Şimdi Ara

ROT AYARLARI hakkında tüm kullanıcılara önemli uyarı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
68
Favori
26.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
79 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Cok tesekkurler.Dediginiz ustalar hala calisiyorsa koplas`a gidecegim.Selametler.

    Kendisi Koplas'tan ayrılmış ise bana özlden yazarsanız kendisinin cep telini iletirim. Sorununuzun en kısa zamanda sonlanmasını dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsalmonella

    Tşk ederiz çok değerli bilgiler
    Ergenler forumu bastı böyle faydalı konular az görüyoruz

    Farıkndayım ve aynı durumdan bende büyük üzüntü duyuyorum.

    Bu yüzden kendi test sayfamın en başına şu uyarıyı koymak zorunda kaldım:
    "Uzun zamandir forumdan aktif olarak faydalanan bir kullanici olarak bugüne kadar test etmis oldugum araçlar hakkindaki subjektif izlenimlerimi, araç satin alma veya bilgi sahibi olma açisindan ihtiyaci olan diger forumdaslarin faydalanabilmesi için tek baslik altinda toplamak istedim.
    Amacim ne kimsenin aracini övmek ne de kötülemektir, sadece 17 senelik bir sürücü ve 25 senelik bir otomobil sever olarak tekrar belirtiyorum subjektif olarak paylasimda bulunmaktir.
    Otomobil sever degilde marka fanatigi olan, ömrü hayati boyunca 2 model kullanip en iyi araçlari bunlar sanan, iyi sürücülügü ergen kalmis çocuklar gibi "geçen TEM'de elemanin birine 3 boy fark attim, deli makas çaktim" sanan tiplerin okumamasini önemle rica ederim. "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 31 Temmuz 2016; 15:51:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Cok tesekkurler.Dediginiz ustalar hala calisiyorsa koplas`a gidecegim.Selametler.

    Kendisi Koplas'tan ayrılmış ise bana özlden yazarsanız kendisinin cep telini iletirim. Sorununuzun en kısa zamanda sonlanmasını dilerim.

    Durumu size bildiririm.
    Testleri yaptiginiz sayfanizida inceledim.Guncel modellerle ilgili yorumlarinizida yazarsaniz sevinirim.Birde Celik Motor aleyhine actiginiz davaniz ne oldu acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Cok tesekkurler.Dediginiz ustalar hala calisiyorsa koplas`a gidecegim.Selametler.

    Kendisi Koplas'tan ayrılmış ise bana özlden yazarsanız kendisinin cep telini iletirim. Sorununuzun en kısa zamanda sonlanmasını dilerim.

    Durumu size bildiririm.
    Testleri yaptiginiz sayfanizida inceledim.Guncel modellerle ilgili yorumlarinizida yazarsaniz sevinirim.Birde Celik Motor aleyhine actiginiz davaniz ne oldu acaba?

    Davayı kazandım, aracı iade edip paramı geri aldım ve ardından Mazda3 aldım

    Güncel test olarak sayfama bu hafta son kasa Opel Astra 1.6 CDTI ActiveSelect eklenecek.




  • Hocam benim şuanki araçta 120 130 gibi titreme var neden yapar araçta 17 Jant vardı sonra 15 e cektim iki Ama 17 yi takmadan önce 15 lerde titreme yoktu 190-200 de hiç birşey yoktu ama şimdi tekrar 15 taktım titreme var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoctorEconomy

    Hocam benim şuanki araçta 120 130 gibi titreme var neden yapar araçta 17 Jant vardı sonra 15 e cektim iki Ama 17 yi takmadan önce 15 lerde titreme yoktu 190-200 de hiç birşey yoktu ama şimdi tekrar 15 taktım titreme var.

    Her jant-lastik değişimi sonrası mutlaka aracınıza balans ayarı yaptırın.

    Yaklaşık 70 km/s hızlarda titreşim varsa ön, 120 km/s hızlarda titreşim varsa %99 arka tekerleklerinizde balans sorunu var demektir.
    Rot-balans servisinde 10 dakkada bu sorunu hallettirebilirsiniz.

