D7000 ile ilgili sorunları merak ediyorsanız konu başlığına bakın. Sonuçta tvyi internetten satın alacaksanız ve 7 gün içinde Tüketici Kanuna göre Cayma Hakkınız var. Hiç sebep göstermeden iade edebilirsiniz. Hangi marka veya model olursa olsun ölü piksel ve bulutlanma-ışık sızması testini tvyi alınca evde yaparsınız ve sorun varsa iade edersiniz. Tvde şu sorun var demenize gerek yok, zaten demeyin de . Sadece "Tüketici Kanuna göre Cayma Hakkımı kullanmak istiyorum" deyin. 10 gün içerisinde paranızı geri vermek zorundalar. Eğer sorun olursa imzamdaki linkten Sanayi Bakanlığına ve Maliye Bakanlığına şikayet edersiniz.
Eğer riski göze almıyorsanız , mağazada kontrol etmenize izin vermedikleri sürece mağazadan tv almayın. Tvlerin kutusunu sadece kuruluma gelen servis açmalıdır. Eğer tv hasar görmüşse veya içinden çıkan gözlük, kumanda gibi aksesuarları eksik veya hasarlıysa rapor tutup değiştirirler veya yenisini temin ederler. Eğer tvnin kutusunu siz açarsanız ve aksesuarlarında eksiklik veya sorun olursa hak iddia edemezsiniz. Boş yere başınıza iş alırsınız.
Eğer mağazada kontrol için tvyi açtırısanız , kutunun içinden kumanda, pil , montaj ekipmanı, kullanma kılavuzu, gözlük gibi parçaları alıp yanınınzda taşının. Tv normal kolisi içinde güvenlidir ama açıldıktan sonra diğer parçalar mağazadan eve gelene kadar emniyetli bir şekilde taşınamayabilir , tvye veya birbilerine zarar verebilir , küçük parçalar kırılabilir. Bu yüzden kutuyu açtırınca aksesuarları yanınıza alın.
Mağazadan yapılan alışverişlerde 7 gün içinde iade hakkı yoktur. Sadece satıcı firmanın kabul edeceği bir sorun olmalıdır ki tv iade alınsın. Eğer tvde sorun çıkarsa ve firma değişime onay vermezse tüketici mahkemesi gibi 5-6 ay süren bir süreç sizi bekleyebilir. Bu yüzden internetten alışveriş yapmak daha az risklidir.
Yukardaki konu başlığında bazı arkaşlarımızın tvlerinde ölü piksel veya bulutlanma sorunu oldu ve tvlerini değiştirdiler. Hangi tvde ölü piksel olacağı veya bulutlanma-ışık sızması durumunun az ya da çok olacağı önceden belli değildir. Alırsınız sorun varsa değişim istersiniz. Bir modeldeki arıza veya değişim yüzdesini sadece üretici firma bilir. Şu markada şu kadar ölü piksel veya bulutlanma sorunu var gibi yazılar sadece "atmasyon" 'dur.
Bu başlık D7000 almak isteyenlerin toplandığı bir yer. Sizce, tv almayacak birisi tv hakkında neden karalayıcı yorum yazıyor? Lütfen bunu düşünün, önceki mesajları dikkatli okursanız olayı çözersiniz.
İyi akşamlar
teşekkür ederim çok iyi bilgilendirdiniz.......
ancak kafama takılına bir soruyu yazmak istiyorum..........
7 gün içinde tüketici tarafından satıcıya iade edilen ürün ne oluyor.....
ürün ilk defa kutusu servis tarafından açıldığında ürünün garantisi başlatılmış oluyor.........
tekrar satıcıya iade yapıldığında garantisi sıfırlanıp satıcı tarafından tekrar paketlenip satışamı çıkarılıyor......
yoksa başka bir işlem mi yapılıyor acaba.......
quote:
Orijinalden alıntı: erdinc_seray
quote:
Orijinalden alıntı: chartes
46d7000 nin bazı arkadaşlarca geri dönüşümü oluyormuş, aldıkları marketlere.özellikle alt panale yakın renk kaymaları..bu doğru mu ? bu sorundan dolayı değiştiren var mı?
