Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
351.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar bende temiz bir rover 216 si kullanıcısıyım aracımdan çok memnunum fakat kredi kartları borcumdan dolayı satmayı düşünüyorum almayı düşünen ilğilerinize duyurulur...
  • Merhaba
    Hala çözemediğim (!) basit olduguna inandigim bir problemim var.
    Aractan inip otomatik kilitlemeye bastigimda ara sira alarm sesi caliyor. Nedenini anlayamadim, yardimci olurmusunuz. Immobilizer den kaynaklaniyor olabilir mi?
    tesekkurler
  • Merhaba herkese arkadaslar bende dün itibariyle aranıza katıldım.Araba genel olarak toplu sayılır bir kac ufak tefek masrafları var sonucta 98 model bi araba.Şimdi bi bakıma sokup gaz taktırıp rahat rahat binmeyi düsünüyorum.yalnız daha önce bi arkadas yazmıstı uzun yolda hararetin iyice düşüp kaloriferlerden soguk gelmesini falan.aynı sorun benim arabamda da var.şehir icinde hararet normal derecelere cıkıyor fakat dün aracı getirirken bu olayı yasadım termostatla alakalı yoksa büyük bir problemmi bi arkadasım usta ona gösterdim bunun termostat derecesi düşüktür dedi yazı atlat ondan sonra bakalım falan dedi bana termostat müşürleri falan değiştiririz dedi.birde silindir üst kapak contasından hafif bir yag kacırma durumu söz konusu contayı degistirip hallederiz dedi.balıkesirde servis olmadıgı icin böyle ustalara götürmek zorundayım aracı ama cok fazlada güvenemiyorum acıkcası parca problemide var tabiki contayı termostatı falan nasıl bulucam burda internetten sipriş etmeyi düsünüyorum tavsiye ettiginiz yada bu parcaları temin edebilecek bir arkadas varmı forumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Merhaba
    Hala çözemediğim (!) basit olduguna inandigim bir problemim var.
    Aractan inip otomatik kilitlemeye bastigimda ara sira alarm sesi caliyor. Nedenini anlayamadim, yardimci olurmusunuz. Immobilizer den kaynaklaniyor olabilir mi?
    tesekkurler


    araca izinsiz giriş olup olmadığını dolayısıyla alarm moduna girilip girilmeyeceğini sistem ya kapı switchlerinden ya da volumetrik sensorden algılar. sizde de bu sesin gelmesi, swtichlerden birisinden izinsiz giriş sinyali alındığını gösteriyordur. kapı switchlerinizi kontrol edin. volumetrik sensörden olması zayıf ihtimaldir.

    switchleri kontrol ederken, dört kapıyı, motor kaputu altındaki switchi ve bagaj kısmını da kontrol edin. yalnız kaput switchinde sorun olduğu pek görülmüş değildir. sizin sorununuzun ben daha ziyade 4 kapıdaki swtichlerden birisinden ya da daha kuvvetle muhtemel bagaj bölgesinden kaynaklandığını düşünüyorum.

    öncelikle kapı switchlerinizi söküp, içlerini WD40 gibi bir kontak temizleyici ile temizleyin. oksit yapmış olabilirler. bununla birlikte bagaj bölgesi sorunları 200 serisinin hb kasalarında sıkça görülür. elektrik aksamında anlamsız ve olmaması gereken sinyaller, kontrol dışı hareketler (arka sileceklerin durup dururken çalışması, bagaj kapağının açıkmış gibi görünmesi ya da kilidinin bir türlü açılamaması, kapı üzerindeki aydınlatmada sorunlar gibi) zaman içinde görülebilir.

    bu tür sorunların sebebi ise bagaj kapağını açtığınız zaman üst bölümde bulunan ve kasadan kapağa giden kabloları içinde barındıran kablo körüğünden geçen kabloların, kapak açılıp kapandıkça birbirine sürtünmesi sonucu blendajlarının sıyrılıp birbirine kısa devre yaptırması ya da kopmalarıdır.

