Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay

    http://www.facebook.com/photo.php?v=591104317572965&set=vb.100000202062031&type=2&theater


    http://www.facebook.com/photo.php?v=591103890906341&set=vb.100000202062031&type=2&theater

    buyrun bunlarda benden

    Çok iyi gözüküyor tebrikler


    yıldız bağlantımı kullandınız
    jet motoru çalıştırırken 220 volt çevirici felanmı kullanıyorsunuz

    son olarak bobin kalınlığı nekadar oldu sizin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 31 Ocak 2013; 23:11:53 >




  • Bobin telini İstanbul 'dan nerden alıyorsunuz , 1 kg tel kaç metre gelir ?


    Kilosuna 60 tl söyleyen de var 40 tl söyleyen de var piyasası karışık biraz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @Majesty

    Bobin telini İstanbul 'dan nerden alıyorsunuz , 1 kg tel kaç metre gelir ?


    Kilosuna 60 tl söyleyen de var 40 tl söyleyen de var piyasası karışık biraz


    final elektrikte kilosu kdv dahil 24-25 tl
    internet üzerinden sipariş verebiliyosun

    ayrıca şu tablo bazı cevapları bulmana yardımcı olabilir

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 31 Ocak 2013; 23:57:58 >




  • teşekkürler emin bey yıldız bağlantı kullandım bobin kalınlığı 15mm fakat polyester döktükten sonra söktüğümde kurumadı ve deforme oldu iki mıknatıs arasındaki uzaklık 3cm den fazla oldu yeni bir stator yapana kadar bunla idare edeceğiz ardık

    Jet motoruna gelince direkt köprü diyot uçlarına bağladım yani dc ile çalıştırdım fakat voltaj motora göre düşük kaldığı için herhalde yükte iyi çalışmaz diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu da çöp kolsuz alternatör sarımı.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




    Sayın şefim tek fazmı sardınız mıknatıs yerleşimi aynımı eğer meslek sırrı değilse çizim le gösterirmisiniz teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu da çöp kolsuz alternatör sarımı.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Nasıl bir motordan yapıldı Şef ustam...
  • Sayın Şef34.Jeneratörün verimini ölcmek icin yapmış olduğunuz düzenek için sizi tebrik ediyorum.Sadece devir ,voltaj ve akım bilgileri verilerek jeneratörün veriminin ne olduğuyla ilgili yapılan tartışmaların hepsi boş ve anlamsızdır.Verimi hesaplamanın doğru yöntemi, Jeneratörü cevirirken harcadığımız mekanık enerji ile jeneratörün cıkışından aldığımız elektirik enerjisinin Wat olarak yada herhangi bir enerji birimi olarak karşılaştırılmasıdır.Doğru hesap yapabilmek icin ,sizin burada yapmış olduğunuz düzenekte asenkron motorumuzun harcadıgı enerjinin nekadarını mekanık enrjiye cevirdiğini bilmemiz ve jeneratörümüzün cıkışından elde ettiğimiz enerjiyi bu mekanık enerji ile karşılaştırmamız gereklidir.Kısacası bu tip düzeneklerde doğru hesap yapabilmek icin kullandıgımız motorun veriminide bilmek de gereklidir.Daha önce videosunu verdiğiniz çalışma ''herkesin bildiği çöp kollu sistem'' demiştiniz ve verilerini paylaşmış tınız.Çöp kolsuz bu calışmanızın da verilerini,videolarınıgörmek isteriz inşallah.


