Şimdi Ara

Ş.dışı 8,5lt Ş.içi 18lt yakan araba olurmu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaş aracım 1985 Model Mitsubishi Galant GLX 8valfli 1600cc karburatorlu motor var.Tüm bakımları 2000km önce yapıldı.Yada şöyle diyim motora sekman atıldı.Başlıktada belirttiğim gibi şehir içi yakıt tüketimi çok fazla şehir dışı 8,5lt yakan araba şehir içi 18lt yakarmı ? Bir gazcıya birde servise gittim ikiside egsoza bi çubuk sokup değerlerin normal olduğunu hatta normalinde altında olduğunu söylediler sizce sorun nerdedir ? Kafayı yiyecem lütfen yardım edin



  • arkadaşım senin bu dediğin benim şahin marka aracımda başıma gelmişti


    krank burçlarından ses geliyordu motoru indirdik ve indirmişleyin sekman attık



    motordaki kurumlar temizlendiği için kurum bağlayaştaneye kadar fazla yakması normaldirr



    biraz benzinde kullan kurum daha çabuk bağlar saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kingdrag

    arkadaşım senin bu dediğin benim şahin marka aracımda başıma gelmişti


    krank burçlarından ses geliyordu motoru indirdik ve indirmişleyin sekman attık



    motordaki kurumlar temizlendiği için kurum bağlayaştaneye kadar fazla yakması normaldirr



    biraz benzinde kullan kurum daha çabuk bağlar saygılar



    Hocam aynı şekilde Şehirdışıda çok yakması gerekmezmi?Çünkü aynı piston aynı sekman mantığıma çok yatmadı ama yinede deniyeceğim.

    Başka fikri olan ?
  • Annemin eski arabası Lanet Opel Frontera da bir ara böyleydi. Kışın bir opel klasiği, Müşür arızalandı. Motor ısınmıyordu. Bu durum uzun yolda yakışı çok arttırmazken şehir içinde felaket arttırıyordu. Ancak böyle bir durumda hararet göstergenizin sürekli düşük olduğunu görürdünüz.

    Fronteraya hiç LPG takılmadı; ama sizin sorununuz benzindeyken de mevcutsa siz gene de bir soğutma tertibatını, özellikle müşürü kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinuster
    Arkadaş aracım 1985 Model Mitsubishi Galant GLX 8valfli 1600cc karburatorlu motor var.Tüm bakımları 2000km önce yapıldı.Yada şöyle diyim motora sekman atıldı.Başlıktada belirttiğim gibi şehir içi yakıt tüketimi çok fazla şehir dışı 8,5lt yakan araba şehir içi 18lt yakarmı ? Bir gazcıya birde servise gittim ikiside egsoza bi çubuk sokup değerlerin normal olduğunu hatta normalinde altında olduğunu söylediler sizce sorun nerdedir ? Kafayı yiyecem lütfen yardım edin

    selamlar,aracınızın ş.içi tüketimi gerçekten çok yüksek.burada muhtemel sorunu ararken,aracın benzin ile ş.içinde ne kadar yakıt tükettiğini mutlaka bilmek gerekir.Eğer benzin tüketimi de yüksek ise araştırılacak noktalar beslemeden ziyade ateşleme,hava alma,eksoz sistemi,subap ayarı,avans ayarı gibi noktalar olacaktır.aracın eksozuna takılan çubuk ile kontrol yapılırken motor yüksek devirlere çıkarılarak değerler gözlendi mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinuster
    Arkadaş aracım 1985 Model Mitsubishi Galant GLX 8valfli 1600cc karburatorlu motor var.Tüm bakımları 2000km önce yapıldı.Yada şöyle diyim motora sekman atıldı.Başlıktada belirttiğim gibi şehir içi yakıt tüketimi çok fazla şehir dışı 8,5lt yakan araba şehir içi 18lt yakarmı ? Bir gazcıya birde servise gittim ikiside egsoza bi çubuk sokup değerlerin normal olduğunu hatta normalinde altında olduğunu söylediler sizce sorun nerdedir ? Kafayı yiyecem lütfen yardım edin

    rölantide normal görünen değerler yüksek devirlerde sapabilir.buna sebep diyaframin sertleşmesi artık elastikiyetini kaybetmesi olabilir.ş.dışında fazlaca tüketim artışı hissedilmezken,ş.içinde yüksek tüketim gözlenebilir.bu durum ne zamandan beri var?ayar yaptırdığınızda sıklıkla yeniden ayar yaptırma ihtiyacı doğuyorsa mutlaka diyafram bozulmuştur.regülatörün kostik tapasını açıp hiç temizlediniz mi?kaç km oldu lpg takılalı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    rölantide normal görünen değerler yüksek devirlerde sapabilir.buna sebep diyaframin sertleşmesi artık elastikiyetini kaybetmesi olabilir.ş.dışında fazlaca tüketim artışı hissedilmezken,ş.içinde yüksek tüketim gözlenebilir.bu durum ne zamandan beri var?ayar yaptırdığınızda sıklıkla yeniden ayar yaptırma ihtiyacı doğuyorsa mutlaka diyafram bozulmuştur.regülatörün kostik tapasını açıp hiç temizlediniz mi?kaç km oldu lpg takılalı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09
    selamlar,aracınızın ş.içi tüketimi gerçekten çok yüksek.burada muhtemel sorunu ararken,aracın benzin ile ş.içinde ne kadar yakıt tükettiğini mutlaka bilmek gerekir.Eğer benzin tüketimi de yüksek ise araştırılacak noktalar beslemeden ziyade ateşleme,hava alma,eksoz sistemi,subap ayarı,avans ayarı gibi noktalar olacaktır.aracın eksozuna takılan çubuk ile kontrol yapılırken motor yüksek devirlere çıkarılarak değerler gözlendi mi?


