Şimdi Ara

Scooter motosiklet için en iyi yakıt (95 vs. 97 oktan)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
9.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar scooter veya değil motosiklette kullanılıcak en verimli en temiz en iyi yakıt hangisidir ?

    Mesela bir naked 200 cc motor veya pcx 125 yada 600 ss 1000 ss bu motorların 95 veya 97 kullananları neye göre belirlenir..

    Ayrıca ben Shell'den başka yerden yakıt almıyorum.. Motor Pcx 300 km'de sıfır aldığımdan beri 2. Depomu fulledim. Onuda 97 oktan kullandım.. Ancak pompacı 95 koyalım dedi.. Ben kabul etmedim.. Bir kaç forumdada 95 oktan olacağını yazıyordu..

    97 oktan kalite olarak daha iyi değilmidir.. Neden 95 koymamız gerekir.. 97 oktan almaya devam etsek sorun ne olur..

    Yakıt "Shell Gtl Nitro + performans yakıtı"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motorunuz İçin En İyi Yakıt: 95 Oktan mı, 97 Oktan mı?

    Motorlu aracınızın performansını ve ömrünü optimize etmek için uygun yakıt seçimi hayati önem taşır. Motosikletler söz konusu olduğunda, 95 oktan ve 97 oktan yakıtlar arasında seçim yapmak kafa karıştırıcı olabilir. İşte her iki seçeneğin artılarını ve eksilerini karşılaştıran bir kılavuz:

    95 Oktan Yakıt

    • Daha uygun maliyetlidir ve birçok benzin istasyonunda bulunur.
    • Çoğu motosiklet motoru için yeterli oktan değerine sahiptir.
    • Günlük sürüş ve kısa mesafeler için uygundur.

    97 Oktan Yakıt

    • Daha yüksek oktan değerine sahiptir, bu da erken ateşlemeyi önler ve motor performansını artırabilir.
    • Yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlar için önerilir.
    • Daha pahalıdır ve daha az benzin istasyonunda bulunur.

    Motosikletiniz İçin En İyi Seçenek

    Motorunuz için en iyi yakıt seçimi, motorunuzun özelliklerine ve sürüş alışkanlıklarınıza bağlıdır.

    • Günlük sürüş ve kısa mesafeler için: 95 oktan yakıt genellikle yeterlidir.
    • Yüksek performanslı motorlar veya uzun mesafeler için: 97 oktan yakıt daha iyi performans sağlayabilir.
    • Motorunuzun üretici tavsiyelerini kontrol edin: Farklı motorlar için önerilen oktan değerleri değişebilir.

    Sonuç

    95 oktan ve 97 oktan yakıtlar, farklı avantajlar ve dezavantajlar sunar. Motosikletiniz için en iyi yakıtı seçerken, motorunuzun özelliklerini, sürüş alışkanlıklarınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurmanız önemlidir. Uygun yakıt seçimi, motorunuzun sorunsuz çalışmasını ve optimum performansını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motosiklette kullanılacak en verimli yakıt, üreticinin belirttiği yakıttır.Motorun üzerinde yazabilir yada manual'inde mutlaka vardır.Zaten çoğu 97 oktan diye verilen benzin 95 oktanın katkılı halidir.Tam olarak 97 değildir, benzin fişlerinde 97 alındığında, katkılı 95 oktan diye yazılır.Kalite olarak 97 daha iyidir diye birşey söylemek mümkün değil.Üretici firma ne öneriyosa onu kullanmak gerekir. Ben Kawasaki Er-5 kullanıcısıyım 95 oktan kullanıyorum. Arada 97 kullan 1-2 depo motoru temizler gibi hurafeler oldukça yaygındır, tamamen asılsızdır. 97 alırsan da dediğim gibi sadece daha fazla ödersin motosikletine bir artısı veya eksisi olmayacaktır. Muhtemelen size önerilende 95tir.
  • Oktan sayısı
    Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.

    Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.
    Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.
    Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.
    Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.[1]
    Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.
    Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.
    Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.
    Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
    Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
    Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
    Oktan Sayısının Belirlenmesi

    Oktan sayısının belirlenmesi için benzin örneği, tek silindirli özel bir deney motorunda farklı sıkıştırma oranlarında kontrollü şartlarda yakılır.
    Daha sonra bu deney motorunda, izooktan ve normal heptan karışımı ile hazırlanan deney örneği de eşit şartlarda yakılır. Deney karışımından elde edilen sonuçlar benzin örneği ile aynı olana kadar karışım oranları ayarlanır. Bu karışımda izooktan vuruntusuza yakın kalitede yanar, normal heptan ise vuruntuya yol açar.
    Benzin örneği ile aynı sonuçları veren izooktan ve normal heptan karışımındaki izooktanın hacimce yüzdesi oktan sayısı olarak tanımlanır. Bir başka deyişle saf izooktanın oktan sayısı 100 kabul edilerek benzin örneğinin oktan sayısı belirlenir.
    Oktan sayısı benzinler için 50-110 arasında değişmektedir. 50-75 oktan üçüncü sınıf yakıtlarda, 100-110 oktan ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Kullanılan benzin 50 oktan ise, yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet, pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir.
    Oktan Ayarlayıcı Katkı Maddeleri

