Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
351.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    Araca bakmaya gittim fotografları guzeldi yannız yanına gittigimde sol ön camurluk işlem görmüş.camların lastiklerinde falan eskime vardı ayrıca sunrof geriye dogru acıllmıyor kızaklarında problem var dedi adam 5 liraya kaynak yaparlar sanayide dedi ama bana pek inandırıcı gelmedi.Birde arabayı calıstırdım boşta gaza bastım ve arac 5000-6000 devirlere geldiginde birden gazdan ayagımı cektigimde arac 2000 devirde kalıp yavas yavas devir düşüyordu bunun sebebi ne olabilir bi arızamı yoksa normal bi durummu ufak tefek masraflar korkutmadı sunrof falan ama dedigim gazdan ayagımı cektigimde devrin takılması ürküttü biraz beni sizce sorun ne olabilir.cok olacak ama birde vites boştayken kolu salladıgımda taku tukur ses geliyordu.( adam aldıgından beri öyle oldugunu söyledi).



    * cam lastikleri(contalar), araçların yaşları gereği doğal olarak yıpranmış olabilir. .

    * yine yaş itibarıyla sun-roof'lar genelde sorun çıkarıyorlar. çoğu rover sun-roof'u sizin baktığınız araçtaki gibi, kırılan veya deforme olan kızak parçalarından dolayı takılabiliyor. bunu da deforme olan parçanın çıkmalarıyla değiştirilmesi ya da aynı parçayı tornacıda yeniden kestirip kopyalarak çözmek mümkün. adamın dediği gibi bazı parçalara kaynak da yapılabiliyor ama kaynak pek verimli olmuyor. öyle bir durumda ben 5 lira kaynak parası vermektense 10 liraya tornacıda sıfırını tek parça yaptırmayı tercih ederim doğrusu.

    * gazın takılı kalmasına glirsek; normalde motorlarımız, boştayken yüksek devirden gaz kesince devir 2000 seviyelerine gelip 0.5 saniye ya da 1 saniye civarı orada dinlenip sonra rölantiye iner. eğer sizin bahsettiğiniz bu 2000'lerde takılma durumu da çok kısa süreli (ortalama 1 saniye) oluyorsa bu normal bir durum. ancak uzun süreli orada takılı kalıyorsa o zaman asıl adı IACV(idle air control valve) olan, fakat türkiye sanayisinde rölanti motoru, rölanti stepper'ı gibi isimlerle anılan rölanti stepper'ında sorun vardır.

    bu stepper motorun işi, gazdan ayak çekildiğinde tamamen kapanan gaz kelebeğinden dolayı rölanti için ihtiyaç duyulan havanın beslenmesi işini yürütür. gaz kelebeğinin yakınında, emme manifolduna uzanan bir parçadır. tüm araçlarda uzun zaman sonra bu parçanın kirlenmesi olayı gözükür. rover'larda ise karter havalandırması emme manifolduna döndürüldüğü için, karterden gelen yağ buharından dolayı daha çabuk kirlenir. dolayısıyla belli dönemlerde temizlenmesi ve kalibrasyonunun yapılması gerekir. bu araçta da IACV'den kaynaklı bir takılma varsa önce temizlik yapılıp kontrol edilmesi gerekir. ancak temizlik sonucu da düzelme olmazsa, o zaman parça ekonomik ömrünü tamamlamış demektir ve değiştirilerek bu sorun çözülebilir.

    * vites kolundan gelen seslere ise bakmak lazım. aracın altında, vites kolunun dikey bitimi ile şanzımana giden yatay çubuğun birleşim yerindeki mafsalda zaman içinde mafsal erimesinden dolayı boşluk oluşabiliyor. bu boşluk kolun alttan sökülüp, bu birleşim yerinin çekiçle dövülüp sıkılaştırılmasıyla bir parça da olsa çözülebiliyor. en azından vites kolunda meydana gelen laçkalaşma ve bolluk giderilebiliyor. eğer bahsettiğiniz takırtılar bu mafsaldan geliyorsa iş kolay. ama yok bu takırtılar şanzıman içinden geliyorsa o zaman senkromeçlerin elden geçmesi gerekebilir.