    10 yaşını geçmiş bir araçta bu tür bir sorun normaldir. böyle bir sorun mevcutsa basit bir el işçiliğiyle halledilebilir. bahsettiğiniz sorunun buralardan olması ihtimali oldukça yüksektir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    Merhaba herkese arkadaslar bende dün itibariyle aranıza katıldım.Araba genel olarak toplu sayılır bir kac ufak tefek masrafları var sonucta 98 model bi araba.Şimdi bi bakıma sokup gaz taktırıp rahat rahat binmeyi düsünüyorum.yalnız daha önce bi arkadas yazmıstı uzun yolda hararetin iyice düşüp kaloriferlerden soguk gelmesini falan.aynı sorun benim arabamda da var.şehir icinde hararet normal derecelere cıkıyor fakat dün aracı getirirken bu olayı yasadım termostatla alakalı yoksa büyük bir problemmi bi arkadasım usta ona gösterdim bunun termostat derecesi düşüktür dedi yazı atlat ondan sonra bakalım falan dedi bana termostat müşürleri falan değiştiririz dedi.birde silindir üst kapak contasından hafif bir yag kacırma durumu söz konusu contayı degistirip hallederiz dedi.balıkesirde servis olmadıgı icin böyle ustalara götürmek zorundayım aracı ama cok fazlada güvenemiyorum acıkcası parca problemide var tabiki contayı termostatı falan nasıl bulucam burda internetten sipriş etmeyi düsünüyorum tavsiye ettiginiz yada bu parcaları temin edebilecek bir arkadas varmı forumda.


    ustanız haklı. termostat dereceniz çok düşük olduğundan (belki de tamamen çıkarılmış da olabilir) soğutma sıvısının ısısı 88-89 dereceye gelmeden açılıyordur ve zaten düşük olan ısı, suyun soğutma devresinden dolaşıp radyatörde iyice soğuyordur. dolayısıyla aynı sudan ısıtma yapan kalorifer sisteminizde soğuk üflüyordur. aynı sudan ölçüm yapılıpp rölanti devrinizde ona göre ayarlanacağından (kısaca otomatik jikle) motorunuz sürekli yüksek devirde çalışmak isteyecek ve yakıt sarfiyatınız da artacaktır. bence kışı beklemeyin boşuna. termostat yaz-kış lazım olan bir parçadır. fazladan yakacağınız yakıtla termostatı alırsınız zaten.

    conta değişimi yapacaksanız ustanızı iyi seçin. roverlar'da motor sökme-takma incelik, dikkat, özen ve ustalık ister. özellikle conta yerleşimi, saplama tork dereceleri, doğru sente ayarı konusunda dikkat edilmesi gerekir. conta ile birlikte saplama takımının da değiştirilmesini şiddetle tavsiye ederim. aksi taktirde contanızdan yine kaçak olması riski yaşarsınız.

    piyasadaki roverların tamamına yakını en az 1 defa (çoğu bir kaç defa) conta değişimi mutlaka yapmışlardır. ve bunların da %90'ında saplamalar değiştirilmediği için (istisnalar elbette vardır ama maalesef çoğu böyledir) halen sorunlu olarak yollarda dolaşmakta ve "roverlar sürekli conta problemi çıkartırlar, sık conta yakarlar, conta değişse de pek ayar tutmazlar, tekrar patlarlar" söylentilerinin ayyuka çıkmasının en önemli nedeni eski saplama vidalarının kullanılmaya devam ediliyor olması ve bu saplamaların artık gerekli sıkma kuvvetini uygulayamıyor olmalarıdır.

    parçaları istanbulda'ki parçacılardan ve servislerden temin edebilirsiniz. nette biraz araştırın irtibatları bulursunuz...




