Şimdi Ara

Rover alınırmı ? 2. el (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
350
Cevap
12
Favori
359.295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 214 almak istiyorum istanbulda yasıyorum aksarayda bulamıyacağım parça olduğunuda düşünmüyorum bu rover ların motorları çok conta yakıyo motorları tutmuyo veya çok çok arıza çıkarıyo gibi çok söylemler var benim motorcu ustam tam güvendiğim motor konusunda hiç bir ihmal bıraktıgı bi şey olmayan ve 3 yıldır da ondan başkasına motor elletmem yani parça usta sıkıntım yok 214 tavsiye ediyormusunuz bu söylentiler sacmalık mı yoksa gerçek mi kullana ve şahit olan arkadas varsa bilgi verirse çok memnun olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Rover 216si 98 aracimin rölantisinde zaman zaman tuhaflik oluyor. Bostayken Rolanti yaklasik 1700-2000 devir. Ancak cogu zaman da olmasi gerektigi gibi 1000 devirde kaliyor.
    Rolanti yuksekken tamirciye götürdüm. 'jikle takilmistir. saat 5'te gel bakariz' dedi. Arabaya bindim calistirdim rolanti normale döndü.
    Ayrica yuksek devirden inerken 2000 devirde bir sure takili kaliyor. Daha sonra devir düsüyor.
    Problem neden kaynaklanabilir. Bu durum Yakit sarfiyatini ne kadar arttirir? Aya hocam cevaplarsan sevinirim.


    araç boştayken gaz verip devir yükseltip, sonra birden gaz keserseniz, devir önce 1500-2000'ler seviyesine düşer, orada yarım saniye-1 saniye gibi kalıp sonra normal rölanti devrine iner. bu kısa süreli takılma, dediğim sürelerde ve boşta iken, yüksek devirden birden gaz kesme ile oluyorsa normal bir durumdur.

    ama bunun dışındaki devir takılmalarının, yüksek devirlerde takılı kalmaların, rölantide tutunamayıp stop etmelerin tamamının sebebi asıl adı IACV-idle air control valve olan ve sanayide rölanti motoru, stepper motor, rölanti stepper'ı gibi adlarla anılan, rölanti motorudur.

    bu motor rölanti durumunda tamamen kapalı durumda olan gaz kelebeğinden dolayı, rölanti hava beslemesi yapılamayacak olan motorun, rölanti yolunu açık tutarak rölantide ihtiyaç duyulduğu kadar havayı geçiren bir çeşit step motordur. araç soğukken yüksek devirde çalışmasını, ısınınca normale dönmesini sağlayan ve otomatik jikle denilen fonksiyon da bu motor ile yapılır.

    bu motor tüm elektronik enjeksiyonlu araçlarda vardır ve uzun km'ler sonra sorun çıkarabilir. rover'larda karter havalandırması emme manifoldundan geçirildiği için, yağ buharından dolayı daha kısa zamanda kirlenebiliyor.

    rölanti takılması yaşıyorsanız, bu motoru söküp, mazot dolu bir kaba daldırıp, çalkalayarak güzel bir şekilde yıkayın. (başka bir kimyasal kullanmayın, en iyi temizleyici motorindir). sonra kurumasını bekleyip yerine takın. (bu işlemi aslında en geç yılda bir yapmak lazım). düzelirse ne ala, düzelmezse o zaman iç yapısında fiziksel bir hasardan şüphelenilebilir ve değişmesi gerekir.



    Tavsiyen icin tesekkürler aya.
    Stepper'ı Mazotla temizlettim, ancak kurtaramadık rahmetliyi... :)
    Yeni sipariş edicem.
    Bu durumda careyi stepper motoru iptal etmekte buldum.(stepper'dan kelebeğe giden boruyu tıkadım) Arac biraz ısınınca problem kalmıyor.




  • herkese merhaba, 99 model rover 216 si sahibiyim, aracım 170 binde, rektefeye girecek, gömlek , segman vb parçaları değişecek, yapacağım masraf işçilik ile birlikte 2 bini civarı olacak, bu fiyatı aracı satarken yansıtabilirmiyim, yani benim arabamın motoru sıfırlandı iyi mi diyecez, yoksa kimilerinin dediği gibi motor yapılan aracın fiyatımı düşer,, paylaşımlarınızı bekliyorum,,,
  • Valla satarken bilen birisi gelir bakarsa çok rahat istediğin fiyata satarsın.AMA malesef öyle sivri akıllılar varki hem ucuza alıcak hemde sıfır sorunlu hatta lokal boyasız olucak şekilde araba arıyorlar.Bende aracımı satıyorum ve istediğim fiyatın bir kuruş aşağısına satmam.piyasadaki döküntü yan sanayi araçlardan 1 milyar pahalı ama 3 milyarlık zaman içinde masraf artısı var :)
  • Arkadaşlar mecburen ihtiyaçtan satıyorum. Arabadan çok memnunum.. Parça fiyatları yabancı araçların ne kadarsa rover inde okadar. Parça bulmakta bu güne kada zorlanmadım. Zaten parça ihtiyacımda olmadı. saygılar...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-sahibinden-orjinal-49000km-de-memurdan-sorunsuz-50651188/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cetera -- 7 Haziran 2011; 15:59:05 >
  • Merhaba Sayın okuyuyucular,

