Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
351.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aya arkadaşım bizim aracımızda sizin dediğiniz çıktı aracım çok beyaz duman atıyor ve eksozdanda su geliyordu eksozdan su gelmesi araç için iyidir dediler ama daha sonra aracın su haznesine yağ karışmış conta yakmışşın dediler aracı özel serviste bakım ve conta değişimi yaptılar range roverlerde bazı modellerde rover motoru varmış onlardada aynı sorun oluyor diye fabrikası özel conta çıkarmış ocontayı takıp birdaha conta yakma kesinlikle olmaz dediler bir yılda garanti verdiler bakalım
  • aya abi duman mavi gibi eksozun içide çok yağlı yağ attığı belli urboda tamir takımları değişi moordada hiç üfleme yok turbocu motordan diyor tamirci turbodan diyor turbonun yağ girişini kesiğimizde dumanı kesiyor anlamadık kafayı yiyicem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    aya arkadaşım bizim aracımızda sizin dediğiniz çıktı aracım çok beyaz duman atıyor ve eksozdanda su geliyordu eksozdan su gelmesi araç için iyidir dediler ama daha sonra aracın su haznesine yağ karışmış conta yakmışşın dediler aracı özel serviste bakım ve conta değişimi yaptılar range roverlerde bazı modellerde rover motoru varmış onlardada aynı sorun oluyor diye fabrikası özel conta çıkarmış ocontayı takıp birdaha conta yakma kesinlikle olmaz dediler bir yılda garanti verdiler bakalım



    Bende de 2004 Rover 45 var. Ben de BRC taktırdım... Şöle bir örnek vereyim... Geçen hafta 275 KM lik yol yaptım bunun en az 50KM si şehiriçi (sıkışık dur kalk) diğer kısmı otoban ama 140ın altına düşmedim. 54 TL yaktı LPG 2.25 kuruş... Tasarruflu olup olmadığı yorumlara kalmış...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    aya arkadaşım bizim aracımızda sizin dediğiniz çıktı aracım çok beyaz duman atıyor ve eksozdanda su geliyordu eksozdan su gelmesi araç için iyidir dediler ama daha sonra aracın su haznesine yağ karışmış conta yakmışşın dediler aracı özel serviste bakım ve conta değişimi yaptılar range roverlerde bazı modellerde rover motoru varmış onlardada aynı sorun oluyor diye fabrikası özel conta çıkarmış ocontayı takıp birdaha conta yakma kesinlikle olmaz dediler bir yılda garanti verdiler bakalım


    rover'larda kullanılan standart contalar, silikon sontadırlar ve hararet durumunda çabuk deforme olurlar. eskiden asit oranı yüksek antifirizler de, araç hararet yapmasa bile 80-100 bin km'de bu silikon contayı deforme edebiliyordu ancak günümüzde kullanılan asit oranı düşük yeni nesil antifirizler sayesinde bu sorun ortadan kalktı. ancak hararete duyarlılık halen devam ediyor.

    bahsettiğiniz yeni çıkan conta ise, "çelik conta" diye geçen 2 katlı metal bir conta(malzemesi çelik değil yalnız, sadece daha dayanıklı olduğu için meşhur sanayi türkçemizle bu isimle türkçeleştirmişiz sadece). hararet konusunda çok daha toleranslı diye, ilk çıktığı dönemlerde (2000'li yılların başları) bir kurtarıcı olarak görüldü ve ciddi rağbet gördü. ancak onlarda da bir takın sıkıntılardan dolayı ilk çıktığı zamanlardaki yüksek ilgiyi kaybetti. avrupa'da ilk zamanlar conta değişimi yapanlar "çelik conta"ya yönelirken, tekrar conta değişimi gerektiğinde eski standart contalarına dönen bir çok kullanıcı oldu (türkiye'de bunun örneklerinden birisi de benim).

    çelik conta ile ilgili sıkıntılarsa genel olarak şöyle ki;

    * öncelikle bu conta, standart contaya göre daha kalın olduğu için doğal olarak silindir üst kapağını yükseltiyor, dolayısıyla yanma odalarının büyümesine ve sıkıştırma oranınızın düşmesine neden oluyor. bu da performansın düşmesini beraberinde getiriyor. düşük performans da, aracını sportif kullananlar için sevimsiz bir sonuç olduğu gibi (özellikle benim gibi coupe'ciler için) düşen performansı yerine koymak için daha fazla enerji gerekiyor, bu da yakıt oranının yükselmesi demek.