  • Balıkesirden aldıgım fiyat listesi böyle toplamda 400 lira tutuyor km swtichi haric internetten yedekparcabizde.com sitesinden aldıgım fiyat ise 290 + kargo ücreti)
    Ön balatalar=90.00
    Sağ motor takozu=140.00
    2 Rotil kolu=45*2=90.00
    2 Aks körüğü=20*2=40
    Termostat=50.00
    Kilometre teli =??????(bu araclarda km teli yokmus switc varmış oda 175 tl dendi.bende şimdi ögrendim.)
    Arkadaslar fiyatlar bana biraz pahalı geldi ustamda pahalı oldugunu söyledi parcacı Rover markasını duyunca şişirmiştir fiyatı dedi sizce nasıl fiyatlar internetten temin etmek istiyorum yardımcı olacak arkadas yada yardımcı olanı bilen varmı aranızda motor takozu ve balataların işi acil.
    teşekkür ederim şimdiden
  • Anarkozzy hayirli olsun arkadasim. Kazasiz belasiz binersin insallah.
    Fiyatlari bir de burada incele istersen,
    otomobilyedekparcalari.com/216,LA_381-2.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Anarkozzy hayirli olsun arkadasim. Kazasiz belasiz binersin insallah.
    Fiyatlari bir de burada incele istersen,
    otomobilyedekparcalari.com/216,LA_381-2.html

    Saol arkadasım umarm kazasız belasız binerim 13 yasnda araba ufak masraflar var işte onları halletmeye calsıorum peki bu site güvenilirmi daha once alsveris yaptnmı fiytlar uygn gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Anarkozzy hayirli olsun arkadasim. Kazasiz belasiz binersin insallah.
    Fiyatlari bir de burada incele istersen,
    otomobilyedekparcalari.com/216,LA_381-2.html

    Saol arkadasım umarm kazasız belasız binerim 13 yasnda araba ufak masraflar var işte onları halletmeye calsıorum peki bu site güvenilirmi daha once alsveris yaptnmı fiytlar uygn gibi

    Alışveriş yapmadım ancak her an yapabilirim. Güvenli bir siteye benziyor ve fiyatlar gayet uygun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Anarkozzy hayirli olsun arkadasim. Kazasiz belasiz binersin insallah.
    Fiyatlari bir de burada incele istersen,
    otomobilyedekparcalari.com/216,LA_381-2.html

    Saol arkadasım umarm kazasız belasız binerim 13 yasnda araba ufak masraflar var işte onları halletmeye calsıorum peki bu site güvenilirmi daha once alsveris yaptnmı fiytlar uygn gibi

    Alışveriş yapmadım ancak her an yapabilirim. Güvenli bir siteye benziyor ve fiyatlar gayet uygun.

    Ben dün tavsiyeniz üzerine yaptım alısveriş.sag motor kulagı 99 lira ön balatalar 59 lira termostat 30 lira dün aksam üstü 5 gibi sipariş verdim bugun öglen elime ulastı ve sorunlar giderildi.sagol hocam.kargo eertesi gün elimizde oluyor.bir üstteki contayı tek olarak bulamadım onuda uydurmaya calısıcaz bişekilde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: anarkozzy

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Anarkozzy hayirli olsun arkadasim. Kazasiz belasiz binersin insallah.
    Fiyatlari bir de burada incele istersen,
    otomobilyedekparcalari.com/216,LA_381-2.html

    Saol arkadasım umarm kazasız belasız binerim 13 yasnda araba ufak masraflar var işte onları halletmeye calsıorum peki bu site güvenilirmi daha once alsveris yaptnmı fiytlar uygn gibi

    Alışveriş yapmadım ancak her an yapabilirim. Güvenli bir siteye benziyor ve fiyatlar gayet uygun.

    Ben dün tavsiyeniz üzerine yaptım alısveriş.sag motor kulagı 99 lira ön balatalar 59 lira termostat 30 lira dün aksam üstü 5 gibi sipariş verdim bugun öglen elime ulastı ve sorunlar giderildi.sagol hocam.kargo eertesi gün elimizde oluyor.bir üstteki contayı tek olarak bulamadım onuda uydurmaya calısıcaz bişekilde.

    Fiyatlar da kargolama da iyiymis. Yararlanmana sevindim.




  • arkadaşlar benim aracım 414 si saloon ve aracımda atiker marka lpg var ve k.metre yakışı şehir içi ve şehir dısı karışık 210 kuruş sadece uzun yol olsa 160 veya 170 şe düşecek hesaplarıma göre uzun yol kilometrem oto yol 120 bölünmüş yol 110 trafin verdiği limitte giderim daima yakıtı bana iyi gibi geldi sizce nasıl iyimi paylaşırsanız sevinirim
  • Orijinalden alıntı: cetera

    Arkadaşlar 98 model rover 200 aracımız var. arabadan çok memnunuz. Fakat 2 gündür SRS ışşığı yanıyor. Bu problem olabilirmi ? sizce ne yapayım?.

