Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (40. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
352.019
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ne kadar para verilir mi? bir rakam yazmamışsınız ki... o arabayı 7 bine veren de var(ki asla tavsiye etmem o fiyata bir rover), 12-13'e veren de var.


    bununla birlikte o fiyata alacağınız 1.3lx hyundai'de ne var bilmem ama rover200'de ABS, hava yastığı(çoğunda çift), sun-roof, alaşım jantlar, aktif gergili ön emniyet kemerleri, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, klima, cut-off switch gibi hem konfora hem de güvenliğer yönelik bir çok özellik var...
  • Aya arkadaş Bulut-161 Arkadaş paylaşımlarınız için teşekkürler
    benim sorunumda yedek kumanda aracımı 2 ay önce aldım rover 400 HB otomatik 1998 ruhsatta 416 si geçiyor
    Bende bir yedek bulunsun dedim ama kafamı kemirip duruyor kumandanın arkasında Aya arkadaşın dediği gibi lucas 17tn yazarken iç devrede LUCAS 3TXD 53873753D UZANTILI cristalinde ise EPCOS 2704 Aynı seri uzantılı kumanda buldum ama cristalinde yazan EPCOS 2701
    bu 2701 ve 2704 cristalleri biraz araştırdım sayfasından 2701 433 Mhz 2704 olan ise 315 Mhz görünüyor bu gün elektronikçiye götürdüm kumandayı ve 315 Mhz olduğunu kesinleştirdim şimdi cristalin 2701 veya 2704 olmasının yada 315-433 Mhz benim aracauyarmı Bulut-161 arkadaş sen bu işi çözebildinmi tüm donanımhaber ve katılımcılara teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaidelli

    ------rover 200 si 1999---- bu arabaya bu parayı vermek doğrumu yada o paraya hyundai 1.3 lx yada bir iki fazla vererek 1.5 gls almak dahamı iyi olur... yardımcı olurmusunuz???

    200 serisi genelde az yaksın ve hoş bir görüntüsü olsun diye tercih edilen bir araçtır.Tabi aya ile yine aynı fikirdeyim.Düşük fiyatlara (6-7 bin tl) Rover mümkünse almayın.İnsanı üzer hemde çok.Çünkü araştırırsanız internette 8 bine 820 bile var,vergi borcu falan yazmış ama yaklaşılmaz bile.En başta ucuza kaçmak yerine parasını verip dikkatli-bakımlı kullanandan almak daha iy.Tabi bu Rover için değil,her marka ve model için geçerlidir.Donanımları zaten aya yazmış ki bunlar fabrika çıkışı olan donanımları.Sonradan eklenen şeyler değil,Accent 1.3 lx dersen ki;Rover mı Hyundai mı ? Rover parasına göre daha donanımlı bir araç,hemde 200 serisi zaten kullanılabilecek en iyi modellerinden biri Türkiye şartlarında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaslan-67

    Aya arkadaş Bulut-161 Arkadaş paylaşımlarınız için teşekkürler
    benim sorunumda yedek kumanda aracımı 2 ay önce aldım rover 400 HB otomatik 1998 ruhsatta 416 si geçiyor
    Bende bir yedek bulunsun dedim ama kafamı kemirip duruyor kumandanın arkasında Aya arkadaşın dediği gibi lucas 17tn yazarken iç devrede LUCAS 3TXD 53873753D UZANTILI cristalinde ise EPCOS 2704 Aynı seri uzantılı kumanda buldum ama cristalinde yazan EPCOS 2701
    bu 2701 ve 2704 cristalleri biraz araştırdım sayfasından 2701 433 Mhz 2704 olan ise 315 Mhz görünüyor bu gün elektronikçiye götürdüm kumandayı ve 315 Mhz olduğunu kesinleştirdim şimdi cristalin 2701 veya 2704 olmasının yada 315-433 Mhz benim aracauyarmı Bulut-161 arkadaş sen bu işi çözebildinmi tüm donanımhaber ve katılımcılara teşekkürler.