    * ikinci handikap ise, çelik conta hararete daha fazla dayansın diye tercih ediliyor ama hararet yapması durumunda ortaya çıkan aşırı ısı contayı yakmasa bile alüminyum olan silindir üst kapağına sirayet ediyor ve kapağın gönyesini bozuyor. bu durumda yine aşırı hararet görürse aracınız tıpkı standart silikon contada yaşanan sıvıların birbirine karışması, kompresyon kaçakları görülebiliyor. yani aynen silikon contadaki gibi "conta yanığı" belirtileri görüp üst kapağı söktürdüğünüzde hasar görmemiş sapasağlam, taş gibi bir çelik conta ile karşılaşabiliyorsunuz ama araç yine de conta yakmış muamelesine maruz kalıyor. kağak taşlanması ve diğer işlemler gerekiyor vs. yani bu durumda çelik conta pek de kurtarıcı olmuyor.

    * üçüncü ve bence en önemli (benim de çelik contadan vazgeçmeme sebep olan) neden ise, 2 kat olan bu contanın zamanla katları arasından dışarıya veya içeriye soğutma suyu ve yağ sızabiliyor (ben şasnlıydım, benimki dışarıya sızıntı yapmıştı). yani bir süre sonra blok ile silindir üst kapağı arasından terlemeye benzer yağ ve su karışımı bir sızıntıya sahip olabiliyorsunuz. yukarıda yazdığım iki sıkıntı belki tali sıkıntılar olsa bile bu üçüncüsü cidden can sıkıcı olabiliyor.

    özetle, bir conta değişimi durumunda çelik ya da silikon conta arasında bir tercih yapılabilir. ilk bakışta çelik conta tercihlerde öne de geçiyor gibi. ancak kesinlikle mucizevi ve muhteşem bir kurtarıcı olarak görmemek gerek. her iki tercih durumunda da bir takım risklerin olduğunu bilmek gerekiyor.

    "sen ne tavsiye edersin" o zaman diye sorulursa şunu söylerim ki, araçlarımızın can düşmanı hararet olduğuna göre, önemli olan conta olarak neyi tercih ettiğiniz değil, hararetle nasıl mücadele ettiğinizdir. bakımlı ve tıkır tıkır işleyen bir soğutma sistemi, dünyanın en muhteşem contasından bile daha önemlidir. tıkanmamış bir radyatör, su sızdırmayan hortumlar, doğru çalışan bir termostat, takılma yapmayan ve full performans çalışan bir devirdaim pompası, problemsiz soğutma fanları ve bu fanlara hükmedecek sağlam hararet müşürü, emin olun en kral contadan bile daha koruyucudur.

    çünkü işin sırrı, motorun ürettiği ısıyı, baştan, daha tehlike arzedecek noktaya gelmeden kontrol altında tutabilmekte. yoksa ısı kontrolden çıkıp, serseri mayın gibi dolaşmaya başladıktan sonra dünyanın en kaliteli contasını da kullanıyor olsanız, durumu kurtarmayacaktır.

    ne olduğu belirsiz bir soğutma sistemine sahip olup çelik conta taktırmaktansa, saat gibi işleyen bir soğutma sisteminde silikon conta kullanmak daha iyidir kısacası.

    bir sorun bakalım kendinize, ya da araştırın bakalım, aracınızın üzerindeki radyatörünüz ya da devir daim pompanız hiç değişmiş mi? yoksa 10 yaşını aşmış araçlarınızda halen fabrikadan çıktığı ilk günkü radyatör ve devirdaim pompasına bakıp bununla "ne kadar sağlam bir araca sahibim, adamlar ne araba yapmış, 10 yılı geçti radyatörüm, devirdaimimde halen sorun yok" diye gurur mu duyuyorsunuz?

    içi kireç bağlamış bir radyatör, pas tutmuş ve dönme milleri zayıflamış bir devirdaim pompası, yıpranmış ve maksimum devir sayısı düşmüş soğutma fanları yeterli soğutmayı yapamaz. radyatörü şişlemek, fanların kömürlerini değiştirmek, "devir daim su kaçırmıyorsa sorun yoktur" demek de durumu kurtarmaz.

    bu elemanları "Allah'a emanet" kullanıp hararet yapıp conta yakınca gidip tamir için para dökmek yerine, aynı masrafın daha azını yaparak radyatörünüzü, devirdaim pompanızı, fan motorlarınızı, termostat ve hararet müşürünüzü yenilemenizi tavsiye ederim. hem daha gönül rahatlığıyla kullanırsınız araçlarınızı hem de başınız ağrımaz...