    SRS: Airbag





    MRB ARKADAŞIM BENİM 820 Tİ DE SRS VE KORNA SORUNU VARDI DİREKSİYON ALTINDAKİ ZEMBEREK SORUNLUYMUŞ TAMİRİNE VE ÇIKMASINA ENAZ 150 TL İSTEDİLER YENİSİ DAHA PAHALIYDI KIZDIM KENDİM SÖKTÜM KABLOLARI KOPMUŞ EKLEDİM TURUNU ORTALAYIP TAKTI ŞUAN KORNADA ÇALIŞIYOR SRD DE SORUN YOK BU İŞLEMİ YAPARKEN KONTAĞIN KAPALI OLASI GEREKTİĞİNİ SÖYLÜYORLAR
  • MRB ARKADAŞLAR BANA ROVER 820 Tİ BAZI PARÇALAR LAZIM FİYATLARI YÜKSEK OLDUĞU İÇİN ALAMADIM ÇIKMA YADA UYGUN FİYATA BU PARÇALARDAN ELİNDE OLAN VARSA BANA ULAŞIRSA SEVİNİRİM 1DEBRİYAJ ALT VE ÜST MERKEZLERİ 2KALORİFER REZİSTANSI 3YEDEK SU DEPOSU 4ANA OTOMATİK CAM VE AYNA DÜĞMESİ NUMARAM 05359348700
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya
    araçlarımızda kullanılan immobilizer sistemi bildiğiniz üzere diğer araçlardaki gibi anahtar üzerindeki bir mikroçipten değil kumanda üzerinden kontrol edilir.

    kumandadan açma kapama sinyali gönderildikçe immobilizer da devreye girer ve çıkar. dolayısıyla sizin de dediğiniz gibi kumanda olmadığı sürece, kapılar herhangi bir şekilde kapatılırsa (kumandadan ya da kapıdaki kilitten) immo devreye girer. akü kutup başı sökülür ve takılırsa immo yine devreye girer.


    immoyu alarm moduna düşürüp, motoru bloke etmeden aracı kullanmanın 3 yolu var.

    1) kumanda ile açmak kapamak : bunu biliyorsunuz zaten.

    2) EKA kodu ile immoyu devreden çıkarmak : immo sisteminde kumanda arızası durumları için bir açık kapı vardır. EKA - Emergency Key Access kodu. herhangi bir nedenden dolayı kumandanız bozulursa, örneğin dağ başındasınız, kumandanız hasar gördü, kayboldu, pili bitti, suya düştü vs. durumlarında bu EKA kodunu kullanarak immoyu geçici olarak devre dışı bırakıp aracınızı çalıştırırsınız. bu kod 4 haneli bir koddur ve 96-97 model yılına kadar T4 diagnostik cihazı ile 97 yılından sonraki modellerde ise uygun bir OEBD cihazı ile immo beynine girilip içinde sıfır olmayan istenilen koda programlanabilir. yani EKA kodunuzu isterseniz doğum yılınız yapabilirsiniz. kullanımı ise şöyledir. diyelim ki, EKA kodunuzu 1972 yaptınız. bu, 1-9-7 ve 2'yi kullanacaksınız demektir. kapılar kapalı iken soldaki kapının anahtar deliğine anahtar sokulur. anahtar orta konumda iken biliyorsunuz ileri çevirirseniz kapılar kilitlenir, geriye çevirirseniz de açılır ve anahtar orta konumda durur (ya da tersi de olabilir, yani ileri açma, geriye kapama gibi. uzun zamandır anahtarla açıp-kapamadım hatırlamıyorum). anahtarı kilide takarsınız ve 1 defa geriye çevirip bırakırsınız. sonra 9 defa ileri çevirip bırakırsınız. sonra 7 defa geriye çevirip bırakırsınız ve son olarak 2 defa ileri çevirip bırakırsınız. klakson 1 defa kısa çalar ve immonuz devre dışı kalır. bundan sonra artık anahtarla kapılarınızı açma kapama yapabilir ve aracınızı çalıştırabilirsiniz. ta ki, aracınız geçerli kumandalardan 1 defa yeniden sinyal alana ya da akü kutup bşınız sökülüp takılana kadar immo ile artık sıkıntı yaşamazsınız. bu yöntem her ne kadar immoyu devre dışı bırakmanın bir yöntemi olsa da geçici bir yöntemdir unutmamak lazım.