    Rover başlıklı konuyu başından beri okudum yazmadan edemeyeceğim. Geçen yıl bu tarihlerde bende bütün forumlarda ROVER araştırdım bütün kullanıcılar aman sakın almayın parça sorunu var şu sorunu bu sorunu var yazmışlar inanın bütün araba markalarından soğmuştum Tofaşın kuş serisinden başka araba yaramaz sanıyordum ama konu hiçte öyle değilmiş.

    Şuan 2000 model Rover 25 sahibiyim oldukça da mutlu ve mesutum...

    Bundan önce 1996 model Elentra aracım vardı ona da bir dünya laf söylediler hatta en yakın akrabalarım bile ...
    Elentra aracı alırken 1994 -1995 model Tofaş Kartal için 8000 -8500 fiyat istediler araç özelliği 4 lastik 5 kapı başkada birşey yok hemde tüplü (Bildiğiniz Mutfak Tüpü) 96 elentra için 7300 TL fiyat istediler ABS ASR Klima 4 cam otomatik merkezi kilit abartısız bir sürü detay özellik vs. vs. gözümü karartıp aldım 3 yıl kullandım iyide yol yaptım 170.000 Km de 8.500 TL sattım.

    Aynısını Rover için de dediler kesin alınır dedim yalansız 15 dk araca baktım hemen satışını aldım. Alır almaz içim rahat etsin diye 600 - 700 TL komple bir bakım yaptırdım (baskı balata - bilya takımı , tüm filitreler , 4 firen balatası abs, vb.) 14 aydır kullanıyorum geçen hafta sağ arka stop lambası ampülünden dışında başka birşey değiştirmedim. banamısın demiyorç Önemli olan bu araç için mümkünse haftada bir yağına suyuna bakacaksın başkada birşey istemez. Geçen hafta sonu İstanbuldan Ankara'ya gittim giderken 120 Km sürati geçmedim kilometrede 280 yaktı gelirken 190 -200 Km süratle geldim bu kezde kilometrede 290 - 300 yaktı.

    Sözün özü ; kısa vadede araç alıp satmayı düşünüyorsanız tamamdır yaramaz diyebilirsiniz ki ben buna da inanmıyorum ama sağlam bir araba olsun eşim dostum ailem güvende olsun diyorsanız avrupa arabadan şaşmayın derim avrupada insan hayatna ne derecede önem veriyorlarsa araçlarıda o derece güvenli yapmışlar. Daha önce birçok yerli araç kullandım en fazla 2 -3 ay demez servise gitmek zorunda kalırdım mutlaka birşeyler çıkarırdı şimdi servisin yolunu unuttum. Bu arabanın tek sorunu küçük çocuklu aileler için biraz küçük olması çocuğun oyuncakları eşyaları derken bagaj doluyor onun haricinde son derece mükemmel bir araç bu yazdıklarım mereklısı yada hastası olduğum için değil tamamen samimi bir şekilde yazıyorum sadece kulakta dolma bilgilerle birşeyler yazanlara kulak asmayın sevdiğiniz yada hoşunuza gidecek bir araç alın sonuçta kullanacak sizsiniz başkalarını zevki yada düşüncesine bakmayın. İsteyenler olursa email göndersinler daha da açıklama yaparım. (şuana kadar kullanıdığım ve kullanmakta olduğum araçlar Kango, Clio , Elentra, Ford Tanus, Focus , Acent , Honda Civic, Mercedes Vito, Reno Master, Astra, tüm kuş serisi, polo, golf, 307, corolla ve şuanki şahsi aracım ROVER 25)




  • arkadaşlar bende 2 senedir rover 216 kullacısıyım.parça bulmaktan çok zorlanıyordum bulamadığım parça çok oluyordu..bir ara ebaydan getirdim hep yanlış yolladılar parçalarımı geçen ay internet sitesinde gezerken rover yedek parçası sitesi buldum çok çeşitleri var..hatta özel siparişlede parça getiriyorlar ben söyliyim belki işinize yarar bu kıyamı nutmayın....www.parcareyonum.com birde belçikada bir site buldum bunlarda türk orda yaşıyorlar posta yoluyla gönderiyorlar fiyatları çok ucuz ben ikisinede sorun derim..www.angloparts.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pafeup -- 21 Haziran 2011; 13:35:30 >




  • kısa kısa yazıyım

    rover alıcak bir insan en önce alırım satarım parçası şudur budur diyaloglarından sıyrılmalı..

