Şimdi Ara

95 oktan ve 97 oktan benzin farkı nedir? ve ekstra bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
1
Favori
36.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bi kaç sorum olacak. 95 ve 97 oktan benzin farkı nedir? arabam 2007 model mazda 3 ben 95 mi yoksa 97 oktan mı kullanmalıyım?
    ,
    diğer sorum ise örnegin bir otoyolda 60 km sabit hızla gitmem gerekiyorsa; 3 vitesde 3000 devirde mi gitsem yoksa 4. vitesde 2000 devir hızda mı gitsem daha az benzin yakar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaHVeReNGi -- 6 Ekim 2012; 19:45:23 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    95 Oktan ve 97 Oktan Benzin Arasındaki Fark

    otomobillerin motorlarında yakıt olarak kullanılan benzinin kalitesini ölçen bir göstergedir. Benzinin oktan sayısı, sıkıştırıldığında kendiliğinden tutuşmasına direnme yeteneğini ifade eder.

    95 Oktan Benzin

    • 95 oktanlı benzin, standart olarak çoğu araçta kullanılabilir.
    • 95 oktan, 95'e kadar sıkıştırma oranına sahip motorlar için uygundur.
    • Daha düşük maliyetlidir.

    97 Oktan Benzin

    • 97 oktanlı benzin, yüksek performanslı araçlar ve turboşarjlı motorlar için önerilir.
    • 97 oktan, 97 ve daha yüksek sıkıştırma oranlarına sahip motorlar için uygundur.
    • Daha yüksek performans ve yakıt verimliliği sağlar.
    • 95 oktanlı benzine göre daha pahalıdır.

    95 Oktan mı Yoksa 97 Oktan mı Seçmelisin?

    Arabanın üretici tavsiyelerine uymak önemlidir.

    • Arabanızın kullanım kılavuzunda 95 oktan benzin öneriliyorsa, 97 oktan kullanmanın herhangi bir faydası olmayacaktır.
    • Arabanız için 97 oktan öneriliyorsa, 95 oktan kullanmak motor hasarına neden olabilir.

    Genel olarak, daha yüksek sıkıştırma oranlarına sahip motorlara sahip daha yeni araçlar için 97 oktan benzin önerilir. Yani, 97 oktan benzin daha yüksek performans ve yakıt verimliliği sunar, ancak daha pahalıdır.

    Arabanızın motorunun özelliklerine uygun oktan sayısına sahip benzini kullanmak, aracınızın optimum performansı ve uzun ömürlülüğü için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yanma oranıyla alakalı diye biliyorum ama yanlış biliyorda olabilirim.En iyisi kitapçığa bakmanız olacaktır herhalde.Ama devir konusunda 4. vites tabiki daha az yakacaktır ama gidipte 60 la giderken 5 e atarsanız yarardan çok zararı olur ( zaten titreme olur, gaza bassanız bile gitmez hissedersiniz )
  • Oktav ne?
  • Aramızda iki oktavın lafı mı olur.

    Galiba oktan olacaktı. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Aramızda iki oktavın lafı mı olur.

    Galiba oktan olacaktı. :)
    97 oktan yüksek sıkıştırma ve yüksek devir prensibiyle çalışan motorlarda işe yarar, normal araçlarda performans artısı olmaz. sadece daha geç vuruntu oluşmasını sağlar. aracın kitapçığında minimum kaç oktan benzinle çalışabileceği yazar, o oktanı kullanmanız yeterlidir.

    60km hızla 5. viteste de seyredebilirsiniz, hızı arttırmayı düşündüğünüzde 4 yada 3, hangisi gerekliyse onu kullanın. düz yolda sabit hızla ilerlerken çıkabileceğiniz maksimum vitese çıkın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stranger

    97 oktan yüksek sıkıştırma ve yüksek devir prensibiyle çalışan motorlarda işe yarar, normal araçlarda performans artısı olmaz. sadece daha geç vuruntu oluşmasını sağlar. aracın kitapçığında minimum kaç oktan benzinle çalışabileceği yazar, o oktanı kullanmanız yeterlidir.

    60km hızla 5. viteste de seyredebilirsiniz, hızı arttırmayı düşündüğünüzde 4 yada 3, hangisi gerekliyse onu kullanın. düz yolda sabit hızla ilerlerken çıkabileceğiniz maksimum vitese çıkın.

