Şimdi Ara

Rolanti hususundan Dizel-Benzin Kafa Karışıklığı, Lpg Kesin Olmayacak, Yardım!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar içinden çıkamadığım bir husus var fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim.Şimdi ben yılda 20.000 yapıyorum neredeyse ve araç alma arefesindeyim.Dizel araç düşünüyordum ancak gündüzleri araç hanımda ve onun iş yeri eve 3 km.Yani kışın o motor hep ısınmadan çalışıp stop edecek.Bi de bizim hanım hayatta dikkat etmez çalıştırdıktan sonra ve stop ettirmeden önce bir süre aracı rölantide bekletmeye. Ancak bu rölanti konusunu sanayide ustaya sorduğumda "O eskidendi gardaş artık yeni dizel motorlarda rölantiye ihtiyaç yok" şeklinde bir cevap verdi.Kafam iyice karıştı doğrusu

    Lpg desen mevcut Golf 5 aracım zaten tüplü, artık bıktım benzinlikte aracı 2 defa pompalara yanaştırmaktan, o yüzden motordan anlayan arkadaşlar bi el atabilir mi, hanım rölanti yapmadan kullanınca dizel motor üzülecekse ben direkt benzine yöneleyim diyorum.


    Not: Kesinlikle 2. el kaygısı gütmüyorum.Sadece sanayiye mümkün olduğunca az gitmek istiyorum, yorumlar için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gralcan -- 14 Ağustos 2013; 0:29:23 >







  • Malesef rolanti isteme durumu motordan kaynaklanmıyor. Turbodan kaynaklanıyor. Siz aracı kullandıkça turbo ısınıyor. Öylece kontak kapatınca sıcak gazlar turbonun içerisinde kalıyor. Turboyu nispeten rahatlatmak için 3 dakika rölanti öneriyorlar. İçerdeki gazlar dışarı çıkıyor. Böylece turbonun termik gerilmelere veya sünmeye maruz kalması önleniyor. Yağını da sıcaktan koruyor.

    Sonuç olarak. Turbo varsa araçta , benzinli bile olsa 3 dakika bekleyecek. Kaçarı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Malesef rolanti isteme durumu motordan kaynaklanmıyor. Turbodan kaynaklanıyor. Siz aracı kullandıkça turbo ısınıyor. Öylece kontak kapatınca sıcak gazlar turbonun içerisinde kalıyor. Turboyu nispeten rahatlatmak için 3 dakika rölanti öneriyorlar. İçerdeki gazlar dışarı çıkıyor. Böylece turbonun termik gerilmelere veya sünmeye maruz kalması önleniyor. Yağını da sıcaktan koruyor.

    Sonuç olarak. Turbo varsa araçta , benzinli bile olsa 3 dakika bekleyecek. Kaçarı yok.

    Eyvallah hocam yani bu işlemi yapmazsak motor kısa zamanda sıkıntı çıkaracak gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gralcan -- 13 Ağustos 2013; 15:51:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Malesef rolanti isteme durumu motordan kaynaklanmıyor. Turbodan kaynaklanıyor. Siz aracı kullandıkça turbo ısınıyor. Öylece kontak kapatınca sıcak gazlar turbonun içerisinde kalıyor. Turboyu nispeten rahatlatmak için 3 dakika rölanti öneriyorlar. İçerdeki gazlar dışarı çıkıyor. Böylece turbonun termik gerilmelere veya sünmeye maruz kalması önleniyor. Yağını da sıcaktan koruyor.

    Sonuç olarak. Turbo varsa araçta , benzinli bile olsa 3 dakika bekleyecek. Kaçarı yok.

    Eyvallah hocam yani bu işlemi yapmazsak motor kısa zamanda sıkıntı çıkaracak gibi.

    yani dayanıklılığa bağlı olarak değişir fakat malum turbolar pek uzun ömürlü olmuyor.




