Şimdi Ara

S ve * Kar ışıkları yanıp sönüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (5 Mobil) - 1 Masaüstü5 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
11.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2000 Model Peugeot 1,4 otomatik aracımda park ettim kapıları kitledim 2 saniye sonra kapılar geri açıldı kendiliğinden çok denemeden sonra baktım olmuyor biraz daha gezdim sonra baktım ekranda o iki ışık sırayla yanıp sönmeye başladı. Tekrar park ettim kapılar sorunsuz kitlendi ama ışıklar hala yanıp sönüyor kontağı açar acmaz motor çalışmasa bile yanıyorlar. Baya okudum selenoid denilen olaydandır diye genellikle yorumlar gördüm.

    Farklı düşüncesi olan varmı eğerki şanzımanla ilgili sorun varsa izmirde bu işi iyi yapan önereceğiniz bi yer varmı izmirde yoksa en kötü ihtimal istanbulda olabilir. Yetkili servis çokmu uçuk fiyat çıkarır acaba

    Aracın çekişinde vites değişirken felan herhangi bi sorun yok gayet güzel gidiyor gerçi ben pek hızlı kullanmıyorum belki bana düzgün geliyordur.

    önerilerinizi bekliyorum herkese teşşekkür ederim







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kar Işıkları Yanıp Sönüyor: Peugeot 206 ve Opel Corsa'daki Sorunun Çözümü

    Giriş:

    Peugeot 206 ve Opel Corsa gibi bazı araçlarda, gösterge panelinde kar işareti olarak da bilinen "S" veya "*" sembolü yanıp sönebilir. Bu sembolün yanıp sönmesi, genellikle şanzıman sistemiyle ilgili bir soruna işaret eder.

    Peugeot 206 ve Opel Corsa'da Kar Işığının Yanıp Sönmesinin Nedenleri:

    • Selenoid Valf Arızası: Otomatik şanzımanlı Peugeot 206 ve Opel Corsa modellerinde, şanzıman sıvısını kontrol eden solenoid valflerde arızalar meydana gelebilir. Bu arızalar, "S" veya "*" sembolünün yanıp sönmesine neden olabilir.
    • Şanzıman Yağı Seviyesi Düşüklüğü: Kar ışığının yanıp sönmesi, şanzıman yağı seviyesinin düşük olmasından da kaynaklanabilir. Yetersiz şanzıman yağı, solenoid valflerin düzgün çalışmasını engelleyebilir.
    • Şanzıman Kontrol Modülü Arızası: Şanzıman kontrol modülü, otomatik şanzımanın işleyişini kontrol eder. Bu modüldeki bir arıza, kar ışığının yanıp sönmesine ve şanzıman sorunlarına neden olabilir.

    Sorunun Giderilmesi:

    Kar ışığının yanıp sönmesi sorunu yaşayan sürücülerin öncelikle şanzıman yağı seviyesini kontrol etmeleri önerilir. Yağ seviyesi düşükse, uygun şanzıman yağı türüyle doldurulmalıdır.

    Sorun yağ seviyesinde değilse, solenoid valflerin kontrol edilmesi gerekir. Arızalı solenoid valflerin değiştirilmesi gerekebilir. Şanzıman kontrol modülünün arızalı olup olmadığı ise yetkili bir servis tarafından teşhis edilmelidir.

    Sonuç:

    Peugeot 206 ve Opel Corsa'da gösterge panelinde kar ışığının yanıp sönmesi, genellikle şanzıman sistemiyle ilgili bir soruna işaret eder. Sorunun yaygın nedenleri arasında solenoid valf arızaları, düşük şanzıman yağı seviyesi ve şanzıman kontrol modülü sorunları yer alır. Sorunun doğru bir şekilde teşhis edilmesi ve giderilmesi için yetkili bir servise başvurulması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fotograf koysan daha cabuk cevap alabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot 406 larda vardı aynı sorun, selenoid sensörü..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    Fotograf koysan daha cabuk cevap alabilirsin


    neyin fotoğrafını koyayım
  • Ekranda yanan isiklar demissin onlarin yanar vaziyette koyarsan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    Ekranda yanan isiklar demissin onlarin yanar vaziyette koyarsan

    bu videoda en sağda yanıp sönen ışıklarhttps://www.youtube.com/watch?v=mx2f5du59o8
  • Bugün izmirde otomatik şanzumancı bi yere gittim 2 selenoid valf ve yağı değiştirdiler (500 TL) hatalar gitti ama ışıklar hala yanıp sönüyor şanzıman elektirik tesisatı sorunlu olduğu için hata ışıkları yanıyor tesisat değişim lazım dediler 400 TL istediler yaptırmadım onu artık. Test edip verdiler.

