Şimdi Ara

ROT AYARLARI hakkında tüm kullanıcılara önemli uyarı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
68
Favori
26.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
79 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quvardci Q kullanıcısına yanıt
    Elbette, hatta özel servisler daha ilgili oluyor; yetkili servisler gerek yoğunluktan gerek halinden memnun olmayan çalışanlar yüzünden bu gibi para istemenin pek de gerekmeyeceği 1-2 dk lık elektronik ayar vb lere yüz çevirebiliyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    merhaba konu cok iyi olmuş sevindim faydali bir konu. benimde sormak istedigim bir durum var.

    arabam punto 1.3 easy model
    gecen ay arabamın ön sol lastiğini onume aniden atlayan yayadan kaçaraken kaldırma vrudum . ve jantim kenarlarından yamuldu lastigim de patladı çöp oldu..

    neyse stepneyi taktim surusumde sakinti olmadi city modunda dreksiyonum yumusakti herzamanki gibi. bayrampasada babamlarin şirket tamircisine götürdüm .

    once jantim tamire gonderildi

    2 adet yeni lastik alindi
    arac root ve balans yapıldı

    aracta baska bir sorun arizw çıkmadı dendi. fakat araci alirken dreksiyonun eskisine oranla,,, %35 40 arasi serlestigini fark ettim .
    usta ya bahsettim cok iyi olsu cok guzel dedi.

    ee dedim önceden pamuk gibi hafif ti dreksiyon bu sefer diyor anarmoldi simdi cok iyi oldi vs neyse uzatmadik aldik arabayı
    fakat yumuşak dreksiyon arabanin ozelligi zaten city tusu var bunun icin de zaten fakat eskisi gibi olmuyor sert yani.
    bu aci sensörü falan mi bendede sorun yaratiyor dreksiyonun sertlesmesinde.yada usta ne islem yapti boyle olmus olabilir. bu aci sensorunu sifirlatirsak eskisi gibi olurmu pamuk gibi parmakla cevrilecek sekilde

    guncel güncel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    merhaba konu cok iyi olmuş sevindim faydali bir konu. benimde sormak istedigim bir durum var.

    arabam punto 1.3 easy model
    gecen ay arabamın ön sol lastiğini onume aniden atlayan yayadan kaçaraken kaldırma vrudum . ve jantim kenarlarından yamuldu lastigim de patladı çöp oldu..

    neyse stepneyi taktim surusumde sakinti olmadi city modunda dreksiyonum yumusakti herzamanki gibi. bayrampasada babamlarin şirket tamircisine götürdüm .

    once jantim tamire gonderildi

    2 adet yeni lastik alindi
    arac root ve balans yapıldı

    aracta baska bir sorun arizw çıkmadı dendi. fakat araci alirken dreksiyonun eskisine oranla,,, %35 40 arasi serlestigini fark ettim .
    usta ya bahsettim cok iyi olsu cok guzel dedi.

    ee dedim önceden pamuk gibi hafif ti dreksiyon bu sefer diyor anarmoldi simdi cok iyi oldi vs neyse uzatmadik aldik arabayı
    fakat yumuşak dreksiyon arabanin ozelligi zaten city tusu var bunun icin de zaten fakat eskisi gibi olmuyor sert yani.
    bu aci sensörü falan mi bendede sorun yaratiyor dreksiyonun sertlesmesinde.yada usta ne islem yapti boyle olmus olabilir. bu aci sensorunu sifirlatirsak eskisi gibi olurmu pamuk gibi parmakla cevrilecek sekilde

    Direksiyonunuz tek yönde mi yoksa her iki yönede çevirirken de sertleşme var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    İki haftadir ugrasiyorum
    Ne ozelde ne yetkilide yapamiyorlar
    Direksiyonu duz tutunca saga kacma var
    Bir iki disarda ustaya sordum biri yetkilide makinaya baglanir bunlar dedi bazilari yaparim dedi ve olmadi
    Daha onceki aracim golf ve astra da sikinti yoktu
    Gerci astrada bir ara cok ugrastim buldum sonra devamli ayni yere gittim
    Simdi tatildeym donuste bakicam bi ise yine yetkiliye baktiricam olmazsa ozelde yaptiricam
    Varsa vw passat icin rotcu tavsiye beklerim