    3) immoyu beyinden iptal etmek : bu yöntemle immo-alarm-kumanda sisteminizi komple iptal ettirebilirsiniz. bir defa yapıldı mı asla bir daha immo ile işiniz olmaz. çünkü güvenlik sistemi komple dvre ışı kalır. aracınızpiyasadaki immosuz araçlar gibi olur. ondan sonra piyasadaki sıradan herhangi bir uzaktan kumandayı da taktırabilirsiniz aracınıza. ama bu yöntemi heryerde yaptıramazsınız. çünkü bu yöntemde aracın ECU'su yani motor beyni sökülür, içinde lehim işi yapılır, bir şeyler kısa devre edilir, bu beyinden immo beynine bir kablo ile köprü atlır vs.vs.vs. yani uzman olmayanların aracı çalışmaz hale getirme ve beyni yakma ihtimalleri vardır.



    bu genel bilgilerden sonra, gelelim bizim araçlarımızda kullanılan kumanda sistemine. 95 yılına kadar rover markası kumanda ve alarm sistemlerinde valeo ile çalışırken 95 yılı itibarıyla LUCAS'ın geliştirdiği bir kumanda-alarm-immobilizer sistemini kullanmaya başladı. bu sistemde 3 değişik kumanda modelinde (bunlar 3TXA, 3TXB ve 3TXD(bu 3 TXD 17TN diye de geçer) şeklinde kodlanmıştır ve kumandanızın arkasında plastik kabartma şeklinde yazar. yine de bu kodlama için kumandanın arkasındaki plastik kapaktaki yazıya güvenmemek lazım. dış plastik kabı sonradan değiştirilmişse yanıltabilir, en doğrusu kumandanın elektronik plaketi üzerindeki koddur) ve türkiye'ye ithal edilen araçlarda 2 frekans grubunda modeller mevcut. bu frekanslardan birisi 433 Mhz, diğeri 800 küsür mhz'li bir frekanstır. (bu 800 küsürlü frekans grubundaki kumandalar GSM-900 sistemine yakın olduğu için, GSM baz istasyonlarına çok yakın yerlerde bazen kumanda edememe sorunları gösterebiliyor. böyle durumlarda araçları iterek baz istasyonundan biraz uzaklaştırmak sorunu çözebiliyor).

    biraz karmaşık oldu bu paragraf galiba. özetlersek ;

    kumandalarımız, 3TXA, 3TXB ve 3TXD(17TN) kodunda 433 mhz veya 800 küsür Mhz frekans grubunda çalışan cihazlar...




    şimdi sizin sorununuza gelirsek;
    tek kumandadan dolayı endişe etmeniz çok doğal bir durum. bir yedeğin olması her zaman için şart, hele de yaşlanan kumandaların sorun çıkarma riskleri ve kumandasız araçların çalışmayacağını düşünürsek...

    dolayısıyla benim size tavsiyem bozulan kumandanızın yerine bir yedek kumanda temin etmenizdir. bu kumandaların sıfırları land rover servislerinde bulunabiliyor ancak fiyatları hatrı sayılır derecede yüksek. onlar yerine, çok daha uygun fiyatlara sahibinden.com ya da ebay gibi sitelerden çalışan, temiz bir ikinci el kumanda temin edebilirsiniz.

    kumanda ararken dikkat edeceğiniz kriterler, bu bahsettiğim 3TX'li kodun ve frekansın uygun olması. aslında 2000 yılı öncesi üretimlerde bu 3TX'li ko

    Aya hocam, daha önce bahsettigim gibi aracin kapilarini kitledigimde alarm calmaya basliyor. Su an icin bu problemi cozemedim. Immobilizeri iptal ettigimde sorun hallolur mu?
    Tekirdag- corlu - cerkezkoy cevresinde Oebd cihazi olan bir yer bulabilirmiyim.