    önce gidip bir rovera binmeli şahsen ben rover 620ti 820 ve rover 45 ile rover 75 sürmüş birisiyim..

    o fiyatlarına oranla o donanım konfor lüks ve tasarımda alınabilicek türkiyede alternatifleri yok fiyatları çok makul.. aynı segmentte ve aynı yıllarda üretilmiş vw audi opel mercede bmw araçlarına bakarsanız fiyatları iki üç mislidir..

    rover alıcak kişi şu fiyata alırım bu fiyata satarım polemiğine girmeyi unutucak yada son sahibi sen olursun geyiklerine zaten dürüst olalım kendimize önce bir kendimize dürüst olalım aldığınız araba yada alacağınız rover yerli araçdan bile çok çok ucuz fiyata bir araba.. heleki segmentinde o yaşda o donanımda o fiyata rakibi yok.. bu gün borusandan gitsen bmw 5 serisinin orjinal 4 lastik 4 jantını alsan zaten 3 bin euro sen gidip 4 jant 4 lastik parasına nerdeyse araba alıyorsun.. dürüst olalım dememin nedeni bu..

    ha eğer o para senin gözüne çok büyüyorsa o zaman hiç rovera bulaşma paranıda öldürme git renault 9 renautl 19 falan al..

    nerdeyse motorsiklet fiyatına araba alıpda sonra alınmaz parçası yok falan demekde saçma geliyor bana.. roverda para muhabbetini geçiceksiniz zaten verdiğiniz bir para değil birde üstüne vay parana yazık vay elinde kalır vay şöyle vay böyle gibi polemiklere girmeye gerek yok.. paran değerliyse git bir renault al tofaş al..

    şunuda söyliyim rover fiyatına bakıpda ben alırım diyen insanda çokdur ama baş edemez niye edemez iş almakda değil iş o arabaya bakmakda çoğu roverların dökülme nedeni budur.. en ufak ibr parça değişiminde adam ya ben bu arabaya üç beş verdim bu parça nerdeyse araba fiyatına diyor.. bende şunu diyorum roverın fiyatına ladanıp alan olursa cebindede parası yoksa o arabayla yolda kalır o arabanın hiç bir şeyi ucuz değildir..

    zaten bunu bilen bir kesim roverı hem alabilicek gücü var ama hemde bu nedenlerden dolayı alamıyor hırs yapıyor öfke yapıyor alanlarada imreniyor rovera bolcana çamur atıyor..

    rover da honda motoru vardır honda motoru sağlam dayanıklı motordur temiz kullanılırsa.. roverda kasa olarak sağlam bir araba ingiliz işçiliği ve tasarımı yatsınamaz bakınız 50 yaşındaki jaguarlar hayla bir vida bile sıkmadan yollarda gidiyor rovera temiz bakılırsa yıllarcana sorunsuz sıkıntısız götürür asla sahibini üzmez ama temiz bakmanında bir bedeli var o bedeli kaldıramayanda almasın.. iş renault 9 fiyatına mercedes kıvamında kalitesinde rover almakda değil iş o rovera bakabilmekde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 22 Haziran 2011; 16:06:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    kısa kısa yazıyım

    rover alıcak bir insan en önce alırım satarım parçası şudur budur diyaloglarından sıyrılmalı..

    önce gidip bir rovera binmeli şahsen ben rover 620ti 820 ve rover 45 ile rover 75 sürmüş birisiyim..

    o fiyatlarına oranla o donanım konfor lüks ve tasarımda alınabilicek türkiyede alternatifleri yok fiyatları çok makul.. aynı segmentte ve aynı yıllarda üretilmiş vw audi opel mercede bmw araçlarına bakarsanız fiyatları iki üç mislidir..