    Neyse çıktım otobana hemen bastım hissedilir derecede bir performans artışı oldu bu güzel ancak gaza basınca sanki bişey sürtüyor gibi bazen bi cızıltı geliyor. ve en tuhafıda yokuşlarda geri kaçmayan arabam geri kaçıyor Angry aradım orayı durumu anlattım sabah getir bi daha bakalım dediler.

    Başka bir sanayi sitesine gittim orda peugeot ustası varmış en iyisi o dediler ona götürdüm durumu anlattım oda bilgisayara bağladı sorun yok dedi ama ışıklar için istersen incelerim dedi bende yarın bi göstereyim olmazsa size gelirim dedim çıktım.

    Yorum sizde arkadaşlar
  • Benim Peugeot 306'da da benzer sorun vardı. 2000 model. Araba sabahları motor soğukken birden sarsılarak bu uyarı işaretleri yanıyordu.Motoru durdurup tekrar çalıştırınca birdaha bu hatayı vermiyordu. Ispartada bir yere götürdüm.Selenoid valf ve otomatik şanzımanın yağının değişmesi gerek dediler ve 750 lira istediler. Yaptırmadım.Yaklaşık 1 yıldır böyle arıza veriyor bende böyle sürüyorum bir sorun olmadı.Yaptırmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akyolmur -- 9 Ocak 2016; 20:55:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akyolmur

    Benim Peugeot 306'da da benzer sorun vardı. 2000 model. Araba sabahları motor soğukken birden sarsılarak bu uyarı işaretleri yanıyordu.Motoru durdurup tekrar çalıştırınca birdaha bu hatayı vermiyordu. Ispartada bir yere götürdüm.Selenoid valf ve otomatik şanzımanın yağının değişmesi gerek dediler ve 750 lira istediler. Yaptırmadım.Yaklaşık 1 yıldır böyle bir sorun olmadı.Yaptırmadım.

    valla bende pişman oldum bu işlemi yaptırmadan önce tık demiyordu araba sadece ışıklar yanıp sönüyordu herşey güzeldi inş yarın düzeltirler
  • Antalyada otomatik vitesçi ali navruz usta var. Benim peugeot'u oraya götürdüm. Selenoid valfler ve şanzıman yağı değişti.550 liraya halloldu.Araçta hibir sorun kalmadı. Böyle bir sorun olan varsa selenoidler orjinaliyle değiştirilirse sorun düzeliyor.Bazı sitelerde daha ucuz olan clio selenoidlerinin de işe yaradığı söylensede buna pek güvenmemek gerekir.Orjinal olmayan bu selenoidler uzun süreli gitmiyormuş. 220-250 civarı selenoid tutar.Yağ değişimi işçilik derken 500-550 liraya sorun çözülüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akyolmur

    Antalyada otomatik vitesçi ali navruz usta var. Benim peugeot'u oraya götürdüm. Selenoid valfler ve şanzıman yağı değişti.550 liraya halloldu.Araçta hibir sorun kalmadı. Böyle bir sorun olan varsa selenoidler orjinaliyle değiştirilirse sorun düzeliyor.Bazı sitelerde daha ucuz olan clio selenoidlerinin de işe yaradığı söylensede buna pek güvenmemek gerekir.Orjinal olmayan bu selenoidler uzun süreli gitmiyormuş. 220-250 civarı selenoid tutar.Yağ değişimi işçilik derken 500-550 liraya sorun çözülüyor.

    Evet orijinal selenoid olayına kesinlikle katılıyorum revizyon olayına girmeden ilk bunu deneyin orijinali alıp taktirin baktınız çalışmadı öyle revizyon yaptırın ben çok para harcadim biktim sattım Peugeot u BMW aldım düz vites kafam rahat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selonoid valflerinin değişim zamanı çoktan gelmiş. Ben çok bindim otomatik 206 ya. Çok iyi değildir ama çokta kötü değildir.

    Muhakkak sağlam bir serviste değiştir. Cevizlibağa falan sakın uğrama :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.