  • arkadaşlar 98 model rover 400 aracıma 3 ay önce yeni akü aldım ve akü kıza zamanda zayıfladı ve basmıyor elektrikçi usta senin araçta immo sebebiylede olabilr gizli elektrik kaçağı var vede bu arızayı bulmak çok zor diyor bu konuda bilgisi olan varsa yardım ederse sevinirim yardımlarınızı bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya
    araçlarımızda kullanılan immobilizer sistemi bildiğiniz üzere diğer araçlardaki gibi anahtar üzerindeki bir mikroçipten değil kumanda üzerinden kontrol edilir.

    kumandadan açma kapama sinyali gönderildikçe immobilizer da devreye girer ve çıkar. dolayısıyla sizin de dediğiniz gibi kumanda olmadığı sürece, kapılar herhangi bir şekilde kapatılırsa (kumandadan ya da kapıdaki kilitten) immo devreye girer. akü kutup başı sökülür ve takılırsa immo yine devreye girer.


    immoyu alarm moduna düşürüp, motoru bloke etmeden aracı kullanmanın 3 yolu var.

    1) kumanda ile açmak kapamak : bunu biliyorsunuz zaten.

    2) EKA kodu ile immoyu devreden çıkarmak : immo sisteminde kumanda arızası durumları için bir açık kapı vardır. EKA - Emergency Key Access kodu. herhangi bir nedenden dolayı kumandanız bozulursa, örneğin dağ başındasınız, kumandanız hasar gördü, kayboldu, pili bitti, suya düştü vs. durumlarında bu EKA kodunu kullanarak immoyu geçici olarak devre dışı bırakıp aracınızı çalıştırırsınız. bu kod 4 haneli bir koddur ve 96-97 model yılına kadar T4 diagnostik cihazı ile 97 yılından sonraki modellerde ise uygun bir OEBD cihazı ile immo beynine girilip içinde sıfır olmayan istenilen koda programlanabilir. yani EKA kodunuzu isterseniz doğum yılınız yapabilirsiniz. kullanımı ise şöyledir. diyelim ki, EKA kodunuzu 1972 yaptınız. bu, 1-9-7 ve 2'yi kullanacaksınız demektir. kapılar kapalı iken soldaki kapının anahtar deliğine anahtar sokulur. anahtar orta konumda iken biliyorsunuz ileri çevirirseniz kapılar kilitlenir, geriye çevirirseniz de açılır ve anahtar orta konumda durur (ya da tersi de olabilir, yani ileri açma, geriye kapama gibi. uzun zamandır anahtarla açıp-kapamadım hatırlamıyorum). anahtarı kilide takarsınız ve 1 defa geriye çevirip bırakırsınız. sonra 9 defa ileri çevirip bırakırsınız. sonra 7 defa geriye çevirip bırakırsınız ve son olarak 2 defa ileri çevirip bırakırsınız. klakson 1 defa kısa çalar ve immonuz devre dışı kalır. bundan sonra artık anahtarla kapılarınızı açma kapama yapabilir ve aracınızı çalıştırabilirsiniz. ta ki, aracınız geçerli kumandalardan 1 defa yeniden sinyal alana ya da akü kutup bşınız sökülüp takılana kadar immo ile artık sıkıntı yaşamazsınız. bu yöntem her ne kadar immoyu devre dışı bırakmanın bir yöntemi olsa da geçici bir yöntemdir unutmamak lazım.