    Benzinin oktan sayısı katkı maddeleri kullanarak artırılabilir. Bu iş için en sık kullanılan madde kurşun tetra-etildir. Kurşun tetra-etil, benzine tümüyle karışıp tamamıyla buharlaşan bir sıvıdır.
    Son zamanlarda kurşunlu benzin yerini kurşunsuz benzine bırakmaya başlamış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalitik konvertör standart donanım haline gelmiştir.
    Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin, motorlara parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapmaktadır. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Karışımları kontrol edilmezse kaliteleri değişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arranger. -- 30 Kasım 2013; 11:00:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baja5bss

    Motosiklette kullanılacak en verimli yakıt, üreticinin belirttiği yakıttır.Motorun üzerinde yazabilir yada manual'inde mutlaka vardır.Zaten çoğu 97 oktan diye verilen benzin 95 oktanın katkılı halidir.Tam olarak 97 değildir, benzin fişlerinde 97 alındığında, katkılı 95 oktan diye yazılır.Kalite olarak 97 daha iyidir diye birşey söylemek mümkün değil.Üretici firma ne öneriyosa onu kullanmak gerekir. Ben Kawasaki Er-5 kullanıcısıyım 95 oktan kullanıyorum. Arada 97 kullan 1-2 depo motoru temizler gibi hurafeler oldukça yaygındır, tamamen asılsızdır. 97 alırsan da dediğim gibi sadece daha fazla ödersin motosikletine bir artısı veya eksisi olmayacaktır. Muhtemelen size önerilende 95tir.

    97 oktanı yüksek sıkıştırma gücüne sahip olan 2000 cc araba veya yükses cc'li motorlar için gerekli sunuyorlarmış diye birşey duydum.. Hatta forumdan bir arkadaş 97 oktan kullanma bujilerde çok çabuk kurumlara yapar demişti.. Bujiler çabuk eskir diye.. Ayrıca km olarak daha az yol gider yapısından dolayı demişti.. Yani 95 alsak daha mı iyi olur hem fark yok hemde biraz daha ucuz daha fazla km yapmak için.. ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynen öyle dostum 95 alsan daha mantıklı olur 97nin bir faydası yok.97 için 2000cc diye birşey gereksiz olur yüksek performanslı araçlarda etkili olabilir ama inan bunu sen hissedemezsin :) Tavsiyem benzini en kalabalık ve en çok satan istasyondan almanız. Satışı iyi olan bir yerde zaten herhangi bir ali cengiz oyununa girişmeyecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baja5bss

    Aynen öyle dostum 95 alsan daha mantıklı olur 97nin bir faydası yok.97 için 2000cc diye birşey gereksiz olur yüksek performanslı araçlarda etkili olabilir ama inan bunu sen hissedemezsin :) Tavsiyem benzini en kalabalık ve en çok satan istasyondan almanız. Satışı iyi olan bir yerde zaten herhangi bir ali cengiz oyununa girişmeyecektir.

    Benzini aldığım Shell istasyonu uzun zamandan beri orada olan bir istasyon.. Zaten shell kalitesi tartışılmaz.. İstasyonda baya kalabalık oluyor haliyle tam şehir merkezi sayılır.. Bir sorun yaşayanda olmadı.. O zaman 2 depo 97 oktan yeter.. 95 almaya geçelim madem.. Eyv cevapların için.. :)
  • Ben 95 kullanmıyorum çünkü 97 'yi shell katkılı olarak kullanmıyor. Bu daha temiz yakıt anlamına geliyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    Ben 95 kullanmıyorum çünkü 97 'yi shell katkılı olarak kullanmıyor. Bu daha temiz yakıt anlamına geliyor.

    Kafam iyice karıştı.. Motora en yararlı olan 97 mi 95 mi bilemedim.. Az km gitmesi problem değil.. 20-30 km az gitsin.. Ama motora ve performansa en yararlısı hangisidir.. ?

    Ayrıca 97 nin bujiyi erken eskitme gibi bir sorun yapar mı ? Kurum bağlaması gibi ?

    Yakıt olarak arabamada motorumada shell alıyorum.. Arabam dizel ve performans dizel gtl alıyorum..

    Motora ise 97 oktan..

    Herkesin önerisi genellikle shell'den yana.. Siz hangi benzin istasyonlarını kullanıyorsunuz ?