    Direksiyonu tutmadan aracı akışına bıraktığınız da araçta çekme yoksa buna karşılık direksiyonu tam düz tutarken araçta sağa çekme oluşuyorsa sizin sorununuz rotlardan değil, direksiyonun açısının (merkezlemesinin) hatalı yapılmasındandır.
    Eğer sorun yukarıdaki bahsettiğim şekildeyse bir rot servisine gidip rot ayarlarınızı yeniden yaptırın ancak ustaya üstüne basa basa "direksiyon sabitleme kilidi takılmadan önce direksiyonun sıfır noktasını ben belirleyeceğim" deyip direksiyona siz oturun. Direksiyonu sıfır noktasında sabitldikten sonra rot ayalarınızın yapılması ve sonrasında açı sensörünün aynı noktada sıfırlanması gerekmektedir.
    Bu şekilde sorununuz çözülecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 12 Ağustos 2016; 22:43:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzdrk

    Merhaba.Benimde rot ile ilgili sorunum var.Araci 0 aldim ve aldigimdan beri var diyebilirim.Servise gidiyorum adamlar yapiyo ama 80-100 km gidiyorum gene bozuluyor ayar.Direksiyonu duz tutunca sola dogru gidiyor.2 cm falan sagda tutmak gerekiyor.Ama sabah arabayi ilk calistirdigim sirada oluyor gun icinde normale donuyor.Birde yuksek hizlara cikinca normale donuyor.Nasil bir yol izleyeyim cevabinizi bekliyorum.

    Sizin sorununuz lastiklerde çekmeye işaret ediyor.
    Mümkünse bir rot balans servisinde lastiklerin yerlerini değiştirerek denemenizi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stainless Hardness

    Bu yazıyı yazan arkadaş sağ olsun, Golf 7 aracımda rot ayarı yaptırdıktan sonra, adaptif far merceklerinin sola bakması, direksiyon sağ-sol dengesizliği gibi konuları küçük bir kodlama ile serviste çözmüş oldum.

    Teşekkürler.

    Öncelikle sorununuzun çözülmesine çok sevindim.

    Direksiyon açı sensörü, direksiyonun konumunun etkilediği tüm donanımlarla veri paylaşmaktadır.
    Açı sensörü algıladığı verileri aracın beynine iletir, beyinde bu algılanan açılara göre elektrikli direksiyonun pompasına ne açıda ne kadar elektrik desteği sağlayacağını iletir ancak burda önemli olan direksiyonun açısından haliyle adaptif far gibi donanımlarda etkilenir çünkü adaptif farınızı yönetende yine aynı beyindir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 12 Ağustos 2016; 22:44:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Ben Edremit teyim, Edremit Opel den ayrılıp özel servis açan sevdiğim bir arkadaşa gitmiştim.

    Araçta normalde çok çok ufak sapmalar oluyor çok dikkatli bir sürücü olmadıkça 'bunda hiçbirşey yok ' dedirtecek türden ama ben farkediyorum; normalde dümdüz yolda araç 150-160km hızlarda raydan gider gibi gitmesi gerekirken sensör sıfırlama yapılmazsa direksiyonda hafif bir huzursuzluk hissettiriyor.

    Bunu sizin gibi ben de rot balans ustaları ile fazla tartışmam, malum bazı tartışmalar hep kaybedilir ;)

    Ankara dan döndüğümde diğer araçlarıma da rot balans ve sensör sıfırlama yaptıracağım.


    Ustalar ne yazık ki sürücüler hassas olamazmış gibi "bunda bişey yok, bukadarı normal" gibi akla zarar açıklamalar yapabiliyorlar.
    Bende sizin gibi en ufak bir gezinme veya sapma meyilimindeki araçtan soğurum, hassasımdır bu konuda.
    Zaten konuyu bu kadar detaylı araştırıp paylaşmış olmamaın yegane nedeni de bende aynı sorunlarla zamanında boğuşmuş olmamdır




  • Konuyu yeni gordum halbuki surekli girerim bu foruma. Sacma sapan troll konular yuzunden boyle guzel konular gozden kaciyor. Bilgilendirme icin tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hypnotica

    Konuyu yeni gordum halbuki surekli girerim bu foruma. Sacma sapan troll konular yuzunden boyle guzel konular gozden kaciyor. Bilgilendirme icin tesekkurler.

    Rica ederim
    Konu başladığından beri buraya yazan şimdilik 2 arkadaşımızın sorunları çözüldü bile. Umarım bu konudan muzdarip olan tüm forumdaşların sorunu çözülür.
  • Ben rot ayarını 2 kez yetkili serviste yaptırdım ama halâ tam memnun değilim. Açı sensörünü sıfırladıklarının garantisi var mı ilk mesaja baktığımızda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    merhaba konu cok iyi olmuş sevindim faydali bir konu. benimde sormak istedigim bir durum var.

    arabam punto 1.3 easy model
    gecen ay arabamın ön sol lastiğini onume aniden atlayan yayadan kaçaraken kaldırma vrudum . ve jantim kenarlarından yamuldu lastigim de patladı çöp oldu..

