Şimdi Ara

SAAB Yeniden sahnede (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
1.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • saaba ciddi ciddi acıyorum lan.sorsan herkes sever sağlam falan der ama kimse almaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Şu an satıştaki modele bakarak "Tekrar batacak." demek kumar oynamaktan başka bişey değil.

    Tekrar batacak. Kumarla da işim olmaz.

    Yok efendim SAAB küçük motorlu araba mı yaparmış, yok Panda'ymış, yok prestijmiş, batacaksa böyle batsınmış... Yav he he.

    Sizin küçük dünyanızdaki gibi dönseydi bu işler, dünyada iki aileden biri Giulietta kullanıyor olurdu. Neyse ki böyle bir garabeti yaşamıyoruz.
  • ambiyane tabirle otomobilin dibi bir marka saab

    eb azından 1.4 t 140 ps baz olarak sunulabilir 9 3 modeli satışlara bir nebze katkı sağlar
  • çok güzel arabalar gerçekten.

    bravo saab
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetavcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetavcı

    saab hata yapıyor, yapması gereken 1.3 1.6 cc dilimleri arasında dizel motorla b,c segmentlerinden girmesi.

    Yok 1000cc ile direkt A sınıfına girsin. Citigo'yla Panda'yla yarışsın.

    yeniden batmaya mahkum o halde

    Batacaksa böyle batsın. Ben Saab'ı otoyolda yanımdan 240-250 km hızla geçişiyle hatırlamak istiyorum.

    siz öyle istiyorsunuz ama avrupa gibi sıkı co2 ve düşük yakıt tüketimi kuralları olan kıta görmek istemez diye düşünüyorum... mercedes bile 1.6, 1.5 motorlara terfi etmek zorunda kaldı...

    sizin düşüncenize göre saab bir avuç fanatiğinden başkasına araba satamaz yeniden batar hemde geri dönmemek üzere batar...

    Downsizing her şey değildir. V60 Plug-in Hybrid gibi 2.4 motorlu bir örnek varken karşımızda bence her şeyi motor küçültmede aramayalım. Süperspor Porsche 918 bile bu teknolojiyle günümüzde en az co2 üreten dizel araçlardan bile az co2 üretiyor. Saabın da geleceğini bu şekilde görüyorum ben. Zaten elektriğe geçecekleri kesin de prius gibi güya çevreci bir otomobil kesinlikle yapmayacaklardır. Gelecek Plug-in Hybridde. En azından pillerin ömrü uzayana kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 19 Aralık 2013; 9:55:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Şu an satıştaki modele bakarak "Tekrar batacak." demek kumar oynamaktan başka bişey değil.

    Tekrar batacak. Kumarla da işim olmaz.

    Yok efendim SAAB küçük motorlu araba mı yaparmış, yok Panda'ymış, yok prestijmiş, batacaksa böyle batsınmış... Yav he he.

    Sizin küçük dünyanızdaki gibi dönseydi bu işler, dünyada iki aileden biri Giulietta kullanıyor olurdu. Neyse ki böyle bir garabeti yaşamıyoruz.

    Benc tutması gereken araba ama büyük ihtimal yine tutmucak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    ambiyane tabirle otomobilin dibi bir marka saab

    eb azından 1.4 t 140 ps baz olarak sunulabilir 9 3 modeli satışlara bir nebze katkı sağlar

    "Amiyane tabirle" demek istediniz sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saab fiyatlari iyi ayarlarsa eskisi gibi alakasiz fiyat beljrlemezse iyi satis rakamlari yakalar.

    9-3 60.000 TL
    9-5. 75.000 TL

    gibi belirlenmelidir. Zaten batik bir firma. Kimse oyle yuksek bedelleri ödemez. Sürümden kazanalim mantigiyla 3-5 sene kendini toparlamali.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saab fiyatlari iyi ayarlarsa eskisi gibi alakasiz fiyat beljrlemezse iyi satis rakamlari yakalar.