    arkadaşım benim bulunduğum şehirde bu kumanda işlerinden anlayan yok desem yeridir şimdilik tek kumanda ile idare ediyoruz benim kumandamda 315 mhz yalnız benim immoyu devre dışı bırakalım istersen daha iyi olur dediler ben bozdurmadım tek kumanda ile idare etsemde aracımın orjinel özelliğini bozmak istemiyorum sadece kapı şifresini aldım pek beceremedim ama yinede herhangi biyerde kalsam dahi şifre işinden iyi kötü anlayan bir usta çıkar herhalde seninde böyle yapmanı tavsiye ederim istanbulda bunları yapan var ama aracı götürmek gerekiyor ayrıca rover dedinmi bizim ustalarımız işi yapmadan acaba bundan ne kadar alayım diye düşünüyolar kimsede insaf allah korkusu kalmamış biz rover kullanıcıları olarak çok bilinçli olmamız gerekiyor ara sıra bir derdimiz oldumu sağolsun AYA arkadaştan yardım alıyoruz tazışmak üzere




  • arkadaşlar, immo iptali uzun ve riskli bir iştir. immo ünitesi, kumandadan sinyal aldıktan sonra ateşlemeyi serbest bırakması için ana ECU'ya sinyal gönderir. yani immo, ECU ile senkron çalışır. dolayısıyla immonun daimi iptalinde ECU içinde işlem yapılması gerekiyor ki bu ECU'nun açılması demek ve bilen birinin yapması gerekiyor. bu işi ankara'da bile sadece tek bir yer yapabiliyor. ECU içinde bir şeyleri lehimliyorlar ve ordan, immo ünitesine bir kablo çekiyorlar. bunun için 250 lira civarı bir para alıyorlar ve onlar bile ECU'nun işlem sırasında zarar görmesi durumunda sorumluluk almıyorlar.

    dolayısıyla bu işi öyle her "yaparım, kolay iş" diyene yaptırtmayın. çıkma bir ECU fiyatının 600 liralardan başladığını aklınızın bir kenarında her zaman canlı olarak tutun...



    bununla birlikte ;

    @yaslan-67 ;

    eğer kumandanızın frekans grubunu bulmuşsanız sorun yok. aynı frekans gurubunda çalışan bir TXD kumanda bulacaksınız ve bir de içinde rover yazılımı barındıran OBD cihazı bulup (artık küçük sanayilerde bile mutlaka bulunuyor) bu yeni kumandayı immo ünitesine tanıtacaksınız o kadar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akelevren

    Çok teşekkürler kardeş.Rover house nerede peki iletişim netten mi bakıp bulayım.Çok teşekkürler.

    netten bulabilirsiniz rover house serkan usta
  • Şu araç sorun çıkartır mı ?
    Tenteden su geçmesi gibi ? Isı yalıtım vs
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-cabrio-aracla-yaz-bir-baska-94865936/detay
  • daha önce rover satmış olan varmı aranızda alması çok mantıklı ama satarken sorun yaşanırmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _OlguN_

    Şu araç sorun çıkartır mı ?
    Tenteden su geçmesi gibi ? Isı yalıtım vs
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-cabrio-aracla-yaz-bir-baska-94865936/detay

    Açıkçası bunu,sadece resimlere bakarak söylemesi zor.Araç çok albenili durmuyor ama tabi bu benim görüşüm,yanıltmak istemem.Bakımlı kullanılan bir Rover,sahibini kolay kolay üzmez.Tentesi için gidip arabaya bakmalısınız diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akelevren

    rovere uyumlu dış açma kolu olan araç modelleri varmı arakdaşlar.Bulamadım:(((

    Rover birçok otomobilini Honda modelleri üzerine üretmişti. Honda ile uyumlu bir şeyler bulunabilir!
  • bende yaklasık 3 aydır 420si 97 model rover kullanıcısıyım....Bazı bilgileri buradan okuyarak aldım bazılarınıda kendim cozdum...Ama rahatlıkta bu rabaların uzerine tanımam...
  • ataturk sanayi sitesine giriyorsun jandarmanın duvarı ile sınır...iyi ustadır bende arabamı ona goturuyorum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0ver420si

    ataturk sanayi sitesine giriyorsun jandarmanın duvarı ile sınır...iyi ustadır bende arabamı ona goturuyorum....