Alacaklar bilsin ki, tv cok problemli. Clouding, banding, bleeding, ışık sızması, ölü piksel çıkma olasılığı %99. bunlardan hiçbiri olmayanını görmedim daha ben. Bende yok diyen de bunları bilmiyordur kesin
Sen o işi geç. Bendeki 46D7000'de neden sorun yoktur acaba? Biraz şans işi. İlk gelen böyle değildi. İkinci yani şimdikinde sorun yok.
quote:
Orijinalden alıntı: caliskan_53
quote:
Orijinalden alıntı: erdinc_seray
quote:
Orijinalden alıntı: chartes
46d7000 nin bazı arkadaşlarca geri dönüşümü oluyormuş, aldıkları marketlere.özellikle alt panale yakın renk kaymaları..bu doğru mu ? bu sorundan dolayı değiştiren var mı?
Alacaklar bilsin ki, tv cok problemli. Clouding, banding, bleeding, ışık sızması, ölü piksel çıkma olasılığı %99. bunlardan hiçbiri olmayanını görmedim daha ben. Bende yok diyen de bunları bilmiyordur kesin
Sen o işi geç. Bendeki 46D7000'de neden sorun yoktur acaba? Biraz şans işi. İlk gelen böyle değildi. İkinci yani şimdikinde sorun yok.
Çalışkan arkadaş sen d7000 ine, Rıdvan da d8000'ine aşık resmen :) Doğru diyorsun şans işi ama Kur'an nimet çarpsın benim gördüklerim hep problemli. Yarın yine servis gelecek evime, muhtemelen yine iade raporu verecekler. Artık üzüle üzüle başka Tv'lere bakacağım veya biraz bekleme kararı alacağım. Samsung sahiplerine bir müjde daha vereyim buradan. Samsung ile google arasındaki görüşmeler daha devam ettiginden 7 ocaktaki ces fuarında samsung Google tv tanıtımı yapılmayacak. Yani yeni modelin çıkması biraz daha zaman alacak.
elektronik store da yönetici olarak çalışıyor ve (kendi) dükkanınızdan aldığınız tv yi değiştirmek için servis raporu bekliyorsunuz, doğru mu anladım tv yi bugün mü aldınız ilk mesajlarınızda, mağazada açılan tv lerden söz ediyordunuz, bende de var dememiştiniz? son mesajınızda, değişim bekliyorsunuz. anlattıklarınız doğrumu? şaka mı yoksa yoksa vermek istediğiniz bir mesaj mı var
quote:
Orijinalden alıntı: agtr
elektronik store da yönetici olarak çalışıyor ve (kendi) dükkanınızdan aldığınız tv yi değiştirmek için servis raporu bekliyorsunuz, doğru mu anladım tv yi bugün mü aldınız ilk mesajlarınızda, mağazada açılan tv lerden söz ediyordunuz, bende de var dememiştiniz? son mesajınızda, değişim bekliyorsunuz. anlattıklarınız doğrumu? şaka mı yoksa yoksa vermek istediğiniz bir mesaj mı var
Doğru anlamışsınız, ben kendi çalıştığım yerden aldığımda bana ekstra bir indirim yapmıyorlar. Bu yüzden başka bir yerden aldım. Hatta kaç defa aldım, şu an kutu açık evimde bekliyor; hatta üzerindeki samsung yazısı bile çıkartılmamış (servisin alması gereken) isteyene resim ekleyebilirim. Alışveriş merkezlerinde yoğun ışık altında tvde hiçbir hata görmüyorsunuz, sonra eve getirdiğinizde bu hatayı alıyorsunuz. Örneğin elektronik storeda yönetici olarak çalışmanın avantajı da yarın gelecek arkadaşlara kolayca değişim raporu düzenletebiliyorsunuz. Bir mesaj falan verdiğim yok, samsung tv şu an için en iyi görüntüyü alabileceğiz tv. Yalnız ben şanssız biriyim, bana iyisi denk gelmiyor ama da kimse kaldırıp bu tvnin sorunsuz bir tv olduğunu bahsetmesin. Samsung insanları artık başından atmak için duvara asılacak tvlerin sadece kendi askı aparatlarından takılması zorunluluğunu getirtti. Neymiş efendim, 300 küsür liralık samsung duvar askı aparatı almazsan ışık sızması yapıyormuş. Ya zaten yapan tv, kutudan ilk çıktığında da yapıyor. Gözüm körolsun hiç kimsenin firma elemanı da değil, ekstradan bir malı fazla sattığımda para da vermiyorlar. Offff, çok sıkıldım ya, evime sorunsuz bir tv almak istiyorum hepsi o kadar. Samsung gibi güzel gösteren, Sony gibi kaliteli malzeme üreten, Panasonic gibi sorunsuz bir cihaz biliyor musunuz acaba
Sayın ser_kan55 ,
Siz bilgisayarı ve interneti olan , burası gibi teknoloji forumlarından haberdar olan ve bir ürün almadan önce internet üzerinden kullanıcı yorumlarına bakma bilincine sahip bir kişisiniz ve Samsun gibi büyük şehirde yaşıyorsunuz.