    Zannediyorum daha önce videosunu verdiğiniz çöp kollu diye tebir ettiğiniz calışma ile bu son calışmanız aynı cins motorlar üzerinde yapıldı.Eğer çöpkol suz alternatörünüzünde verilerini paylaşırsanız Her ikisininde verilerini karşılaştırma imkanımız olacak.
    Yapmış olduğunuz faydalı paylaşımlar için tekrar teşekkür ediyorum




    Selam ve Dua ile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinkro -- 2 Şubat 2013; 7:23:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu da çöp kolsuz alternatör sarımı.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Şef ustam bu motorun rotorununda fotosunun eklemeniz mümkünmü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    İyi akşamlar Sayın Şiranlı,
    Şu sıralar final sınavları ve yeni dönem hazırlıkları nedeniyle yoğundum, eskisi kadar sık giremedim konuya.
    İletinizi yeni gördüm gecikme için affola.

    Verdiğiniz değerler ve videodan izlediğim kadarı ile;
    cos fi değerini ve devir düşürerek motor milinden elde edilen güç dengesini gözardı edersek,
    alternatör veriminin % 32 ila % 40 aralığında olduğu görülüyor.

    Aslında deneyi 1/1 kasnak grubuyla tekrar edip, değerleri tekrar gözden geçirmekte yarar var,
    en azından tek yükü devreye alarak.

    Çünkü 1400 devirlerde alternatörünüzden elde edeceğiniz gerilim haliyle artacak ve doğal olarak yük dirençleri nedeniyle
    alternatörünüzün ürettiği gücü, motorunuz anma yükünün üstünde olucağı için karşılayamayacaktır.


    Deneyde görülen alternatör yüklendikçe verim artışı söz konusu,
    ancak sonucu netleştirmek için alternatörü yükte bir süre daha çalıştırmak gerekli.
    Ki bu durumda alternatör iç direnci nedeniyle ısınma söz konusu olucak, ısı nedeniyle bobinlerin direnci artacak,
    bu da daha fazla güç kaybı olarak karşımıza dikilecek. Bu kısır döngü belirli seviyeye kadar devam edecek bu durumda da
    verim bir parça daha düşecek.

    Sevgi ve saygıyla


    Sn Drokya hocam.Affınıza sığınarak bir ayrıntıyı hatırlatmak istiyorum.Jeneratörün verimini hesaplarken motorun milinden elde edilen mekanik enerjiyle,Jeneratörden elde ettiğimiz enerjiyi karşılaştırmak daha doğru olmalı değilmi.Cünkü burada ki asenkron motor bizim rüzgar jeneratörümüzün rotorunu yani pervanesini temsil ediyor.Neticede motorda harcanan enerjinin hepsi mekanik enerjiye kayıpsız olarak dönüştürülemiyor.Burada Sayın Şiranlının vermiş olduğu degerlere göre verdiğiniz verimlilik değerlerinde, motorda harcanan enerji ile jeneratörde üretilen enerjiyi karşılaştırdığınız görülüyor.





    Selam ve Dua ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinkro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    İyi akşamlar Sayın Şiranlı,
    Şu sıralar final sınavları ve yeni dönem hazırlıkları nedeniyle yoğundum, eskisi kadar sık giremedim konuya.
    İletinizi yeni gördüm gecikme için affola.

    Verdiğiniz değerler ve videodan izlediğim kadarı ile;
    cos fi değerini ve devir düşürerek motor milinden elde edilen güç dengesini gözardı edersek,
    alternatör veriminin % 32 ila % 40 aralığında olduğu görülüyor.

    Aslında deneyi 1/1 kasnak grubuyla tekrar edip, değerleri tekrar gözden geçirmekte yarar var,
    en azından tek yükü devreye alarak.

    Çünkü 1400 devirlerde alternatörünüzden elde edeceğiniz gerilim haliyle artacak ve doğal olarak yük dirençleri nedeniyle
    alternatörünüzün ürettiği gücü, motorunuz anma yükünün üstünde olucağı için karşılayamayacaktır.