    Hangi şehirde oturuyorsun arkadaşım ?
  • istanbul sarıyer de arkadasım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    arkadaşlar, immo iptali uzun ve riskli bir iştir. immo ünitesi, kumandadan sinyal aldıktan sonra ateşlemeyi serbest bırakması için ana ECU'ya sinyal gönderir. yani immo, ECU ile senkron çalışır. dolayısıyla immonun daimi iptalinde ECU içinde işlem yapılması gerekiyor ki bu ECU'nun açılması demek ve bilen birinin yapması gerekiyor. bu işi ankara'da bile sadece tek bir yer yapabiliyor. ECU içinde bir şeyleri lehimliyorlar ve ordan, immo ünitesine bir kablo çekiyorlar. bunun için 250 lira civarı bir para alıyorlar ve onlar bile ECU'nun işlem sırasında zarar görmesi durumunda sorumluluk almıyorlar.

    dolayısıyla bu işi öyle her "yaparım, kolay iş" diyene yaptırtmayın. çıkma bir ECU fiyatının 600 liralardan başladığını aklınızın bir kenarında her zaman canlı olarak tutun...



    bununla birlikte ;

    @yaslan-67 ;

    eğer kumandanızın frekans grubunu bulmuşsanız sorun yok. aynı frekans gurubunda çalışan bir TXD kumanda bulacaksınız ve bir de içinde rover yazılımı barındıran OBD cihazı bulup (artık küçük sanayilerde bile mutlaka bulunuyor) bu yeni kumandayı immo ünitesine tanıtacaksınız o kadar...

    Rover'ın turbo motorları için ne düşünüyorsun ? Parça kalitesi açısından sormuyorum,çünkü adamlar zaten Garrett marka kullanmışlar.Motorların performansı,ömrü falan vs.Çünkü,öğrendiğim kadarıyla 2.0 litre T beslemeli motorlar,şehir içi 13 litre gibi bir yakıt tüketimi gösteriyor.Şehir dışı ise çok iyi,6 litre.Ama motorların Honda tabanlı olduğunu düşünürsek,atmosferikler de fena değildir diye düşünüyorum.Yani tam olarak sen ne düşünüyorsun ?




  • Merhabalar ;

    1999'dan beri bizde olan, baba yadigarı 82 Model bir Opel Ascona kullanıyorum. Bu araç özel bir seri olup, 1.3 Berlina Benzinli modeldir. 3 Yılda aracı tabir-i cayizse baştan yarattım. Döşemelerden, motora, yürüyen aksama kadar her bir civatası baştan yapıldı. O aracı sürmek benim için zevk ve direksiyona oturduğumda günün tüm stresini atıyorum. Günlük hayatımda ise sırası ile Corsa, Fabia, Golf 3, Civic gibi modeller geldi geçti. Ama nedense Ascona'dan hiç vazgeçemedim.

    Bu Ascona'da 1.3 OPC motor var. İvmelenmesi ve sesi çok güzel. Malum; yaz ayı ve sıcak hava. Gaz pedalında biraz fazla durunca ayağım dumanlar tütmeye başladı... Sanki o 3 yılda yaptığım tüm emek boşa gitti. Araçtan soğudum, tiksindim bir gün içinde. Bir Almancı tanıdığıma çorba parası denecek bir paraya sattım.

    Geçen haftalarda bir arkadaşım bana o keyifi ya Rover ya da Alfa ile alabileceğimi söyledi. Bazen aracın limitlerini zorlamayı seviyorum. Sizce bu keyifi 220 Turbo modeli ile yakalayabilir miyim?

