Şimdi Ara

s-tronic ve multitronic

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu otomatik şanzımanlarda hangisi daha sorunsuz hangisi sizce daha iyi ?



  • Stronic=CVT
    Multitronic=DSG diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackersun

    Stronic=CVT
    Multitronic=DSG diye biliyorum.

    Tam tersi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multironic muhtesemdir.celik kayisli cvt dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biri bir şey demiş, bir başkası düzeltmiş, arkasından gelen yok, o öyle değil böyle demiş,
  • Geçen yaz geçici olarak 1 hafta (sanırım 2006-2007ydi) 2.0 TDI otomatik A4 kullandım, acaba Stronicmiydi, Multitronicmiydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multitronic=CVT

    Stronic=DSG dir.

    Kullanan varsa zaten geçiş hızı ve yakıttan anlar.
  • 33 bin km de Multitronic CVT li Audi A6 ile de yolda kaldım 53 bin km de ki DSG li Skoda Yeti ile de Her ikisi de şanzıman arızası


    Şimdi hangisini tavsiye edeyim bilemedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 23 Haziran 2014; 10:08:18 >
  • evet çelik kayışlı biraz daha sorunsuz geliyor dsg d konumunda ışıklarda durmamak gerekiyormuş doğuş otonun cevabı şıngırdama sesi geliyor diyorlar s-tronic hakkında pek arıza duyadım bi de foruma danışayım dedim
  • Stronic dsg nin gelişmiş türevidir. Dsg nin arızası kuru kavrama olduğu için (genelde) audi aynı şanzımana dsg den çok yağ koyarak şanzımanın ısınmasını önlemiştir. Multitronic cvt şanzıman ve a4 te kullanıyorum inanılmaz bir şanzıman. Bana göre a3 tekinden yani stronicten daha iyi feedbackler ve geri dönüşler sağlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Stronic dsg nin gelişmiş türevidir. Dsg nin arızası kuru kavrama olduğu için (genelde) audi aynı şanzımana dsg den çok yağ koyarak şanzımanın ısınmasını önlemiştir. Multitronic cvt şanzıman ve a4 te kullanıyorum inanılmaz bir şanzıman. Bana göre a3 tekinden yani stronicten daha iyi feedbackler ve geri dönüşler sağlıyor.

    Bu söylediklerinizle ilgili kaynak var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Stronic dsg nin gelişmiş türevidir. Dsg nin arızası kuru kavrama olduğu için (genelde) audi aynı şanzımana dsg den çok yağ koyarak şanzımanın ısınmasını önlemiştir. Multitronic cvt şanzıman ve a4 te kullanıyorum inanılmaz bir şanzıman. Bana göre a3 tekinden yani stronicten daha iyi feedbackler ve geri dönüşler sağlıyor.

    Bu söylediklerinizle ilgili kaynak var mı?

    Tabi şu an mobildeyim fakat araştırırsanız bulabilirsiniz. Benim sürüşlerde hissettiğim durum bu şekilde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl


    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Stronic dsg nin gelişmiş türevidir. Dsg nin arızası kuru kavrama olduğu için (genelde) audi aynı şanzımana dsg den çok yağ koyarak şanzımanın ısınmasını önlemiştir. Multitronic cvt şanzıman ve a4 te kullanıyorum inanılmaz bir şanzıman. Bana göre a3 tekinden yani stronicten daha iyi feedbackler ve geri dönüşler sağlıyor.

    Bu söylediklerinizle ilgili kaynak var mı?

    Tabi şu an mobildeyim fakat araştırırsanız bulabilirsiniz. Benim sürüşlerde hissettiğim durum bu şekilde.

    Biraz kurcaladım fakat çevirici ile pek sağlıklı bilgi alınamıyor ,kopyalıyorum ingilizcesi iyi olan arkadaşlar çevirir ise sevinirim


    ''Transverse DSG[edit]
    At the time of launch in 2003[2][6] - it became the world's first dual clutch transmission in a series production car,[2][6] in the German-market Volkswagen Golf Mk4 R32[2][6] and shortly afterwards, worldwide in the original Audi TT 3.2;[7] and for the first few years of production, this original DSG transmission was only available in transversely oriented[2] front-engine, front-wheel-drive — or Haldex Traction-based four-wheel-drive vehicle layouts.