  • 2004 model Rover 45 aracıma hangi marka LPG taktırayım.
    Hangisi sorunsuz ve masrafsız olur.Sorun halinde hangisi garanti verebilir.Fiyatları ne olur.
    Yardımlarınızı bekliyorum.
  • Arkadaşlar ankaradayım, rover 25-200-214-216 almaya niyetliyim satanınız ya da etrafınızda varsa bana ulaşırsanız çok memnun olurum şimdiden teşekkürler
  • HERKESE SELAM ARKADAŞLAR 2005 MODEL RENAULT SCENİC 2 DYNAMİK ARACIM VAR SATIP ROVER 75 ALMAYA NİYETİM VAR YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uzman Aga
    2004 model Rover 45 aracıma hangi marka LPG taktırayım.
    Hangisi sorunsuz ve masrafsız olur.Sorun halinde hangisi garanti verebilir.Fiyatları ne olur.
    Yardımlarınızı bekliyorum.

    Ben iki hafta önce, en son düsündüğüm marka olan Atiker taktırdım. (216 si)
    Zavoli'de karar kılıp bayisine gittim. Burası hem Zavoli'nin hem de Atiker'in yetkili bayisi. Zavoli taktırmak istediğimi söylediğimde,
    ' Atikerin Zavoli'den bir farki olmadığını, performans ve tasarruf konusunda hiçbir problem yasamayacağimi söyledi. Birak paramiz ülkemizde kalsın sen de 500 tl fazla ödeme dedi. Eğer ki sorun yaşarsan kayıtsız şartsız Atiker'i söker, Zavoli'yi takarım deyince ikna oldum.
    Sonuç olarak Atiker'li aracım performansından bir şey kaybetmedi. Km'de yaklasik 15 kurus tasarrufum var. Her yerde yetkili bayii olmasi da cabasi.
    Demem o ki, lpgde önemli olan ustalik ve işçilik...
    Markalar arasında öyle büyük farklar yok. Kararını markadan ziyade ustaya göre ver bence.




  • Yaklasik fiyatlar:

    Brc : 1600 tl
    Tartarini - Zavoli : 1450 tl
    Atiker : 1040 tl
    Prince : 2100 tl
    vs...
  • (odyle)arkadaşım aracına atiker taktırmışsın hayırlı olsun lpg'de tam olarak ne kadar yakıyor denemişsindir açıklarmısın lütfen şehir içi şehir dışı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161
    (odyle)arkadaşım aracına atiker taktırmışsın hayırlı olsun lpg'de tam olarak ne kadar yakıyor denemişsindir açıklarmısın lütfen şehir içi şehir dışı

    Sagol arkadaşım.

    Cok ekonomik kullanmadim ancak, hesaplarima gore;
    şehiriçi 29 kuruş. (12-13 lt)
    uzun yol 23 kuruş ( yaklasik 10 lt) yakiyor.
  • (odyle)teşekkürler arkadaşım benimde aracımda atiker var ve ayar aşamasındayım bu gaz ayarınıda herkez beceremiyor ehil ustası olması lazım
  • herkese merhaba, 99 model rover 216 si sahibiyim, aracım 170 binde, rektefeye girecek, gömlek , segman vb parçaları değişecek, yapacağım masraf işçilik ile birlikte 2 bini civarı olacak, bu fiyatı aracı satarken yansıtabilirmiyim, yani benim arabamın motoru sıfırlandı iyi mi diyecez, yoksa kimilerinin dediği gibi motor yapılan aracın fiyatımı düşer,, paylaşımlarınızı bekliyorum,,,]
  • herkese merhaba, 99 model rover 216 si sahibiyim, aracım 170 binde, rektefeye girecek, gömlek , segman vb parçaları değişecek, yapacağım masraf işçilik ile birlikte 2 bini civarı olacak, bu fiyatı aracı satarken yansıtabilirmiyim, yani benim arabamın motoru sıfırlandı iyi mi diyecez, yoksa kimilerinin dediği gibi motor yapılan aracın fiyatımı düşer,, paylaşımlarınızı bekliyorum,,,
  • fiyatta sorun olacağını düşünmem performansa yakıta etki eden bişey değil nasıl olsa
    170 bin rektefiye mi ?
    aracım 1995 model lpgli 220 binde motorda en ufak bi sıkıntı dahi yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkuuu90