    özetle, bu sorunlar, baktığınız aracın yaşı itibarıyla normal sayılabilecek ve aynı yaşlardaki hemen her araçta karşınıza çıkabilecek türden sorunlar. pek korkulacak şeyler değil. ben olsam, korkulacak bir neden aramak için şasiye (kaza sonucu kayma olup olmadığı ve özellikle sert ve hor kullanılma sonucu şasinin ön bölümünde oluşabilen çatlaklara), mekanik sorunlara ve motora bakardım. motorda da özellikle, silindir kapak contası ne durumda, daha önce conta değişimi ve bu değişim sırasında kapak taşlama yapılmış mı, yapılmışsa kaç milim taşlanmış (dolayısıyla taşlama sırınıda mı yoksa marjı var mı) bunlara bakardım.

    buralarda problem yoksa, kaportayı, iç aksamı, boyayı vs. pek de kafaya takmazdım doğrusu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 14 Mart 2011; 21:59:12 >




  • (ADYLE)arkadaşım atiker taktırmayı düşünüyormuşsun bir kez daha düşün aracına tam uyum sağlıyacak bir markayı ne olursa olsun taktır garantisine falan bakma garantisi var diyorlar hiç kimsi ürünün arrkasında durmuyor gidiyoruz garantiye onu yapıyplar bunu yapıyolar araca pek faydası olduğu yok yinede herkez parasını tıkır tıkır alıyor elimde olsa benin arabada atiker var hemen çıkarıp uyan bir marka taktıracağım hemen kapılma derim ben kolay gelsin
  • (aya) hocam aracın sahibi üst kapak contasını yeni degistirdigini söyledi motora garanti veririm dedi.ancak cevrede okadar cok rivayet varki bu aracı alırken 40 kere düsündürüyorlar insanı.aracı görünce aşık oluosun 3-5 kişiye soruyorsun birden kurtlar düsüyo icine.bu seferde kararsız kaldım.sanayide wv servisinden birine sordum ocagına incir agacı dikersin dedi ikilemde kaldım.araba alım satma işiyle ugrasan birine sordum iyi araba saglam arabalar ama 2.ell yavas gider parca sorunu falan dedi.gerci 4 senedir parcası ucuz arac kullanıyordum R9 broadwayım hakkı var hic sanayiden cıkartmadı beni 7.5 a aldımm arabayı en az okadar masraf yaptım 6.75 e sattım .iki araba parası yedim renaultda.bunları düsününce arabadır bu şeytan düzeni elbet para yiyecek.ama serviste calısan adamın dedigi gibi ocagıma incir agacı dikmekte istemiyorum.buralarda roverdan anlayan ustada olacagını da sanmıyroum gidim almadan önce aracı göstereyim.motor aksamından da bi gram anlamam yani işim zor.tombala yapıp şansa bırakmakta istemiyorum bu işi.Ama kafayada koydum acıkcası aracı almayı.




  • arkadaşlar bende rover almak istiyorum yalnız hiç rover kullanmadım ve bazı çekincelerim var şuanda istanbuldayım buradan alıp samsunda kullanacağım sahibinden.com da bi araba için telefonda konuştum hatta bugün gidip arabaya bakacaktım yalnız arabanın sayfasında belirtmediği halde telefonda motorunda hararet yükselmesinden dolayı yaktığını yalnız yaptırdığını söyledi ben pek fazla anlamam ama sekmen atılmadığını sadece bu işin kaldığını belirtti....araba rover 214 bu arabanın kullanış keyfini gerçekten yaşamak istiyorum ama tereddürlüyüm tecrübeli arkadaşları yardım ederse sevinirim ki forumda okuduğuma göre özellikle aya....arabanın fiyatı 8250 olakrak belirtilmişti....7500 e okey dedi bu sekmen motor olakyı sonra çıktı....şimdi ne dersiniz duyduğuma görede 600 liralık bi masrafı varmış bu araba alınırmı yoksa hayır gelmezmi saygılar linki paylaşıyorum.....