    Alıntıları Göster
    rahmetli pavarotti 97 olmasa da 4 oktavdi. ibonun(yari rahmetli) sesi 3 oktav. yani arabanizda iboyu guvenle dinleyebilirsiniz. arabaniz kaldirir tabi siz kaldirabildiginiz surece.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    rahmetli pavarotti 97 olmasa da 4 oktavdi. ibonun(yari rahmetli) sesi 3 oktav. yani arabanizda iboyu guvenle dinleyebilirsiniz. arabaniz kaldirir tabi siz kaldirabildiginiz surece.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Oktan sayısı benzinin vuruntuya karşı gösterdiği direncin bir göstergesidir. Oktan sayısı ne kadar yüksek ise, benzinin kendi kendine tutuşma şansı o kadar azdır ve vuruntu olmaz. İzo-oktandan (Saf oktan) meydana gelmiş olan bir benzinin oktan sayısı 100’dür ve normal heptan ise 0’dırbu iki kimyasal madde benzinin içerisinde çeşitli oranlarda karışım haşindedir. Eğer benzin içerisinde bulunan oktan-heptan karışımının %80’i saf oktan ise bu benzinin oktan sayısı 80’dir.

    Oktan sayısının ölçümü sürüş şartlarına bağlı olarak değişir. Oktan sayısını ölçmek için iki yöntem vardır: araştırma yöntemi ve motor yöntemi. Genellikle daha çok araştırma yöntemi kullanılır. Araştırma yöntemine göre 90 oktan sayılı benzinlere normal benzin ve 95 oktan sayılı benzinlere süper benzin adı verilir.

    Ham petrolün atmosferik şartlar altında damıtılmasıyla birlikte elde edilen benzinin oktan sayısı 40-70 arasındadır. Ancak daha sonraki prosesler ile benzinin oktan sayısı 80 civarına kadar yükseltilir. Bu ürünler daha sonra uygun oranlarda karıştırılırlar. Ayrıca benzin içerisinde kurşun alaşımları, korozyonu engelleyici maddeler, katıklar ve deterjanlar bulunur.


    http://www.otobil.net/blog/genel/motorlarda-kullanilan-sivilar-benzin/

    quote:

    Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.

    Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.

    Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.
    Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.

    Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.[1]

    Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

    Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

    Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

    Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

    Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

    Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.


    tr.wikipedia.org
    Oktan sayısı - Vikipedi
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1. 3 Multijet için hangi mazot?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Oktan sayısı benzinin vuruntuya karşı gösterdiği direncin bir göstergesidir. Oktan sayısı ne kadar yüksek ise, benzinin kendi kendine tutuşma şansı o kadar azdır ve vuruntu olmaz. İzo-oktandan (Saf oktan) meydana gelmiş olan bir benzinin oktan sayısı 100’dür ve normal heptan ise 0’dırbu iki kimyasal madde benzinin içerisinde çeşitli oranlarda karışım haşindedir. Eğer benzin içerisinde bulunan oktan-heptan karışımının %80’i saf oktan ise bu benzinin oktan sayısı 80’dir.

    Oktan sayısının ölçümü sürüş şartlarına bağlı olarak değişir. Oktan sayısını ölçmek için iki yöntem vardır: araştırma yöntemi ve motor yöntemi. Genellikle daha çok araştırma yöntemi kullanılır. Araştırma yöntemine göre 90 oktan sayılı benzinlere normal benzin ve 95 oktan sayılı benzinlere süper benzin adı verilir.

    Ham petrolün atmosferik şartlar altında damıtılmasıyla birlikte elde edilen benzinin oktan sayısı 40-70 arasındadır. Ancak daha sonraki prosesler ile benzinin oktan sayısı 80 civarına kadar yükseltilir. Bu ürünler daha sonra uygun oranlarda karıştırılırlar. Ayrıca benzin içerisinde kurşun alaşımları, korozyonu engelleyici maddeler, katıklar ve deterjanlar bulunur.


    http://www.otobil.net/blog/genel/motorlarda-kullanilan-sivilar-benzin/

    quote:

    Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.

    Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.

    Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.
    Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.

    Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.[1]

    Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

    Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

    Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

    Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

    Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

    Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.


    tr.wikipedia.org
    Oktan sayısı - Vikipedi
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1


    dostum ben arabayı sıfır almadım dolayısıyle kitapcıgı yok google dede aradım biraz ama mazda 3 e 95 oktan mı gider yoksa 97 mi. yada mazda 3 minimum şu kadar oktan kullanılmalı yazmıyor bit yerde (yani ben bulamadım) otomobil uzmanı olarak yardımcı olabilir msiiN?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    dostum ben arabayı sıfır almadım dolayısıyle kitapcıgı yok google dede aradım biraz ama mazda 3 e 95 oktan mı gider yoksa 97 mi. yada mazda 3 minimum şu kadar oktan kullanılmalı yazmıyor bit yerde (yani ben bulamadım) otomobil uzmanı olarak yardımcı olabilir msiiN?

    Büyük ihtimalle 95 oktandır. Kullanım kılavuzu yoksa depo kapağına bakın. Orada da yazar. Motorun tam ismi nedir?

    Ayrıca 97 oktan diye satılan benzin aslında 95 oktandır. İçinde birtakım katkı maddeleri kullanılmıştır fakat bu maddeler oktan sayısına etki etmemesine rağmen 97 oktan diye satılmaktadır. Tam bir dolandırıcılık stratejisidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 6 Ekim 2012; 20:29:27 >
  • 97 diye bir oktan yoktur.. piyasada 97 diye satılanlar katkılı 95'tir.. Ben açıkçası bir faydasını görmedim..

    3 viteste 3000 veya 4. viteste 2000 olması tamamen yolun eğimiyle (ve rüzgarla vs) alakalı.. Güç harcamadan hızınızı koruyabiliyorsanız isterseniz 5. viteste gidin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    arkadaşlar bi kaç sorum olacak. 95 ve 97 oktan benzin farkı nedir? arabam 2007 model mazda 3 ben 95 mi yoksa 97 oktan mı kullanmalıyım?
    ,
    diğer sorum ise örnegin bir otoyolda 60 km sabit hızla gitmem gerekiyorsa; 3 vitesde 3000 devirde mi gitsem yoksa 4. vitesde 2000 devir hızda mı gitsem daha az benzin yakar?

    İkinci sorunuzun cevabı ise verdiğim konudadır.



    Yakıt tasarrufu için doğru vites seçimi!

    donanımhaber forum
    Yakıt tasarrufu için doğru vites seçimi! » Sayfa 1 - 4
    http://forum.donanimhaber.com/m_44825502/mpage_1/f_/key_//tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    dostum ben arabayı sıfır almadım dolayısıyle kitapcıgı yok google dede aradım biraz ama mazda 3 e 95 oktan mı gider yoksa 97 mi. yada mazda 3 minimum şu kadar oktan kullanılmalı yazmıyor bit yerde (yani ben bulamadım) otomobil uzmanı olarak yardımcı olabilir msiiN?

    Büyük ihtimalle 95 oktandır. Kullanım kılavuzu yoksa depo kapağına bakın. Orada da yazar. Motorun tam ismi nedir?

    dostum gidip arabanın kapağına baktım kapağın açılan yerinin içinde min 95 RON/ROZ yazıyor. oktan mı demek acaba RON/ROZ.?
    kapağa bakdım ama motora bakmadım. 95 RON/ROZ yazısını görünce heralde budur dedim geldim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    dostum ben arabayı sıfır almadım dolayısıyle kitapcıgı yok google dede aradım biraz ama mazda 3 e 95 oktan mı gider yoksa 97 mi. yada mazda 3 minimum şu kadar oktan kullanılmalı yazmıyor bit yerde (yani ben bulamadım) otomobil uzmanı olarak yardımcı olabilir msiiN?

    Büyük ihtimalle 95 oktandır. Kullanım kılavuzu yoksa depo kapağına bakın. Orada da yazar. Motorun tam ismi nedir?

    dostum gidip arabanın kapağına baktım kapağın açılan yerinin içinde min 95 RON/ROZ yazıyor. oktan mı demek acaba RON/ROZ.?
    kapağa bakdım ama motora bakmadım. 95 RON/ROZ yazısını görünce heralde budur dedim geldim.

    Evet, tahmin ettiğim gibi 95 oktan. Piyasadaki 95 oktan normal katkısız benzin aracınız için yeterlidir.


