|
Bildirim
|
r5 2600x = i5 8400
ryzen lehine %40 multicore avantajı olduğu için bu adil bir eşitlik değil. ileride ryzen 2600 8 çekirdek isteyen oyunlarda 8 çekirdek karakteri göstererek çok daha yüksek fpsler verebilecek. (bu dediğime inanmıyorsan, 2011-2015 arası çıkan oyunlarda 4/4 ve 4/8 çekirdeklerin performanslarına bak. hepsinin neredeyse eşit oldugunu göreceksin (tabii o günlerde dahi 4/8ler daha iyi frametime çıkarıyordu). şimdi ise, 6 çekirdek ile scale olan oyunlarda 4/8lerin 6/6 karakteristiğiyle scale olabildiklerini, 4/4lerin geri kaldığını görüyoruz. şu an oyunlar 6 çekirdek scale'ında oldukları için 4/8 6/6 ve 6/12 işlemcilerin hepsi hemen hemen aynı performansı verebiliyorlar. ama iş 8 çekirdek scale'ına gelince 6/6lar ve 4/8lerin nefesi tükenecektir, 6/12 işlemciler güçlerini gösterecektir ayrıca arkaplanda rahatça program bırakabilme kabiliyeti de var i5 8400de böyle bir lüksün yoktur. kıçıkırık bir spotify açsan bile oyun stutter manyağı oluyor [bf5, ac odyssey gibi oyunlar]. çünkü işlemcinin windows, spotify, discord gibi programların küçük taleplerine ayırabilecek hiçbir ek kaynağı, nefesi yok. ryzen 2600 ise bol bolamat bir sürü pipeline'ı var. farazi, oyun o anda çekirdeklerden bazılarını tam dolduramıyorsa (ki her çekirdek her zaman tamamen dolu olmaz), ryzen 2600 bu çekirdeğe ikinci bir koldan farklı bir iş yaptırabiliyor. windows da zaten bu tür işlemcilerin bu tür etinden sütünden faydalanmak üzere dizayn edilmiş bir OS. hatta geçen aylarda bu optimizasyon daha da ileri seviyeye çıkartıldı. özetle, sen spotify açtığında, ryzen 2600'ün onu boş yükü olan bi çekirdeğe ekstra olarak yükleyebilme şansı var. ama i5 8400 bizzat fiziksel çekirdeği INTERRUPT etmek zorunda. bu yüzden %0.1lik bir yük bile koskoca çekirdeğin işini bölüyor. DUR abi diyor, benim bi işim var diyor. o çekirdekte oyuna dair ne varsa çekirdek onu bırakıp spotify, discord, artık her neyse, onun işini görüyor. bu da STUTTER denen fenomene yol açıyor. diğer bir durum, çekirdeklerin ırzına bizzat oyunun geçmesi. bu da yine bf5 ac odyssey gibi oyunlarda görülen bi fenomen. oyunda fps'yi saldığınızda oyun tüm çekirdeklere agresif bir şekilde yükleniyor ve nerede duracağını bilemiyor (render alınıyor sonuçta, işlemci ne yapıp ne yapmayacağını bilebilecek bi yapay zekaya sahip değil). bundan ötürü bazen çekirdekler bir sonraki saniye üstesinden kalkamayacağı yükler almaya başlıyorlar. bu da yer yer çekirdeklerin aşırı yüklenmesine ve ardından gelen komutlara yetişememesine sebep oluyor, özetle, stutter. ryzen 2600'ün bu konuda avantajı, oyunlarda agresif şekilde komutlar gelse bile bu komutların dağıtabileceği ekstra pipelineların olması. tabii yeterince agresif yükle doldurursan 2600 bile stutter atar (bf5 + yayn açarsan 2600 bile stutter yaşatır her işlemcinin de bi sınırı var) --- bu yüzden ryzen 2600x'ün tam fonksiyonel karşılığı, 3.9 ghz'a düşürülmüş bir i7 8700 olabilir ancak. (kendisinin baz hızı 4.3 oldugu için 2600 2600x gibi işlemcileri oyunlarda ezer) --- 2700x için intel tarafında bi karşılık bulmak çok zor. 1700x 2700x gibi işlemciler oyunlarda neredeyse tamamen STUTTER free ortam sunan işlemciler. intelde bunu yalnızca 8700, 8700k 9900k gibi üst seviye işlemciler sağlayabiliyor ne yazık ki illa 2700x'e kıyas istiyorsan... 3.7-3.8 ghz civarı çalışan bir 9900k olur... |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 27 Eylül 2019; 11:57:27 > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Webster75 -- 28 Eylül 2019; 11:5:19 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|