    9-3 60.000 TL
    9-5. 75.000 TL

    gibi belirlenmelidir. Zaten batik bir firma. Kimse oyle yuksek bedelleri ödemez. Sürümden kazanalim mantigiyla 3-5 sene kendini toparlamali.


    Bence o fiyatı hakediyor ama yine tutmucak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim nazarımda pek fazla bir şey yapmasına gerek yok.
    Yedek parçaları ucuza satsınlar, anında 2. el satışları artar.
    2. el satışları artan arabanın sıfır satışları da paralel olarak yükselir.

    Ben şu an 2. el bir saab almıyorsam, arka farım kırıldığında ödeyeceğim 700 TL içindir. Bunu da yaptıracak usta/servis bulamamamdan ötürüdür.

    Volvo ve mazda çok kalitei araçlar olmasına rağmen, servis ücretleri çok pahalı, insanları düşündürüyor satın alırken.
  • Asaletini yediğimin hayvanı, duruşa bak be, ben çeliğim güçlüyüm gömerim der gibi duruyor

     SAAB Yeniden sahnede
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    Asaletini yediğimin hayvanı, duruşa bak be, ben çeliğim güçlüyüm gömerim der gibi duruyor

     SAAB Yeniden sahnede


    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Şu an satıştaki modele bakarak "Tekrar batacak." demek kumar oynamaktan başka bişey değil.

    Tekrar batacak. Kumarla da işim olmaz.

    Yok efendim SAAB küçük motorlu araba mı yaparmış, yok Panda'ymış, yok prestijmiş, batacaksa böyle batsınmış... Yav he he.

    Sizin küçük dünyanızdaki gibi dönseydi bu işler, dünyada iki aileden biri Giulietta kullanıyor olurdu. Neyse ki böyle bir garabeti yaşamıyoruz.

    Saab'ı bir nebze de olsa tanıyamamışsın. Saab, Citröen'le birlikte otomotiv dünyasının en uçuk firmasıdır ve prensiplerinden hiçbir zaman vazgeçmemiş, küçük düşünmemiştir. GM de bu yüzden Saab'ı bıraktı zaten.

    Şunu izlemeni tavsiye ederim:
    http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-1-series-18-episode-5
    http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-2-series-18-episode-5




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Şu an satıştaki modele bakarak "Tekrar batacak." demek kumar oynamaktan başka bişey değil.

    Tekrar batacak. Kumarla da işim olmaz.

    Yok efendim SAAB küçük motorlu araba mı yaparmış, yok Panda'ymış, yok prestijmiş, batacaksa böyle batsınmış... Yav he he.

    Sizin küçük dünyanızdaki gibi dönseydi bu işler, dünyada iki aileden biri Giulietta kullanıyor olurdu. Neyse ki böyle bir garabeti yaşamıyoruz.

    Saab'ı bir nebze de olsa tanıyamamışsın. Saab, Citröen'le birlikte otomotiv dünyasının en uçuk firmasıdır ve prensiplerinden hiçbir zaman vazgeçmemiş, küçük düşünmemiştir. GM de bu yüzden Saab'ı bıraktı zaten.

    Şunu izlemeni tavsiye ederim:
    http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-1-series-18-episode-5
    http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-2-series-18-episode-5

    belliki prensiplerinden taviz vermediği için batmış ...
    mersedes bile 1.5 1.6 motorlara geçerek taviz vermiş , saab kim ki taviz vermeyecek,
    sanki bana rolls royce gibi prestijli bir markada taviz vermeyecek..
    çok abartıyorsunuz saabı, basit sıradan pazarlamayı iyi yapamamış, ürün çeşitliliği sunamamış ve sonuçta batıp gitmiş bir marka..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Şu an satıştaki modele bakarak "Tekrar batacak." demek kumar oynamaktan başka bişey değil.

    Tekrar batacak. Kumarla da işim olmaz.

