Şimdi Ara

S4 Active Kasa Açıklığı ve Samsung Servis İlgisizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar, bu konuda tecrübesi veya bilgisi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.

    7 Hairan 2014 tarihinde teknolojiankara.com sitesinden Samsung Galaxy S4 Active telefon aldım. Telefonu aynı gün (Ankara'da olanla bilebilir) Sıhhıye'deki yerlerinden elden teslim aldım. Akşam telefonu açtığımda uyarı ışığında sızma olduğunu farkettim sonra detaylı baktığımda üst bölümde sağa doğru kasa açıklığı olduğunu gördüm. Kasa açıklığı sağ tarafta ve sağ alt köşede de mevcut. En azında A4 kağıt araya girebiliyor. Kamera, sensörler ve ahize gibi ön bileşenlerin ardındaki metal kısımlar bariz gözüküyor. Ertesi gün bir kaç tekno markette teşhirleri inceledim açıkçası böyle bir durum göremedim. Bu site üzerinden telefonun kullanıcısı olan bir kaç arkadaşa sorduğumda böyle bir şeyin kendilerinde olmadığını ifade ettiler.

    Açıkçası IP67 sertifikalı, suya ve toza dayanıklı bir cihazda böyle bir kasa açıklığının üretim hatası veya ayıplı mal kapsamında olduğunu düşündüm. Velhasıl ertesi gün yani ilk iş günü 9 Haziran 2014 tarihinde soluğu teknolojiankara.com'un ofisinde aldım. Adını vermeyeceğim yetkili cihazı inceledi, baktı ve ben bunu iade alamam dedi. Nerden bileyim kötüye kullanmayacağıı veya yalan söylemediğini, benim suçum mu? ben ne yapacağım bunu falan gibi saçma sapan laflar ederek servis raporu olmadan iade/değişim alamayacağını söyledi. (Bu arada bahse konu kişinin tavrından büyük firmalardan alışveriş yapmanın daha doğru olacağı artık kesin bir kanı ve tecrübe oldu.)

    Ben de soluğu Necatibey Caddesindeki Destek Bilişim tarafından işletilen Samsung servisinde aldım. Sıram geldiğinde bankodaki görevliye sıkıntıyı anlatıp iade talebi istediğimde "yani bunun (kasa açıklığını kastederek) için mi getirdiniz cihazı?" sorusuna maruz kalarak cihazı teslim ettim.

    3-4 gün sonra cihazın belirtilen standartlara uygun olduğu cevabı geldi. Ben de bu durumun doğru olmadığını tekrar inceleme talebiyle ve fotoğraflarla destek@destekbilisim.com adresine gönderdim. Aynı zamanda Samsung merkeze de durumu defalarca yazılı, sözlü ve canlı destekten ilettim. İlk başta servisin dediği şeyin geçerli olduğunu onların bir şey yapamayağını ifade ettiler; benim o zaman Samsung merkez niye var bu adamlar hata yapamaz mı demem üzerine tekrar inceleme talep edileceğini ve geri dönüş yapılacağını söylediler. Ancak ben bu kadar ilgisiz sorumsuz bir firma görmedim. Açıkçası Samsung gibi bir dünya devi markadan bu kadar ilgisiz ve sorumsuz bir düzeyde müşteri hizmeti beklemezdim. Ne samsung ne de destek bilişim (ki kendilerinin 0 312 230 44 11 numaralı telefonlarına defalarca farklı günlerde aramama rağmen ulaşmak mümkün değil) eposta veya telefon yoluyla dönüş yapmadı.

    En son bugün dayanamayarak servise gittim ve telefonun tekrar incelenmediğini öğrendim. Yani ilk inceleme sonucu "standartlara uygundur" raporu halen geçerliydi. Ben de incelemeyi yapan kişiyle görüşmek istediğimi söyledim. Bu arada cihazın üst bölmesine kağıt soktum ve geldiğinde "bu şimdi kasa açıklığı değil mi?" dediğimde aldı cihazı gitti geri geldi; müdür beyle görüştürdü. Servis müdürü bu durumun normal olduğunu, standartlara uygun olduğunu söyledi. Ben de peki IP67 sertifikalı bir cihazda bu nasıl normal olabilir bariz üretim hatası dediğimde tekrar normal olduğunu, su geçirmeyeğini ve halen iddia ediyorsam ayıplı ürün olduğun hakem heyetine gitmemi söyledi.

