Şimdi Ara

Sağ ön paspas altı ıslak radyatör suyu da eksiliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
38.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam dostlar uzun süredir eksilen suyun ki az buz değil, ilk olarak genleşme haznesinden kaçtığını düşündüm değişti, ama sorun devam etti birkaç yıpranan boru da değişti ama bi değişim olmadı. Artık ön konsol içindeki klima radyatörü yada borularından olacağını tahmin ediyordum ama masrafları can sıkıcıydı ve tam emin olamıyordum.

    Bu gün plastik olan paspaslarımı temizlemek istediğimde çok kötü bir olayla karşılaştım, paspasların altı adate göl olmuş ama koku yapmadığından ve paspasın plastik oluşundan anlayamamışım. döşeme rengi de siyah olunca fark edilemiyor. Elimi bastırdığım gibi su çıkıyor yüzeye havluları bastıra bastıra birazını alabildim ama hala daha çok ıslak durumda.

    Şimdi yedek su haznesinden eksilen suyun burada olduğuna eminiz ama nasıl kurtuluruz ne olur akıl verecek birini arıyorum, şöyleki konsol çıksa 500-1000 lira civarında para isteriz diyenler olmuştu zamanında araba zaten kaç para (opel tigra) değmeyecek gibi. Alternatif fikri olan var mı acaba? Hemen radyatör kaçağını da hesaba katıp würt ün radyatör kaçaklarını kapatan sıvısını aldım. Ama borularda çıkarsa yandık herhalde çıkmaz bir duruma girdim kış geldi su akıp gidiyor diye antifriz de koyamıyorum bu sorunu halletmem gerek yoksa kışın binemeyeceğim..

    Bu havalarda nasıl kuruturum bu ıslaklığı onu dahi bilmiyorum koku yapacak belli ki.

    Başlığı doğru yere mi açtım hiç bilmiyorum moderatör arkadaş taşırsa sevinirim kusura bakmayın.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sağ Ön Paspas Altı Islaklığı ve Radyatör Su Eksikliği

    Arabanızın sağ ön paspasının altı ıslaksa ve radyatör suyunuz da eksiliyorsa, bu durum aşağıdaki sorunlardan kaynaklanıyor olabilir:

    • Araç Paspas Altı Neden Islanır?

      • Araba paspas altı genellikle kalorifer peteğinden sızan su nedeniyle ıslanır.
      • Kalorifer peteği, aracın motorundan gelen sıcak suyu kabine ileten bir parçadır.
      • Peteğin delinmesi veya hasar görmesi sonucu su sızabilir ve paspas altını ıslatabilir.
    • Araç Kalorifer Peteği Delik İse Ne Olur?

      • Kalorifer peteği delikse, sızan su kabine girebilir ve neme neden olabilir.
      • Nem, paslanmaya, küf oluşumuna ve kötü kokulara yol açabilir.
      • Ayrıca, kalorifer peteği su kaçırdığında, motorun soğutma sistemi yetersiz kalarak aracın aşırı ısınmasına neden olabilir.
    • Araba Paspas Altı Su Nasıl Temizlenir?

      • Paspas altındaki suyu temizlemek için şu adımları izleyebilirsin:
        • Paspası kaldırın.
        • Sızıntı kaynağını bulun (genellikle kalorifer peteğidir).
        • Sızıntıyı geçici olarak onarmak için sızıntı durdurucu kullanın.
        • Paspas altını temiz bir bezle kurulayın.
    • Arabanın Paspas Altı Su

      • Arabanın paspas altı ıslaksa, sızıntının kaynağını belirlemek ve sorunu gidermek önemlidir.
      • Aksi takdirde, nem ve küf oluşumuna neden olabilir, bu da sağlığınız ve aracınız için zararlıdır.
    • Arabanın Kalorifer Peteği Su Kaçırıyor

      • Arabanın kalorifer peteği su kaçırıyorsa, sorunu gidermek için bir tamirciye başvurmanız önerilir.
      • Tamirci, sızıntıyı onarabilir veya gerekirse peteği değiştirebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Öncelikle geçmiş olsun. Aynı sorunları yaşadığım için yazmak istedim. Benim aracımda da yolcu tarafının paspas altı ıslanıyordu ve araç su da eksiltiyordu. Fakat bu iki sorun birbiri ile bağlantılı değildi.