    -Sanırım biraz içimi döktüm. Çünkü 13 senelik tutkumdan vazgeçtim ve yerini doldurabileceğim bir şey arıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhany35

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    arkadaşlar, immo iptali uzun ve riskli bir iştir. immo ünitesi, kumandadan sinyal aldıktan sonra ateşlemeyi serbest bırakması için ana ECU'ya sinyal gönderir. yani immo, ECU ile senkron çalışır. dolayısıyla immonun daimi iptalinde ECU içinde işlem yapılması gerekiyor ki bu ECU'nun açılması demek ve bilen birinin yapması gerekiyor. bu işi ankara'da bile sadece tek bir yer yapabiliyor. ECU içinde bir şeyleri lehimliyorlar ve ordan, immo ünitesine bir kablo çekiyorlar. bunun için 250 lira civarı bir para alıyorlar ve onlar bile ECU'nun işlem sırasında zarar görmesi durumunda sorumluluk almıyorlar.

    dolayısıyla bu işi öyle her "yaparım, kolay iş" diyene yaptırtmayın. çıkma bir ECU fiyatının 600 liralardan başladığını aklınızın bir kenarında her zaman canlı olarak tutun...



    bununla birlikte ;

    @yaslan-67 ;

    eğer kumandanızın frekans grubunu bulmuşsanız sorun yok. aynı frekans gurubunda çalışan bir TXD kumanda bulacaksınız ve bir de içinde rover yazılımı barındıran OBD cihazı bulup (artık küçük sanayilerde bile mutlaka bulunuyor) bu yeni kumandayı immo ünitesine tanıtacaksınız o kadar...

    Rover'ın turbo motorları için ne düşünüyorsun ? Parça kalitesi açısından sormuyorum,çünkü adamlar zaten Garrett marka kullanmışlar.Motorların performansı,ömrü falan vs.Çünkü,öğrendiğim kadarıyla 2.0 litre T beslemeli motorlar,şehir içi 13 litre gibi bir yakıt tüketimi gösteriyor.Şehir dışı ise çok iyi,6 litre.Ama motorların Honda tabanlı olduğunu düşünürsek,atmosferikler de fena değildir diye düşünüyorum.Yani tam olarak sen ne düşünüyorsun ?

    rover motorları zamanının ötesinde motorlar. ancak her güzelin bir kusuru olduğu gibi onlarınki de, soğutma sistemlerinin sınırda olması ve fazla tolerans bırakılmamış olması.


    bu nedenle stok halde ve sınırlarını aşmadan kullanılacaksa, bakımları aksatılmayıp, çok fazla kurcalanmazsa ömrü yeterli uzunlukta olur. çünkü T serisi turbo motorların kullanıldığı 800 serisinde 350 bin km'leri aşmış ve halen tıkır tıkır nerdeyse ilk günkü gibi çalışan bşr kaç arabayı ben bizzat biliyorum. ama nasıl titiz bakıldıklarını bir görseniz...

    ankara'da avukat ve üniversite personellerine ait bu araçlar hiç bir parçası bozulmayı beklemeden, bakım takvimine göre zamanı geldiğinde orjinali ile değiştirilmiş, hiç bir bakımı aksatılmamış, şu parça da idare etsin denmemiş. aynı şekilde şirketlerde makam aracı ya da yabancı temsilciliklerde aynı şekilde kullanılıp hiç bir bakımında masraftan kaçılmamış mis gibi arabalar mevcut.


    fakat bunun yanında bu arabalar ne zamanki piyasaları düşüp çakalların eline düşmüş, işte ondan sonra arabalarla birlikte marka imajı da artık yerlerde sürünür olmuş durumda...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: echalon

    Merhabalar ;

    1999'dan beri bizde olan, baba yadigarı 82 Model bir Opel Ascona kullanıyorum. Bu araç özel bir seri olup, 1.3 Berlina Benzinli modeldir. 3 Yılda aracı tabir-i cayizse baştan yarattım. Döşemelerden, motora, yürüyen aksama kadar her bir civatası baştan yapıldı. O aracı sürmek benim için zevk ve direksiyona oturduğumda günün tüm stresini atıyorum. Günlük hayatımda ise sırası ile Corsa, Fabia, Golf 3, Civic gibi modeller geldi geçti. Ama nedense Ascona'dan hiç vazgeçemedim.