  • hararetten conta yakmışsa, silindir üst lapalta taşlama da yapılmıştır. ne kadar taşlanmıştır bilmiyoruz. bir tek "sekman atılmadı" deyip size fiyat da verdiğine göre muhtemelen yağ da yakıyor ve sekman ihtiyacı var demektir.

    öyle varsayarsak, motor açılacak. sekmanlar bitmişse muhtemelen gömleklerde de çizikler ya da bombeler vardır. yani gömleklerin de değişmesi gerekecek. kaldı ki, gömleklerin aciliyeti olmasa bile açılmışken ileride yeniden açılmasın diye değiştirilmesinde fayda var. bununla birlikte pistonlar ne alemde bilinmiyor. yani kısacası açılmışken, piston-sekman-gömlek komple takım isteyebilir.

    bu arada hazır motor açılmışken başka bir takım parça değişimlerine de girilecek. neresinden baksanız, sadece gömlek ve sekman işi olsa dahi, bunların parça fiyatları bile 600 lirayı geçer. daha bu işte başka parçalar ve işçilik de var. yani her şeyden önce motoru açtırırsanız 1000 liradan aşağıya çıkmaz o iş. 600 liralık bir reçeteyi nasıl olmuş da önünüze koymuşlar hayret.

    aslında aracın fiyatı bile her şeyi yeterince özetliyor. her zaman söyledim, yine söylüyorum. şahin-doğan gibi kuş serisi araçların bile 10 bin seviyelerinde gezdiği bir piyasada 8 bin-8 bin 500 dolayında seyreden bir rover'dan ben arkama bile bakmadan koşar adım kaçarım.

    açın sahibinden'i, orda ilana çıkmış tüm roverlara bir filtreleme yapın ve 8 bin 500 altında fiyatı olanları listeleyin. karşınıza çıkacak listede (modeli ne olursa olsun hiç farketmez, ister 200 serisi ister 800 serisi olsun) gerçekten sıkıştığı için ya da evin ikinci aracı olduğundan ve yattığından vergi-sigorta masraflarından kurtulmak için veya parası bol olup da "yeterince keyfini sürdüm, zamanında verdiğim parayı rahat rahat kullanarak çıkardım, ucuza da gitse zarar saymam" diyecek 3-5 araç dışında o fiyat sınırının altındaki tüm rover'ların mutlaka sorunlu olduğuna dair her türlü bahse girerim.

    zaten bu fiyat sınırının altındaki tüm araçların alım-satım geçmişine bir bakın, tamamına yakını 3-5 ay önce alınmıştır. 4 ay önce alınan bir araç durduk yere yok parasına niye satılır? zaten alırken ucuz bile alsan alım masrafı yapmış olduğun bir aracı, 4 ay kullanıp aldığı fiyata bile olsa alım masrafı zararını göze alarak niye satar insan? kimse malının düşmanı olmasa gerek...

    bu araçları bir çok kullanıcıdan çok daha iyi tanıyan birisi olarak son ve kesin sözüm şudur ki, 8.500 hatta 9.000 altındaki rover'lara bulaşmayın. bu aracın piyasası bu fiyatlar değil çünkü. alacak olursanız da, sonra "rover çok kötü arabaymış, canımıza okudu" diye hiç bir yerde dert yanmayın.

    son bir not : bir de araçların km durumu var ki, onu nasıl açıklıyorlar bilmiyorum. taşradakilere bir şey diyemem de ankara-istanbul gibi büyük şehirlerde kullanılan 98-99 model bir arabanın km'si nasıl olur da halen 100 bin civarında olur anlamıyorum? ben bile 2005'te aldığım aracımla ankara'da günlük evden-işe işten-eve kullanımımla, senede en fazla 2 defa istanbul 1 defa trabzon yaparak, 5-6 senede 115 bin km'yi geçmişim. 2005'te 98 bin'de aldığım aracım şu an 215 bini gösteriyor. bugün halen 100-120 binde olduğu iddia edilen araçları hiç mi kullanmamışlar acaba?




