selam arkadaşlar benim aracım 414 si aracımda orjinal dijital saat var radyo teyp yeri üzerinde bu saatin lambası yokmu yani lambasızmı parkları yaktığımızda falan yanmıyormu benimkinde hiç lamba yanmıyor yanmadığı için benim ki arızalımı diye düşünüyorum 414 aracı olupta bilen varsa aydınlatırsa sevinirim
Sanırım Sizin aracınızdaki Saat arızalı,araç çalışır durumdayken ışıkları yanar.
teşekkürler arkadaşım saatim normal olarak çalışıyor sadece ışıkları yanmıyor o zaman bir ustaya göstermem gerekecek çünki aracımdaki ne özellik varsa çalışmasını isterim saygılar
saatinizin bir aydınlatması mevcuttur. kontağı açtığınızda saatin aydınlatması yanar ve saati daha rahat görürsünüz. araç çalışırken farları yaktığınızda ise, aydınlatma söner ki mantığı da şudur; saat aydınlatması güçlü yanmaktadır. farları yaktıysanız gece olmuş demektir ve saatin aydınlatması gece gözü alacak kadar parlak olduğu için farların açılmasıyla birlikte gözü almasın diye aydınlatma söner. tabii gece aydınlatması yanmıyor bile olsa gayet net okunur saat.
sizin saatin aydınlatması yanmıyorsa, içeride bir aydınlatma ampulü var, o arızalanmıştır. saatin etrafındaki çerçeveyi sökünce bu aydınlatmaya kolayca ulaşacaksınız. onu değiştirirseniz sorun kalmaz...
sağolun arkadaşlar bende bugün tatil heryer kapalı olduğu için az çok elimiz yatkındır meraklıyım böyle seylere arabanın teybini yerinden söktüm ve ordan kurcaladım tabi içerde oldugu için gözükmüyor el ile temasta ampul gibi bişey var fazla zedelemeden söktüm ve küçük bir ampul geldi elime denedim ampul harlamış daha önceden başka araç için aldığım ampulün aynısıydı tesadüf ki biraz uğraşlar sonucu yuvazı göz ile görmeden ampulü yerine taktım ve sonuç mükemmel aynen (AYA)arkadaşımızın dediği gibi kontağı açınca parlak yanıyor parkları yakınca sönük ve mat oluyor ışık çok güzel ve sizlernde yardımıyla aracımın bir özelliğini daha düzeltmiş olduk inanın roverin özelliklerini görünce insan daha keyifle biniyor araca birde arkadaşlar ben aracı yeni aldığım için triger setini değiştireceğim parçaları internetten TEDEK PARÇA BİZDE sitesinden aldım araştırdım bana en uygun orası geldi herşey için teşekkürler arkadaşlar kusura bakmayın biraz uzun yazdım galiba ama ben arabamı seviyorum
arkadaşlar acil yardım rover 414 aracımın iki adet kumandasından birisi arıza yaptı ben ilçede yaşıyorum işinin ehli bir televizyon teyp tamircisine götürdüm bu kumanda tamir olmaz dedi yani bizim burada bu kumandayı yapacak yok şimdi tek kumandaya kaldım aracım da imbolayzır var şimdi bu kumandada bozulursa ne yaparım aracın anahtarının yanında sağlam kumanda olmadan araç çalışmıyor bilenler varsa yardım lütfen ben BURSA NIN ilçelernde yaşıyorum
araçlarımızda kullanılan immobilizer sistemi bildiğiniz üzere diğer araçlardaki gibi anahtar üzerindeki bir mikroçipten değil kumanda üzerinden kontrol edilir.
kumandadan açma kapama sinyali gönderildikçe immobilizer da devreye girer ve çıkar. dolayısıyla sizin de dediğiniz gibi kumanda olmadığı sürece, kapılar herhangi bir şekilde kapatılırsa (kumandadan ya da kapıdaki kilitten) immo devreye girer. akü kutup başı sökülür ve takılırsa immo yine devreye girer.
immoyu alarm moduna düşürüp, motoru bloke etmeden aracı kullanmanın 3 yolu var.
1) kumanda ile açmak kapamak : bunu biliyorsunuz zaten.