    Şimdi tecrübesi veya bilgisi olan arkadaşlar; aşağıda resimlerini eklediğim ve bariz görünen açıklık gerçekten normal midir? (yani ben mi abartıyorum ki artık sorgulamaya başladım) yoksa kesinlikle üretim hatası olup hakkımı tüketici hakem heyetinde mi aramalıyım? veya nasıl bir yol izlemeliyim? Teşekkürler

     S4 Active Kasa Açıklığı ve Samsung Servis İlgisizliği S4 Active Kasa Açıklığı ve Samsung Servis İlgisizliği S4 Active Kasa Açıklığı ve Samsung Servis İlgisizliği S4 Active Kasa Açıklığı ve Samsung Servis İlgisizliği







  • Dostum, hiç uğraşma.Ver tüketici hakem heyetine.O zaman paşa paşa değişecekler veyahut para iadesi yapacaklar.Yeni yasaya göre hakem heyetiyle işini rahatlıkla halledebilirsin.
    Not:Daha önce hakem heyetine gitmedim.Fakat böyle sorunları olan arkadaşların sorunlarının çözüldüğünü biliyorum.Üstelik yeni almışsın, bariz haklısın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Git kardeş hakem heyetine, o kadar para veriyorsun öpücükmü verdin sanki alırken. Şikayet var sitesine de yaz. Ayrıca hata değilse cihazı suya sokmalarını söyle bakalım ne yapacaklar. Öyle ya bu cihazı suya dayanıklı diye satıyorlar. Eğer sokmazlarsa zaten yalan beyanda bulunmuş oluyor samsung. Ayrıca internet üzerinden alınan cihazlar koşulsuz şartsız 7 gün içinde iade edilir. Yok öyle yağma. Hiç bir şey belirtmek zorunda değilsin. Beğenmedim de ver geri. Bağır çağır biraz ya.. Kanun senden yana.

    "Cayma Hakkı:

    Madde 8 —Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.."

    vs..vs...




  • Yorumlar için çok teşekkür ederim. Peki sizce satın aldığım yeri mi yoksa Samsung'u mu Tüketici Hakem Heyeti'ne vermeliyim?
  • Kardes senin ust kisim benimkinden biraz daha acik.. ama şöyle bisi var.. Cihazın ust kısmı ahize var.. su girse o ahize nin deliklerinden de girerdi.. kulaklik girisi ust tarafda kocaman giris yani su girse ordanda girer.. ki senin kasa acikligin ahize deliklerinden de yukarda.. cerceve kenarlarinda.. bence bu kadar takilma derim.. cihazin arkasinda hoparlör var. Ordan bile su girmiosa cihazın cercevelerin acik olmasi okadar sorun degil bence.. simdi dayanamayip suya sokcam sonunda.. :) bence cihazın normal kardes.. bendede var o aciklik ama senin 1mm daha fazla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skymoon34 -- 4 Temmuz 2014; 13:55:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • voxah kullanıcısına yanıt
    Samsungun bu gayet açık olan kasa açıklığına uygundur raporu vermesi bana göre işgüzarlıktan başka bir şey değil. Şahsi fikrim, samsungu hakem heyetine şikayet etmeniz gerekmektedir. Zaten telefonu aldığınız internet sitesi de ayıplı ürün olduğunu gösteren raporu getirin iade raporu düzenleyelim demişler.
  • Bu durum sanki ahize, hoplarlör ve kulaklığın su geçirme riskinden biraz farklı sanki. Çünkü o parçalar için önlem alınmış olması gerekiyor. Arka kapakta çerçeve conta var mesela ve kapatma şekli için ayrıca talimat var. Bir de sol üst, yan ve alt tarafta hiç açıklık yok mesela.

    @skymoon34

    Dilekçeyi elektronik imza ile verdim bugün. Çok düşündüm hangisi muhatabımdır diye ama 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda hep satıcıya atıf yapılmış. Ayıplı malın ispatını yine satıcı yapmakla yükümlü. Aslında kanun çok güzel ama işte uygulama zayıf, yaptırım eksik. Şikayetvarda samsung ile ilgili bir dünya şikayet var ki başka modelellerinde de kasa açıklığı durumu söz konusu; ben sanmıyorum ki çoğu çözüme kavuştu. Kanun satıcı yükümlü diyor ama yapmıyor adam mecbur yine tüketici uğraşıyor.

    @ilberto35




  • voxah kullanıcısına yanıt
    Biraz once xperia z sine su kacan arkadasin durumunu okudum sizinkiyle ayni gibi. Onun kameraya su kacmis servis para istemis aldigi yerde ilgilenmemis. Sonra hakem heyetine gitmis iki ay kadar beklemis bilir kisi gelmis cihaza bakmis. Para iadesi yapacaklarmis. Bence hakem heyetine direk gidin sikayetinizi bildirin nasilsa cihaz simdilik kullanilabilir. O arkadasinki de kullanilabilirmis. Zaman sonra bilir kisiye derdinizi anlatin. Karariniza leh cikinca pasa pasa degistirirler. Hic birsey yapmamaktansa bunu deneyin en azindan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.