  • Merhaba
    Dün sabah rölanti ayarı yükselen 98 rover216si aracımı enjeksiyon ustası bir ustaya götürdüm. Aracım debriyaja bastigimda ilk etapta daha da devirleniyor ve devri rölantiye cok geç iniyordu.
    Enjeksiyon temizligi yaptirdim. (75 tl) Buna ragmen devirde bir gelisme olmadi. Usta bunun uzerine rolanti motorunda problem oldugunu ve degistirmem gerektigini söyledi. Şimdilik motoru devre dışı bırakti. (rolanti motorundan manifolta giden boru icine ince bir boru yerlestirdi.) Devir hemen hemen düzeldi diyebilirim.
    Ancak rölanti(stepper) motorundan almaliymisim.
    Internette baktim, sahibinden de 180liraya gördüm. Daha ucuz cikma parca nerede bulabilirim.
    Ayrica forumlarda gördügüm kadariyla rölanti motoru arizasi Rover'larda kroniklesmis maalesef.
  • adyle arkadaşım istediğin parçayı bu telefondan sorabilirsin 100 tl civarı 532 2111769
  • Merhaba arkadaslar bugun tekrar 216 si arabasına bakmaya gittim.arabayı sanayide ustaya goturdum motor calıstrdı önce bi baktı sonra dinledi falan aracın motorundan dizel arabalardan cıkan ses gibi ses cıkıyordu egzantrik kayışıyla alakalı olabilecegini söyledi adamda onların tamamını yeni değiştirdigini söyle sonra ustayla şöyle bi turladık motorda problem var dedi kmsi ile oynanmıs-şanzımandan ses geliyor arac önden darbeli ve büyük ihtimalle airbag acılmıs.adam 10000 e bırakacaktı arbayı usta vazgecirdi problemli arac dedi.şimdilik vazgectim arabadan yani internetten resimlerini görüp gidip bakmak yeterli degilmiş. sizin cevrenizde 200 si yada sli 1.6 1999 1998 model araclar varsa iletirseniz sevinirim.
  • Odyle arkadas sen bu aracı alalı 10 gün olmadımı biraz erken satıyorsun gibi geldi bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy
    Odyle arkadas sen bu aracı alalı 10 gün olmadımı biraz erken satıyorsun gibi geldi bana

    Anarkozzy Arkadaşım ben tok satıcıyım :)
    Aracımı degistirirsem, yine lpg'li bir Rover alirim zaten.
    Saygilar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy
    Odyle arkadas sen bu aracı alalı 10 gün olmadımı biraz erken satıyorsun gibi geldi bana

    Anarkozzy Arkadaşım ben tok satıcıyım :)
    Aracımı degistirirsem, yine lpg'li bir Rover alirim zaten.
    Saygilar...

    Bende galiba pinpirikli alıcıyım biraz çok detay kurcalıyorum begenemiyorum o yuzden aldıgım arac sorunsuz ve yorulmamış arac olsun istiyorum.Tekirdağ uzak olmasydı gelip bakabilirdim.Zaten sen tok satıcı oldugun icin anlaşmamız zor olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy
    Odyle arkadas sen bu aracı alalı 10 gün olmadımı biraz erken satıyorsun gibi geldi bana

    Anarkozzy Arkadaşım ben tok satıcıyım :)
    Aracımı degistirirsem, yine lpg'li bir Rover alirim zaten.
    Saygilar...

