Şimdi Ara

Sabit Hızla Seyir Halinde Devir Saatinde Dalgalanma/Oynama?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
17.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araçta dün fark ettiğim garip bir durum var. Sabit hızla seyir halindeyken devir saatinde dalgalanma/oynama oluyor yukarı aşağı. Çok büyük bir oranda değil, ancak fark ediliyor. Kabaca 100 devir civarında bir oynama.

    Bunu hem hız sabitleyici açıkken, hem kendim sabit gaz vererek denedim; her durumda yapıyor. Klimayla alakalıdır belki diye klima açık ve kapalı denedim, her iki durumda da yapıyor.

    İşin enteresan tarafı rölantide böyle bir durum yok; devir sabit. Ancak araç boştayken belli bir oranda gaz verdiğimde dahi bu dalgalanma oluyor.

    Aşağıya bazı videolar ekledim, oradan daha net görülecektir. Bir de başka birinin yüklediği bir video buldum, orada durum daha bariz, daha iyi fikir verebilir.

    Bu durumun sebebi nedir? Bir arıza mıdır? Öyle ise neden kaynaklanır? Çözüm nedir?

    Şimdiden teşekkürler…

    Not: Araç 2011 Skoda Superb 1.4 TSI…
















  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sabit Hızla Seyir Halinde Devir Saatinde Dalgalanma/Oynama

    Sabit hızla ilerlerken araçlarda, devir göstergesinde dalgalanmalar veya oynamalar gözlemlenebilir. Bu durum, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve araç sahiplerinin kafasını karıştırabilir.

    Olası Nedenler:

    • Boşta Hava Kontrol Valfi (IACV): IACV, motorun rölantide çalışmasını kontrol eder. Arızalı bir IACV, devir saatinde dalgalanmalara neden olabilir.
    • Yakıt Enjektörleri: Tıkalı veya kirli yakıt enjektörleri, uygun yakıt-hava karışımını sağlamayarak devir dalgalanmalarına yol açabilir.
    • Oksijen Sensörü: Oksijen sensörleri, egzoz gazındaki oksijen seviyelerini izler ve yakıt-hava karışımının ayarlanmasına yardımcı olur. Arızalı bir oksijen sensörü, devir saatinde dalgalanmalara neden olabilir.
    • Maf Sensörü (Hava Akış Sensörü): Maf sensörü, motora giren hava miktarını ölçer. Arızalı bir Maf sensörü, uygun hava-yakıt karışımını sağlamayarak devir dalgalanmalarına neden olabilir.
    • Bujiler: Eskimiş veya kirli bujiler, motorun düzgün çalışmasını engelleyerek devir saatinde dalgalanmalara neden olabilir.
    • Elektrik Sorunları: Gevşek kablolar veya arızalı elektrik bileşenleri, motorun performansını etkileyerek devir dalgalanmalarına neden olabilir.

    Önemli İpuçları:

    • Aracınızda devir saatinde dalgalanma fark ederseniz, sorunun kaynağını belirlemek için bir tamirciye başvurun.
    • Yukarıda listelenen olası nedenleri dikkate alın ve bunları kontrol ettirin.
    • Aracınızın düzenli bakımlarını yaptırın, böylece bu tür sorunları önleyebilir veya erken teşhis edebilirsiniz.

    Devir saatinde dalgalanmalar, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilecek, göz ardı edilmemesi gereken bir sorundur. Sorunu hızlı bir şekilde teşhis ederek ve gerekli onarımları yaptırarak, aracınızın performansını artırabilir ve güvenli bir şekilde seyahat edebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorunun tam olarak ne olduğunu bilmiyorum ama şehirler arası otobüs de dikkatimi çekmişti hafif rampa aşağı yada düz yolda belli ediyor nedenini kafamda oluşturdum ama yazıya dökemedim :D
  • Yolun engebesine göre tabii değişir. Sorun yok

    Bu kadar paranoyak olmayalım.
  • elektronik gaz kelebeğibişi yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Yolun engebesine göre tabii değişir. Sorun yok

    Bu kadar paranoyak olmayalım.

    Düz yolda yapıyor zaten hocam..
  • her araçta oluyor o kadar oynama
  • Rolanti dalgalanması. Eski aracımda bu sorun vardı. Gaz kelebeğinden beyine giden kabloları güçlendirerek çözmüştüm.

    Videosu:
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Yolun engebesine göre tabii değişir. Sorun yok

    Bu kadar paranoyak olmayalım.

    Düz yolda yapıyor zaten hocam..

    Türkiye'de düz yol diye bir şey yok ki.

    İlla ki engebeler oluyor yolda.

    100 devir bir şey değil hocam, sinek küçüktür mide bulandırır doğrudur ama içiniz rahat olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Rolanti dalgalanması. Eski aracımda bu sorun vardı. Gaz kelebeğinden beyine giden kabloları güçlendirerek çözmüştüm.

    Videosu:



    Bu baya bir dalgalanıyor.

    Konu sahibinin ki normal ama.




  • Sorun yok rahat olun olabilir şeyler..
  • 100 devirden bir şey olmaz abi, yoldaki eğimdendir o.
  • Arkadaşlar olur deyip geçmemek lazım. Gidip O kadar para vereceksin D sınıfı araç alacaksın ve olur diyeceksin. Ya ben çok titizim ya da siz çok boşvercisiniz.
  • Yanıtlar için teşekkürler. Cumartesi servise gittim, bilgisayara bağlandı araç ama herhangi bir arıza kaydı vermemiş..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufak birşey çok takılmayın.Böyle şeylere takılacak olsam servisten dışarı adımımı atmamam gerekir.size de önemsemeyin.
  • Birgün birisinin başına gelirse öğrenmiş olsun, tork konvektörü yapar bu arızayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı Sorun bende de var. Konu ile ilgili fikri olan var mı? Arabs sabit hızda iken devir saati asagı yukarı oynuyor, yukarı oynayuslwrda gaz da yiyor, aracım dizel otomatik.video yukleme ye calısıyorum amaolmuyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lanet_zebani L kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Bu sorun benim arabamda da var. Konuyu biraz daha açıklayabilir misiniz acaba? 2015 i20 otomatik york kenvertörlü.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman türbünü arizasinda, sabit hızda giderken rölanti saati oynar ve Şanzıman türbünü balatalari aşınmışsa da kasisten geçiyormuş hissi de yaratır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • lanet_zebani L kullanıcısına yanıt

    Benim araçta da 80-90 arasında yapıyor. Başka da yapmıyor. Hem hız sabitleyici ile hem de hız sabitleyici kullanmazken aynı. Manuele çekip deneyeceğim bir de. Normal hızlanırken bir şey yok ya da 100-110 sabit giderken yok. Güçte çekişde de düşüş yok. Arıza ışığı da yakmıyor namuzsuz.


    Km:57 bin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinanakgl -- 8 Ekim 2021; 10:32:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinanakgl kullanıcısına yanıt
    Şanzıman beyni ve sensörlerde temassizlik da olabilir. Yine de arıza tespit cihazina baglatmakta fayda var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.