2) EKA kodu ile immoyu devreden çıkarmak : immo sisteminde kumanda arızası durumları için bir açık kapı vardır. EKA - Emergency Key Access kodu. herhangi bir nedenden dolayı kumandanız bozulursa, örneğin dağ başındasınız, kumandanız hasar gördü, kayboldu, pili bitti, suya düştü vs. durumlarında bu EKA kodunu kullanarak immoyu geçici olarak devre dışı bırakıp aracınızı çalıştırırsınız. bu kod 4 haneli bir koddur ve 96-97 model yılına kadar T4 diagnostik cihazı ile 97 yılından sonraki modellerde ise uygun bir OEBD cihazı ile immo beynine girilip içinde sıfır olmayan istenilen koda programlanabilir. yani EKA kodunuzu isterseniz doğum yılınız yapabilirsiniz. kullanımı ise şöyledir. diyelim ki, EKA kodunuzu 1972 yaptınız. bu, 1-9-7 ve 2'yi kullanacaksınız demektir. kapılar kapalı iken soldaki kapının anahtar deliğine anahtar sokulur. anahtar orta konumda iken biliyorsunuz ileri çevirirseniz kapılar kilitlenir, geriye çevirirseniz de açılır ve anahtar orta konumda durur (ya da tersi de olabilir, yani ileri açma, geriye kapama gibi. uzun zamandır anahtarla açıp-kapamadım hatırlamıyorum). anahtarı kilide takarsınız ve 1 defa geriye çevirip bırakırsınız. sonra 9 defa ileri çevirip bırakırsınız. sonra 7 defa geriye çevirip bırakırsınız ve son olarak 2 defa ileri çevirip bırakırsınız. klakson 1 defa kısa çalar ve immonuz devre dışı kalır. bundan sonra artık anahtarla kapılarınızı açma kapama yapabilir ve aracınızı çalıştırabilirsiniz. ta ki, aracınız geçerli kumandalardan 1 defa yeniden sinyal alana ya da akü kutup bşınız sökülüp takılana kadar immo ile artık sıkıntı yaşamazsınız. bu yöntem her ne kadar immoyu devre dışı bırakmanın bir yöntemi olsa da geçici bir yöntemdir unutmamak lazım.
3) immoyu beyinden iptal etmek : bu yöntemle immo-alarm-kumanda sisteminizi komple iptal ettirebilirsiniz. bir defa yapıldı mı asla bir daha immo ile işiniz olmaz. çünkü güvenlik sistemi komple dvre ışı kalır. aracınızpiyasadaki immosuz araçlar gibi olur. ondan sonra piyasadaki sıradan herhangi bir uzaktan kumandayı da taktırabilirsiniz aracınıza. ama bu yöntemi heryerde yaptıramazsınız. çünkü bu yöntemde aracın ECU'su yani motor beyni sökülür, içinde lehim işi yapılır, bir şeyler kısa devre edilir, bu beyinden immo beynine bir kablo ile köprü atlır vs.vs.vs. yani uzman olmayanların aracı çalışmaz hale getirme ve beyni yakma ihtimalleri vardır.
bu genel bilgilerden sonra, gelelim bizim araçlarımızda kullanılan kumanda sistemine. 95 yılına kadar rover markası kumanda ve alarm sistemlerinde valeo ile çalışırken 95 yılı itibarıyla LUCAS'ın geliştirdiği bir kumanda-alarm-immobilizer sistemini kullanmaya başladı. bu sistemde 3 değişik kumanda modelinde (bunlar 3TXA, 3TXB ve 3TXD(bu 3 TXD 17TN diye de geçer) şeklinde kodlanmıştır ve kumandanızın arkasında plastik kabartma şeklinde yazar. yine de bu kodlama için kumandanın arkasındaki plastik kapaktaki yazıya güvenmemek lazım. dış plastik kabı sonradan değiştirilmişse yanıltabilir, en doğrusu kumandanın elektronik plaketi üzerindeki koddur) ve türkiye'ye ithal edilen araçlarda 2 frekans grubunda modeller mevcut. bu frekanslardan birisi 433 Mhz, diğeri 800 küsür mhz'li bir frekanstır. (bu 800 küsürlü frekans grubundaki kumandalar GSM-900 sistemine yakın olduğu için, GSM baz istasyonlarına çok yakın yerlerde bazen kumanda edememe sorunları gösterebiliyor. böyle durumlarda araçları iterek baz istasyonundan biraz uzaklaştırmak sorunu çözebiliyor).
biraz karmaşık oldu bu paragraf galiba. özetlersek ;
kumandalarımız, 3TXA, 3TXB ve 3TXD(17TN) kodunda 433 mhz veya 800 küsür Mhz frekans grubunda çalışan cihazlar...