    Balans konusunda tavsiye; önce arka tekerlekleri araçtan söküp balans aletinde ayar yapsınlar, ardından tekerleği araca takıp araç üzerinde çevirerek balans yapsınlar. Sorununuz çözülecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__

    Bende diyorum neden sürekli rot bozulur.. Demekki bundanmış

    Aracınızda;

    - Rot işlemine rağmen çekme sorunu devam ederse;
    - Veya direksiyonu sağa ve sola kırarken farklı direnç oranlarıyla karşılaşırsanız;
    - Veya Direksiyonun kendisini düze toplaması yeterli değilse mutlaka açı sensörlerinizi direksiyon "0" konumundayken sıfırlatın.

    Teşekkürler. Bende Direksiyon kutusundan şüpheleniyodum Faydalı bir konu

    Bu saydiklariniz var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__


    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__

    Bende diyorum neden sürekli rot bozulur.. Demekki bundanmış

    Aracınızda;

    - Rot işlemine rağmen çekme sorunu devam ederse;
    - Veya direksiyonu sağa ve sola kırarken farklı direnç oranlarıyla karşılaşırsanız;
    - Veya Direksiyonun kendisini düze toplaması yeterli değilse mutlaka açı sensörlerinizi direksiyon "0" konumundayken sıfırlatın.

    Teşekkürler. Bende Direksiyon kutusundan şüpheleniyodum Faydalı bir konu

    Bu saydiklariniz var

    Emin olmak için öğrenmek isterim, aracınızın modeli nedir?




  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Daha yeni rot balans ayarı yaptırmıştım nasıl yapıcaz bu işi servise mi gitmek Lazım ve ne kadar alırlar bu sıfırlama işi için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Daha yeni rot balans ayarı yaptırmıştım nasıl yapıcaz bu işi servise mi gitmek Lazım ve ne kadar alırlar bu sıfırlama işi için

    Rot ayrı işlemdir balans ayrı işlemlerdir.
    Balans uygulaması sadece titreşimi engellemek için yapılan bir uygulamadır. Altını çiziyorum, araç üstünde son balans yapılmazsa hiçbir anlamı olmaz.
    İstanbul'da mısınız? Buna göre tavsiyede bulunabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 31 Temmuz 2016; 19:08:01 >
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Chevrolet epica. Rot yaptırdıkdan bikaç gün sonra gene bozulmaya başladı çok hafif yamuk duruyor. Öyle deliğe çukura düşmem.
    Rot başlarında bişey olmadığını öğrendim. Eski arabamda C4 tü Ondada aynı sorun vardı Rot balansçı direksiyon kutunda problem vardır diyodu ama açı sensöründen felan anladığıda yoktu Hiç bahsetmedi

    Bide simetri hastalığı var bende Gözüm sürekli takılıyo ona



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __GeneraL__ -- 31 Temmuz 2016; 22:50:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__

    Bende diyorum neden sürekli rot bozulur.. Demekki bundanmış

    Aracınızda;

    - Rot işlemine rağmen çekme sorunu devam ederse;
    - Veya direksiyonu sağa ve sola kırarken farklı direnç oranlarıyla karşılaşırsanız;
    - Veya Direksiyonun kendisini düze toplaması yeterli değilse mutlaka açı sensörlerinizi direksiyon "0" konumundayken sıfırlatın.

    Bir kaza sonucu jantı vurdum ve elimin altında direksiyon döndü, ondan sonra bir türlü keyif vermedi arabanın direksiyonu... 3yıldır gitmediğim usta kalmadı. Kimse de açı sensöründe sorun vardır demedi...

    Kutu revizyonu bile yapıldı. 3500tl olmasa direksiyon kutusunu değiştirmeyi bile düşündüm...

    İlk işim açı sensörünü sıfırlatmak, sonuçları tekrardan buraya yazarım




  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Ayrı Olduğunu biliyorum işte ikisinide yaptırdım. Evet istanbul Avrupa yakasındayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Ayrı Olduğunu biliyorum işte ikisinide yaptırdım. Evet istanbul Avrupa yakasındayım
    Çok teşekkürler. Gerçekten çok faydalı bir bilgi. Elinize sağlık. Benim aracın direksiyonuda yaklaşık 1 derece sağa yamuk duruyor. ilk aldığımda yoktu. Bir iki sefer boş arazide kışın karda esp testi için zorlamıştım. Sanırım ondan sonra oldu. Servise götürdüm testten sonra "gerek yok abeeyy" araç düz stabil gidiyor, çekme vs. yok dedikleri için ikna olup çıkmıştım. Sonrada boşver demiştim kendi kendime.

