Şimdi Ara

Ryzen 1700X sistem - mavi ekran hataları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Video editleme - render için
    Ryzen 1700X bir bilgisayar topladım. Ancak sürekli farklı hata kodlarıyla Windows mavi ekranıyla karşılaşıyorum. Konuyu çözemedim ve yardım edebilecek olan olursa çok sevinirim.


    Öncelikle bilgisayarın özelliklerini yazayım:

    -Ryzen 1700X
    -Corsair 16GBx2 DDR4 3000MHz RAM
    -Sapphire RX580 8GB GPU (Fabrika Overclock’lu diye geçiyor)
    -Asrock B450M Pro4 Anakart
    -CoolerMaster Masterwatt Lite 600kW güç kaynağı
    -Samsung EVO 970 Plus SSD

    Sistemde overclock yok, sadece GPU kendinden overclock’lu diye geçiyor.

    Windows 10’un verdiği mavi ekran hataları ise her seferinde farklı:
    PAGE FAULT IN NONPAGED AREA
    KERNEL SECURITY CHECK FAILURE
    IRQL NOT LESS OR EQUAL
    SYSTEM SERVICE EXCEPTION
    DRIVER OVERRAN STACK BUFFER
    SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED

    Bu hata ekranı belli bir programa istinaden çıkmıyor. Bazen bilgisayar hiç yüklenmediği halde çıkıyor. Bazen günde 1-2 kez, bazen 2-3 günde bir çıkıyor.

    İlk olarak RAM’leri MemTest86 ile test ettim. Epey fazla hata verdi. Sonra hangi RAM’de olduğunu anlamak için teker teker test ettim ve hiç hata çıkmadı. İkisini birden takıp tekrar MemTest86 yaptım ve yine çıkmadı. Tekrar tekrar ikili ve tekli test yapınca RAM’lerde hiçbir sorun çıkmadı. (Neden bilmiyorum)

    SSD’yi CHEKDSK ile kontrol ettim, sorun çıkmadı.

    İnternette araştırmalara göre BIOS’tan RAM ve CPU’nun voltajı yetmeyebiliyor olabilir diye ufak ufak artırdım. Ayrıca GPU’nun yazılım ayarlarında Güç Limitini %30’a kadar artırdım. Bu da işe yaramadı. (Bu önerileri internetten bulmuştum.)

    Bir de her hata verip Windows’u baştan başlatınca GPU’nun Radeon Ayarlar programı “yaşanan hatadan ötürü ayarlarınız sıfırlandı” diye bir mesaj veriyor. (Bu durumda sorun GPU’da olabilir mi bilemiyorum.)

    Konuyu nasıl çözebileceğim konusunda önerisi olan varsa çok sevinirim. GPU’yu, Anakartı test etmenin yolu var mıdır? Veya başka bir öneri var mıdır?

    Çok teşekkürler.







  • C:Windows klasörünün içinde minidump diye bir klasör olucak hocam onların içindeki dosyaları zipleyip.
    Upload edip konuya editlersen elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    Ramleri ilk test ettiğinde hangi slotlara takılıysa tekrar o şekilde yapıp bir daha test eder misin yapmadıysa eğer.
    Daha sonra hata almadığını söylemişsin ram slotlarından biri arızalı olabilir.

    Tahminimce ama yazılım kaynaklı. Dediğim dosyaları upload ederseniz daha net bir şeyler çıkar umarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lxde -- 2 Nisan 2019; 21:40:56 >
  • şu ssd olayı güzel ama yani hiç içime sinmediğini söyleyim. ssd' nin en iyi hali şimdi nedir ve raflarda yerini aldı mı bilmiyorum ama bence senin probleminin baş mimarı olabilir. keza o windows' un o hatalarını görünce sana klasik bir hdd ile test yapmanı öneriyorum. kim ne derse desin bu ssd disk kullanımda dosya hataları yaşanıyor. en azından ben bunu gördüm ve eski dosyaları bile kaybetme riski çok yüksek diyorum. kısaca kopyala yapıştır olayı ile dosya taşıma konularında ben ssd' yi problem olarak görüyorum.
  • Lxde kullanıcısına yanıt
    ilginiz icin tesekkur ederim

    minidump dosyasini yukledim
    dhbr.co
    WeTransfer
    http://dhbr.co/bsKD

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cemadil C kullanıcısına yanıt
    Gün içinde müsait bir zamanda bakacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sistemi ne zaman topladınız ?
    Bana ramlerinizin tam modelini yollarmısınız
    işletim sisteminiz güncel mi ?
    Bios versiyonunuz güncel değil. Güncelleme gerekebilir.
    Ekran kartınıza ait 3. parti yazılımlar varsa onları kaldırın.
    Ekran kartı yazılımınıda kaldırıp windows update üzerinden güncelleyerek deneyin.
    MalwareBytes ve hijakthis ile tarayıp loglarıda buraya ekler misin.
  • Lxde kullanıcısına yanıt
    Sistem toplanalı 1 – 2 ay oldu