    Bu Ascona'da 1.3 OPC motor var. İvmelenmesi ve sesi çok güzel. Malum; yaz ayı ve sıcak hava. Gaz pedalında biraz fazla durunca ayağım dumanlar tütmeye başladı... Sanki o 3 yılda yaptığım tüm emek boşa gitti. Araçtan soğudum, tiksindim bir gün içinde. Bir Almancı tanıdığıma çorba parası denecek bir paraya sattım.

    Geçen haftalarda bir arkadaşım bana o keyifi ya Rover ya da Alfa ile alabileceğimi söyledi. Bazen aracın limitlerini zorlamayı seviyorum. Sizce bu keyifi 220 Turbo modeli ile yakalayabilir miyim?

    -Sanırım biraz içimi döktüm. Çünkü 13 senelik tutkumdan vazgeçtim ve yerini doldurabileceğim bir şey arıyorum.

    İnsanların tutkularından hele de emek verdikleri şeylerden ayrılması çok zor olur.1.3 litre OPC motor olduğunu ilk kez duyuyorum açıkçası,düşük hacimleri kullandıklarına sevindim.Motoru siz ayrıca mı temin ettiniz yoksa aracın üzerinde miydi ? Benim bir tanıdığımda da bir Ascona var ve aynı sizin gibi arabalarını yeniden topladılar adeta Eğer ele geçmesi kolay birşeyse,onlarada tavsiye edeceğim.
    Bunların dışında,220 turbo modeli hız konusunda,günlük hayatınızda bence(!) herhangi birini tatmin edebilecek bir araç.Bildiğim birkaç tane var,sadece bar basınçları arttırılıp,gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra motordan temiz 400+ beygir gücü çıkarıyorlar.Aya;kendisi bir 218 vvc sahibi ve aracına tutkusunu yukarıdaki mesajlarda görebilirsiniz.




  • Motoru kendim temin etmedim. Aracın orjinalinde 1.3 OPC 100 beygirlik bir motor vardı. Yakıt tüketimi inanılmaz yüksek, ama 1.3 motora göre inanılmaz güç veren bir motora sahipti. Ben Türkiye'de 1.3 başka bir Ascona modelina daha rastlamadım. Biz aracı aldığımızda yaklaşık 30.000 km civarındaydı. Hiç unutmam aracın geldiği günü. Zaten gümrükten 1996'da çıkış yapmış, hayatını yatarak geçirmiş ve güneş yanıklarından boya kalmamış bir araçtı. Torpidoda derin çatlaklar, boyada kabarmalar uzunca bi' vakit aldı. Ancak parça temini konusuna gelecek olursak, tamamen alman üretimi olan modellerde parça sıkıntısı çok büyük. Misal olarak benim aracımdaki benzin pompası Vectra 2.0 motarlarda kullanılan benzin pompası ile uyumluydu. Almanya'dan temin edene kadar -Yaklaşık 1 aylık bir süre- 2.0 motor Vectra benzin pompası kullanmama lâkin, randuman alamamıştım. 1.6 Dizel modeller o yüzden çok daha avantajlı durumdalar.

    Rover başlığını bu şekilde meşgul etmek yanlış oluyor sanırım. Tüm Rover sevenlerden özür diliyorum.