    herkese merhaba, 99 model rover 216 si sahibiyim, aracım 170 binde, rektefeye girecek, gömlek , segman vb parçaları değişecek, yapacağım masraf işçilik ile birlikte 2 bini civarı olacak, bu fiyatı aracı satarken yansıtabilirmiyim, yani benim arabamın motoru sıfırlandı iyi mi diyecez, yoksa kimilerinin dediği gibi motor yapılan aracın fiyatımı düşer,, paylaşımlarınızı bekliyorum,,,

    Rover'i nasılsa meraklısı alacak.Meraklısı için de sağlıklı bir Rover'in fiyatında abartmamak kaydıyla bir problem yaşayacağınızı zannetmem.
  • Arkadaşlar 98 model rover 200 aracımız var. arabadan çok memnunuz. Fakat 2 gündür SRS ışşığı yanıyor. Bu problem olabilirmi ? sizce ne yapayım?.

    SRS: Airbag
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetera

    Arkadaşlar 98 model rover 200 aracımız var. arabadan çok memnunuz. Fakat 2 gündür SRS ışşığı yanıyor. Bu problem olabilirmi ? sizce ne yapayım?.

    SRS: Airbag



    SRS (Suplementary Restraint System) ışığının sürekli yanması demek, kaza anında havayastıklarının açılmasını sağlayacak elektrik devrelerinde bir yerde sorun var ve devre tamamlanamıyor demektir. başlıca 2 klasik nedeni vardır.

    1) ön koltukların altında, emniyet kemerlerinin aktif gergilerini kaza anında gerdirecek olan fişeklerin elektrik bağlantılarını sağlayan birer soket vardır. bu soketlerde temassızlık, oksitlenme, kablolarında kopukluk gibi nedenlerden dolayı devre kesilir ve SRS ışığı uyarı verir. o soketleri kontrol edin. kabloları sağlamsa bile kontaklarını, WD40 gibi bir kontak temizleme spreyi ile temizleyin.

    2) en sık karşılaşılan problem, direksiyon içinde, havayastığının hemen altında bulunan ve SRS makarası denilen parçadır. bu parça, hem direksiyon havayastığına elektrik bağlantısı sağlamak, hem de direksiyondaki korna düğmelerinin elektrik bağlantılarını dişarıya taşımak amacıyla ve direksiyon döndükçe bu kabloların dolanmasını önlemek için tasarlanmış, içinde flexi (esnek) kablo barındıran bir parçadır. siz direksiyonu döndürdükçe bu kablo içeride sarılır ve direksiyon düzlendikçe eski haline gelir. sonuçta bu hareketlerden dolayı da zaman içinde bu kablolarda kopmalar meydana gelmesi normaldir.

    koltuk altlarındaki soketleri kendiniz kontrol edebilir ve temizleyebilirsiniz ancak, bu işlemi yapmanıza rağmen ışık yanmaya devam edecek olursa o zaman sorun %99 ihtimalle (%1'lik ihtimali sürpriz olabilecek nedenler için saklıyorum) direksiyon makarasındadır. onun kontrolü için ir servise gitmeniz ve arıza ondaysa değiştirmeniz gerekmekte...

    SRS sisteminin şeması ve parçalar aşağıdaki gibi :









  • Sağolasın aya bilgiler için. bi bakayım ...
  • Arkadaşlar araçlarını LPG ile kullananlar acaba ne kadar yaktıklarını yazabilirlermi sırayla? 216 almayı düşünüyorum ancak çok yakıyorsa vazgeçebilirim, halen temiz bişi bulamadım zaten 1 aydır bakıyorum, ankaradayım
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.