    3) immoyu beyinden iptal etmek : bu yöntemle immo-alarm-kumanda sisteminizi komple iptal ettirebilirsiniz. bir defa yapıldı mı asla bir daha immo ile işiniz olmaz. çünkü güvenlik sistemi komple dvre ışı kalır. aracınızpiyasadaki immosuz araçlar gibi olur. ondan sonra piyasadaki sıradan herhangi bir uzaktan kumandayı da taktırabilirsiniz aracınıza. ama bu yöntemi heryerde yaptıramazsınız. çünkü bu yöntemde aracın ECU'su yani motor beyni sökülür, içinde lehim işi yapılır, bir şeyler kısa devre edilir, bu beyinden immo beynine bir kablo ile köprü atlır vs.vs.vs. yani uzman olmayanların aracı çalışmaz hale getirme ve beyni yakma ihtimalleri vardır.



    bu genel bilgilerden sonra, gelelim bizim araçlarımızda kullanılan kumanda sistemine. 95 yılına kadar rover markası kumanda ve alarm sistemlerinde valeo ile çalışırken 95 yılı itibarıyla LUCAS'ın geliştirdiği bir kumanda-alarm-immobilizer sistemini kullanmaya başladı. bu sistemde 3 değişik kumanda modelinde (bunlar 3TXA, 3TXB ve 3TXD(bu 3 TXD 17TN diye de geçer) şeklinde kodlanmıştır ve kumandanızın arkasında plastik kabartma şeklinde yazar. yine de bu kodlama için kumandanın arkasındaki plastik kapaktaki yazıya güvenmemek lazım. dış plastik kabı sonradan değiştirilmişse yanıltabilir, en doğrusu kumandanın elektronik plaketi üzerindeki koddur) ve türkiye'ye ithal edilen araçlarda 2 frekans grubunda modeller mevcut. bu frekanslardan birisi 433 Mhz, diğeri 800 küsür mhz'li bir frekanstır. (bu 800 küsürlü frekans grubundaki kumandalar GSM-900 sistemine yakın olduğu için, GSM baz istasyonlarına çok yakın yerlerde bazen kumanda edememe sorunları gösterebiliyor. böyle durumlarda araçları iterek baz istasyonundan biraz uzaklaştırmak sorunu çözebiliyor).

    biraz karmaşık oldu bu paragraf galiba. özetlersek ;

    kumandalarımız, 3TXA, 3TXB ve 3TXD(17TN) kodunda 433 mhz veya 800 küsür Mhz frekans grubunda çalışan cihazlar...




    şimdi sizin sorununuza gelirsek;
    tek kumandadan dolayı endişe etmeniz çok doğal bir durum. bir yedeğin olması her zaman için şart, hele de yaşlanan kumandaların sorun çıkarma riskleri ve kumandasız araçların çalışmayacağını düşünürsek...

    dolayısıyla benim size tavsiyem bozulan kumandanızın yerine bir yedek kumanda temin etmenizdir. bu kumandaların sıfırları land rover servislerinde bulunabiliyor ancak fiyatları hatrı sayılır derecede yüksek. onlar yerine, çok daha uygun fiyatlara sahibinden.com ya da ebay gibi sitelerden çalışan, temiz bir ikinci el kumanda temin edebilirsiniz.

    kumanda ararken dikkat edeceğiniz kriterler, bu bahsettiğim 3TX'li kodun ve frekansın uygun olması. aslında 2000 yılı öncesi üretimlerde bu 3TX'li ko

    Aya hocam, daha önce bahsettigim gibi aracin kapilarini kitledigimde alarm calmaya basliyor. Su an icin bu problemi cozemedim. Immobilizeri iptal ettigimde sorun hallolur mu?
    Tekirdag- corlu - cerkezkoy cevresinde Oebd cihazi olan bir yer bulabilirmiyim.


    yukarıda cevapladığım şekilde, kapı switchlerini ve bagaj kapağından geçen kablolarınızı kontrol ettiniz mi? özellikle bagajdan geçen kabloların içinde bagaj kapağının switchinin kablosu da vardır. o kablo hasar almışsa bagaj kapağını sürekli açık görüyor ondan alarma düşüyordur. bunları kontrol etmeden niye hemen immoyu iptal ettirmeyi düşünüyorsunuz ki? immoyu kalıcı iptal etmek basit iş değildir. ECU'da yani aracın motor işletim beyninde elektronik işlem ve müdahaleyi gerektirir. herkes yapamaz o işi ve yanlış bir şeyler yapılırsa o beyni çöpe atma riski de var.