    Sonuçta motor olduğu için 6 lt yakıt alırken pahalı veya ucuz farketmiyor.. Bence en kaliteli yakıttan yanayım.. 95-97 arası 10 kuruş bile değil diye hatırlıyorum..

    Sonuç hangisi daha yararlı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.3 astra da bende dizel alıyorum sanıyordum fakat sonradan öğrendim ki meğer araç eurodizelden başka yakıt koymak arabayı öldürüyomuş. Yani aslında 95 mı 97 mi koyucan bu muamma. Bende cbr 250 var. Daha hiç 95 koymadım. Buji mi ölüyo motorumu dagıtıyo bilgim yok. Şuanda 4800 km deyim. 5000 de bakıma gidicem bijulere baktırırım :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    1.3 astra da bende dizel alıyorum sanıyordum fakat sonradan öğrendim ki meğer araç eurodizelden başka yakıt koymak arabayı öldürüyomuş. Yani aslında 95 mı 97 mi koyucan bu muamma. Bende cbr 250 var. Daha hiç 95 koymadım. Buji mi ölüyo motorumu dagıtıyo bilgim yok. Şuanda 4800 km deyim. 5000 de bakıma gidicem bijulere baktırırım :D

    Arabayada dizel derken mazotlu aracın demek istedim.. Shell'den gtl eurodiesel alıyor arabama..

    Ancak söylenen çok şey var.. O zaman 97 gtl nitro + a devam edelim.. Daha 300 km pcx benim.. 1000 bakımında bakarım.. :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam önceden sürekli yazıyorum bu sefer destekli yazayım biraz :)))

    1:Araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
    Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
    Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen
    sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
    kaynak wikipedia:http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1

    2:Bu sizin pcx'in kitapcığı
     Scooter motosiklet için en iyi yakıt (95 vs. 97 oktan)


    buda ron oktan çevirilmiş hali
    87 = 91
    89 = 93
    91 = 95
    93 = 98

    Yani bu demek oluyorki tavsiye edilen oktan oranı 95 sizin motosiklet için
    97 kullandığınız vakit ne olur kısa vadede pek bi zararı olmaz uzun vadede bujilerin biraz daha hızlı kurumlanıp eskimesine ayrıca 97 oktan benzin daha zor yandığı için yanma odasında 95 oktan kadar verimli yanmayacakdır bi miktar benzin yanma odasında kalacakdır yüksek devirde ise sübablarınıza zarar verecekdir tabi bu bahsettiğim şeyler kısa vadede değil çok uzun vadede olan şeyler...
    Performans artırıyor olayı ise tamamen psikolojiktir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vlkndnmz -- 2 Aralık 2013; 17:42:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vlkndnmz

    Hocam önceden sürekli yazıyorum bu sefer destekli yazayım biraz :)))

    1:Araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
    Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
    Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen
    sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
    kaynak wikipedia:http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1

    2:Bu sizin pcx'in kitapcığı
     Scooter motosiklet için en iyi yakıt (95 vs. 97 oktan)


    buda ron oktan çevirilmiş hali
    87 = 91
    89 = 93
    91 = 95
    93 = 98

    Yani bu demek oluyorki tavsiye edilen oktan oranı 95 sizin motosiklet için
    97 kullandığınız vakit ne olur kısa vadede pek bi zararı olmaz uzun vadede bujilerin biraz daha hızlı kurumlanıp eskimesine ayrıca 97 oktan benzin daha zor yandığı için yanma odasında 95 oktan kadar verimli yanmayacakdır bi miktar benzin yanma odasında kalacakdır yüksek devirde ise sübablarınıza zarar verecekdir tabi bu bahsettiğim şeyler kısa vadede değil çok uzun vadede olan şeyler...
    Performans artırıyor olayı ise tamamen psikolojiktir...

    Hocam açıklamaların için teşekkür ederim.. Bugün 15 dk önce shell'den 3. Depo benzinimi aldım.. Daha önce 2 depoda da 97 almıştım.. Son depo 190 km de yedeğe düştü.. 200 km olunca fulledim.. 5.100 lt benzin aldı.. Çok çabuk yedeğe düştü bu sefer.. Her neyse pomapacı ile konuştum.. 97 oktan katkı maddesi konularak 97 oktan yapılıyormuş.. Onu öğrenince mantıksal olarak gerek olmadığını düşündüm.. Bu yüzden 95 oktan aldım.. Depoyu fulledim..

    Zaten shell'den başka yerdende almıyorum.. 23.50 tl benzin oldu..

    Km'yi sıfırladım bakalım ne kaç km gidicek.. Ölçücem..

    Ayrıca sürekli aynı pompayı kullanıyorum.. Senin açıklamanla birlikte 95 almam çok iyi olmuş diye düşündüm şimdi.. Çünkğ yine 97 alıcaktım pompacı ile konuştuktan sonra vazgeçtim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.