    Rot ustası düzeltiriz diyerek, daha da bozabilir diye kurcalatmadım.(daha önceki araçlarımdan farklı konularda kötü tecrübelerim var :) bir musibet bin nasihattan iyidir hesabı. eğer aracında ciddi bir problem yoksa kurcalatmayacaksın.) Aracımı satana kadar ayarlarda bariz çok bozulma olmazsa, öylece kullanmaya karar verdim.

    Ah bizim Eskişehir de yokki şöyle 1 kilo ciğer yemiş rot ustası! Sizin de bahsettiğiniz gibi maalesef "gerek yok abeyy" .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__

    Chevrolet epica. Rot yaptırdıkdan bikaç gün sonra gene bozulmaya başladı çok hafif yamuk duruyor. Öyle deliğe çukura düşmem.
    Rot başlarında bişey olmadığını öğrendim. Eski arabamda C4 tü Ondada aynı sorun vardı Rot balansçı direksiyon kutunda problem vardır diyodu ama açı sensöründen felan anladığıda yoktu Hiç bahsetmedi

    Bide simetri hastalığı var bende Gözüm sürekli takılıyo ona

    Simetri hastalığı bende de mevcut. Özellikle uzun yola çıkmaktan keyif alan bir sürücü olarak eğer direksiyonda yamukluk varsa tüm o yol bana işkence olur.
    C4'ününüzün elektrikli olduğuna adım gibi eminim ancak Epica elektrikli mi yoksa hidrolik besleme mi önce onu öğrenmeniz lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 31 Temmuz 2016; 23:51:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Ayrı Olduğunu biliyorum işte ikisinide yaptırdım. Evet istanbul Avrupa yakasındayım

    Balans işleminiz için Avrupa yakasında Maslak sanayideki Hunter Rot Balans'ı (Mahmut Usta) tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerim026

    Çok teşekkürler. Gerçekten çok faydalı bir bilgi. Elinize sağlık. Benim aracın direksiyonuda yaklaşık 1 derece sağa yamuk duruyor. ilk aldığımda yoktu. Bir iki sefer boş arazide kışın karda esp testi için zorlamıştım. Sanırım ondan sonra oldu. Servise götürdüm testten sonra "gerek yok abeeyy" araç düz stabil gidiyor, çekme vs. yok dedikleri için ikna olup çıkmıştım. Sonrada boşver demiştim kendi kendime.

    Rot ustası düzeltiriz diyerek, daha da bozabilir diye kurcalatmadım.(daha önceki araçlarımdan farklı konularda kötü tecrübelerim var :) bir musibet bin nasihattan iyidir hesabı. eğer aracında ciddi bir problem yoksa kurcalatmayacaksın.) Aracımı satana kadar ayarlarda bariz çok bozulma olmazsa, öylece kullanmaya karar verdim.

    Ah bizim Eskişehir de yokki şöyle 1 kilo ciğer yemiş rot ustası! Sizin de bahsettiğiniz gibi maalesef "gerek yok abeyy" .

    Direksiyon açısında yamukluk varsa tüm aşağıdaki prosedürleri atlamadan yaptırmanızı tavsiye ederim.

    1- Rot ayarına araç girsin ancak girmeden önce lastik havalarını mutlaka kontrol edin ve eşit olsunlar.
    2- Rot işlemleri sırasında direksiyonun merkezlemesini ustaya söyleyin, ancak o değil siz merkezleyin.
    3- Tüm ayarlar bittikten sonra direksiyon kilidi sökülmeden açı sensörünü sıfırlatın (Eskişehir'de düzgün usta yoksa yetkili serviste tüm bu işlemleri yaptırığ sensörü sıfırlatabilirsiniz).

    Aracınız bayiden sıfır çıkmış gibi olacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 31 Temmuz 2016; 23:41:11 >




  • Baya faydalı bir konu,elinize sağlık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay61

    Baya faydalı bir konu,elinize sağlık.

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay61

    Baya faydalı bir konu,elinize sağlık.

    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Paylaşımlarınızın yitip gitmediğini gördüğüme sevindim, sayenizde birçok kişi hayati tehlike sınırından dönmüş olacak.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.