    The first DSG transaxle that went into production for the Volkswagen Group mainstream marques had six forward speeds (and one reverse),[6][7] and used wet/submerged multi-plate clutch packs[2][4] (Volkswagen Group internal code: DQ250, parts code prefix: 02E).[7][8] It has been paired to engines with up to 350 N·m (260 lb·ft) of torque,[6][7] and the two-wheel-drive version weighs 93 kg (205 lb). It is manufactured at Volkswagen Group's Kassel plant,[2] with a daily production output of 1,500 units.[6]

    At the start of 2008, another world first,[6] an additional 70 kg (150 lb) seven-speed DSG transaxle[6] (Volkswagen Group internal code: DQ200, parts code prefix: 0AM)[8][9][10] became available. It differs from the six-speed DSG, in that it uses two single-plate dry clutches (of similar diameter).[10] This clutch pack was designed by LuK Clutch Systems, LLC.[11] This seven-speed DSG is used in smaller front-wheel-drive cars with smaller displacement engines with lower torque outputs,[6][7][10] such as the latest Volkswagen Golf,[6][10] Volkswagen Polo Mk5,[10] and the new SEAT Ibiza,[7] due to it having a maximum torque handling capacity of 250 N·m (180 lb·ft).[6] It has considerably less oil capacity than the six-speed DQ250; this new DQ200 uses just 1.7 litres (0.37 imp gal; 0.45 US gal) of transmission fluid.[6]

    In September 2010, VW launched a new seven-speed DSG built to support 500 N·m (370 lb·ft), the DQ500. Its first use was in the Audi TT-RS.[citation needed][12]

    Audi longitudinal DSG[edit]
    In late 2008, an all-new seven-speed longitudinal[7][13] S tronic[13] version of the DSG transaxle went into series production (Volkswagen Group internal code: DL501, parts code prefix: 0B5).[8] Initially, from early 2009, it is only used in certain Audi cars, and only with longitudinally mounted engines. Like the original six-speed DSG, it features a concentric dual wet multi-plate clutch.[13] However, this particular variant uses notably more plates — the larger outer clutch (for the odd-numbered gears) uses 10 plates, whereas the smaller inner clutch (driving even-numbered gears and reverse) uses 12 plates.[13] Another notable change over the original transverse DSGs is the lubrication system[14][15] — Audi now utilise two totally separate oil circuits.[13] One oil circuit, consisting of 7.5 litres (1.65 imp gal; 1.98 US gal), lubricates the hydraulic clutches and mechatronics with fully synthetic specialist automatic transmission fluid (ATF),[13] whilst the other oil circuit lubricates the gear trains and front and centre differentials with 4.3 litres (0.95 imp gal; 1.14 US gal) of conventional hypoid gear oil.[13] This dual circuit lubrication is aimed at increasing overall reliability, due to eliminating cross-contamination of debris and wear particles.[13] It has a torque handling limit of up to 600 N·m (440 lb·ft),[7] and engine power outputs of up to 330 kW (450 PS; 440 bhp).[7] It has a total mass, including all lubricants and the dual-mass flywheel of 141.5 kg (312 lb).[7]

    This was initially available in their quattro all-wheel-drive variants,[8] and is very similar to the new ZF Friedrichshafen-supplied[16] Porsche Doppel-Kupplung (PDK).[17][18]''




  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    Üstadım cevap belli..Klasik tork konvektörlü otomatik şanzıman ..Varsın biraz fazla yaksın başımız rahat olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    Üstadım cevap belli..Klasik tork konvektörlü otomatik şanzıman ..Varsın biraz fazla yaksın başımız rahat olsun

    Firmamıza 171 HP 3.0 LİTRE 4*4 tam otomatik şanzımanlı Toyota Hılux aldık.Tam bir canavar,evet yakıt fazla şehir içi 10 litre yakıyor ama bu araca şanzımanı başta olmak üzere ölüm yok diye düşünüyorum.
    Kullanınca insan anlıyor...
  • Yukarıda yazılmış neyzen dostum paylaştığın bilgide 6 ileri dag de 6lt yağ fakat yeni 7 ileride sadece 1.7 lt ysğ kullanıldığı uyazılmış. Bu yüzden yeni nesil dsg sorunlu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    7 sene Camry ve Accord un otomatiklerini kullandım.. Son 6 aydır da Opel Active Select kullanıyorum. Kalkarken D ye alıyorum park ederken P ye Başka da bir şey yaptığım yok, yok ışıklarda N ye al yok dansöz şakırtısı dinle, öyle bir şey yok. Maşallah klasik otomatiklerde tık çıkmadı bugüne kadar
  • frknsysl F kullanıcısına yanıt
    Yağlı kavramalar da yağ fazla adı üstünde yağlı kavrama kuru kavramalar da ise bir miktar yağ mevcut 1.7 litre fakat ben Stronic ile DSG arasında 7 ileri kuru kavramalar da fark olduğunu sanmıyorum.Bu şanzımanların birbirinden en önemli ve tek farkı yerleşim biçimleri.

    Bu yüzden kaynak istedim hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 23 Haziran 2014; 18:16:52 >
  • tartekin kullanıcısına yanıt
    Aman hocam olur mu servislerde sürünmen gerekirdi bak forumumuzun duayenleri hemen eksilemiş.Bende artıladım
  • Çok eksisi olana acaba bir yaptırım uygulaması var mı? Eğer öyleyse herhalde Tuvnera yı idam ederler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.