şimdi sizin sorununuza gelirsek; tek kumandadan dolayı endişe etmeniz çok doğal bir durum. bir yedeğin olması her zaman için şart, hele de yaşlanan kumandaların sorun çıkarma riskleri ve kumandasız araçların çalışmayacağını düşünürsek...
dolayısıyla benim size tavsiyem bozulan kumandanızın yerine bir yedek kumanda temin etmenizdir. bu kumandaların sıfırları land rover servislerinde bulunabiliyor ancak fiyatları hatrı sayılır derecede yüksek. onlar yerine, çok daha uygun fiyatlara sahibinden.com ya da ebay gibi sitelerden çalışan, temiz bir ikinci el kumanda temin edebilirsiniz.
kumanda ararken dikkat edeceğiniz kriterler, bu bahsettiğim 3TX'li kodun ve frekansın uygun olması. aslında 2000 yılı öncesi üretimlerde bu 3TX'li kodlar çok önemli değil. yani tüm 3TX'li gruplar, diğer grublarla çalışabiliyor önemli olan frekansların tutması ama siz yine de bulabilirseniz uygun olanını bulun. frekans grubunun kaç olduğunu elektronikçilere giderseniz kumandadaki kristalden okuyup size söyleyebilirler sanırım.
ardından ulduğunuz bu kumandanın sizin aracınıza kodlanması gerekiyor. onu da T4 cihazı ya da aracınız 97 yılı sonrası ise OEBD cihazı ile yapabilirsiniz ki, bursa'da bir çok yerde OEBD vardır. servislere sorarsanız bulabilirsiniz.
bir dönem bölgesinde cihaz bulamayanlara ben ankara'dan yardımcı oluyordum. ECU (motor beyni), immobilizer beyni ve mevcut anahtarını bana gönderenlere ben burda kodlatıp geri gönderiyordum ama bir süredir ilgilenemiyorum bu işlerle artık.
anlamadığınız kısımlar y da herhangi bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım...
(AYA)arkadaşım teşekkürler bursada bu tür kumandalarla ilgilenen tanınmış bir elektronikçi ile görüştüm eski arızalı kumandanızı onarabilirsek 50 veya 60 tl olur ama yeni kumanda yaparsak araca 1 adedi 250 tl olur dedi ya ben anlıyamadım bu kadar zor bir işmi bu 250 liralık hayret edilecek bir şey tek kumanda ile idare edicez şimdilik olmassa istemiye istemiye imbolayzeri devre dışı bıraktıracagız bu aracı 1998 yılında üretip üzerine ne özellikler koymuşlar bişey oldumu biz bu ülkede bir tek kumandaya 250 lira diyeceğiz ondan sonra herkez bu vatan bizim yani tabiri caiz ise kör tuttuğunu..... neyse hayırlısı olsun diyelim herşey için teşekkürler ilginize yinede anlamadığım bir şey olursa yardımınıza baş vurabilirim kusuruma bakmayın ben biraz fazla titizim galiba arabam konusunda
heyy roverci arkadaşlar kaç gündür sitede hiç hareket yok sadece benim aracımın mı derdi var ve siteyi inceliyorum yoksa (AYA)arkadaşım dediğiniz gibi sahibinden com sitesinde çeşitli satıcılarda rover aracıma göre kumanda buldum şimdi frekans eşleştirip alıcam ve kodlatacağım sorunumu çözeceğiz galiba yardımların için teşekkürler
(AYA)arkadaşım benim aracın kumanda frekansı 314.9 mhz çıkıyor herhalde bu 315mhz oluyor 315 mhz mi bulacağız sahibinden com sitesinde ondan sonra kodlatacağız ve uyacak değilmi saygılar
314 civarı ise, bahsettiğim 433 mhz'li gruba aittir. piyasada en çok bulunan kumandalar da onlardır. şanslıymışsınız. eski nesil kumandaların çoğu uyacaktır aracınıza.
bir kumanda bulacaksınız, sonra araç diagnostiğe bağlanacak (T4 veya OEBD, ki OEBD sanayide oldukça sık bulunur. sadece içinde rover yazılımı da yüklü cihaz bulmanı lazım. hem servislerde hem de oto kilitçilerde vardır büyük olasılıkla), kumanda kodlama programına girilecek, kumanda tanıtılacak, o kadar. ondan sonra gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
bir hususta daha genel bilgi vermiş olayım, tüm rover kullanıcılarına :
arkadaşlar, araçlarınızın kumandalarında pil değişimi yaparsanız, eski pilinizi çıkarıp, yenisini takınca kumandanız çalışmayabilir bazen. bunun nedeni, özellikle eski pili çıkardıktan sonra yeni pili takmadan fazla bekleme ya da pilsizken butonlardan birisine basmış olmanızdır. uzun bekler ya da butona basarsanız kumanda içindeki kondansatörlerdeki son gerilimi de boşaltmış olursunuz (ki kullanım kılavuzlarında aslında yeni pili takmadan önce butonlara bir kaç defa basıp bu işlemi yapmanız öneriliyor. sebebi sanırım vücuttaki statik elektriğin ark yapıp kumandaya hasar vermesi riskini bertaraf etmek olmalı) ve kumandanız araç ile olan senkronunu unutur.
bu durumda yapılması gereken şey çok basittir. yeni pili taktıktan sonra kumandanızın çalışmadığını görürseniz, açma ya da kapama butonundan birisine peşpeşe ve seri şekilde, basış aralıklarında zaman boşluğu bırakmadan 8-10 defa basın. bu işlemle kumandadan gidecek sinyallerle immo ünitenizin, kumandanızı tanımasını ve senkron olmasını sağlamış oluyorsunuz ve kumandanız yeniden çalışmaya başlıyor. aklınızda bulunsun...