    RON : Research Octane Number ın kısaltılmışıdır. Açıklaması ile şöyle :


    Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    dostum ben arabayı sıfır almadım dolayısıyle kitapcıgı yok google dede aradım biraz ama mazda 3 e 95 oktan mı gider yoksa 97 mi. yada mazda 3 minimum şu kadar oktan kullanılmalı yazmıyor bit yerde (yani ben bulamadım) otomobil uzmanı olarak yardımcı olabilir msiiN?

    Büyük ihtimalle 95 oktandır. Kullanım kılavuzu yoksa depo kapağına bakın. Orada da yazar. Motorun tam ismi nedir?

    dostum gidip arabanın kapağına baktım kapağın açılan yerinin içinde min 95 RON/ROZ yazıyor. oktan mı demek acaba RON/ROZ.?
    kapağa bakdım ama motora bakmadım. 95 RON/ROZ yazısını görünce heralde budur dedim geldim.

    Evet, tahmin ettiğim gibi 95 oktan. Piyasadaki 95 oktan normal katkısız benzin aracınız için yeterlidir.


    RON : Research Octane Number ın kısaltılmışıdır. Açıklaması ile şöyle :


    Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.

    Alıntıları Göster
    Lion tech oktanla ilgili kısmı anladım. yanlız şurayı anlamadım. verdiğin linkte OBK arkadaşımız demişki


    Örneğimizi düz yol için uygulayalım;

    100 km/h olan hızımızı korumak için 5. viteste 3000 devirde ilerlerken gaza %60 oranında basmamız gereksin.
    4.viteste ise devrimiz 4500'e çıkarken gaz pedalına %50 oranında basmamız yeterli olsun.
    3. viteste ise motor devri 6000 olurken gaz pedalına %45 oranında basarak ancak hızımızı koruyabilelim

    burada bana mantıksız gelen, 5 viteste 3000 devirde %60 eğimle 100 km giden bir aracın, 3 viteste %45 basarak 100 km ye ulaşabilmesi mümkün değil yanılıyor muyum bu yüzden bir mantık hatası var geri kalan açıklamalarda?? yani 3 vitesteki bir aracın 100 km ye ulaşabilmesi için gaz pedalının sonuna kadar basması gerekir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaHVeReNGi -- 6 Ekim 2012; 20:48:20 >




  • quote:

    3 vitesteki bir aracın 100 km ye ulaşabilmesi için gaz pedalının sonuna kadar basması gerekir diye düşünüyorum.


    Bu yola göre değişir.. Yokuş yukarı bu devire ulaşmak için pedalı paspasa yapıştırırsınız, düz yolda biraz basarak aynı devire ulaşır, yokuş aşağı hiç basmadan ulaşır..

    Bir yolda 3. viteste 100 yapmanız için gaza sonuna kadar basmanız gerekiyorsa zaten o yolda 5'e atmak anlamsız, motor gaz yemeyecektir.. Dolayısıyla hızı koruyamayıp 100'ün altına düşecektir..
  • Oktan benzinin ne kadar sıkıştırılabilecegini gösterir. 95 oktanin yeterli olduğu motora 97 oktan koymak performansta %1 bile farketmez. Ancak 97 oktana ihtiyaç duyan motora 95 oktan koyarsan ciddi sıkıntılar oluşabilir. Sizin aracınıza 95 oktan yeterlidir.

    Farklı viteslerde aynı hızda gitmek konusuna gelince, eğer bir üst viteste motorun üreteceği güç aracın ihtiyaç duyduğu gücün üzerindeyse, yani motor bogulmuyorsa, yakıt tüketimi düşer.. çünkü, motor sadece arabayı ilerletmek için değil, kendini çevirmek için de yakıt harcar. Mesela araç dururken, boş viteste gaza bastiginizda, motoru 3000 rpmde ya da 2000 rpmde tutmak için farklı miktarda gaza basarsiniz değil mi? Işte o aradaki fark, üst viteste cebinize kâr olarak yansır ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    dostum ben arabayı sıfır almadım dolayısıyle kitapcıgı yok google dede aradım biraz ama mazda 3 e 95 oktan mı gider yoksa 97 mi. yada mazda 3 minimum şu kadar oktan kullanılmalı yazmıyor bit yerde (yani ben bulamadım) otomobil uzmanı olarak yardımcı olabilir msiiN?