Emektar tüplü tvsi bozulunca tv almak zorunda kalan , küçük bir ilde veya ilçede oturan Ahmet Amca veya Ayşe Teyze de tv alıyor. Mağazaya gidince karpuz sergisiz gibi yan yana dizilimiş tvler var. Satış elamanı geliyor ve D6000- 6500-7000-8000 modelleri için 2000-2500-3000-3500 lira, yani parana göre tv var diye satış yapıyor. Bu insanlar kullanılmış tv nedir, teşhir nedir , iade olan tv nasıl olur, ölü piksel , bulutlanma, ışık sızması gibi sorunları bilmezler.
Tv bölümünü 3 senedi takip ediyorum. Firmaların yaptıkları numaraları kullanıcı yorumlardan biliyorum. Bazıları iade ürünleri "Outlet" olarak satıyoruz diye iddia ediyor , bazıları teşhir veya kullanılmış, iade olmuş tvleri paketleyip satıyor. Bir Samsung bayisi Samsung teşhir tvlerini sezon sonunda toplayıp uygun fiyatla mağaza üzerinden satıyor. Örneğin 5000 liralık 55" tv , peşin 3000 , 12 taksit 3600 gibi...
Özetle tvler illa ki bir şekilde satılıyor. Tv , üreticisi firmasından , üretimine , satış aşamasına kadar her aşamasında her türlü işin döndüğü bir sektörtür. Dikkatli olmanızda fayda var.
Bana bu soruyu sormanızın sebebi eğer iade tv bana gönderilirse nasıl anlarım ise bu konuda endişeniz olmasın anlamak çok kolaydır. Aşağıdaki bilgiler sadece Samsung için değil , genel olarak da geçerlidir.
1. Kullanılmamış tv kutudan çıkınca "yeni" kokar.
2. Fişe takınca ilk günlerde farkedebileceğiniz ilk çalışmadan oluşan "elektronik cihaz" kokusu olur
3. Tv üzerinde koruyucular olur. Eskiden tvlerin çerçevesi kalındı ve her taraf koruyucu bant ile emniyete alınmış halde olurdu.
4. Ekranı tertemiz olur
5. Parmak izi , toz , kir olmaz. Servis kutuyu çıkartırken tabiki tutacağı için parmak izi yapabilir. Bunu ayrı tutmak lazım. Tvyi kuracakları yerde geniş bir alan oluşturun. Tv kutusunun altı pis olabilir , yere sermek için kolay bir yerde gazete bulundurun, halınız kirlenmesin. Tv kurulurken servis bazen tvyi yere yüzüstü yatırıp tv ayağına ait montajı yapar. Burada dikkatli olun eğer tvnize zarar verirlerse ve siz sonradan farkederseniz sorun yaşarsınız. Bu gibi sorun yaşayan arkadaşlarımız oldu. Siz servis raporunu imzalayınca sorun çıkmamış olarak kabul ediliyor. Eğer mümkün ise odada 2 kişi bulunun ki biri servisi gözlesin diğeri ise yardım etsin.
6. Kullanılmış tv temizlenmek için silinme esnasında silme izi oluşur. Ekrana bakınca , bezden oluşan silme izini görürsünüz. Aynı acemi boyacının fırça izi bırakması gibi
7. Tv ile gelen uzaktan kumanda, piller , gözlük, montaj ekipmanı poşet içinde ve kullanılmamış olur. Eğer tv daha önce kullanılmışsa pilleri kumanda da olur. Paketlerin açıldığı belli olur. Samsungda genelde Roket marka piller kullanılıyor. Bu piller uzakdoğuda yaygın bir marka , ülkemizde satılmıyor . Eğer tv yanında başka pil gelirse dikkat edin.