    Arabaya LPG sistemi takılalı 7 sene oldu markası Aldesa bu problem araç yağ yakma şikayeti nedeniyle sekmanlar değiştikten sonra başladı.Daha önce şehir içi yakıt tüketim 11-12lt falandi.Aynı aracı 8 yıldır kullanıyorum ve LPG sistemi takıldıktan sonra bir kaç kez ayar yapıldı.Regülator dediğiniz şey lpgnin motor bölümündeki kafa kısmı olsa gerek o hiç sökülmedi ve temizlenmedi.Arabaya lpg takıldığından beri benzinde ne çalıştı nede kullanıldı.Birde benzine aldığımda araç avans vuruyor tamirciye söylediğimde normal olduğunu lpg de benzine oranla daha fazla avans verilğini söyledi zaten benzinde kullanmadığım için çok problem olmuyor.Lpg ayar ve kontrol yapılırken rolenti ve 2500-3000 devir aralığında yapıldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinuster


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    rölantide normal görünen değerler yüksek devirlerde sapabilir.buna sebep diyaframin sertleşmesi artık elastikiyetini kaybetmesi olabilir.ş.dışında fazlaca tüketim artışı hissedilmezken,ş.içinde yüksek tüketim gözlenebilir.bu durum ne zamandan beri var?ayar yaptırdığınızda sıklıkla yeniden ayar yaptırma ihtiyacı doğuyorsa mutlaka diyafram bozulmuştur.regülatörün kostik tapasını açıp hiç temizlediniz mi?kaç km oldu lpg takılalı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09
    selamlar,aracınızın ş.içi tüketimi gerçekten çok yüksek.burada muhtemel sorunu ararken,aracın benzin ile ş.içinde ne kadar yakıt tükettiğini mutlaka bilmek gerekir.Eğer benzin tüketimi de yüksek ise araştırılacak noktalar beslemeden ziyade ateşleme,hava alma,eksoz sistemi,subap ayarı,avans ayarı gibi noktalar olacaktır.aracın eksozuna takılan çubuk ile kontrol yapılırken motor yüksek devirlere çıkarılarak değerler gözlendi mi?


    Arabaya LPG sistemi takılalı 7 sene oldu markası Aldesa bu problem araç yağ yakma şikayeti nedeniyle sekmanlar değiştikten sonra başladı.Daha önce şehir içi yakıt tüketim 11-12lt falandi.Aynı aracı 8 yıldır kullanıyorum ve LPG sistemi takıldıktan sonra bir kaç kez ayar yapıldı.Regülator dediğiniz şey lpgnin motor bölümündeki kafa kısmı olsa gerek o hiç sökülmedi ve temizlenmedi.Arabaya lpg takıldığından beri benzinde ne çalıştı nede kullanıldı.Birde benzine aldığımda araç avans vuruyor tamirciye söylediğimde normal olduğunu lpg de benzine oranla daha fazla avans verilğini söyledi zaten benzinde kullanmadığım için çok problem olmuyor.Lpg ayar ve kontrol yapılırken rolenti ve 2500-3000 devir aralığında yapıldı.

    Hocam,senin aracın regülatörü artık ömrünü tamamlamış görünüyor..Yeni bir regülatör taktırarak çözüme kavuşursun yoksa fazladan tüketeceğin yakıt regülatör parasını katlayacak..Ne kadar çabuk yeni bir regülatör taktırırsan o kadar menfaatine..Hatta öncelikli olarak regülatörün kostik tapasını açıp pisliği boşaltın ve böyle deneyin yine tüketim yüksek olursa regülatörü değiştirmelisiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 22 Nisan 2011; 21:59:18 >




  • Yardımların için sağol hocam.Ben bu regülatörü komple sökmeyi düşünüyorum.Regülatörün içinde diyafram denilen bir parça varmış bunun sağlamlık kontrolünü nasıl yapabilirim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinuster
    Yardımların için sağol hocam.Ben bu regülatörü komple sökmeyi düşünüyorum.Regülatörün içinde diyafram denilen bir parça varmış bunun sağlamlık kontrolünü nasıl yapabilirim ?

    dışarıdan bakarak anlamak zor,ayar tutmaması diyaframın bozulduğunun göstergesi..bir de şunu okudum forumda;radyatör ek su kabının kapağını açıp kolladığında gaz kokusu varsa,diyafram bozulmuş demektir.tabi su kabının kapağını açarken motorun biraz soğumuş olmasına dikkat etmeli,kapağı çok yavaş açıp püskürmesini önlemeli.yoksa çok tehlikeli olabilir..regülatörün kendisi 100tl civarıdır sanırım,diyafram tamir takımı da 40-50 tl olsun..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.