    Bende galiba pinpirikli alıcıyım biraz çok detay kurcalıyorum begenemiyorum o yuzden aldıgım arac sorunsuz ve yorulmamış arac olsun istiyorum.Tekirdağ uzak olmasydı gelip bakabilirdim.Zaten sen tok satıcı oldugun icin anlaşmamız zor olur

    Pimpirikli olmakta haklisin arkadasim. Umarim kafana gore bir rover bulursun.
    Ben aracıma lpg taktirana kadar satışta kalacak.
    Bir hafta icinde de lpg takilmis olur. Ondan sonra da satmam zaten.
    Rover almadan önce Peugeot 306 xr'ım vardı.1.4 lpg'li. Km de 18 kuruş yakiyordu.
    Rover'im km de 35kr yakiyor. Bu yüzden bi yere gitmeden once iki kez düşünür oldum. Lpg şart oldu. Yilda yaklasık 20bin km yapiyorum.
    Bundan başka hiç bir problemim yok. Daha önce bahsettigim rölanti problemini de hallettim.
    İstersen gelip bakabilirsin. Ama 11.000'den asagiya kesinlikle inemem. Daha ucuza cok araba var ama benin arabamin da degeri bu:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy
    Odyle arkadas sen bu aracı alalı 10 gün olmadımı biraz erken satıyorsun gibi geldi bana

    Anarkozzy Arkadaşım ben tok satıcıyım :)
    Aracımı degistirirsem, yine lpg'li bir Rover alirim zaten.
    Saygilar...

    Bende galiba pinpirikli alıcıyım biraz çok detay kurcalıyorum begenemiyorum o yuzden aldıgım arac sorunsuz ve yorulmamış arac olsun istiyorum.Tekirdağ uzak olmasydı gelip bakabilirdim.Zaten sen tok satıcı oldugun icin anlaşmamız zor olur

    Pimpirikli olmakta haklisin arkadasim. Umarim kafana gore bir rover bulursun.
    Ben aracıma lpg taktirana kadar satışta kalacak.
    Bir hafta icinde de lpg takilmis olur. Ondan sonra da satmam zaten.
    Rover almadan önce Peugeot 306 xr'ım vardı.1.4 lpg'li. Km de 18 kuruş yakiyordu.
    Rover'im km de 35kr yakiyor. Bu yüzden bi yere gitmeden once iki kez düşünür oldum. Lpg şart oldu. Yilda yaklasık 20bin km yapiyorum.
    Bundan başka hiç bir problemim yok. Daha önce bahsettigim rölanti problemini de hallettim.
    İstersen gelip bakabilirsin. Ama 11.000'den asagiya kesinlikle inemem. Daha ucuza cok araba var ama benin arabamin da degeri bu:)

    35 krş cok fazla degilmi ya benim oknustugum rover sahipleri 22-25 krşlardan bahsedior benzinli arabalar icin hani cok süratli kullanırsan max 28 krş falan diyorlar.starexler dedigin rakamları yakıyor senin araban özelinde bi problemmi bu yoksa bütün rover 216 lar böylemi???
    Birde bursadan arkadaslar varsa aramızda bursada güvenilir roverdan anlayan usta veya dükkanların isimlerini verebilirmi bi arac göstericem almak istedigim???????????




  • Roverima nazar değdi çöpe vurdum geri geri gelirken
     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<

     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy
    Odyle arkadas sen bu aracı alalı 10 gün olmadımı biraz erken satıyorsun gibi geldi bana

    Anarkozzy Arkadaşım ben tok satıcıyım :)
    Aracımı degistirirsem, yine lpg'li bir Rover alirim zaten.
    Saygilar...