    Deneyde görülen alternatör yüklendikçe verim artışı söz konusu,
    ancak sonucu netleştirmek için alternatörü yükte bir süre daha çalıştırmak gerekli.
    Ki bu durumda alternatör iç direnci nedeniyle ısınma söz konusu olucak, ısı nedeniyle bobinlerin direnci artacak,
    bu da daha fazla güç kaybı olarak karşımıza dikilecek. Bu kısır döngü belirli seviyeye kadar devam edecek bu durumda da
    verim bir parça daha düşecek.

    Sevgi ve saygıyla


    Sn Drokya hocam.Affınıza sığınarak bir ayrıntıyı hatırlatmak istiyorum.Jeneratörün verimini hesaplarken motorun milinden elde edilen mekanik enerjiyle,Jeneratörden elde ettiğimiz enerjiyi karşılaştırmak daha doğru olmalı değilmi.Cünkü burada ki asenkron motor bizim rüzgar jeneratörümüzün rotorunu yani pervanesini temsil ediyor.Neticede motorda harcanan enerjinin hepsi mekanik enerjiye kayıpsız olarak dönüştürülemiyor.Burada Sayın Şiranlının vermiş olduğu degerlere göre verdiğiniz verimlilik değerlerinde, motorda harcanan enerji ile jeneratörde üretilen enerjiyi karşılaştırdığınız görülüyor.


    Selam ve Dua ile


    İyi akşamlar sayın Sinkro,
    Tabiki motor giriş gücüyle milinden aldığımız çıkış gücü aynı değildir,

    o yüzden yukarıda benim alıntımda kalın kırmızı yazılan yerdeki gibi,
    göz ardı edersek diye belirtmiştim.
    Çünkü detaylı bir giriş -çıkış gücü belirlemek için PRUNO fren sistemi kullanmak gerekir.
    Bu yüzden detaylı hesaplamalar ve formülasyon ile izleyen dostların kafalarını karıştırmamak için göz ardı etme deyimini kullandım.

    Ancak gözden kaçan başka bir olgu var yukarıda kalın mavi ile yazdığım;
    Motor kasnağımız alternatör kasnağımızdan 1/2 oranında küçük olması nedeniyle,
    motorumuz alternatörümüzü (kayıpları göz ardı ettiğimizde) aslında giriş gücünün iki misli güçle döndürmüş oluyor.

    Doğru gözlem bire bir kasnak oranıyla mümkündür.
    Bu durumda alternatör gerilimi artacak dolayısı ile akım ve güç grafikleri de değişecektir.

    Sevgi ve saygıyla.




  • serpentine sarım hakkında desteğe ihtiyacım var

    bu şekilde solidworkste cizimlerimi yaptım flanşlarıma göre

    şimdi bu 3 bobin grubunu 15 15 derecelik acılarla yerleştirip çıkan uçları nasıl baglamam gerekiyor

    her gruptan 1 giriş 1 çıkış çıkacak
    yine digerleri gibi çıkışları birleştirip girişlerden mi gerilim alacağız.

    birde 2. resimde 15er derecelik yerleşmiş hali var hiç boşluk kalmıyor üretim yapmaz felan gibi şeyler olabilir mi bobin grubunun 2 koluna n ve s denk getirmemiz o bobin grubundan gerilim almak için yeterlimi

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 4 Şubat 2013; 15:12:19 >




  • Yaza kadar kendi projelerime başlamak istiyorum şuanki tek hevesim bu , toplantılar yapılıyor mu bilgi paylaşım amaçlı bu konudaki üyeler arasında ? ( katılıp bilgi almak isterim )
  • Sayın Drokya resimde bobinin içindeki metal manyetik akıyı nasıl etkiler kollardaki akım yönü nasıl olur bilgilendirirseniz memnun olurum teşekkürler

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay

    Sayın Drokya resimde bobinin içindeki metal manyetik akıyı nasıl etkiler kollardaki akım yönü nasıl olur bilgilendirirseniz memnun olurum teşekkürler

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay

    Sayın Drokya resimde bobinin içindeki metal manyetik akıyı nasıl etkiler kollardaki akım yönü nasıl olur bilgilendirirseniz memnun olurum teşekkürler

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Musa bey,
    şeklini verdiğiniz sistem flanş alternatör mü,
    yoksa değişik bir sistemmi açıklarsanız ona göre yanıt vereyim.

