Şimdi Ara

ROT AYARLARI hakkında tüm kullanıcılara önemli uyarı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
68
Favori
26.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
79 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Paylaşımlarınızın yitip gitmediğini gördüğüme sevindim, sayenizde birçok kişi hayati tehlike sınırından dönmüş olacak.

    Teşekkürler
  • Böyle konular görmek istiyoruz forumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mucox5

    Böyle konular görmek istiyoruz forumda

    Forumda bu gibi konulara ilgi olacağını bilsem çok daha önceden paylaşırdım.
    Bir sonraki paylaşımım sürüş zevkinin ve sürüş güvenliğini gizli kahramanı arka süspansiyon sistemleri hakkında olacak.
  • Hadi bakalim bekliyoz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten mükemmel bir yazı olmuş. Çok teşekkür ederim. Forumun böyle konulara çok ihtiyacı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdiginiz detayli ve aciklayici bilgiler icin tesekkurler,forumun eski bilgi deryasi hali aklima geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sağa sola çekmede lastik basınçları da baya etkili. Geçen bi çukura girdim. Alt takımı bıraktım sandım.

    Araç sağa çekiyordu. Nasıl olduysa lastik hava kaçırmış biraz, sonradan farkettim, hava basınçlarını ayarladım tekrar düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o kadar karmaşaya gerek yok.
    eğer direksiyon simiti sökülüp eski freze yerine göre takılmış ise
    ya da
    direksiyon kutusu - direksiyon mili sökülmediyse
    yani aracın direksiyon sistemi fabrikadan çıktığı gibiyse;
    araç uygun diagnos cihazına bağlanır. Cihazdan EPS sistemine girilip, okunan direksiyon açısı %0 olarak görülüp direksiyon sabitlendikten sonra rot ayarı yapılır.

    eğer direksiyon simiti sökülür ve eski yerine takılmaz yada direksiyon kutusu sökülür ise;
    cihazda okunan değer %0 oluncaya kadar direksyion simiti çevrilir. %0 noktasında direksiyon simiti sağa ya da sola kaçık ise, simit sökülüp düz olacak şekilde takılır. Rot ayarı yukarıdaki gibi kontrol edilir.

    Yukarıda bahsettiğim işlemler araca uygulandıysa (direksiyon kutusu değişimi v.s.); direksiyon simiti sökülüp düzeltilmez ve direksiyon sağa ya da sola çok fazla kaçık durumda rot ayarından simit düzeltilir ise ve cihaz ile açık sensörü sıfırlanırsa, airbag makarsı kopar.
    bu işlemlerde aracın çalışmasına gerek yoktur kontak açık olması yeterlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 1 Ağustos 2016; 1:59:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Sağa sola çekmede lastik basınçları da baya etkili. Geçen bi çukura girdim. Alt takımı bıraktım sandım.

    Araç sağa çekiyordu. Nasıl olduysa lastik hava kaçırmış biraz, sonradan farkettim, hava basınçlarını ayarladım tekrar düzeldi.

    Lastik basınçları zaten ilk konrol edilmesi gereken bölüm, hatırlatmanız için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    o kadar karmaşaya gerek yok.
    eğer direksiyon simiti sökülüp eski freze yerine göre takılmış ise
    ya da
    direksiyon kutusu - direksiyon mili sökülmediyse
    yani aracın direksiyon sistemi fabrikadan çıktığı gibiyse;
    araç uygun diagnos cihazına bağlanır. Cihazdan EPS sistemine girilip, okunan direksiyon açısı %0 olarak görülüp direksiyon sabitlendikten sonra rot ayarı yapılır.

    eğer direksiyon simiti sökülür ve eski yerine takılmaz yada direksiyon kutusu sökülür ise;
    cihazda okunan değer %0 oluncaya kadar direksyion simiti çevrilir. %0 noktasında direksiyon simiti sağa ya da sola kaçık ise, simit sökülüp düz olacak şekilde takılır. Rot ayarı yukarıdaki gibi kontrol edilir.

    Yukarıda bahsettiğim işlemler araca uygulandıysa (direksiyon kutusu değişimi v.s.); direksiyon simiti sökülüp düzeltilmez ve direksiyon sağa ya da sola çok fazla kaçık durumda rot ayarından simit düzeltilir ise ve cihaz ile açık sensörü sıfırlanırsa, airbag makarsı kopar.
    bu işlemlerde aracın çalışmasına gerek yoktur kontak açık olması yeterlidir.



    Burada konu direksiyon simidi sökme vs. gibi işlemler değil; konu elektrikli direksiyonlu araçlarda belirli periyodlarla yapılan rot işlemi sonrası açı sensörünün sıfırlanmasıdır. (reset)
    Ki Hunter'ın açıklamalarının haricinde resmi videolarınıda izlerseniz direksiyon açısı sıralamada en son işlem olarak yapılıyor, sizin belirttiğiniz gibi rot işlemine başlamkadan önce ki ilk işlem olarak değil.

    Ayrıca Hunter'ın açıklamasına göre yeni teknoloji araçlarda dreksiyon yamukluğu direksiyon sökülüp doğru yere takılma gibi bir işlemin imkansız olduğu belirtiyor. Bu bahsettiğiniz belki daha eski teknoloji araçlarda geçerli olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 1 Ağustos 2016; 6:59:47 >




  • Demek ki neymis? Arac ne kadar yeni ve teknolojik ise, bas agrisi o kadar fazla.

    Millet sahin dogana o kadar para vermekte hakliymis.

