ve kablolama özensiz yapılmış kaput altı görüntü çok kötü.acaba sistemi komple yenilesem mi yoksa sadece tankı bi değiştirsem bilemedim.

    lovatonun bu 7-8 yıllık modeli iyi midir kötü müdür bilemiyorum ama iş görüyor.bu ayarda bir sistem tavsiyeniz olur mu yoksa sadece tankı mı değiştirmeliyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cumhur.a

    Ustam merhaba,
    Hyundai 2012 gdi aracıma atiker atikfast di montajı yapıldı. Gaz göstergesinde sıkıntı vardı değişti. Değiştirdikten sonra araç ilk çalıştırmada lpg ye geçmesi için gaza basmak gerekiyor. Öncesinde kendiliğinden geçiyordu. Güncelleme de yapıldı. Kafama takıldı da ustam. Normalde böyle mi olması gerekir acaba.
    Merhabalar. Güncelleme sırasında sanırım resetleme yapıldı ayarlara, gaza geçiş devir ayarını;
    1- Hızlanarak
    2- 600 rpm
    Olarak işaretlenirse arcınız relanti devrinde artık lpg ye geçicektir...
    Görüşmek üzere.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moza80

    üstad merhaba 2003 model alfa romeo 1.6 twin spark aracımda lovato lpg sistemi var.tankın süresi doldu tankı yenileyeceğim muayene de geliyor 1-2 aya.sistem 7-8 yıldır araç üzerinde tank da 1-2 yaşında takılmış olsa 10 yıllık bir sistem.

    sistemi simit tanka çevirmek istiyorum bir de sanırım tamponda lpg dolum yeri olması lazım bende tampon altına gizlenmiş.

    ayrıca sistem ve kablolama özensiz yapılmış kaput altı görüntü çok kötü.acaba sistemi komple yenilesem mi yoksa sadece tankı bi değiştirsem bilemedim.

    lovatonun bu 7-8 yıllık modeli iyi midir kötü müdür bilemiyorum ama iş görüyor.bu ayarda bir sistem tavsiyeniz olur mu yoksa sadece tankı mı değiştirmeliyim?
    Merhabalar. Sadece tank ve şamandıra değişimi yapın, ön tarafta ise montaj düzeltme yaptırabilirsiniz. Dolum yeri tampon olmak zorunda değil, bence alt bölümde kalmasında fayda var...




  • RFB kullanıcısına yanıt
    Selamün aleyküm ustam hayırlı bayramlar..Regülatörün basınç ayar vidasını yükseltme yönüne sadece çeyrek tur çevirerek aracı test ettim.Gazdan benzine atma yapmadı ve çekiş müthiş.Sorum şu;aracın kalibrasyon ayarları bozulmuş mudur?Tekrar ayar yapılması gerekir mi?Hayırlı işler,Allah’a emanet ol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Tiguan mi ? Touareg Olmasin o, Tiguan olsa duramazsin usta...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar rıza bey

    aracım mazda 6 2005 253bin kmde

    malesef hiç hoşlanmadığım bir kit var aracımda milano ecu romano enjektörler ve mimgaz regülatör var yani böyle karma olmasa sanki daha hoş olacakmış :)

    ben vizeden kaldım lpg de iken aracım durduğu yerde 3000 devirde zengin karışıma geçiyor
    benzinde bir problem yok sftt normal bölgelerinde geziyor
    ama lpg de stft -30 lara ve fazlasına iniyor
    yolda giderken de her şey normal görünüyor stft +-5 lerde gezmekde
    ama 2000-3000 arası ayağımı gaz pedalındançekince yine aynı şekilde stft aşağılara inmekte
    problemim enjektörlerde mi acaba çünkü bir kaç sefer filtre değişim kmlerini aşmışım :(
    sizce problem nerede olabilir?

    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)
    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)
    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)
    Buda durduğu yerde 3000 devir yaptığım lpg stft değeri

    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sulymn -- 7 Ağustos 2020; 18:29:38 >




  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.