Şimdi Ara

Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
636
Cevap
20
Favori
28.716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • RailFlexboost R kullanıcısına yanıt
    Merhabalar. Hava filtresi kazan yapısı itibari ile, BRC 32, platinium, Prins Vsi2, Landi Renzo Omegas enjektörler olucak yalnız... Şimdiden hayırlı olsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba. Lpg sistemi taktırdım bugün. Araç 1.4 Turbo astra j kasa. Landirenzo evo Turbo kit. Yalnız yol ayarından anlayan usta izine ayrılmış diğerleri de hazır ayar yaptı gönderdi. O ustanın izinden dönmesini bekleyeceğim. Belli ki kendileri anlamıyor. Sorun şu; Arabayı her zaman gittiğim yollardan kullanırken yol bilgisayarı atıyorum 9lt gösteriyor, benzine alınca hemen 7.5 7.3e alıyor. Yani lpg ye alınca yol bilgisayarı da fazla gösteriyor. Bu arada hız sabitleyici ile ölçüyorum değerleri. Birçok kere denedim direkt 2lt fazla gösteriyor değer. Sebebi ne olabilir sizce. Bir de lpg deposuna tamamen doldursam da 4 yerine 3 çubuk gösteriyor. Teşekkür ederim cevaplarınız için şimdiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dönüşüm İstanbul'da mı yapıldı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Hayır hocam adana'da olgun lpg landirenzo bayiinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG yakıtı benzine oranla %15 fazladır. 10 lt benzin 11.5 lt ortalama LPG ye denk gelir... Gösterge için ise seviye sensörü ayarı yapılmasında fayda var...Hayırlı olsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Hocam demek istediğim lpg ye alınca anlık yakıt tüketimi de yükselmekte. Benzine geçince geri anlık yakıt gösterimi de düşmekte. Gösterge için tekrar göstereyim yarın olmadı. Cevabınız için teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yükselmek zorunda onu anlatmaya çalışıyorum zaten. LPG yakıtının karakteri bu. Motorin ile benzin yoğunluğu sonucu arada fark oluşuyorsa LPG ile benzin kütlesel yoğunluğu bu farkı doğuruyor...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ustam Selam, konun gayet güzel ve aydınlatıcı bilgiler ile dolu.

    Öncelikle bilgiyi saklamayıp paylaştığın için kendi adıma teşekkür ederim.

    Tecrübenden faydalanmak isterim,

    1.2 Lt hacimli Twingo marka aracımın üzerinde mimgas marka ecu var, regülatör ve enjektörler ise atiker olarak daha sonra değiştirilmiş.

    Sıkıntım şu ki, araçta tam depo dolu lpg olmasına rağmen, lpg ye geçtikten bir süre sonra gösterge ışıklarının tamamı yanmakta ve araç benzine geçmekte.

    Kendi çabam ile ön taraftaki lpg tesisatını bir mitkar elden geçirdim, yapılan elektrik bağlantıları gerçekten rezaletti.

    Map sensörünü söktüm ve basınçlı hava ile temizledim, bu akşam da ısı sensörünü yenileyeceğim.

    Araç bazen 10 km sorunsuz olarak lpg de hareket etmekte, bazen de 100 metre sonra arızaya düşmekte.

    Bu hatanın sebebi olarak önerin nedir ? Fikir verirsen memnun olurum, hayırlı işler.




  • RFB kullanıcısına yanıt
    Ustaa 32-33 litre ile uzun yolda 345-350 km yapiyorum normal mi sizce.??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tolga_kaan_ kullanıcısına yanıt
    Selamlar. Isı sensörü tam hedef olabilir. Mimgas yazılım basınç değerleri Atiker ile farklılık göstermekte değerleri takip etmek lazım. Bobine bağlı devir kablosunu da incelememiz gerekebilir anlık devir sıfırlıyor olabilir. Kolay gelsin...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba. Astra j 1.4t lovato obd takılı.
    Rolantide hafif bir titreşim var motorda. Benzine alınca geçiyor.
    Afr ayarı yapılı.

    Oksijen sensörü değişti.
    -buji-debimetre-boğaz kelebeği temizliği yapıldı fakat hala devam etmekte.
    Tüm lpg ayarları tekrar gözden geçti fakat durum değişmedi.
    Candan’da takıldı.
    Sizce sorun neden olabilir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baba Naber kullanıcısına yanıt
    Merhaba LPG sistemi takılalı kaç km oldu v araç kaç km de?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    10.000km kadar oldu ve araç 80.000 km civarında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rıza ustam selamlar,

    Benim aracım Ford Mondeo 1.6 ti-vct 125 ps lik olanlardan. 2009 model. Üzerinde Atiker OBD Fast II Kit var.