  • gralcan kullanıcısına yanıt
    Dostum aracımın kullanma kılavuzunda motoru rölantide ısıtmaya çalışmadan hareket etmenin doğru olduğu yazıyor. Hareket halinde daha çabuk ısınıyor. Doğru viteste itidalli hızlarda harekete başlamak hem motor (turbosu da dahil) sağlığı hem de çevremiz için daha uygun. Ben yıllardır bu şekilde dizel motor kullanıyorum, ve şimdiki aracıma kadar tüm arabalarımı tertemiz arıza yaşamadan sattım. Sattığım kişiler de eş dost olduğundan biliyorum, bu araçlar hala periyodik bakımları dışında servise gitmediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Dostum aracımın kullanma kılavuzunda motoru rölantide ısıtmaya çalışmadan hareket etmenin doğru olduğu yazıyor. Hareket halinde daha çabuk ısınıyor. Doğru viteste itidalli hızlarda harekete başlamak hem motor (turbosu da dahil) sağlığı hem de çevremiz için daha uygun. Ben yıllardır bu şekilde dizel motor kullanıyorum, ve şimdiki aracıma kadar tüm arabalarımı tertemiz arıza yaşamadan sattım. Sattığım kişiler de eş dost olduğundan biliyorum, bu araçlar hala periyodik bakımları dışında servise gitmediler.
    Dizelde motor ısınmadığı zaman araç çok ciddi yakıt tüketimi yapıyor. Benim ev ile işyeri arası 1,5 km, sadece araca ihtiyacım varsa veya hava yağışlıysa araçla gidiyorum. Kışın ortalama yakıt tüketimini sıfırlayarak denedim bir kaç sefer, karma tüketimi 5 (şehirdışı ağırlıklı) olan araç 10 lt yakıt tüketiyordu. Bu açıdan 3 km olan yolu her gün gidip geliyorsa o yolda zaten dizel fark sağlamaz pek. 20000 km nin gerisini uzun yol ağırlıklı kullanıyorsanız ve sakin bir kullanımınız varsa az yakan bir benzinli daha kullanışlı olacaktır, en azından 3 km soğuk motor kullanımının yarattığı turbo kaygısını yaşamazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54

    Dizelde motor ısınmadığı zaman araç çok ciddi yakıt tüketimi yapıyor. Benim ev ile işyeri arası 1,5 km, sadece araca ihtiyacım varsa veya hava yağışlıysa araçla gidiyorum. Kışın ortalama yakıt tüketimini sıfırlayarak denedim bir kaç sefer, karma tüketimi 5 (şehirdışı ağırlıklı) olan araç 10 lt yakıt tüketiyordu. Bu açıdan 3 km olan yolu her gün gidip geliyorsa o yolda zaten dizel fark sağlamaz pek. 20000 km nin gerisini uzun yol ağırlıklı kullanıyorsanız ve sakin bir kullanımınız varsa az yakan bir benzinli daha kullanışlı olacaktır, en azından 3 km soğuk motor kullanımının yarattığı turbo kaygısını yaşamazsınız.

    Alıntıları Göster
    20.000 km az değil, dizel alın. Kısa mesafede kullanılan her aracın turbo arızasını çabuk verecek diye bir kaide yok. Ayrıca 3 dk beklemeye gerek yok yeterki marşa basılır basılmaz yürümesin eşiniz 20-25 sn beklese kafi.

    yıllık 1500 lira civarında kar edeceksiniz dizel seçerseniz. bence hiç düşünmeye gerek bile yok.