    RAMLER: 2 x 16 GB
    Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz CMK16GX4M1D3000C16

    İşletim Sistemi: Güncel ve otomatik güncelleniyor. Windows 10 – 64 bit

    BIOS Versiyonu: Bununla ilgili bir karışıklık yaşıyorum. Anakart Asrock B450M Pro4 Socket AM4. BIOS’a girildiğinde versiyon güncel görünüyor ve BIOS’tan yeni güncelleme arayınca çıkmıyor.
    Ancak ASROCK’un ilgili yazılımı (ASSROCK LIVE UPDATE & APP SHOP) Windows’ta açıldığında BIOS’un güncellemesi olduğunu söylüyor. Fakat bu güncellemeyi seçince “bu BIOS güncellemesi sizin anakartınıza ait değil” gibi bir hata veriyor. Bu nedenle bu hata veren güncellemeye devam etmedim.

    Ekran kartının güncellemesini AMD Radeon RX 580 sürücüsünü ve yazılımını yükleyerek yaptım. (Kartın kendisi Sapphire RX 580) Bunun programı yüklü. Bunları kaldırıp tekrar yükleyeceğim.

    MalwareBytes ve hijakthis ile taranınca log dosyaları:
    dhbr.co
    WeTransfer
    http://dhbr.co/bsL6



    güncelleme:
    -BIOS u USB ROM yükleyerek BIOS'un kendisinden update edebildim. Şu anda güncellendi
    -windows device manager a girerek "radeon rx 580" için sürücüyü güncelle dedim. Hızlıca bir güncelleme yaptı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemadil -- 4 Nisan 2019; 12:0:46 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aklıma geldi, danışmak istiyorum. acaba sorun, GPU'nun fabrikada overclock'lu olmasından kaynaklanıyor olabilir mi? Bunu RX580'lerin esas hızına indirirmeyi denememi de önerir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cemadil C kullanıcısına yanıt
    O konuda tam net bir şey diyemem olabilir de olmayadabilirde.

    Dün minidump dosyalarına baktım yazılımsal hatalar yüzünden olmuş genellikle.

    İlk aldığın zamandan beri var mıydı ? yoksa son zamanlarda olmaya mı başladı.

    Yüklediğin en son bir yazılım da buna neden olmuş olabilir. Crackli yazılım varsa o da neden olmuş olabilir.
  • Lxde kullanıcısına yanıt
    teşekkürler

    bilgisayarı formatladım ama sıkıntı devam etti

    ben de anakartı garantiye gönderdim yenisiyle değiştirirlerse deneyeceğim bakalım
  • Umarım sorununuz anakart değişimi ile çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorununuz cozuldu mu acaba? Bende de ayni anakart ve ayni islemci var ve ayni sorunlari 6 aydir yasiyorum. Ramlerde memtest86+ ile sorun cikmadi. Format sorunu cozmuyor.

    Sistem:
    Asrock b450m pro4
    Ryzen 1700x
    Team T-Force Vulcan 16GB (2 x 8GB) 288-Pin DDR4 SDRAM DDR4 3000 (PC4 24000)
    Sapphire rx570 4gb pulse
    Longline ssd 480gb ( windows 10 pro 64 bit kurulu)
    Seagate 500gb + wd 3tb caviar green
    Seasonic 620w bronze psu

    Ben bu sistemi kurdugumdan beri eski 32" philips lcd tv ile hdmi baglantisiyla kullaniyorum. Acaba tv ile baglanti mi problem cikariyor diye dusunmustum. Ama sizde de ayni anakart ve ayni islemciyi gorunce sorunun bunlardan kaynaklanabilecegini dusunmeye basladim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sam Fisher 6600 -- 23 Mayıs 2019; 16:14:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.