8. Tvnin kutusu açılmış olabilir. Bu normal bir durumdur çünkü içine garanti belgesi , fatura , servis listesi , Türkçe kılavuz koymak için açılmış olabilir. Tabiki açılmadan açılmaya fark var. Yamalı bohça gibi olduysa o zaman yine şüphe edin.
9. Samsung tvlerin içindeki çalışma saati servis menüsünden görülebilir ama bu otomobillerdeki kilometre saati gibi güvenilir değildir. Fabrika ayarlarına dön denilince sıfırlanır. Tv ilk açıldığında ülke ve dil ayarları gibi başlangıç ayar menüsü ile gelir fakat kullanılmış tv de yine fabrika ayarlarına dön denilince o da sıfırlarnır ve tv yine ayar ekranından açılır.
10. Tvnin kolisi genelde sağlan durumdadır. Samsung tvler Slovakya veya Macaristanda üretilir. Normal şartlarda tvnin yaşayacağı yolculuk:
Fabrikadan ülkemize gelir. Sonra bayi veya teknoloji markete , kargo firmasına , kargo dağıtım merkezine , sonra sizin yaşadığınız yerdeki kargo şubesine ve en son sizin evinize gelir. Ama iade olmuşsa bu yolculuğa iade ve size yeniden gönderilme gibi eklemeler olacaktır. Bu kadar yoğun taşıma sonucu kutusu hırpalanmış ve eskimiş olacaktır. Dikkat etmek lazım.
bizim oplu alım işi fiyasko oldu sanırım
olmadı galiba
1. toplu alımda uygun bir fiyat henüz kimse bulamadı....... 2. samsungla ilgili şikayetler kafamı karıştırdı benim iyice.....(Clouding, banding, bleeding, ışık sızması, ölü piksel)
o yüzden benim kafam iyice karışık..........
siz ne düşünüyorsunuz peki bu durumda...............aldığınız tv de yukarıdaki sorunlardan bazıları çıkarsa ne yapacağız.......... veya bu sorunlarla karşılaşmamak için ne yapmamız lazım...........
sn ender123....... uzun uzun anlatmışsınız zahmet edip o kadar yazmışsınız teşekkür ederim...........
ama asıl merak ettiğim kutu servis tarafından açılıp kurulum yapıldığı anda ürünün garantisini başlatan imzada atılmış oluyor.......
daha sonra satıcıya ürün iade edildiğinde ürünün garantisi başlamış olduğundan tekrar bu ürünün satışı bana mümkün gözükmüyor....... çünkü ürünün garantisi başka bir tüketici tarafından başlatılmış oluyor...........
Bu yüzden bu iade hakkı mevzusunu tam anlamadığımı belirtmek isterim........
Bir arkadaşda aslında tartışma olmasın diye başka bir topikde şunu yazmış............
quote:
Orijinalden alıntı: erdinc_seray
internetten alışveriş yapacak arkadasların dikkatine!!! İnternetten aldığınız televizyonu servisin kurması durumunda iade ihtimaliniz ortadan kalkar. Bu süre ister 1 hafta olsun, ister 2 gün. Bilginize!!!
Sayın ser_kan55 ,
Garanti belgesi üzerinde , her belgede değişen devlet kurumları tarafından verilmiş seri numarası, mühür, imza gibi bir kayıt olan bir belde değil. Yani sizden iade olan tvyi 1000 kişiye yeni boş bir garanti belgesi ile tekrar satabilirler. Tek maliyeti imzalandığı için çöpe atacakları garanti belgesidir. Yani 1-2 kuruşluk matbu kağıttır.
Bir faturayı iptal ettirdiğinizde , ona ait bir iptal faturası kesilmesi gerekir çünkü üzerinde seri nosu vardır. Maliye kaydına girmiştir ve çıkışı da yine kitabına uygun yapılmalıdır. Garanti belgesinin kaydı kuydu yok ki. Üretici firmada binlerce boş garanti belgesi vardır. Forumda eski yıllara ait mesajlara bakarsanız kullanılmış ürünlerin nasıl yeniden satıldığınız görürsünüz.