    Büyük ihtimalle 95 oktandır. Kullanım kılavuzu yoksa depo kapağına bakın. Orada da yazar. Motorun tam ismi nedir?

    Ayrıca 97 oktan diye satılan benzin aslında 95 oktandır. İçinde birtakım katkı maddeleri kullanılmıştır fakat bu maddeler oktan sayısına etki etmemesine rağmen 97 oktan diye satılmaktadır. Tam bir dolandırıcılık stratejisidir.

    LionTech16 hocam eger 97 oktan diye sattiklari yakit icinde alkol ya da keton(yakit sistemi sizdirmazlik elemanlari icin cok tehlikeli) koyuyorlarsa o oktan sayisi 97nin de uzerine cikiyordur. tabi ne oranda koyduklarina da bagli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    dostum ben arabayı sıfır almadım dolayısıyle kitapcıgı yok google dede aradım biraz ama mazda 3 e 95 oktan mı gider yoksa 97 mi. yada mazda 3 minimum şu kadar oktan kullanılmalı yazmıyor bit yerde (yani ben bulamadım) otomobil uzmanı olarak yardımcı olabilir msiiN?

    Büyük ihtimalle 95 oktandır. Kullanım kılavuzu yoksa depo kapağına bakın. Orada da yazar. Motorun tam ismi nedir?

    Ayrıca 97 oktan diye satılan benzin aslında 95 oktandır. İçinde birtakım katkı maddeleri kullanılmıştır fakat bu maddeler oktan sayısına etki etmemesine rağmen 97 oktan diye satılmaktadır. Tam bir dolandırıcılık stratejisidir.

    LionTech16 hocam eger 97 oktan diye sattiklari yakit icinde alkol ya da keton(yakit sistemi sizdirmazlik elemanlari icin cok tehlikeli) koyuyorlarsa o oktan sayisi 97nin de uzerine cikiyordur. tabi ne oranda koyduklarina da bagli.

    Benim bildiğim kadarıyla oktan sayısını değiştirmiyor. Çünkü heptan izo-oktan oranı sabit kalıyor. Bu orana etki eden bir katkı var ise durum değişir. Yanılıyor da olabilirim. Fakat bu konuda bir denetim eksikliğimiz olduğu da bir gerçek.


    Ekleme : Şimdi baktım, katkı maddeleri oktan sayısını etkiliyormuş. Fakat ne derece etkidiği, bu katkı maddelerinin motora ne gibi zararları olduğu tam bir muamma. Bence hiç gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 6 Ekim 2012; 23:24:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaHVeReNGi

    Lion tech oktanla ilgili kısmı anladım. yanlız şurayı anlamadım. verdiğin linkte OBK arkadaşımız demişki


    Örneğimizi düz yol için uygulayalım;

    100 km/h olan hızımızı korumak için 5. viteste 3000 devirde ilerlerken gaza %60 oranında basmamız gereksin.
    4.viteste ise devrimiz 4500'e çıkarken gaz pedalına %50 oranında basmamız yeterli olsun.
    3. viteste ise motor devri 6000 olurken gaz pedalına %45 oranında basarak ancak hızımızı koruyabilelim

    burada bana mantıksız gelen, 5 viteste 3000 devirde %60 eğimle 100 km giden bir aracın, 3 viteste %45 basarak 100 km ye ulaşabilmesi mümkün değil yanılıyor muyum bu yüzden bir mantık hatası var geri kalan açıklamalarda?? yani 3 vitesteki bir aracın 100 km ye ulaşabilmesi için gaz pedalının sonuna kadar basması gerekir diye düşünüyorum.


    Örnekte değerler farazi verilmiş. Bence uygun değer 60 km/h olabilir. 100 km/h biraz fazla kaçmış. Bu durumda 3. viteste %40 gaz pedalı açısı ve 4. viteste %50 gaz pedalı açısı mantıklı olur.

    Bu durumda mantık hatasını giderebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 6 Ekim 2012; 23:19:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    rahmetli pavarotti 97 olmasa da 4 oktavdi. ibonun(yari rahmetli) sesi 3 oktav. yani arabanizda iboyu guvenle dinleyebilirsiniz. arabaniz kaldirir tabi siz kaldirabildiginiz surece.

    akşam akşam durduk yere güldürdün hocam beni...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.