    Yok efendim SAAB küçük motorlu araba mı yaparmış, yok Panda'ymış, yok prestijmiş, batacaksa böyle batsınmış... Yav he he.

    Sizin küçük dünyanızdaki gibi dönseydi bu işler, dünyada iki aileden biri Giulietta kullanıyor olurdu. Neyse ki böyle bir garabeti yaşamıyoruz.

    Allahtan küçük dünyamda Hintlilerin dirilttiği Land Rover ve Jaguar, Çinlilerin dirilttiği Volvo gibi örnekler var.
    Bu noktada Saab'ın yeni sahibinin de Çinli olduğunu belirtmekte fayda görüyorum.

    GM'nin iplemeyip kendi haline bıraktığı bir marka tabiki batar, batan markayı alan yeni şirket de bu markayı tekrar ayağa kaldırmak için alır.

    Yeniden batırmak için değil.

    Sevmediğimiz her marka "Batıyor baaattı." modunda gezseydi işimiz işti.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Şimdi örnek olması açısından ufak bir anekdot vereyim;

    *Volvo 2010 yılında batmak üzereyken Çinlilere satıldı.

    *2010'dan günümüze kadar PSA motorlarını ve Powershift şanzımanı kullanmaya devam etti.

    *Neden?Çünkü yeni motorlar için ar-ge çalışması yaparken kuruyemiş satacak hali yok?Araba satacak.

    *2013 yılında ar-ge çalışmaları sonuçlandı ve yeni 4 silindirli dizel ve benzinli motorlar tanıtıldı.

    *AISIN'e de 8 ileri otomatik şanzıman siparişi verildi.

    ***Sonuç olarak satın almanın meyveleri tam olarak 3 yıl sonra toplanmaya başlandı.

    Bu durumda şirketlerin 3-4 yıl sonraki konumlarını, yani battıklarını görebilecek kadar yetenek sahibiyseniz buralarda harcanmayın.
    Çin, Amerikan, Japon, İngiliz borsaları sizi bekler.

    Kendinizi biraz geliştirip çıkacak şirketleri de bulabilirsiniz.

    Yazdıklarım salt size yönelik değil, konu altında "Batmaya mahkum." yazan herkes için.




  • Volvo gibi patlamaya geçecek efsane geri dönüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Şu an satıştaki modele bakarak "Tekrar batacak." demek kumar oynamaktan başka bişey değil.

    Tekrar batacak. Kumarla da işim olmaz.

    Yok efendim SAAB küçük motorlu araba mı yaparmış, yok Panda'ymış, yok prestijmiş, batacaksa böyle batsınmış... Yav he he.

    Sizin küçük dünyanızdaki gibi dönseydi bu işler, dünyada iki aileden biri Giulietta kullanıyor olurdu. Neyse ki böyle bir garabeti yaşamıyoruz.

    Saab'ı bir nebze de olsa tanıyamamışsın. Saab, Citröen'le birlikte otomotiv dünyasının en uçuk firmasıdır ve prensiplerinden hiçbir zaman vazgeçmemiş, küçük düşünmemiştir. GM de bu yüzden Saab'ı bıraktı zaten.

    Şunu izlemeni tavsiye ederim:
    http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-1-series-18-episode-5
    http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-2-series-18-episode-5

    belliki prensiplerinden taviz vermediği için batmış ...
    mersedes bile 1.5 1.6 motorlara geçerek taviz vermiş , saab kim ki taviz vermeyecek,
    sanki bana rolls royce gibi prestijli bir markada taviz vermeyecek..
    çok abartıyorsunuz saabı, basit sıradan pazarlamayı iyi yapamamış, ürün çeşitliliği sunamamış ve sonuçta batıp gitmiş bir marka..

    Mercedes ile Saab bir değil yalnız.O ufak ayrıntıyı atlamamak lazım.

