Şimdi Ara

EDC ve Multidrive S şanzıman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
15.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yeni araba almayı düşünüyorduk.

    otomatik vites araçlarla test sürüşü yaptırmıyorlar ben de size sorayım dedim.

    en son clio 1.2 edc 120hp ile
    toyota yaris 1.3 multidrive s

    modeli arasında kaldık.

    şimdi benim sorum edc şanzıman nedir nasıl kullanmak gerekir arıza çıkartır mı sürekli değişken midir yoksa nedir ?

    aynısı multidrive s için de geçerli ayrıca bu araçlar kaç vitestir yani kaç ileri ? multimode şanzımanların çok kötü olduğunu duydum multidrive da onlar gibi midir ?

    benim seviyeme inip anlatırsanız sevinirim







  • arkadaşlar hiç bilen yok mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    güncel

    Alıntıları Göster
    2 fluence 1 megane hepsi edc'li olmak üzere kullanıyoruz şirkette. Fluence'ın biri 39000 km diğeri 48 000. Megane benim aracım o da 31 000 km. Yokuş aşşağı giderken bir saçmalıyor onun dışında şanzımanlara ne dokunuldu ne sıkıntı çıkardı. Aracı bakıma götürdüğümde 153 000 km'de bir fluence gördüm onda da sorun yoktu. Edc kendini ispatlamıştır benim nezdimde rahatlıkla tercih edebilirsiniz. Diğer şanzıman konusunda sadece yüzeysel bilgim var

    Not: EDC eficient dual clutch denilen çift kavrama şanzımandır. 6 ileri vitestir. Multidrive s, cvt şanzımandır. Kasnaklar vardır biri büyür diğeri küçülür teorik olarak sonsuz şanzıman denilir. Yani 5 ileri 6 ileri gibi bir kavram cvt şanzımanlarda yoktur. Sabit bir devir bandında hareket eder. Klasik otomatik şanzımanlara göre daha az yakar. Ama toyotalarda turbo yok,atmosferik motor. Eğer turbo dizel araçlara alışıksanız ilk kullanımlarda biraz acemilik çekebilirsiniz zira motorun gerçek torkuna ulaşmak biraz zaman alıyor, bu süre zarfında motor kaputunun altından beygirler koşuşturuyor gibi değil tecavüz ediliyormuş gibi sesler geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeepNote -- 28 Eylül 2013; 21:48:25 >




  • DeepNote kullanıcısına yanıt
    aracınız dizel mi cliodaki benzinli de acaba bir fark var mıdır ?
    bi de vites değişimleri sırasında ayağı gazdan çekmek gerekiyor mu belki saçma bi soru ama böyle bişey duydum da :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    aracınız dizel mi cliodaki benzinli de acaba bir fark var mıdır ?
    bi de vites değişimleri sırasında ayağı gazdan çekmek gerekiyor mu belki saçma bi soru ama böyle bişey duydum da :)
    Benim aracım dizel. Edc şanzıman standart zaten. İki araçta turbolu herhangibir fark hissedeceğinizi sanmıyorum. Ayağınızı gazdan çekmenize gerek yok. Söylediğiniz sistem robotize şanzımanlarda gerekli. Yani mcp, m/m, easytronic deniler şanzımanlarda. Zira o araçlarda vites değişim esnasında şöyle bir kafa selamı veriyor araçlar. Ben bu durumu garipsediğim için ayağımı bir miktar gazdan çekip tekrar basardım. Edc şanzımanda bu sorun yok. Ama bakın size clio tavsiye ediyor değilim. Tavsiye etmiyor da değilim elbette. Ben sadece şanzımanla alakalı bilgi veriyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    aracınız dizel mi cliodaki benzinli de acaba bir fark var mıdır ?
    bi de vites değişimleri sırasında ayağı gazdan çekmek gerekiyor mu belki saçma bi soru ama böyle bişey duydum da :)