    rover alıcak kişi şu fiyata alırım bu fiyata satarım polemiğine girmeyi unutucak yada son sahibi sen olursun geyiklerine zaten dürüst olalım kendimize önce bir kendimize dürüst olalım aldığınız araba yada alacağınız rover yerli araçdan bile çok çok ucuz fiyata bir araba.. heleki segmentinde o yaşda o donanımda o fiyata rakibi yok.. bu gün borusandan gitsen bmw 5 serisinin orjinal 4 lastik 4 jantını alsan zaten 3 bin euro sen gidip 4 jant 4 lastik parasına nerdeyse araba alıyorsun.. dürüst olalım dememin nedeni bu..

    ha eğer o para senin gözüne çok büyüyorsa o zaman hiç rovera bulaşma paranıda öldürme git renault 9 renautl 19 falan al..

    nerdeyse motorsiklet fiyatına araba alıpda sonra alınmaz parçası yok falan demekde saçma geliyor bana.. roverda para muhabbetini geçiceksiniz zaten verdiğiniz bir para değil birde üstüne vay parana yazık vay elinde kalır vay şöyle vay böyle gibi polemiklere girmeye gerek yok.. paran değerliyse git bir renault al tofaş al..

    şunuda söyliyim rover fiyatına bakıpda ben alırım diyen insanda çokdur ama baş edemez niye edemez iş almakda değil iş o arabaya bakmakda çoğu roverların dökülme nedeni budur.. en ufak ibr parça değişiminde adam ya ben bu arabaya üç beş verdim bu parça nerdeyse araba fiyatına diyor.. bende şunu diyorum roverın fiyatına ladanıp alan olursa cebindede parası yoksa o arabayla yolda kalır o arabanın hiç bir şeyi ucuz değildir..

    zaten bunu bilen bir kesim roverı hem alabilicek gücü var ama hemde bu nedenlerden dolayı alamıyor hırs yapıyor öfke yapıyor alanlarada imreniyor rovera bolcana çamur atıyor..

    rover da honda motoru vardır honda motoru sağlam dayanıklı motordur temiz kullanılırsa.. roverda kasa olarak sağlam bir araba ingiliz işçiliği ve tasarımı yatsınamaz bakınız 50 yaşındaki jaguarlar hayla bir vida bile sıkmadan yollarda gidiyor rovera temiz bakılırsa yıllarcana sorunsuz sıkıntısız götürür asla sahibini üzmez ama temiz bakmanında bir bedeli var o bedeli kaldıramayanda almasın.. iş renault 9 fiyatına mercedes kıvamında kalitesinde rover almakda değil iş o rovera bakabilmekde..



    güzel yazı elinize sağlık, ancak bir düzeltme yapalım : rover'ın bir kaç modeli dışındaki modellerinin çoğu honda motorlu değildir. rover motorludur ve bunun da hiç bir sakıncası yoktur...




  • son sahibi olursun bırak
  • Sevgili arkadaşlar,
    Daha öncede siteye,2000 model 45 roverimi satıp, rover 75 alacağım diye sizlere duyurmuştm.Sahibinden com.İlan no: #53201007 ile satılan mavi 1.8 turbolu aracı almak istiyorum.Bu araça tüp taktırabilirmiyim.Turbolu olması zarar veriri mi acill yardımlarınızl bekliyorum.Kaça alısam uygun olr.


  • Herkese merhaba aranıza yeni katıldım. bende bi rover 200 almayı düşünüyorum ama özelliklerini bilmiyorum mesela si vi aralarındaki fark nedir tamam biri 1.8 biri 1.6 ama hangisinde ne var hangisinde ne yok ve hangisini neden önerirsiniz şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eco67




    Herkese merhaba aranıza yeni katıldım. bende bi rover 200 almayı düşünüyorum ama özelliklerini bilmiyorum mesela si vi aralarındaki fark nedir tamam biri 1.8 biri 1.6 ama hangisinde ne var hangisinde ne yok ve hangisini neden önerirsiniz şimdiden teşekkürler



    200 serisinin vi ve si versiyonlarının ikisi de hb kasadır ancak birbirinden tamamen farklı karaktere sahiptirler.

    * vi versiyonu, 1.8 litre vvc (değişken subap zamanlaması)na sahip 145 beygirlik bir performans aracıdır.
    * si ise standart 1.6 litre atmosferik, 109 hp'lik binek bir araçtır.

    donanım listeleri birbirine hemen hemen denk olmakla birlikte vi'lar 3 kapı, si'lar ise 5 kapıdır.

    eğer orta halli bir aile arabası düşünüyorsanız tercihiniz si'dan yana olmalı. vi, daha çok bir performans aracı isteyenler için tercih seçeneği olabilir...