    Konu icin tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten yararlı paylaşım olmuş teşekkürler.
  • Teşekkürler

    "Gerek yok" çulardan;
    "Ben daha iyi bilirim" kafasında ki işin üreticisinden daha iyi bildiğini iddia edenlerden;
    Bir şey bilmediği halde milleti yanlış yönlendirip bir sorun çıktığında "o zaman şunuda deneyelim" cilerden o kadar gına geldi ki bu yüzden bu başlığı açma gereği hissettim.

    Bu işin nasıl yapılması gerektiği, yani kitabı yukarıda. Dünya'nın en büyük rot sistemleri üreticisinin Hunter'ın kendisinden kimse daha iyi bilecek değil, hele hele ki mahalle arasında ki 2-3 vida sıkılarak tamirci olunan dönemden kalma ustalar hiç değil. İşin güzel yanı adamlar sitelerinde adım-adım her aşamanın ne şekilde ve ne sırayla yapılması gerektiğini açıkladıkları için biz tüketicilerin artık rot servislerine gittiğimizde kandırılmamız çok daha zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 1 Ağustos 2016; 9:07:05 >




  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Hocam paylaşım için çok teşekkür ederim.

    Benim farlarım, direksiyon açı sensörü ve mevcut hız bilgilerini kullanarak mercekleri direksiyon yönüne göre viraj içine doğru çeviriyor. Rot ayarı yaptırdıktan sonra, hafif solu aydınlatıyor gibi geliyordu. Demek ki bundanmış.
  • Uzun zamandır forumda böyle bilgilendirici konular görmüyorduk.Ellerinize sağlık hocam.

    Test sayfanızı da inceledim,çok hoşuma gitti.Yeni konuları bekliyoruz sizden.

    Tekrar emeğinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar gereksiz konuların içerisinde bu bölümde gördüğüm en yararlı paylaşım çok teşekkürler.
  • Çok teşekkürler
    Devamı gelecek...
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Benim için çok önemli bir bilgi, çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık, güzel paylaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    o kadar karmaşaya gerek yok.
    eğer direksiyon simiti sökülüp eski freze yerine göre takılmış ise
    ya da
    direksiyon kutusu - direksiyon mili sökülmediyse
    yani aracın direksiyon sistemi fabrikadan çıktığı gibiyse;
    araç uygun diagnos cihazına bağlanır. Cihazdan EPS sistemine girilip, okunan direksiyon açısı %0 olarak görülüp direksiyon sabitlendikten sonra rot ayarı yapılır.

    eğer direksiyon simiti sökülür ve eski yerine takılmaz yada direksiyon kutusu sökülür ise;
    cihazda okunan değer %0 oluncaya kadar direksyion simiti çevrilir. %0 noktasında direksiyon simiti sağa ya da sola kaçık ise, simit sökülüp düz olacak şekilde takılır. Rot ayarı yukarıdaki gibi kontrol edilir.

    Yukarıda bahsettiğim işlemler araca uygulandıysa (direksiyon kutusu değişimi v.s.); direksiyon simiti sökülüp düzeltilmez ve direksiyon sağa ya da sola çok fazla kaçık durumda rot ayarından simit düzeltilir ise ve cihaz ile açık sensörü sıfırlanırsa, airbag makarsı kopar.
    bu işlemlerde aracın çalışmasına gerek yoktur kontak açık olması yeterlidir.



    Burada konu direksiyon simidi sökme vs. gibi işlemler değil; konu elektrikli direksiyonlu araçlarda belirli periyodlarla yapılan rot işlemi sonrası açı sensörünün sıfırlanmasıdır. (reset)
    Ki Hunter'ın açıklamalarının haricinde resmi videolarınıda izlerseniz direksiyon açısı sıralamada en son işlem olarak yapılıyor, sizin belirttiğiniz gibi rot işlemine başlamkadan önce ki ilk işlem olarak değil.

    Ayrıca Hunter'ın açıklamasına göre yeni teknoloji araçlarda dreksiyon yamukluğu direksiyon sökülüp doğru yere takılma gibi bir işlemin imkansız olduğu belirtiyor. Bu bahsettiğiniz belki daha eski teknoloji araçlarda geçerli olabilir.


    Ben direksiyon yamukluğu illaha direksiyon sökülüp düzeltilir demedim. İşlem yapıldıysa bahsettğim şekilde düzeltilmesi gerekir dedim. zaten böyle yapmazsanız esp var ise düz yolda esp kendi kendine devreye girer ya da açı sensörünü resetlerseniz makarayı kopartırsınız.
    Rot ayarından dolayı direksiyon yamuk ise rot ayarından düzeltilir. İşlem yapıldıysa simitten açı sensörünü okuyarak düzeltilip sonra rot ayarı yapılır. bu böyledir servis prosedürüdür, bizde böyle yapıyoruz.

    Direksiyon simiti göz ile düz ve açı sensörü %0 ise rot ayarı ile direksiyonun düzeltilecek yanı yoktur zaten. bu vaziyette Çekme var ise tekerlek açılarına bakılır başka yer ile işiniz olmaz.
    Rot işleminden önce Dikreksyon açı sensörü %0 olacak şekilde toplanır ve göz ile bakılıp düz olduğuna karar verdikten sonra rot ayarı yapılır. Önce rot ayarı yapılıp sonra diagnosa bakıp "AA direksiyon açısı %0 değilmiş tüh şuna kalibrasyon yapalım" demek hamallıktır. sürekli açı sensörünü resetlemek gereksiz iş.

    açı sensörü kalibrasyonu eps sistemine diresiyonun düz yeri burasır demek için yapılır.

    Videodaki adam yoğurdu öyle yemiş. Bahsettiğim şeyler adamınkiyle aynı ama yollar farklı.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.