  • Dizelde cok yakiyor arti bakim derdi var.kesinlikle lpg li arac kullanin.iki defa yanastirmak bahane degildir mantikli davranin paranizin dusmani olmayin,butcenizide belirtin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 13 Ağustos 2013; 17:20:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Dizelde cok yakiyor arti bakim derdi var.kesinlikle lpg li arac kullanin.iki defa yanastirmak bahane degildir mantikli davranin paranizin dusmani olmayin,butcenizide belirtin.
    bence sana dizelden başka gitmez
  • Hocam 1.2tsi ve türevleri benzinli araçlara bakın derim
    fakat lpg bin nesini sıkıntı ediyorsunuz anlamadım,benzini fazla alın 5 kez lpg 1 kez benzin alın.
    şuan dizelin lpgye pek Bi avantajı kalmadı.
    20k km de az değil hani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Arkadaşlar içinden çıkamadığım bir husus var fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim.Şimdi ben yılda 20.000 yapıyorum neredeyse ve araç alma arefesindeyim.Dizel araç düşünüyordum ancak gündüzleri araç hanımda ve onun iş yeri eve 3 km.Yani kışın o motor hep ısınmadan çalışıp stop edecek.Bi de bizim hanım hayatta dikkat etmez çalıştırdıktan sonra ve stop ettirmeden önce bir süre aracı rölantide bekletmeye. Ancak bu rölanti konusunu sanayide ustaya sorduğumda "O eskidendi gardaş artık yeni dizel motorlarda rölantiye ihtiyaç yok" şeklinde bir cevap verdi.Kafam iyice karıştı doğrusu

    Lpg desen mevcut Golf 5 aracım zaten tüplü, artık bıktım benzinlikte aracı 2 defa pompalara yanaştırmaktan, o yüzden motordan anlayan arkadaşlar bi el atabilir mi, hanım rölanti yapmadan kullanınca dizel motor üzülecekse ben direkt benzine yöneleyim diyorum.


    Not: Kesinlikle 2. el kaygısı gütmüyorum.Sadece sanayiye mümkün olduğunca az gitmek istiyorum, yorumlar için şimdiden teşekkürler.



    Kesinlikle dizel...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Super159

    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Arkadaşlar içinden çıkamadığım bir husus var fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim.Şimdi ben yılda 20.000 yapıyorum neredeyse ve araç alma arefesindeyim.Dizel araç düşünüyordum ancak gündüzleri araç hanımda ve onun iş yeri eve 3 km.Yani kışın o motor hep ısınmadan çalışıp stop edecek.Bi de bizim hanım hayatta dikkat etmez çalıştırdıktan sonra ve stop ettirmeden önce bir süre aracı rölantide bekletmeye. Ancak bu rölanti konusunu sanayide ustaya sorduğumda "O eskidendi gardaş artık yeni dizel motorlarda rölantiye ihtiyaç yok" şeklinde bir cevap verdi.Kafam iyice karıştı doğrusu

    Lpg desen mevcut Golf 5 aracım zaten tüplü, artık bıktım benzinlikte aracı 2 defa pompalara yanaştırmaktan, o yüzden motordan anlayan arkadaşlar bi el atabilir mi, hanım rölanti yapmadan kullanınca dizel motor üzülecekse ben direkt benzine yöneleyim diyorum.


    Not: Kesinlikle 2. el kaygısı gütmüyorum.Sadece sanayiye mümkün olduğunca az gitmek istiyorum, yorumlar için şimdiden teşekkürler.



    Kesinlikle dizel...
    Yorumlar için teşekkürler.Aslında lpgnin tek sıkıntısı 2 kere pompaya yanaşmak değil; biraz eksik yazmışım.

    1) Emisyon müşiri devamlı yanıyor, bilgisayardan sildiriyorum, 3 gün sonra tekrar yanıyor, filtreyi temizlettiriyorum 2 ay sonra yeniden yanıyor.O sarı ışığı ekrandan bir türlü silemiyorum Hitler vw'lerde bu sorun genelde oluyor.
    2) Sağolsun tüpü takan firma pompa girişini öyle bir yere yapmış ki (golf 5 arka tampon altı) alan çok dar pompacılar neredeyse yere yatıyorlar, o sinirle pompayı gacırt diye sokmaya çalışıyorlar yuvaya...Sonuç: 2 ayda bir kırılan kapağı değiştir.
    3) 3 ayda bir lpg filtrelerini değiştir.
    4) Stepnesiz gez.