    Paspasın altının ıslanması, camın önündeki tahliye ızgaralarından içeriye giren yaprak, toz toprak gibi şeylerin tahliye borusuna inip çamur olması ve boruyu tıkaması idi. Su tahliye edilmediği için paspasın altı ıslanıyordu. Sağ tekeri ve davlumbazı söktüm. Davlumbazın altında tahliye borusunun çıkışı var orayı temizledim boru dolmuştu. Üstten de temizlenmesi lazımdı ama bu bile yetti artık su almıyor. Su oradan yani tekerin arkasından yere akıyor.

    Su eksiltmesi ise termostattan oluyormuş. Termostat çatlamış. 500 liraya termostat alıp, 100 lira da işçilik verdikten sonra sorun çözüldü. Fakat bu su eksiltme olayı çok önemli, Allah korusun motor sıcakken su eksiltir, sıcakken açıp su da ekleyemezsiniz ve conta yakma gibi büyük sorunlara neden olabilir.

    Sizin sorununuz bunlardır demiyorum fakat fikir vermesi açısından yazdım. Umarım çözersiniz bir an önce.




  • Muqarnas kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, bu konuyu açmadan önce ne bulursam okudum dediğiniz gider tıkanması olası durumlardan evet ama okuduğum kadarıyla ben kadar bir ıslaklık olmuyor demişlerdi bende büyük ölçüde eksilen radyatör suyunu buna yordum haklı olabilirsiniz şimdi baktım benim aracım için olan termostat fiyat olarak uygun, en yakın zamanda değişmesini sağlayacağım ve bu gidere baktıracağım. Bu iki problemi 1 ay içinde çözmeliyim havalar 0'a yaklaştıkça işer karışacak çünkü, su eklemekten de çok yoruldum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    36 lira maliyeti var

    https://forum.donanimhaber.com/bir-yildir-cozum-bulunamayan-su-eksiltme-sorununun-basit-cozumu--135496446#135666344
    Bu ürünün würt markalısını aldım aynı iş için kullanılıyor siparişim gelsin deneyeyeim olmadı bu markayı da alırım, teşekkürler
  • mustafaerdurmus kullanıcısına yanıt
    Hocam tahliye borusundan kaynaklanan ıslaklığın derecesi arabanın ne kadar su altında kaldığıyla ilgili. Misal her gün arabayı yıkayın veya bol suyla yıkayın orası daha çok ıslanır. Ya da çok yağış alan bi yerdeyseniz yine çok ıslanır.

    Tavsiyem önce su eksiltme problemini çözmeniz, sonra sorunu takip etmeniz. Zaten tahliye borularında tıkanıklık varsa onu çözersiniz maliyetli bir iş değil.
  • Ön camınız buğulanıyorsa sürekli bilin ki radyatörünüz delik (kalorifer radyatörü klima değil).O alacağınız ilaçların faydası çok fazla yok hatta hiç yok.Mecbur petek değişimi gerekicektir.Parça hariç işçilik max. 400 falan tutar.Belki bi ihtimal göğüs sökülmeden daha basitte çıkabilir fakat tigrada bu durum geçerli miydi şuanda hatırlayamadım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yaz geldi koltuk altı kokusu
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bende de olmuştu sağ on paspası sırılsıklamdı radyatorde su kalmamıstı motoru yakıyordum son anda farkettim.kalorifer petegi çürümüş ordan kaçırıyordu.
  • Kalorifer borularında kaçak olmalı. Masrafsız olsun dersen kaloriferden vazgeçip, kalorifere sıcak su taşıyan boruyu motor kaputu altından iptal edeceksin. Böyle olmaz dersen malesef konsol sökülmeli ve boru değişmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Kalorifer borularında kaçak olmalı. Masrafsız olsun dersen kaloriferden vazgeçip, kalorifere sıcak su taşıyan boruyu motor kaputu altından iptal edeceksin. Böyle olmaz dersen malesef konsol sökülmeli ve boru değişmeli.
    o boruyu ustaya götürmeden nasıl bulup kapatabiliriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    o boruyu ustaya götürmeden nasıl bulup kapatabiliriz

    Alıntıları Göster
    Kaputun altında kabine giren borular göreceksin. Benim kullandığım araçlarda o borulara hortum takılı. O hortumun birini çıkartıp kalan hortumu u şeklinde bağlayacaksın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hortum şöyle oluyor.



