Şimdi Ara

ROVER 25 için en uygun LPG sistemi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün Bursada meşhur olan bir lpgye ciye gittim. Benim aklımdaki sistem, Prins yada BRC idi. Fakat görüştükten sonra ustanın bana dediği bu araca Atiker olur dedi. Neden olarak ta Atikerde toleranslar geniş oluyor, ayarlamalar daha sağlıklı oluyor dedi. BRC takamazmıyız dediğimde ise; istersen takarım ama ileride sıkıntı yaşarsın, git-gel yaparsın devam lı dedi. Bu motorlar farklı yarı sıralı diye tabir ettiğimiz motorlardan dedi. Sıralı sistem çok uygun olmuyor dedi.

    Şimdi açıkcası Atikerden uzak durmak istiyorum, şikayetvarda baya bir ilanı var. Ama şu da var, BRC 1900, Atiker 1000 lira iken, ustanın beni Atikere inatla yönlendirmesi kafamı karıştırdı.
    Taktırmışken iyisini taktırmak istiyorum, motora zarar vermicek, orası burası çok fazla delinmeden,ECUile uyumlu bir marka öneriniz nedir?

    Özellike Rover 25 te LPG kullanan arkadaşlar var ise; hangi marka kullandıklarını ve sorun olup olmadığı hakkında bilgi verbilirlermi? Bursada bu işi Rover motorlarla ilgili olarak gönül rahatlığı yapacak bir firma varmıdır?

    Katalog bilgilerinde; ateşeme sırası 1-3-4-2
    1.6 Motor 2001 Model







  • Hayırlı akşamlar atiker safe fast obdıı önerimiz hiç vazgeçmeyin veya prins vsı-2

    ÇETİNSAYOTOGAZ 17 yıllık deneyim


    ATİKER PRİNS YETKİLİ BAYİİ & SERVİS




    ---- EKONOMİNİN GÜVENLİ ADRESİ -------

    www.cetinsayotogaz.com info@cetinsayotogaz.com

    bostancı sanayi sitesi menekşe sok g.blok no 3/a içerenköy ataşehir ist

    0216 5749733 554 575 98 00 0-03
  • Aslında benim ilk aklımdan geçen Prins idi. Gittiğim yer BRC - PRINS ve ATIKER bayisi, buna rağmen atiker dedi. ve fiyat olarakta 990 TL dedi. Sanırım szin dediğiniz sistem 990 Tlden fazla.

    OBDII nedir?

    Rover motorlardan anlayan varsa, twincam olmasımı sıkıntı çıkarıyor acaba? VSI-2 sistem araç ECU su ile uyumlu diye biliyorum, Atiker superfast içinde aynı şeyi diyebilirmiyiz?

    Okuduğum bir makalede 3. nesil ve 4.nesil dönüşüm kitlerinde bahsediyor. Önerilen sitemler kaçıncı nesil oluyor?

    quote:

    Üçüncü Nesil olarak adlandırılan kapalı devreli dönüşüm sistemlerinde ise egsoz gazları içerindeki oksijen miktarı ölçülerek, elektronik kontrol ünitesi (ECU) yardımıyla yakıt miktarı regülatörde uygun şekilde düzeltilmektedir. Böylece hava fazlalık katsayısı tam stokiyometrik değerde tutulabilmekte ve egsoz sistemlerine eklenen katalitik dönüştürücü yardımıyla EURO 2 ve hatta EURO 3 emisyon sınırları sağlanabilmektedir. Benzinden bağımsız olarak komutlar verilebilen bu sistemler paralel yakıt sistemleri olarakta adlandırılmakta olup;
    1- Ek olarak bir lambda kontrol ünitesi (sonda)
    2- Çeşitli motor parametreleri (Devir sayısı,gaz kelebeği konumu, motor sıcaklığı v.s.) değerlendiren ECU (Elektronik kontrol ünitesi)
    3- Gaz debisini değiştirebilen debi ayar valfi (Step Motor) bulunmaktadır.
    Debi ayar valfine Lambda değerini “1” de tutacak şekilde ECU dan aldığı sinyaller ile çalışan elektrikli bir adım motoru ile (Step Motor) kumanda edilmektedir.
    Üçüncü nesil sistemlerin uygulanacağı araçlarda, Katalitik Konvertör-Sonda-ECU ve Step Motor bulunması gereklidir.
    Doğal olarak bu tip dönüşüm sistemlerinin maliyetinin yüksek olması nedeniyle, karbüratörlü araçlarda kullanılan birinci nesil LPG dönüşüm sistemleri ülkemizde bir takım tadilat ve ilavelerle enjeksiyonlu araçlara adapte edilmektedir. Bu işlem yapılırken aracın lambda sondası ve diğer sensörleri devreden çıkarılmakta, araç aynen bir karbüratörlü araç gibi çalıştırılmaktadır.
    Bu işlemler zaman içerisinde aracın Elektronik kontrol ünitesine zarar vermekte ve büyük masraflara yol açarak ülke ekonomisini olumsuz yönde etkilemektedir.
    Yeni nesil enjeksiyonlu araçlarda ortak emme manifoldu hacim olarak karbüratörlü motorlara göre yaklaşık iki misli daha büyüktür. Dolayısıyla LPG ile çalışmada emme manifoldunda patlamaya hazır daha büyük miktarda yakıt bulunmaktadır. Bu araçlarda emme ve egsoz sübaplarının aynı anda açık kalma süresi karbüratörlü motorlara göre daha fazla olması nedeniyle emme manifoldunda patlama olayı sık karşılaşılan bir sorundur.

    Dördüncü Nesil olarak adlandırılan seri yakıt kontrol sistemlerinde ise benzine benzer şekilde sıvı veya gaz fazı şeklinde LPG püskürtme sistemleri kullanılmaktadır. Bu sistemlerde mikser olmayıp, mikser görevini elektronik olarak çalışan ve silindirlere sırayla ve gereken miktarda yakıt gönderen dağıtıcılar yerine getirmektedir. Ayrıca bu sistemlerde aracın orjinal Elekotronik Kontrol ünitesinin bir benzeri kullanılmakta, araçların orjinal çalışma sistemleri aynı kalmaktadır. Motorun aynen benzinde olduğu gibi, vakum değerleri, hava giriş miktarı kontrol edilmekte ve tüm diğer sensörleri çalışır vaziyette olmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdurrahimk -- 22 Ağustos 2013; 23:29:09 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.