    Çizim şekline bakarsak bu şekilde alternatör olmaz.

    ---------- N

    ---------- S

    mıknatısları arasına giren bobin dik ise gerilim alamazsınız.
    Bobin mıknatıslar arasında flanş alternatördeki gibi olmalıdır.

    İkinci ve en önemli nokta sizin çizdiğiniz resimde,
    N kutbu ile S kutbu arasına koyduğunuz metal manyetik bir kalkan oluşturur
    N den S e giden kuvvet çizgilerini engeller bu nedenle bu sistemden gerilim alamazsınız.


    Ancak farklı bir tasarımdan bahsediyorsanız resimlerini koymalısınız ki onun üzerinden konuşalım.

    Yukarıda yazdıklarım sizin şekliniz üzerine dir.

    sevgi ve saygıyla




  • Sayın Drokya düşüncem şu farklı bir flanş alternatör dizaynı amacım çöp kolları daha azaltmak önceden sayın çokenerjik bu konuda açıklama yapmıştı fakat açıkçası pek tatmin olmadım çünkü şöyle bır durum kafamı karıştırdı.

    birinci resimde sayın çokenerjik akımın birbirini nötr edeceğini belirtmişti fakat ikinci resim üzerinde düşündükçe olmaması gerek diye düşünüyorum sayın cokenerjik foruma uğramadığı için kendisinede soramadım buradan kendisine selamlarımı sunarım.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay



    Sayın Drokya düşüncem şu farklı bir flanş alternatör dizaynı amacım çöp kolları daha azaltmak önceden sayın çokenerjik bu konuda açıklama yapmıştı fakat açıkçası pek tatmin olmadım çünkü şöyle bır durum kafamı karıştırdı.

    birinci resimde sayın çokenerjik akımın birbirini nötr edeceğini belirtmişti fakat ikinci resim üzerinde düşündükçe olmaması gerek diye düşünüyorum sayın cokenerjik foruma uğramadığı için kendisinede soramadım buradan kendisine selamlarımı sunarım.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    bu resimdeki olayda birbirlerini nötr mü eder mıknatıslar yani

    ortada sert plastik bir dairesel flanşa yapıştırılmış miknatis mil etrafinda döndürülse ve yanlarda 2 adet bobin olsa bobinlerde gerilim oluşmazmı

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay



    Sayın Drokya düşüncem şu farklı bir flanş alternatör dizaynı amacım çöp kolları daha azaltmak önceden sayın çokenerjik bu konuda açıklama yapmıştı fakat açıkçası pek tatmin olmadım çünkü şöyle bır durum kafamı karıştırdı.

    birinci resimde sayın çokenerjik akımın birbirini nötr edeceğini belirtmişti fakat ikinci resim üzerinde düşündükçe olmaması gerek diye düşünüyorum sayın cokenerjik foruma uğramadığı için kendisinede soramadım buradan kendisine selamlarımı sunarım.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Musa bey birinci resimdeki gibi bir alternatörden gerilim almanız imkansız.
    Ancak bir miktar Alırsınız.
    Bu da sizin kaçtığınız çöp kollardan aldığınız gerilim olur.




  • Şimdilik sanal sistemde video haricinde,
    bazı çizim proğramları dışında gerçek üç boyurlu resim sorun. (gerçek üç boyuttan bahsediyorum)
    Dolayısı ile izleyen dostların affına sığınıp,
    olayı baside indirgeyerek anlatmaya çalışayım.
  • Musa bey sizi tenzih ederek söylüyorum,
    lütfen tabirlerimi mazur görerek izleyin.

    Uzak bir ortamda canlandırma yapmadan mesele kavranılamayacak boyutta demek ki.