    neyse stepneyi taktim surusumde sakinti olmadi city modunda dreksiyonum yumusakti herzamanki gibi. bayrampasada babamlarin şirket tamircisine götürdüm .

    once jantim tamire gonderildi

    2 adet yeni lastik alindi
    arac root ve balans yapıldı

    aracta baska bir sorun arizw çıkmadı dendi. fakat araci alirken dreksiyonun eskisine oranla,,, %35 40 arasi serlestigini fark ettim .
    usta ya bahsettim cok iyi olsu cok guzel dedi.

    ee dedim önceden pamuk gibi hafif ti dreksiyon bu sefer diyor anarmoldi simdi cok iyi oldi vs neyse uzatmadik aldik arabayı
    fakat yumuşak dreksiyon arabanin ozelligi zaten city tusu var bunun icin de zaten fakat eskisi gibi olmuyor sert yani.
    bu aci sensörü falan mi bendede sorun yaratiyor dreksiyonun sertlesmesinde.yada usta ne islem yapti boyle olmus olabilir. bu aci sensorunu sifirlatirsak eskisi gibi olurmu pamuk gibi parmakla cevrilecek sekilde

    Direksiyonunuz tek yönde mi yoksa her iki yönede çevirirken de sertleşme var mı?

    Her iki yondede komple sertlesme var %20 %30 arasi asagi yukari eski haline oranla?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Ben rot ayarını 2 kez yetkili serviste yaptırdım ama halâ tam memnun değilim. Açı sensörünü sıfırladıklarının garantisi var mı ilk mesaja baktığımızda?

    Eğer aracınız yapılırken başında beklemediyseniz bunu bilmemize imkan yok; sonuçta bunu angarya olarak görüp yapmaktan kaçan bir çok servis mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216


    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    merhaba konu cok iyi olmuş sevindim faydali bir konu. benimde sormak istedigim bir durum var.

    arabam punto 1.3 easy model
    gecen ay arabamın ön sol lastiğini onume aniden atlayan yayadan kaçaraken kaldırma vrudum . ve jantim kenarlarından yamuldu lastigim de patladı çöp oldu..

    neyse stepneyi taktim surusumde sakinti olmadi city modunda dreksiyonum yumusakti herzamanki gibi. bayrampasada babamlarin şirket tamircisine götürdüm .

    once jantim tamire gonderildi

    2 adet yeni lastik alindi
    arac root ve balans yapıldı

    aracta baska bir sorun arizw çıkmadı dendi. fakat araci alirken dreksiyonun eskisine oranla,,, %35 40 arasi serlestigini fark ettim .
    usta ya bahsettim cok iyi olsu cok guzel dedi.

    ee dedim önceden pamuk gibi hafif ti dreksiyon bu sefer diyor anarmoldi simdi cok iyi oldi vs neyse uzatmadik aldik arabayı
    fakat yumuşak dreksiyon arabanin ozelligi zaten city tusu var bunun icin de zaten fakat eskisi gibi olmuyor sert yani.
    bu aci sensörü falan mi bendede sorun yaratiyor dreksiyonun sertlesmesinde.yada usta ne islem yapti boyle olmus olabilir. bu aci sensorunu sifirlatirsak eskisi gibi olurmu pamuk gibi parmakla cevrilecek sekilde

    Direksiyonunuz tek yönde mi yoksa her iki yönede çevirirken de sertleşme var mı?

    Her iki yondede komple sertlesme var %20 %30 arasi asagi yukari eski haline oranla?

    Doğru yapılmamış rot ayarları direksiyon sertliğini doğrudan etkiler.
    Örneğin benim bir önceki aracım Cee'd 'de hatalı rot ayarı sonrası direksiyonu sertleşmişti, ön iki teker birbirine paralel durması gerekirken hatalı rot sonucu rotçuların tabiriyle önler "açıktı" yani tekerlekler şekil olarak "II" şeklinde durması gerekirken "\ /" gibi duruyordu.
    Tekrardan rota sokulup ince ayar yapıldıktan sonra rotlar düzelmiş ve direksiyon normal yumuşaklığına dönmüştü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 12 Ağustos 2016; 23:49:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Ben rot ayarını 2 kez yetkili serviste yaptırdım ama halâ tam memnun değilim. Açı sensörünü sıfırladıklarının garantisi var mı ilk mesaja baktığımızda?

    Eğer aracınız yapılırken başında beklemediyseniz bunu bilmemize imkan yok; sonuçta bunu angarya olarak görüp yapmaktan kaçan bir çok servis mevcut.