    Bende galiba pinpirikli alıcıyım biraz çok detay kurcalıyorum begenemiyorum o yuzden aldıgım arac sorunsuz ve yorulmamış arac olsun istiyorum.Tekirdağ uzak olmasydı gelip bakabilirdim.Zaten sen tok satıcı oldugun icin anlaşmamız zor olur

    Pimpirikli olmakta haklisin arkadasim. Umarim kafana gore bir rover bulursun.
    Ben aracıma lpg taktirana kadar satışta kalacak.
    Bir hafta icinde de lpg takilmis olur. Ondan sonra da satmam zaten.
    Rover almadan önce Peugeot 306 xr'ım vardı.1.4 lpg'li. Km de 18 kuruş yakiyordu.
    Rover'im km de 35kr yakiyor. Bu yüzden bi yere gitmeden once iki kez düşünür oldum. Lpg şart oldu. Yilda yaklasık 20bin km yapiyorum.
    Bundan başka hiç bir problemim yok. Daha önce bahsettigim rölanti problemini de hallettim.
    İstersen gelip bakabilirsin. Ama 11.000'den asagiya kesinlikle inemem. Daha ucuza cok araba var ama benin arabamin da degeri bu:)

    35 krş cok fazla degilmi ya benim oknustugum rover sahipleri 22-25 krşlardan bahsedior benzinli arabalar icin hani cok süratli kullanırsan max 28 krş falan diyorlar.starexler dedigin rakamları yakıyor senin araban özelinde bi problemmi bu yoksa bütün rover 216 lar böylemi???
    Birde bursadan arkadaslar varsa aramızda bursada güvenilir roverdan anlayan usta veya dükkanların isimlerini verebilirmi bi arac göstericem almak istedigim???????????

    Valla hocam o dedigin fiyatlarda yakan 216 ya da şoförüne de saygı duyarım.
    Sonuçta 1.6 16v 111 hp bir aractan bahsediyoruz. Uzun yolda, 6.5lt benzin normal olabilir ancak, sehiricinde 9 lt'den az yakacagini düsünmüyorum. Bu da benim dedigim rakama denk gelir.
    Rover 216 sahibi olan arkadaslar normal bir kullanimda 100 km'de ne yaktiklarini yazarlarsa (mumkunse sehirici-uzun yol) bilgi sahibi oluruz.




  • MRB YARDIM LÜTFEN 820Tİ ALDIM EKSOZDAN BEYAZ DUMAN YANİ AŞIRI YAĞ ATIYOR MOTOR KAPAK VS. YENİ YAPILDI ÜFLEME YOK TURBO DEDİLER TURBOYUDA YAPTIRDIK YİNE DEVAM EDİYOR YAĞ FAZLA GELMİŞ OLABİLİRMİ KAÇ LİTRE OLMASI GEREKİR YADA TURBOYU YAPAMADILARSA TURBONUN NESİ BOZUKTUR TURBOYU İPTAL ETSEK NASIL OLUR BİLGİ PAYLAŞAN OLURSA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜREDERİM
  • Arkadaşlar 2004 model Rover 45 aldım.Tavsiye üzerine aldım.Tereddütlerim vardı.(Kılişeleşmiş durumlardan dolayı).Ancak inanın öyle olmadığını gördüm.Kullanımındaki rahatlık ve konforu zaten tarif edemem.Güven verici hissi zaten çok güzel.Ayrıca gözler üzerinizde oluyor.Orjinal parça değişimi ile ilgili bir kaç çalışmamız oldu.Fiyatları sınıfına göre oldukça makul.örneğin: Debriyaj set takımı orjinal valeo;240 tl.,Triger set ve kayışların hepsiyle beraber oda orjinal ;130 tl.Bunları görünce inanın çok mutlu oldum.Tüm önyargılarımı sildim.Tüm ROVER cı arkadaşlara ağız tadıyla arabalarını binmelerini dilerim.Alan pişman olmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maviberelina