    Sağ ön paspas altı ıslak radyatör suyu da eksiliyor

    Sağ ön paspas altı ıslak radyatör suyu da eksiliyor

    Sağ ön paspas altı ıslak radyatör suyu da eksiliyor



    Burda da sözünü ettiğim iptal nasıl yapılıyor bir örneği var.





    Sağ ön paspas altı ıslak radyatör suyu da eksiliyor



    Yalnız tavsiyem böyle birşey yapıldığı zaman kabin içine giden borulara plastik tapalar takmanız yönünde. Çünkü yarın sistemi tekrar kullanmak isterseniz içeri giren toz, toprak işleri çok zorlaştırır. Bir tapa orayı temiz tutacaktır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir aracımızda direk motordan bu bağlantıyı iptal etmiştik aynen bu şekilde.





    Sağ ön paspas altı ıslak radyatör suyu da eksiliyor



    Çözüm araca göre değişebilir. Araca göre kolay, zor veya mümkün olmayan şekilde olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın arka silecek su hortumu yerinden çıkmış olabilir. Arka silecek su basıncı düşükse paspasın yanından geçen hortum sızdırıyordur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok hocam silecekte mavi cam suyu var ve eksilme yok, bahsettiğim su birikintisi oluşması için 1.5-2 litre su dökmek lazım ki 3 günde bir 1 litre eksiltiyor araç neredeyse..Tavsiyeler için teşekkür ederim, bende kalorifer radyatöründen şüpheleniyorum çünkü kaput altına 1 ay önce baktırdım borulara yedek tanka heryere bakıldı sorun orda değilse kesin göğüsteki radyatörde çünkü şuan için yağış az ama ıslaklık çok fazla arabayı da yıkamadım hiç kesin o giderlerden de alıyordur kaç yaşında araba ama bu kadar su eksiltmenin başka yolu yok gibi. Şu kargom gelsin radyatör kapatıcıyı deneyeceğim çözüme kavuşamazsam aynen dediğiniz gibi iptal yoluna gitmem gerekecek bütçem çok kısıtlı bu ara. Sadece okula gidip geliyorum idare edebilirim.. Problem tigra motor kısmı gerçekten çok dar el kol girmiyor baya uğraşı var o iptalin bile umarım çözebiliriz bu sorunları :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaerdurmus -- 5 Kasım 2018; 17:38:46 >




  • Çok yüksek ihtimal kalorifer peteğidir. benimde başıma geldi petek değişti. iyi bir usta bulun götürün. konsol sökülmeden de halledilebilir belki. sırf para almak için konsol sökülecek diyenler olabilir.
  • Hakan5434 H kullanıcısına yanıt
    Az evvel sızıntı önleyici sıvıyı kullandım, bakalım belki işe yarar yok olmadı devam ederse ya iptal yoluna gideceğim yada uygun bir fiyat çıkarsa peteği yenileyeceğim. Öncelikle tabi petekten olduğunu da teyit etmek gerek büyük ihtimalle öyle gibi ama borular da olabilir..
  • Würt radyatör kapatıcıyı kullandığımdan beri bir su eksilmesi gözlemlemedim, sanırım bi süre idare edecek gibi..
    Aynı sorundan muzdarip olan varsa şimdilik sonuç budur..
  • mustafaerdurmus kullanıcısına yanıt
    Hala sızıntı yoksa ben de şu sızıntı önleyiciden alıp deneyeyim diyorum.
  • Carl_Sagan C kullanıcısına yanıt
    Yok hocam su eksilmedi daha işe yaradı bende sizde bir deneyin 40-50tl bişey zaten
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.