    Aslında bu sadece sizin içinden çıkamadığınız bir sorun değil.
    Bu problem sizin gibi öğrenmeye çalışan dostlar tarafından en azından öğrenme amaçlı olarak araştırılmaya çalışılıyor.

    Bu andan itibaren bu yazdıklarım, Bu sohbet masasında ki dotları kast etmiyor.

    Çünkü bu sohbet odasını açan dostumuz kardeşimiz sevgili Mehmet Turhan' ada saygısızlık olur!

    Devam edeyim dilerseniz.

    Lütfen kimse;

    -Abi felaket bir sistem geliştirdim benzin yerine su koyuyorum araba gidiyor. DEMESİN

    -Kanatları küçücük yaptım, ama N 1579 ( yazıyla N bin beş yüz yetmiş dokuz) mıknatıslarım olduğu için,
    elimle bir iki tur çevirdiğimde bile 3982 v ( Yazıyla üç bin dokuz yüz seksen iki volt ) gerilim alabiliyorum. DEMESİN

    -Uzaydan amca oğlunun getirdiği sadece benim bilgisayarımda çalışan ABCDEFG proğramı ile korkunç bir kanat profili oluşturdum,
    Üflesem 8743 d/dk ( yazıyla sekiz bin yedi yüz kırk üç devir dakika) atıyor. DEMESİN

    DEMESİN kısmını uzatmak mümkün ancak herşeyin fazlası zarar, sadede gelelim.


    Çünkü Bu sanal alemde konuşmak,
    boş küpe yellenir gibi köy kahvesinde ahkam kesmeye benzemez.
    Gün olur adamın karşısına koyuverirler yazdıklarını.
    Yazan kişi görmese bile eşi, dostu kardeşi çoluğu çocuğu hicap duyabilir.

    Rahmetli Mehmet'in en sevdiğim özelliğiydi yukarıda anlattıklarımı bilerek davranması ve yazması.

    Her bilgiyi, sonucu defalarca tekrar edip kesinliğinden yüzde yüz emin olmadan ortaya çıktığını şahit olmadım.

    O da bir çok yenilik peşinde koştu,
    Bunun için gerek zamanını, gerek parasını harcadı.
    bunlardan öte canını verdi sevgili dostumuz.

    Ama ortaya çıkıp, emin olmadığı, deneyle desteklenmemiş tek bir tekniği bile,
    İşte budur,
    <İnşallah, Maşallah,
    Yapmışıyımdır, Denemişiyim (kelime yanlış değil, özellikle YAPMIŞIYIMDIR, DENEMİŞİYİM)
    demedi. Ruhu şad, rüzgarlar yoldaşı oılsun.

    devam edecek.......

    Ama tekrar ediyorum yazdıklarım bu sohbet odasında ki dostları kastetmiyor.

    Hele siz sakın üstünüze alınmayın Musa bey,
    O zaman çok üzülürüm.

    Çok enerjik dostun bir alt yazsı vardı;
    "felsefede derler ki; doğru soru doğru cevaptan daha önemlidir"

    Sizin doğru ve yerinde sorularınız,
    tekniği öğrenmek isteyen dostlara doğru mecralara çekecektir.
    Bu konuda size teşekkür borcum var sayın Aydemir.




  • Devam edecek, devam edecek deyip henüz sadede gelemediğimin farkındayım. Affola.
    Ama yazdıklarımı düzenleme ve dosyalama zaman alıyor.

    Et kokarsa tuz kullanmak gerekli,
    tuz kokarsa ne yapılır bilemediğim için,

    uzundur burada ve diğer sohbet masasında yazdıklarımı dosyalıyorum.
    Yani kendi yazdıklarımı, kendi bilgisayarımda saklıyorum.
    Bellimi olur,
    hırlısı var hırsızı var, iti var, puştu var.
    Gün ola, harman ola.
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.