    MRB YARDIM LÜTFEN 820Tİ ALDIM EKSOZDAN BEYAZ DUMAN YANİ AŞIRI YAĞ ATIYOR MOTOR KAPAK VS. YENİ YAPILDI ÜFLEME YOK TURBO DEDİLER TURBOYUDA YAPTIRDIK YİNE DEVAM EDİYOR YAĞ FAZLA GELMİŞ OLABİLİRMİ KAÇ LİTRE OLMASI GEREKİR YADA TURBOYU YAPAMADILARSA TURBONUN NESİ BOZUKTUR TURBOYU İPTAL ETSEK NASIL OLUR BİLGİ PAYLAŞAN OLURSA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜREDERİM


    selamlar,

    eksozdan atılan beyaz duman, yağ yakma değildir. yağ yakan aracın eksoz duman rengi mavi olur.

    eksoz dumanı renklerinin anlamı :

    1) mavi duman : yağ yakma
    2) siyah duman : düzensiz ve aşırı yakıt yakma (dizeller için siyah duman, benzinliler için eksozdan çiğ benzin atma)
    3) beyaz duman : su buharı

    sizin eksozdan atılan dumanın rengi beyaz ise, bu yağ yakma değil, soğutma suyunun silindirler kaçıp, orada ısıdan buhar haline gelip, eksozdan su buharı olarak atıldığını gösterir. bu da silindir kapak contası hasarı anlamına gelir.

    genleşme kabından soğutma suyunuzu sürekli kontrol edin. eğer dediğiniz gibi eksozdan beyaz duman atıyorsanız, soğutma suyunuzun sürekli eksildiğini göreceksiniz. motor-kapak yeni yapıldı demişsiniz, bu durum, kapak contasının doğru yapılamadığını ya da yeniden yandığını veya contada problem yoksa bile, kapakta ya da blokta sorun olabileceğini, özetle bir şekilde soğutma suyunun yanma odalarına kaçtığını gösterir.

    tehlikeli ve daha çok hasar açabilecek bir durumdur. acil olarak bu konuda ehil bir ustaya göstermenizde fayda var. aracınızı bu durumda kullanmamanız gerekir.



    eğer, duman beyaz değil, mavi olsaydı o zaman yağ yakıyor diyebilirdik. yağ yakma, sekman-gömlek ikilisinin aşınmaları sonucu olabilecek doğal bir durum iken, sizin aracınızın turbolu olmasını da göz önüne alırsak, turbodan da kaynaklı olması ihtimali oldukça yüksek. turbo türbinlerini birbirine bağlayan rulmanların yağlama keçelerinin kaçırmasından kaynaklanır. genelde tamir takımı ile çözülmeye çalışılır ama uzun süre dayanan bir çözüm değildir bu. genelde pahalı olan sıfır turbo alıp takmak yerine, sorunun ucuz yollu çözümü için başvurulan bir yöntemdir.

    turbo iptali, öyle basitçe, sadece turboyu söküp yola devam etmekle yapılabilen bir işlem değildir. aracın turbolu olmasından dolayı sıkıştırma oranı düşüktür. sadece turboyu sökerek iptal yoluna gidilirse, hem bu düşük sıkıştırma oranından dolayı araç neredeyse yürüyemeyecek kadar hantal kalacak hem de turboya göre programlanmış olan MAP tablosu nedeniyle, yakıt dengeniz bozulacaktır.

    doğru bir turbo iptali için, turbonun sökülmesi, sıkıştırma oranının yükseltilmesi (kapak taşlama yapılması gerekir ama kapak buna müsait mi bakılması lazım) ve beyindeki yakıt tablosunun yeniden programlanması gerekir (bu işi türkiye'de yapabilecek yer de bulunabilir mi bilemiyorum).




  • Arkadaşlar 2004 model son derece bakımlı elimde 93000 km de Rover 45 im var.Severek keyifle biniyorum.BRC marka LPG taktırmak istiyorum.Acaba nasıl memnun kalır mıyım?.Tecrübesi olan arkadaşlarımız bu konuda bana bir fikir verirse sevinirim.Saygılar
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.