    aksine clio 1.2 nin tork değeri dizel 1.5 den çok daha düşük olduğu için benzinli için daha iyi bir durum. benim araç da 25bin oldu. nazar değmesin saat gibi şanzıman.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • DeepNote kullanıcısına yanıt
    anladım hocam çok teşekkür ederim :)
  • newtonmeter kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim hocam :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    teşekkür ederim hocam :)
    Önemli değil üstat. Ben aracı alırken kimse bu tip bir yorum yapamadı. Zira bu şanzıman yeni bir şanzımandı ve takdir edersiniz biraz piyango gibiydi. Neyse ki büyük ikramiye aldık. Hem keyif veren bir şanzıman hem de dizel makineye monte. Türkiye de benim gibi orta gelir seviyesine sahip birinin isteyebileceği her şey demek. Umarım yaptığınız tercih sizi memnun eder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Önemli değil üstat. Ben aracı alırken kimse bu tip bir yorum yapamadı. Zira bu şanzıman yeni bir şanzımandı ve takdir edersiniz biraz piyango gibiydi. Neyse ki büyük ikramiye aldık. Hem keyif veren bir şanzıman hem de dizel makineye monte. Türkiye de benim gibi orta gelir seviyesine sahip birinin isteyebileceği her şey demek. Umarım yaptığınız tercih sizi memnun eder
    biraz da diğer şanzımanla iligli bilgi alsak :)
  • Tercihteki en büyük kriter, şanzımanın sorunsuzluğu ise Yaris'teki CVT şanzıman, en azından kullanımda özel bir dikkat istememesi özelliğiyle bile öne çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Tercihteki en büyük kriter, şanzımanın sorunsuzluğu ise Yaris'teki CVT şanzıman, en azından kullanımda özel bir dikkat istememesi özelliğiyle bile öne çıkar.

    hocam özel dikkatten kasıt nedir biraz daha açar mısınız :)

    nasıl kullanmak gerekir diğerini
  • blue spirit kullanıcısına yanıt
    EDC gibi yarı otomatik şanzımanlar da düz viteslerdeki gibi baskı balata kullanıyorlar yani düz vitesi sağlıklı kullanmak için neler yapıyorsan bunda da yapacaksın, sıkışık trafikte manuel kullanmak da cabası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    EDC gibi yarı otomatik şanzımanlar da düz viteslerdeki gibi baskı balata kullanıyorlar yani düz vitesi sağlıklı kullanmak için neler yapıyorsan bunda da yapacaksın, sıkışık trafikte manuel kullanmak da cabası.
    edc trafikte çok ısınıyor diye duydum doğru mudur
  • blue spirit kullanıcısına yanıt
    kafanızda multidrive s hakkınızda en ufak bi tereddüt olmasın....aynı araç bende var yaris fun çok memnunum
  • blue spirit kullanıcısına yanıt
    trafikte ısınmadı benim şimdiye kadar.

    sıkışık trafikte manuel kullanmak ne demek? sayın ilker67
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    EDC gibi yarı otomatik şanzımanlar da düz viteslerdeki gibi baskı balata kullanıyorlar yani düz vitesi sağlıklı kullanmak için neler yapıyorsan bunda da yapacaksın, sıkışık trafikte manuel kullanmak da cabası.

    edc manuel oluyor mu hocam ben bilmiyorum pek ama siz karıştırıyo olmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    EDC gibi yarı otomatik şanzımanlar da düz viteslerdeki gibi baskı balata kullanıyorlar yani düz vitesi sağlıklı kullanmak için neler yapıyorsan bunda da yapacaksın, sıkışık trafikte manuel kullanmak da cabası.

    edc manuel oluyor mu hocam ben bilmiyorum pek ama siz karıştırıyo olmayın

    Alıntıları Göster
    Hem EDC hem CVT kullanmış bir kullanıcın deneyimlerini yazmış forumda Haluk 23 faydalı olabilir

    http://forum.donanimhaber.com/m_52082616/mpage_25/f_/key_edc//tm.htm#81814395




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    aracınız dizel mi cliodaki benzinli de acaba bir fark var mıdır ?
    bi de vites değişimleri sırasında ayağı gazdan çekmek gerekiyor mu belki saçma bi soru ama böyle bişey duydum da :)

    aksine clio 1.2 nin tork değeri dizel 1.5 den çok daha düşük olduğu için benzinli için daha iyi bir durum. benim araç da 25bin oldu. nazar değmesin saat gibi şanzıman.

    İnşallah nice 25 bin km ler sorunsuz gidersiniz ama her zaman yazdığınız saat gibi çalışıyor övgüsü için yeterli mi 25 bin km?
    Şöyle bir 100 bin devirsin o zaman övgüyü hak edip etmediğini görürüz. Ülkemizde malum 300 400 bin yapan arabalar var o kadar km görürse "saat gibi çalışıyor" diyebiliriz diye düşünüyorum.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.