  • Aslında amacım performans, spor tip bir araba ama gel gelelim 3 kapı olayına 3 kapı araçlar çok zor zatılır bu bilindik bişy ha bide araç bu olunca muhtemelen daha zor satarım. Sanki alıp ertesi gün satacak gibi yazdım ama ileriyi de düşünmek lazım aslında sürekli binmek yani uzun vade kullanım için düşünüyorum. Gün gelir satmak zorunda kalırım ALLAH göstermesin o zaman kolay kolay (vi 3 kapı versiyonu düşündüğüm araç bir kere bindim hasta oldum) satabilir elden çıkarabilirmiyim bu endişeye sahibim. yorumunuz için teşekkürler.
  • vi'a binip hasta olduysanız, aynı motoru paylaşan 218vvc coupe(1.8lt,145 beygir) ve bir üst klasmandaki 220turbo coupeye (2.0 lt,200hp) hiç binmeyin derim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    vi'a binip hasta olduysanız, aynı motoru paylaşan 218vvc coupe(1.8lt,145 beygir) ve bir üst klasmandaki 220turbo coupeye (2.0 lt,200hp) hiç binmeyin derim...


    ama şöle bişiy var fiyat performans olarak hasta oldum ona bakarsan bmw 3.16i 95 eski kasa baya kullanmışlığım var demek istediğim o fiyata daha iyi bir arasba var ise öner bilmiyoruz dediysek o kadar da deil aracı tanımıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eco67


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    vi'a binip hasta olduysanız, aynı motoru paylaşan 218vvc coupe(1.8lt,145 beygir) ve bir üst klasmandaki 220turbo coupeye (2.0 lt,200hp) hiç binmeyin derim...


    ama şöle bişiy var fiyat performans olarak hasta oldum ona bakarsan bmw 3.16i 95 eski kasa baya kullanmışlığım var demek istediğim o fiyata daha iyi bir arasba var ise öner bilmiyoruz dediysek o kadar da deil aracı tanımıyorum


    dediğimi anlamadınız galiba. ben de ayn şeyi söylüyorum. aynı fiyatlara, aynı performansı sunan rover 218 coupe var. o performansın dışında kasa olarak da coupe tasarımlı olduğu için aynı zamanda spor da bir görüntüsü vardır diyorum. aynı şekilde yine 218vvc coupe ile aynı kasa olan ancak motoru 2.0lt ve gücü 200hp olan 220turbo coupe'si de var rover'ın. diyorum.

    "200 vi'a bindim, hasta oldum" dediğinize göre, bir de bu arabalara binseniz hepten bağlanırsınız diyorum kısaca... 200vi ile aynı fiyat kategorisinde alabileceğin ve bmw316'ya kök söktürebilecek araçlardır bunlar diyorum başka da bir şey demiyorum...




  • anladım yardımınız için teşekkür ederim. bi yandan da ekonomik olması lazım şimdi diceksiniz ki 1.8 lik arabadan pek ekonomi beklenmez bide güçlü bi araçsa ama 2.0 beni aşar ben aracı alabilirsem ki alıcam inşallah önce bi karar kılayım lpg taktırmayı düşünüyorum bu zamanda bölesine araçlara benzinle zor binilir. performans istersem alırım benzine basarım gaza yoksa cepte para tak gaza çek sağa XD
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eco67

    anladım yardımınız için teşekkür ederim. bi yandan da ekonomik olması lazım şimdi diceksiniz ki 1.8 lik arabadan pek ekonomi beklenmez bide güçlü bi araçsa ama 2.0 beni aşar ben aracı alabilirsem ki alıcam inşallah önce bi karar kılayım lpg taktırmayı düşünüyorum bu zamanda bölesine araçlara benzinle zor binilir. performans istersem alırım benzine basarım gaza yoksa cepte para tak gaza çek sağa XD


    @aya Gayet ekonomik kullanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: eco67

    anladım yardımınız için teşekkür ederim. bi yandan da ekonomik olması lazım şimdi diceksiniz ki 1.8 lik arabadan pek ekonomi beklenmez bide güçlü bi araçsa ama 2.0 beni aşar ben aracı alabilirsem ki alıcam inşallah önce bi karar kılayım lpg taktırmayı düşünüyorum bu zamanda bölesine araçlara benzinle zor binilir. performans istersem alırım benzine basarım gaza yoksa cepte para tak gaza çek sağa XD


    @aya Gayet ekonomik kullanır.


    218vvc coupe ile değerlerim yıllardır aynı ;

    * ankara şehir içi 7,5-8 litre (karma kullanımda, yani bazen ekonomik bazen de basa basa...)
    * uzun yolda 6,5 litre (genelde 120'km sabit hız, bazen sıkıldığımda yol durumuna göre 200-220 ile)





  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.