Garanti belgesi üzerinde hologram , özel baskı , seri numarası , Sanayi Bakanlığı bandrolü gibi güvenlik ve ürüne özgülük sağlayan , yan yana 4-5 nüshası olan , bir parçası koparılıp size , biri satıcıya, üretici firmaya verilmek üzere servis tarafından bir kopyası alınan , bir kopyası da Sanayi Bakanlığına gönderilen ve bilgisayar sistemine işlenen belge değil.
Sağlık Bakanlığının ilaç sistemi gibi bir altyapı olursa o zaman sizin dediğiniz gibi başkasına yeniden satılamaz çünkü tv seri numarası başka birisinin üzerine garanti sistemi kaydına girmiş olur. Böyle sağlam işler yapan ülkeler belki vardır ama ülkemiz bunlardan biri değil.
Ayrıca Outlet ürünleri için garanti şartları ve süresi farklıdır. Siz firma sahibi olsanız size iade olan ürünleri outlet veya 2. el olarak kendi garantiniz ve şartlarınız ile satarsınız.
D7000 lerdeki klasik sorunlar yüzünden bu tv den üzülerek vazgeçmek üzereyim arkadaşalarrrr
samsung TV ler, dünyanın önde gelen inceleme sitelerinde hep ön sıradadır. internet efsanelerine kanmayın derim
En iyi resim kalitesine göre en iyi 5 HDTV
1. Sharp Elite PRO-X5FD series 2. Panasonic TC-PVT30 series 3. Samsung PND7000/8000 series 4. Sony XBR-HX929 series 5. Panasonic TC-PST30 series
1. Sharp Elite PRO-X5FD series 2. Panasonic TC-PVT30 series 3. Samsung PND7000 series 4. Panasonic TC-PVT30 series 5. Sony XBR-HX929 series 6. Samsung UND8000 series 7. Panasonic TC-PGT30 series 8. Sony KDL-NX720 series 9. Samsung UND6400 series 10. LG 55LW9800 11. LG PZ950 series 12. LG LW5600 series 13. Panasonic TC-PST30 series 14. Sharp LC-70LE73U series 15. Samsung LN46D630
aşağıdaki de avs deki sıralama plazma Panasonic Viera TX-P50VT30E Samsung PS51D8000 Panasonic Viera TX-P46GT30E LG Infinia 50PZ950 LG Infinia 50PZ550
3d lcd Samsung UE55D8000 Sony Bravia KDL-55HX920 Sony Bravia KDL-HX46820 Sharp Aquos LC-40LE830E LG Infinia 55LW650s Sony Bravia KDL-46EX720 LG Infinia 42LW5500 Philips PFL427606H/12 LG Infinia 47LEX8
kanmayalımda kardeş .. bu sorunhları ne yapacağız
sonuçta bu sorunları yaşayanlar gerçek insanlar
diğer TV başlıklarını da takip edin. örneğin benim favori tv lerimden hx920de de, ölü pixel, bulutlanma vs nedenlerle tv sini iade edenler var. vt30 da burnin ile karşılaşanlar, diğer lcd led lerde ışık sızması, bulutlanma vs ile uğraşan, çok sayıda kullanıcı var. mağazaya gidin, alacağınız Tv yi orada kutusundan çıkartıp inceleyin, pixel,ne, ışık sızmasına vs bakın derim yerli yabancı, diğer forumları, internet sitelerinin kullanıcı yorumlarını da takip edin. tv tavsiyesinde bulunan kişilerin profilinden, önceki yorumlarına bakın. bazı marka ve modellere yönlendirme yapan, promotörlerden tavsiye alın, ama yanlı tavsite olduğunu bilin. alın bir usb disk, mağazada ilgilendiğiniz bir kaç tv modelinde görüntü kalitelerini aynı media ile bir deneyin. ben yıllar önce samsung plazma kullandım, özellikle siyahlarından pek memnun kalmadım ve o yüzden plazmalara hep soğuk baktım. aylar önce, vt30'u görünce TV nin görüntü kalitesine bayıldım mesela. dediğim gibi, şunu almalısın, bunu almalısın tavsiyelerinden ziyade, gidip bir mağazada beğenin, alın. sündürdükçe TV siz kalırsınız
Hangi mağazaya gidersen git en iyi ayarlarda SDveHD yayında D7000 ağır basıyor. Ayrıca coğu mağaza satışlara göre ayarlarla oynuyor