    Tüm başlığı okudum sayılır. Zaten günlük hayatta kullandığım bir Asta mevcut. O yüzden sürüş keyfi alabileceğim bir araç peşindeyim. Sanırım benim de aradığım bir 218




  • rover'ın coupe kasasında 3 versiyon mevcut bilyorsunuz. birisi diğer binek modellerde de kullanılan standart 1.6 motora sahip 216coupe, diğeri hepimizin bildiği, 2.0 hacimli turbo beslemeli 200 beygir ve sınıfında bırakın kendi zamanını bu zamanda bile zor bulunabilecek 6.2 saniyelik 0-100 derecesine ve çok az araçta rastlanan modele özgü bir isme (tomcat) sahip bir model ve son olarak da 1.8 litre değişken subap zamanlamalı (VVC) motora sahip 218VVC coupe...


    tabii, bu versiyonlar içinde 218VVC'nin ayrı bir yeri var. turbo beslemenin nazıyla uğraşmak istemeyen bunun yerine performanslı bir atmosferik arayanlar için bu araç biçilmiş bir kaftan. 145 beygirlik gücü ve hafif kasasıyla (1090kg) 7,5 saniye civarı bir 0-100 verebilen araç, buna rağmen düşük yakıt tüketimiyle de göz dolduruyor (kendi ölçümlerim ; ankar trafiğinde şi: 7,5-8 litre -ki o trafikte bile pek ekonomik kullanmam-, uzun yolda ise 120-140 arası hızlarda 6,5 litre)...

    ayrıca bu araçta kullanılan VVC motor, kendi sınıfında ödül almış başarılı bir motor ve gerek rover grubu araçlarında gerekse diğer ingiliz üretimlerinde de bir takım modifiyelerle sıkça kullanılmış bir motor...

    rover grup içinde ; MG F, rover 200vi, rover 25gti, MG ZR160 gibi modellerde,
    grup dışında ise; Lotus Elise 190, caterham super 7 gibi araçlarda bu motora rastlamak mümkün...


    ancak 218VVC coupe, diğer versiyonlara göre 1997-1998 gibi çok kısa bir zaman aralığında daha az sayıda üretilmiş bir geçiş versiyonu. türkiye'ye ithal edilen toplam rover sayısının zaten 6500 civarı olduğu, bu sayı içinde coupe gibi özel bir kasanın çok daha az sayıda sürüme sahip olacağı, tüm coupeler içinde en çok tercih edilenin tomcat, sonrasında 216 coupe olduğu düşünülürse ve 218VVC coupe'nin üretim dönemlerinin rover'ın sıkıntılı olduğu, türkiye'de de ithalatçıları tarafından kullanıcıların güvenini kaybettiği dönemlere denk geldiği verileri hep beraber değerlendirildiğinde sanırım ülke sınırlarına giriş yapan 218VVC Coupe sayısı 200-300'ü geçmez. bunların büyük çoğunluğunun da zaman içinde doğal seleksiyona uğradığını sayarsanız günümüzde yollarda dolaşan sağlam ve sağlıklı 218coupe sayısı muhtemeldir ki 40-50'yi geçmez.


    ben de aracımı alırken 220t ile 218VVC arasında çok gidip gelmiştim. ama aradan geçen süre içinde yaptığım tercihin doğruluğunu defalarca teyit ettim ve aracımdan çok memnunum. o nedenle uzun süren birlikteliğe rağmen ondan halen vazgeçmiyorum ve böyle özel bir araca sahip olduğum için kendimi şanslı görüyorum. her kullandığımda da ayrı bir keyif alıyorum.

    sayısının az olması da benim için ayrı bir artı, herkeste bulunan sıradan şeyleri sevmem çünkü. sayının azlığına rağmen herhangi bir parça sıkıntısı çekmediğimi de ayrıca belirtmek isterim. kasanın diğer versiyonlarla ortak olması, iç aksamda ve mekanikte binek modellerle ortaklık bulunması, motorun ise başka modellerde de var olması nedeniyle aradığımı bulmakta hiç zorlanmadım.

    gelmesi için süre beklediğim tek parça ön cam olmuştu ki, onu da yerli üretim yan sanayi tercih edecek olsam hemen alıyordum. ben orjinal olması konusunda ısrar ettiğim için ingiltere'den gelecek sipariş partisini beklemiştim ki onun da süresi sadece 1 hafta olmuştu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 25 Ağustos 2012; 16:15:41 >




  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.