    Bu arada artısı var mı dersek tabiki de var; 3 yıldır harcama kalemlerimde benzin parasının varlığını pek hissetmiyorum.Ankara lpg açısından ekstra uygun bir şehir.

    Bu arada bütçem taş çatlasa 75.000

    Not: Yorum yapan diğer arkadaşları da bahsedilenlere ekliyorum ancak sadece shadowgeist'i haberdar ediyor sistem...Anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gralcan -- 14 Ağustos 2013; 0:54:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Yorumlar için teşekkürler.Aslında lpgnin tek sıkıntısı 2 kere pompaya yanaşmak değil; biraz eksik yazmışım.

    1) Emisyon müşiri devamlı yanıyor, bilgisayardan sildiriyorum, 3 gün sonra tekrar yanıyor, filtreyi temizlettiriyorum 2 ay sonra yeniden yanıyor.O sarı ışığı ekrandan bir türlü silemiyorum Hitler vw'lerde bu sorun genelde oluyor.
    2) Sağolsun tüpü takan firma pompa girişini öyle bir yere yapmış ki (golf 5 arka tampon altı) alan çok dar pompacılar neredeyse yere yatıyorlar, o sinirle pompayı gacırt diye sokmaya çalışıyorlar yuvaya...Sonuç: 2 ayda bir kırılan kapağı değiştir.
    3) 3 ayda bir lpg filtrelerini değiştir.
    4) Stepnesiz gez.


    Bu arada artısı var mı dersek tabiki de var; 3 yıldır harcama kalemlerimde benzin parasının varlığını pek hissetmiyorum.Ankara lpg açısından ekstra uygun bir şehir.

    Bu arada bütçem taş çatlasa 75.000

    Not: Yorum yapan diğer arkadaşları da bahsedilenlere ekliyorum ancak sadece shadowgeist'i haberdar ediyor sistem...Anlamadım
    Mesele sadece tüketim değil o yüzden başlıkta düzeltme yaptım arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Mesele sadece tüketim değil o yüzden başlıkta düzeltme yaptım arkadaşlar.

    Alıntıları Göster
    LPG ile bahsettiğin sıkıntıları Honda ile yaşamazsın arkadaşım.

    Gel sana civic verelim.

    Kaliteli bir lpg kiti ile ne motor arıza ışığı, ne de sanayii yüzü görürsün.

    Aynı sınıftaki en az yakan dizeller kadar da yakıt masrafın olur.

    Ayırdığın bütçeden bir sürü para da cebinde kalır.

    Nasıl fikir ama?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    LPG ile bahsettiğin sıkıntıları Honda ile yaşamazsın arkadaşım.

    Gel sana civic verelim.

    Kaliteli bir lpg kiti ile ne motor arıza ışığı, ne de sanayii yüzü görürsün.

    Aynı sınıftaki en az yakan dizeller kadar da yakıt masrafın olur.

    Ayırdığın bütçeden bir sürü para da cebinde kalır.

    Nasıl fikir ama?

    Abi aslında hiç fena bi fikir değil ama işte malum araba işi biraz da gönül işi. Civic'i bi türlü sevemedim doğrusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gralcan -- 14 Ağustos 2013; 0:58:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    LPG ile bahsettiğin sıkıntıları Honda ile yaşamazsın arkadaşım.

    Gel sana civic verelim.

    Kaliteli bir lpg kiti ile ne motor arıza ışığı, ne de sanayii yüzü görürsün.

    Aynı sınıftaki en az yakan dizeller kadar da yakıt masrafın olur.

    Ayırdığın bütçeden bir sürü para da cebinde kalır.

    Nasıl fikir ama?