    Atölye sahasına sokmuyorlar ki hocam. Bakıma verince tekrar yapılsın istemiştim. Sorsanız elbet yapıldı derler muhtemelen.

    Direksiyon elimin içindeyken bariz bir dalma, çekme yok ama elimi bırakınca garanti bir yöne dalma yapıyor. Tam düz diyebileceğiniz bir yol da bulunduğum şehirde ben bulamadım. Lastikler zaten yönlü lastik. Yani sebep meçhul.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 12 Ağustos 2016; 23:59:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Ben rot ayarını 2 kez yetkili serviste yaptırdım ama halâ tam memnun değilim. Açı sensörünü sıfırladıklarının garantisi var mı ilk mesaja baktığımızda?

    Eğer aracınız yapılırken başında beklemediyseniz bunu bilmemize imkan yok; sonuçta bunu angarya olarak görüp yapmaktan kaçan bir çok servis mevcut.

    Atölye sahasına sokmuyorlar ki hocam. Bakıma verince tekrar yapılsın istemiştim. Sorsanız elbet yapıldı derler muhtemelen.

    Direksiyon elimin içindeyken bariz bir dalma, çekme yok ama elimi bırakınca garanti bir yöne dalma yapıyor. Tam düz diyebileceğiniz bir yol da bulunduğum şehirde ben bulamadım. Lastikler zaten yönlü lastik. Yani sebep meçhul.

    Yönlü lastiklerin dalma sorununu birçok kişiden duyuyorum (Özellikle Michelin CrossClimate lastiklerde).
    Bu yüzden ne yazık ki net birşey söyleyemiyorum; sorun lastiklerin çekmesinden de olabilir, rot ayarlarının doğru yapılmamış olmasından da olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216


    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    merhaba konu cok iyi olmuş sevindim faydali bir konu. benimde sormak istedigim bir durum var.

    arabam punto 1.3 easy model
    gecen ay arabamın ön sol lastiğini onume aniden atlayan yayadan kaçaraken kaldırma vrudum . ve jantim kenarlarından yamuldu lastigim de patladı çöp oldu..

    neyse stepneyi taktim surusumde sakinti olmadi city modunda dreksiyonum yumusakti herzamanki gibi. bayrampasada babamlarin şirket tamircisine götürdüm .

    once jantim tamire gonderildi

    2 adet yeni lastik alindi
    arac root ve balans yapıldı

    aracta baska bir sorun arizw çıkmadı dendi. fakat araci alirken dreksiyonun eskisine oranla,,, %35 40 arasi serlestigini fark ettim .
    usta ya bahsettim cok iyi olsu cok guzel dedi.

    ee dedim önceden pamuk gibi hafif ti dreksiyon bu sefer diyor anarmoldi simdi cok iyi oldi vs neyse uzatmadik aldik arabayı
    fakat yumuşak dreksiyon arabanin ozelligi zaten city tusu var bunun icin de zaten fakat eskisi gibi olmuyor sert yani.
    bu aci sensörü falan mi bendede sorun yaratiyor dreksiyonun sertlesmesinde.yada usta ne islem yapti boyle olmus olabilir. bu aci sensorunu sifirlatirsak eskisi gibi olurmu pamuk gibi parmakla cevrilecek sekilde

    Direksiyonunuz tek yönde mi yoksa her iki yönede çevirirken de sertleşme var mı?

    Her iki yondede komple sertlesme var %20 %30 arasi asagi yukari eski haline oranla?

    Doğru yapılmamış rot ayarları direksiyon sertliğini doğrudan etkiler.
    Örneğin benim bir önceki aracım Cee'd 'de hatalı rot ayarı sonrası direksiyonu sertleşmişti, ön iki teker birbirine paralel durması gerekirken hatalı rot sonucu rotçuların tabiriyle önler "açıktı" yani tekerlekler şekil olarak "II" şeklinde durması gerekirken "\ /" gibi duruyordu.
    Tekrardan rota sokulup ince ayar yapıldıktan sonra rotlar düzelmiş ve direksiyon normal yumuşaklığına dönmüştü.

    rotun sorunlu olduğunu nasil anlarim peki hocam kendi imkanlarimla?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilgiler çok değerli emeğinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazıyı dikkatlice okudum bilmediğim birşeydi teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler bilgilendirme için. Eksik iş yapılmış hep. İzmir'de bu işi söylenildiği gibi yapan yer var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Dostum ayın 6 sında aracın periyodik rot balans bakımını yaptırdıktan sonra servise gidip sensörü sıfırlattım, gerçekten de düz gidiş kararlılığındaki iyileşme farkedilir düzeyde oldu.

    Tekrar teşekkür ederim :)


    herhangi bir ücret istedilermi serviste bunun için ?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.