    tekirdağ tarafında da OEBD cihazı bulabilirsiniz. artık sanayide çoğu ustada var bu cihazlardan. özellikle anahtarcı-kilitçiler, yeni kumanda programlama vs. işi yapanlar bu cihazdan bulundururlar ellerinde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Mayıs 2011; 12:10:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Merhaba
    Dün sabah rölanti ayarı yükselen 98 rover216si aracımı enjeksiyon ustası bir ustaya götürdüm. Aracım debriyaja bastigimda ilk etapta daha da devirleniyor ve devri rölantiye cok geç iniyordu.
    Enjeksiyon temizligi yaptirdim. (75 tl) Buna ragmen devirde bir gelisme olmadi. Usta bunun uzerine rolanti motorunda problem oldugunu ve degistirmem gerektigini söyledi. Şimdilik motoru devre dışı bırakti. (rolanti motorundan manifolta giden boru icine ince bir boru yerlestirdi.) Devir hemen hemen düzeldi diyebilirim.
    Ancak rölanti(stepper) motorundan almaliymisim.
    Internette baktim, sahibinden de 180liraya gördüm. Daha ucuz cikma parca nerede bulabilirim.
    Ayrica forumlarda gördügüm kadariyla rölanti motoru arizasi Rover'larda kroniklesmis maalesef.


    Önerilerin için teşekkürler Aya. İmmobilizer'i şimdilik çözdüm. Aracı manual açıp kapıyorum

    Rölanti problemi tam olarak gideremedim ancak.
    Çıkma rölanti sensörü aldım, değiştirdik aynı sorun devam ediyor. Rölanti 3000'lerden takılarak çok yavaş bir şekilde 1000 devire iniyor. Her gaza bastığımda aynı şey oluyor. Yukarıda da dediğim gibi rölanti motor borusunu tıkadım ve motor ısındıktan sonra rölanti kendini dengeliyor ve sıkıntı yaşamıyorum. Ancak motor ısınana kadar araç stop ediyor.
    Bi başka ustayla telefonda görüştüm problemin egzantrik sensöründen kaynaklanabileceğini söyledi. Olabilir mi? Nasıl emin olabilirim. Eğer problem bundaysa illaki yeni parça mı almalıyım?
    Teşekkürler.




  • Merhaba arkadaşlar,

    98 model rover 200 , 49000km ( orjinal) aracımı üzülerek satıyorum. İlgilenen olursa diye ilanı buraya yazayım dedim. Ben ikinci sahibiyim. Benden evvelki dokdor du. Arabanın hiç bir problemi yoktur. İstenilen rover servisine gösterilebilir. Ev aldığımdan dolayı satmak zorunda kaldım . Saygılar...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-sahibinden-orjinal-49000km-de-memurdan-sorunsuz-50651188/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cetera -- 7 Haziran 2011; 15:54:23 >
  • arkadaşlar rover ciler siteyi inceliyorum günlerdir kimseler birşeyler yazmıyor araçları hakkında demekki herkez rover'inden memnun ve sorunları yok allah versin bende sizler gibi rover ciyim bendede 414 saloon modeli var ve aracımdan memnunum roveri almadan önce fort fiesta dizel almayı çok istedim az yakıtlı araç diye ama inanın benim atiker gazlı roverim ondan daha az yakıyor vegeçenlerde fort fiestaya bindim boyum 1.80 civarı araca sığamadım hic rahat oturamadım ama benim roverim öylemi binip oturduğum zaman insanın inmeye canı istemiyor mesela fiestanın koltuklarına bel yastıklı koltuk kılıfı almışlar emaneten duruyor ama benim roverin şoför koltuğunda belin ağrımasın diye standar bel yastığı var insan oturduğu zaman keyf alıyor daha neleri sayayım roverin herşeyinden memnunum sadece korkum diyolarya üst kapak contası yakıyor diye o başka yok roverciler gönül rahatlığı ile binin araçlarınıza rahat rahat daha üstünü yok daha üstünü son model çok lüks ve özellikli arabalar tabi onunda fiyatı allah kerim birde özellikle roverler konusunda ustalar ne derse kanmayın araştırın çünki ustalar roverden anlamıyor tamamen ehlini bulun herkeze kurcalattırmayın araçlarınızı saygılar tüm rover sahiplerine onlar binilecek aracı iyi biliyor




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.