Şimdi Ara

Şebekeye bağlı elektrikli araçlar, Avrupa'da yılda 22 milyar euro tasarruf sağlayabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Avrupa Ulaştırma ve Çevre Federasyonu'nun yaptığı bir araştırmaya göre, yenilenebilir enerjiyi sabit enerji depolama tesisleri yerine elektrikli araç bataryalarında depolamak, Avrupa Birliği'nin 10 yıl içinde 100 milyar eurodan fazla tasarrruf etmesini sağlayabilir. Eğer sorunlar çözülürse, elektrikli araçlar 2040'a kadar AB'nin elektrik tedariğinde 4. sırada yer alabilir.



    AB ülkeleri, net sıfır hedeflerine ulaşmak için güneş ve rüzgar enerjisine büyük yatırım yapıyor. Ancak bu enerji kaynaklarının kesintili doğası yüzünden, enerji depolama sistemlerinin inşa edilmesi ve şebekeye bağlanması gerekiyor. Bu noktada, elektrikli araçların bataryaları, fazla enerjiyi depolamak ve talebin yüksek olduğu zamanlarda şebekeye vermek için işlev görebilir. Bu durum, yüzlerce milyar dolarlık batarya depolama sistemlerinin inşasının önüne geçmenin yanında, elektrikli araç sahiplerine de fayda sağlayabilir.



    2040'da yılda 22 milyar euro tasarruf sağlayabilir



    Elektrikli araçların kullanımının artmasıyla, V2H (araçtan eve) ve V2G (araçtan şebekeye) sistemlerinin sağladığı çift yönlü şarj teknolojileri kritik bir hal almaya başladı. Transport and Environment (T&E) tarafından yapılan araştırma, bu yaklaşımın 2040 yılına kadar AB'ye yılda 22 milyar euro tasarruf etmesini sağlayabileceğini ortaya koyuyor.




    Araştırma ayrıca, bunun AB'nin enerji altyapısını çalıştırma maliyetlerinde yüzde 8'lik bir azalmanın yanında, 2030 ile 2040 yılları arasında toplamda 100 milyar euro tasarruf sağlayabileceği tahmininde bulunuyor. 



    AB, V2G sistemiyle güneş enerjisi kapasitesini de yüzde 40 oranında artırabilir. Fazla üretilen enerjinin elektrikli araç bataryalarında depolanması, 2040 yılına kadar AB'nin enerji talebinin yüzde %9'unu karşılamaya yardımcı olabilir. Böylelikle, elektrikli araçlar depolama kapasitesine yatırım yapmadan 4. büyük elektrik tedarikçisi haline gelebilir.



    Ayrıca Bkz.Silikon anot bataryalar otomobillere geliyor: 360 Wh/kg yoğunluk ve 15 dakikada %90 şarj!



    Elektrik faturalarını yarı yarı azaltmaya yardımcı olabilir



    Bunların yanında, çift yönlü şarj cihazlarının kullanılması, elektrikli araç sahiplerinin yıllık elektrik faturalarını yüzde 52 oranında azaltmaya yardımcı olabilir. Tabi bu tasarruf oranı, konuma, aracın batarya büyüklüğüne ve araç sahibinin evinde güneş panelleri olup olmadığına bağlı olarak değişiyor. Gerekli koşullar yerine getirildiğinde, bir elektrikli araç sahibi şarj maliyetlerinde yılda 780 euroya kadar tasarruf sağlıyabilir. Aynı zamanda batarya paketlerinin ömrünü de iyileştirebilir. Sürekli şarj ve deşarj konusunda yaygın olarak duyulan endişelerin aksine, bu yaklaşımın batarya paketinin optimum şarj durumunu korumasına ve ömrünü yüzde 9'a kadar iyileştirmesine yardımcı olacağı belirtiliyor.



    Çift yönlü şarj cihazları normal şarj cihazlarından 100 euro kadar pahalı olmasına rağmen, elde edilen fayda ile kısa sürede kendisi amorti edip kâra geçirebilir. Ancak bütün araçlarda V2G teknolojisinin olmaması, çift yönlü şarj teknolojilerinin belirli bir standarda sahip olmaması şuan için teknolojinin önünde engel oluşturuyor. Bu nedenle, AB'nin yasa koyucularının bir standart belirleyip teknolojinin potansiyelini açığa çıkarması gerekiyor.



     




    Kaynak:https://www.transportenvironment.org/articles/ev-batteries-on-wheels-can-save-power-systems-over-eur100bn-fraunhofer







  • 1 milyon elektrikli araç olsa, 100kw bataryaları olsa ki daha az ama sayı fazla olunca dengeler.


    ortalıkta boş boş gezen 100 milyon kw batarya var, bunu değerlendirelim  demişler. fikir güzel de ben kendi aracımın bataryasını kullandırtmam ki. batarya eskir. bana on yılda yeni bir batarya parası vereceklerse buyursunlar   

  • Elektrikli araç denilince bizde akla gelenler ile adamların aklına gelenler arsında bu kadar fark var işte

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şabeke mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Eğer şebekede anlık güç eksiği veya fazlası varsa bu sistem 1 dakikalığına giriyor. Yani tüm arabalar bir anda fazla oluşan elektriği 1 dk boyunca çekiyor veya geri veriyor.

    Diğer yoğun saatlerde kullanalım denirse sabaha doğru şarj ettiğinizi akşam geri veriyorsunuz ki 11 kW ile batarya eskimez. Üstelik senelerik 780 Euro kazanılıyormuş bak. Batarya değişimi benim araçta zamanı gelince 10 sene sonra 2500 dolar olacak o zamana kadar kara geçerim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.