(AYA)arkadaşım verdiğin bilgiler için teşekkürler çok yararlı oldu belki bizim çalışmıyor dediğimiz kumandada aynı sistem olmuştur deniyeceğim olmassa sahibinden com dan bir kumanda alıp halledeceğiz herşey için teşekkürler
mrb arkadaşlar 96 model 820ti aldım boya ve bakımdan ötürü henüz binemedim lpg taktırmazsam benzinde nekadar yakar yada lpg taktırsam nekadar yakar ve hangi marka lpg tafsiye edersiniz ? başına bela aldın diyorlar fikriniz nedir tşkedrm.
(AYA)arkadaşım sürekli yurt dışından kumanda getirtip sahibinden com da satan bir rover kumanda satıcısıyla görüştüm benim aracın kumandası 3TXB 315 mhz onun demesine göre bu frekans yani 315 mhz birebir aynı olması gerekiyormuş yani 433 mhz kesinlille uymaz dedi ve bu 315 mhz genelde yurt dışındaki araçlarda çıkıyormuş benim için yine yurt dışında arştırıyor bekliyoruz
arkadaşım 820 ti aldım diyorsun birde şunu geç boşver sen o başına bela aldım diyenlere onlar hiç binmişmi kullanmışmı rover i yanlız aracın da gaz lpg yok ve taktırmak istiyosun sakın taktırmak için acele etme lpg üzerine bu araçların dilinden anlayan usta biraz nadir bulunuyor çünki rover şu an türkiyede son yıllarda kullanılan arabalar gibi bir araba çeşitli sistemler var roverde evvela şunu belirteyim anladığım kadarıyla lpg markaları atiker zavoli levato bu markaların beynine yüklenen programlar ROVER aracının sistemlerine cevap veremiyor ve arasırada olsa düşük gazlarda gazı bir yiyip bir yememe durumu oluyor yani silkeleme yapabiliyor yani iyice araştır ehil ustalara danış ve roverin her istediğini verebilecek programı olan bir marka taktır ustalar bana bir marka ismi vermişlerdi kesinlikle birdaha sorun yaşamassın diye ismini şu an hatırlıyamadım benim aracımda atiker var ve ben pek memnun değilim şunuda belirtmeden geçemicem bende arabamı yeni aldım daha iki ay oldu ama meraklıyım araştırdım ve bana ustaların söylemleri bu yönde
bulut - arkadaş cevabın için paylaşımın için teşekkür ederim
slm arkadaşlar 820ti 96model lpg taktırmazsam benzinde nekadar yakar taktırırsam nekadar düşer yardımcı olurmusunuz lpg hangi marka randıman verir
slm arkadaşlar 820ti 96model lpg taktırmazsam benzinde nekadar yakar taktırırsam nekadar düşer yardımcı olurmusunuz lpg hangi marka randıman verir
quote:
Orijinalden alıntı: maviberelina
slm arkadaşlar 820ti 96model lpg taktırmazsam benzinde nekadar yakar taktırırsam nekadar düşer yardımcı olurmusunuz lpg hangi marka randıman verir
ne kadar yakacağını bilmemde 40krş + olacağı kesin
220T ile 40-45 kuruş sakin kullanımda yakıyorum 45-50 kuruş arası yakarsın km de lpg de ise %35 az yakar prins yada zavolli marka olarak ama usta olarak bakman lazım önce iyi bir usta buldunmu onun önereceği markayıda takabilirsin
Efendim sebeb-i ziyaretim malumunuz
hayırlı bir iş vesilesiyle burdayım
siz beğenmişiniz birlikte olmuşsunuz gerçi bize söz düşmez
gönüller bir olduğunda çıkmacılar seyran olurmuş
artık araçlarınızla bu güzel ilişkinize bir isim vermenin zamanı gelmiş
Allahın emri Peygamberin kavli ile roverlarınızı size istiyorum
hayırlısıyla yazın da bir kır düğünü yapar muradınıza erdiririz sizi
Son Sahibi Olursun grubu olarak balayı imkanları için özel suitlerimizle hizmetinizdeyiz