    Abi aslında hiç fena bi fikir değil ama işte malum araba işi biraz da gönül işi. Civic'i bi türlü sevemedim doğrusu

    Alıntıları Göster
    Acelen yoksa, 3-5 ay sonra, muhtemelen yeni yılda makyajlı Civic gelecek.

    Mevcut kasaya alışamayanlara ilaç gibi olacak.

    Hayırlısı olsun.

    Selamlar.




  • Dizelde kısa mesafelerde soğuk hava olsada yakıt tüketimi asla benzinli gibi olmuyor.çok kısa mesafede soğuk motorla benzin-dizel yakıt tüketimi eşitlenir lafına inanma.tecrübeyle sabittir.en kısa mesafeli gidiş gelişlerimde dizel max 5,8 e çıktı.benzinli araçla ise dizel araçla 4,5 ort yaptığım yolda tüketim 7,3 tü.benzinin kısa mesafesini sen düşün artık
  • Avensis alip adam gibi bir lpg sistemi taktirarak sorunu cok rahat cozersin,ustunede konforlu seyahat edersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Avensis alip adam gibi bir lpg sistemi taktirarak sorunu cok rahat cozersin,ustunede konforlu seyahat edersin
    Bir aracın sürücü koltuguna bayan oturuyorsa benzinli motor paklar anca. Rölanti olayı turbodan dolayı diye biliyorum, yani turboya zararı var sanırım. Ayrıca dizeller yakıttan daha çok etkileniyor, benzinde buji yanma olayı sebebiyle öyle problemler pek olmuyor. olsa bile bir sonraki düzgün yakıtta arıza ışığı filan sönüyor. Bayan dizel alırken de dikkat etmez.

    LPG Konusunda düzgün bir firma & montaj şart, ufak tefek sorunları büyütmeyin bence. Benim de şamandıra bozuk, ne kadar kaldıgını bilmiyorum, yol bilgisayarı lpg ölçüyor da her lpg aldıgımda sıfırlayıp ne kadar gittiğini hesaplıyorum. Zevkli de oluyor az yaktığını görünce gidip motoru okşayasım geliyor Benim araçta subap muallağı var, üst modellerde subap sorunu varken, tr'de lpg sebebiyle subap gitmiş colt yok, ben yine de kullanıyorum her türlü amorti ediyor. Şamandıram bozuk diye hiç de kızmıyorum, bozan pompacılara kızıyorum.

    Sanayiye az gidecek araba capondur Bence honda civic olabilir aradığınız araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Bir aracın sürücü koltuguna bayan oturuyorsa benzinli motor paklar anca. Rölanti olayı turbodan dolayı diye biliyorum, yani turboya zararı var sanırım. Ayrıca dizeller yakıttan daha çok etkileniyor, benzinde buji yanma olayı sebebiyle öyle problemler pek olmuyor. olsa bile bir sonraki düzgün yakıtta arıza ışığı filan sönüyor. Bayan dizel alırken de dikkat etmez.

    LPG Konusunda düzgün bir firma & montaj şart, ufak tefek sorunları büyütmeyin bence. Benim de şamandıra bozuk, ne kadar kaldıgını bilmiyorum, yol bilgisayarı lpg ölçüyor da her lpg aldıgımda sıfırlayıp ne kadar gittiğini hesaplıyorum. Zevkli de oluyor az yaktığını görünce gidip motoru okşayasım geliyor Benim araçta subap muallağı var, üst modellerde subap sorunu varken, tr'de lpg sebebiyle subap gitmiş colt yok, ben yine de kullanıyorum her türlü amorti ediyor. Şamandıram bozuk diye hiç de kızmıyorum, bozan pompacılara kızıyorum.

    Sanayiye az gidecek araba capondur Bence honda civic olabilir aradığınız araç.

    Alıntıları Göster
    @msansertekin
    3 dakikaya gerek yok hocam abartmayalım 20-30 saniye beklemeniz yeterli olacaktır
    @gralcan




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.