    Aracı ikinci el aldım. Üzerinde kit takılıydı ancak işçilikten memnun değilim. İlk aldığım zamanlarda araç yolda giderken birden arıza veriyor, tüm ışıklar yanıyor, devir saatleri sıfırlanıyordu. Stop a basınca motor kapanmıyor uzun basmak gerekiyordu. Tekrar çalıştırınca düzeliyor ancak gaz tepkisi çok yavaşlıyordu. Yıllık bakımda filtre değişti ayar yapıldı bu sorun gitti.

    Geçenlerde de LPG MAP sensör bağlantısının manifolt ortak noktasından alınması gerektiğini öğrendim. Aracıma bir bakayım dedim. Tek silindir girişinden alınmış. Yine bakıma gittiğimde yerini değiştirttim. Bir de enjektörler AHCF seçilmiş 3 ohm seçti usta. Aracın sesi azaldı resmen.

    Kendimden NGK Laserline buji aldım taktırdım. 400 TL verdim ama alt devir titremeleri gitti.

    LTFT, STFT takip ediyorum 2 gündür, birbirini tolere edip ortalama +/- 3,5. LTFT -9/7 civarı STFT de bunu dengeler verilerde + değerde çıkıyor. OBD kitin çalıştığını görüyorum.

    Tek sıkıntım şu: Diyelim gaz veriyorum. 2500 devirdeyim ayağımı gazdan çektim. Araç silkeliyor. Bazen de sıkışık trafikte gidiyorum 1500 devir civarında diyelim, araç anlık olarak silkeleme yapıyor. Devir saati 200 aşağı yukarı oynuyor. Debriyaja basınca düzeliyor, tekrar gaz verince sorun olmuyor.

    Bu sıkınrtılar neden kaynaklanıyor olabilir? Ne önerirsiniz?

    Not: LPG Enejktör kablolarının eşit uzunlukta olduğundan şüpheliyim, uzunlukları da 30-40cm civarında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ardicli2000 -- 13 Mart 2019; 12:14:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Selamlar. Isı sensörü tam hedef olabilir. Mimgas yazılım basınç değerleri Atiker ile farklılık göstermekte değerleri takip etmek lazım. Bobine bağlı devir kablosunu da incelememiz gerekebilir anlık devir sıfırlıyor olabilir. Kolay gelsin...
    Öncelikle cevap için teşekkür ederim.

    İlgisiz ustalar yüzünden kendimizi geliştiriyoruz resmen. (iyileri tenzih ediyorum elbette)

    Mesajınızı okumadan önce, bir akşam lpg ecu sundan çıkan tüm kabloların sargılarını söktüm, sonrasında tüm bağlantıları yeniledim.

    Sizin de dediğiniz gibi bobin üzerinden alınan bir bağlantı gevşemiş, ara ara temas ediyor ara ara etmiyordu çok belli.

    Fotosunu aşağıya ekliyorum. Bu ve benzeri tüm bağlantıları lehimleyip makaron ile izoel ettim.

    Sonuç artık sorunsuz çalışan bir lpg sistemim var.

    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)

    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)

    Isı sensörünü de termal macun ile sıvadım ve monte ettim.
    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolga_kaan_ -- 16 Mart 2019; 12:6:50 >




  • Baba Naber kullanıcısına yanıt
    LPG sisteminin sigortasını çıkartınız ve min 30 km benzin ile kullanın. Araçta düzelme olucakmı kontrol edelim. Eğer düzelme yok ise silindir kapağı açılıp siboplar test edilmeli. Düzelir se şayet sistem kontrolü ve ayar kontrolü yapılması gerekicek... Manifolt da hava alıyor olabilir kontrol edilmesinde fayda var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt
    Selamlar. Çok uzun hortumlar. Eşit olmakta fayda olacaktır. Bir de ayar yapan ustamız yol da cut off ayarlarını kontrol etsin. Enjektör debi ayarları dengesiz olabilir kontrol ettirin lütfen...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tolga_kaan_ kullanıcısına yanıt
    Çok çok sevindim. Yine de ustalarımız sağolsun...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yeni kasa BMW 520i F10 Lara dönüşüm gerçekleştirdik. Prins Vsi2 Di Step Silindir 61lt tank. Şimdilik gayet performanslı ve %38 e varan bir yakıt tasarrufu elde ettik. Gelişmelerden haberdar edicem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RFB -- 18 Mart 2019; 16:14:48 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Resimleri yükleyemedim ama en kısa sürede halledicem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RFB -- 18 Mart 2019; 16:19:13 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.