    "Saab Mercedes'den üstünmüş " şeklinde gelebilecek bir yanıt için açıklamasını da yapayım;

    Saab, prensipleri olduğu için satan bir marka.Piyasaya bakıldığında "ortalama" hiç bir Saab müşterisi yoktur.Hemen hemen hepsi Saab'ı Saab olduğu için satın alır.

    Alfa gibi, Subaru gibi.Hatta bu markaların müşterilerinden daha da üst seviyede bir tutkuyla alırlar.

    Mercedes "E Serisi'ne 1.6 motor koyayım, Türkiye'de iyi satarım." dediği zaman haklıdır.Çünkü piyasada "Dünya gözüyle bi Mercedes'im olsun." diyen muazzam bir kitle var.

    Ama Saab bunu yaptığı zaman 10 satacağına 12 satar 13 satar.

    Bu bağlamda Saab Mercedes gibi değil.Performans, kalite, güvenlik gibi prensiplerinden taviz verdiği anda Saab asıl o zaman biter.




  • İsterse araba uçsun türk halkı bu tarz arabaları almaz.
  • Insallah eski gunlerine doner. Kendine has tarzi var. Her ne kadar kokpitlerini karmasik bulsamda saabi severim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaport

    Saab hiçbir zaman dünyada en çok satılan marka listesine giremedi. Kısacası kendi kulvarında bir alternatif oluşturamadı. Eğer aynı şekilde devam edecekse yeni bir ivme yakalaması mümkün olmayacak.



    Araştırmadan yazmak ne güzel öyle

    Ekleme:

    1949 yılında aerodinamik kavramını otomotiv sektörüne sokan ve 0.30 katsayılı araba yapan firma;
    1978 yılında yanılmıyorsam günlük bir aracın Turbo motorla üreten ilk firma, turbonun normal araçlarda kullanılmasına öncülük eden firma;
    1979 yılında ise Saab'ın değerini gösteren ve popüler olmasına sağlayan model; 900 nam-ı diyar Classic 900. Populer olmasındaki en büyük etken 900 Turbo modeli ve 175hp güç vermesi. Almanya da USA'de en çok satan araçlar arasına girmiştir. Toplamda 1 milyon 900 modeli satılmış.
    1984 yılına kadar satan bu model bir çok ödül aldı. 1989'da GM'in eline düştü ve marka istediğini yapamadı.

    1989'dan sonra çıkan 900 ve 9-3 modellerini GM platform olarak alıp vectra'da kullandı. Saab yine ufak tefek değişiklikler ile fabrikadan çıkardı, arka dingil vs gibi. Asıl problem 2000 yılında komple GM'in olması ve GM markanın kar oranı düşük olduğu için ölümüne terk etti diyebiliriz. 2011 yılında da bütün telif haklarını almış olarak iflası istendi. Şimdi ise XWD 2.8lt V6 motor gibi bazı sistemlerde opel insignia'da kullanılıyor.

    GM'e geçse de firmanın yaşadığı sorunlardan biri yakıt tüketimi yüksek motorlar ve kısıtlı motor seçenekleri. Gelişen motor dünyasına ayak uydurup V6 motoru yerinde tutup 2lt motor yerine şu an opelin çıkardığı gibi yakıt ekonomisi yüksek 170hp'lik 1.6lt benzin turbo ve bmw-merso'daki gibi 2lt dolaylarında güzel bir dizel motor ve 1.6dizel motor çıkarsa idi piyasada daha fazla yer edinebilirdi.

    Kim 2008-2009 yılında ZF şanzımanlı 3.20i alacağına gidip 2lt 210hp saab alırdı ki? Tüketim olarak aralarında çağ farkı açık şekilde belliydi.

    Firmayı satın alan firma elektrikli motor ile aracın yakıtını çözerlerse ve yeni motorlar üretip kasayı 3-4yıl içinde değiştirirse ayakta kalabilir.
    Volvo v40 ayarında bir model de eklerse ürün gamına yararlı olacak. B sınıfı araç üretmesi saçma olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 19 Aralık 2013; 11:18:49 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.