< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Samsung Galaxy S25 / S25+ [ANA KONU] - %15 İndirim Detayları İlk Mesajda (353. sayfa)





-
-
Evet ben hep alıyordum ama hayalet olmasına dikkat etmeden almışım bu sefer, tekrar hayaletsiz alacağız artık :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
S10 Lite'ı 5 sene kullandım. Samsung Phone INFO diye bir uygulama kurmuştum, mağazadan kaldırdılar sonra. Orada pil döngü sayısı 1077 yazıyor. Yani 5 sene içinde 1.7 günde bir %100 şarj etmişim. Doğru hesaplıyor mudur bilmem ama AccuBattery'e pil kapasitesini 4500 mAh yazıp, verimliliği ölçebilmek adına en az 1 sene uygulamayı kullandım. Şu anda tahmini kapasite 3791 mAh ve batarya sağlığı %84 yazıyor.
Bu arada hızlı şarjı, 5 senenin son 1.5 senesinde kullanmaya başladım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Foley -- 9 Mart 2025; 13:48:22 > -
Selamlar
Ben genelde tüm garantili Samsung cihazlarımda garanti bitmeye yakın servisten pil değişimi yaptırırım
Ama servisten pil değişimi sonrası 1 ile 2 yıl kullanmam genelde o yüzden ilk pille 2 pil arasında nasıl bir fark var Net olarak bir şey diyemem fakat
Takılan pil kesinlikle orijinal O yüzden şarj atlaması sapıtma etme olmaz Ama eğer servis eski tarihli bir pil takarsa O zaman biraz verimsiz gidebilir harici bir problem olmaz diye düşünüyorum ben Ama yine de net birebir detaylı tecrübem yok hocam
Gelelim yeni cihazların yeni pil takılınca onu algılayıp iletişim kurup kurmadığı konusuna
Cihazlarda pil döngüsünü ve sağlığını takip eden bir sayaç var Kaç döngü yapıldığını sayıyor kaydediyor
Pil değiştiği zaman servis tarafından Bu yazılım sıfırlanıyor ve cihaz pil sayacını ve sağlığını sıfırlayıp yeni pil üzerinden tekrar veri almaya devam ediyor
Bazı servisler bunu sıfırlamayı unutuyor o zaman da aslında büyük bir problem olmaz fakat Samsung tarafından cihaza bağlanıldığı zaman sayaç sıfırlanmadığı için veriler eski pil üzerine yazılır ve pil değişse bile değişmemiş olarak görür servis onu sistemde anca İçini açıp bakması lazım anlamak için
Bazen servisler değişim sonrası sayacı sıfırlamayı unutabiliyor
Veya yine servis harici orijinal parçayı servisten bulup getirip kendimiz taktırsak taksak bile servisteki yazılım bizde olmadığı için pil sayacını döngüsünü sıfırlayamayız telefon eski pil üzerine veri kaydeder ama pil performansına bariz farkı olur mu bilmiyorum yine de sayacın sıfırlamasında fayda var tabii ki yoksa Samsung uygulamalarında veya cihaz hakkında bölümünde yeni pil takılsa bile eski pil üzerine yazdığı için bir süre sonra sağlık düşük diyebilir Ama bu pil performansını etkiler mi bilemiyorum belki de etkiler
Mesela Apple cihazlarda bu sağlık sayaç takibi şöyle oluyor Apple cihazların bataryalarında özel çip oluyor o yüzden pil değiştiği an orijinal ile mantıken çipte değişmiş oluyor bu arada Apple çoğu zaman garantiden pil falan değiştirmiyor bunu da belirteyim
Işçilik konusundan da bahsedeyim eğer düzgün bir teknisyene denk gelirseniz cihazın açıldığını anlamazsınız bile orijinal sıvı bantları ile kapatıyorlar cihazı yere anlaşılmıyor bir şey he İşini yarım yapan birisi olursa kamerada toz parmak izi falan filan kaldığı oluyor dikkat etmek lazım baktırıp Geri işlem yaptırmak lazım
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Recepler karışmış😂
Diğer Recep hocamı da biliyorum Gelir birazdan ara sıra karışıyoruz forumda😂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Eğer ben pili hiç değiştirmek istemiyorum orijinal pil ile Gittiği yere kadar kullanacağım diyen varsa da olabildiğince hızlı şarjı kullanmamaya çalışsın
Ve bundan ziyade cihazı olabildiğince serin tutmaya çalışsın Çünkü ısı pilin en büyük düşmanı.
S10 Lite 855 ile resmen buz gibi çalışan bir cihazda o yüzden hızlı şarj kullanılsa bile pilin yıpranma durumu diğer samsung'lara kıyasla daha iyi durumdaydı o zamanlar
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
He şimdi akıllara Şu soru gelebilirquote:
Orijinalden alıntı: receep 32
Selamlar
Ben genelde tüm garantili Samsung cihazlarımda garanti bitmeye yakın servisten pil değişimi yaptırırım
Ama servisten pil değişimi sonrası 1 ile 2 yıl kullanmam genelde o yüzden ilk pille 2 pil arasında nasıl bir fark var Net olarak bir şey diyemem fakat
Takılan pil kesinlikle orijinal O yüzden şarj atlaması sapıtma etme olmaz Ama eğer servis eski tarihli bir pil takarsa O zaman biraz verimsiz gidebilir harici bir problem olmaz diye düşünüyorum ben Ama yine de net birebir detaylı tecrübem yok hocam
Gelelim yeni cihazların yeni pil takılınca onu algılayıp iletişim kurup kurmadığı konusuna
Cihazlarda pil döngüsünü ve sağlığını takip eden bir sayaç var Kaç döngü yapıldığını sayıyor kaydediyor
Pil değiştiği zaman servis tarafından Bu yazılım sıfırlanıyor ve cihaz pil sayacını ve sağlığını sıfırlayıp yeni pil üzerinden tekrar veri almaya devam ediyor
Bazı servisler bunu sıfırlamayı unutuyor o zaman da aslında büyük bir problem olmaz fakat Samsung tarafından cihaza bağlanıldığı zaman sayaç sıfırlanmadığı için veriler eski pil üzerine yazılır ve pil değişse bile değişmemiş olarak görür servis onu sistemde anca İçini açıp bakması lazım anlamak için
Bazen servisler değişim sonrası sayacı sıfırlamayı unutabiliyor
Veya yine servis harici orijinal parçayı servisten bulup getirip kendimiz taktırsak taksak bile servisteki yazılım bizde olmadığı için pil sayacını döngüsünü sıfırlayamayız telefon eski pil üzerine veri kaydeder ama pil performansına bariz farkı olur mu bilmiyorum yine de sayacın sıfırlamasında fayda var tabii ki yoksa Samsung uygulamalarında veya cihaz hakkında bölümünde yeni pil takılsa bile eski pil üzerine yazdığı için bir süre sonra sağlık düşük diyebilir Ama bu pil performansını etkiler mi bilemiyorum belki de etkiler
Mesela Apple cihazlarda bu sağlık sayaç takibi şöyle oluyor Apple cihazların bataryalarında özel çip oluyor o yüzden pil değiştiği an orijinal ile mantıken çipte değişmiş oluyor bu arada Apple çoğu zaman garantiden pil falan değiştirmiyor bunu da belirteyim
Işçilik konusundan da bahsedeyim eğer düzgün bir teknisyene denk gelirseniz cihazın açıldığını anlamazsınız bile orijinal sıvı bantları ile kapatıyorlar cihazı yere anlaşılmıyor bir şey he İşini yarım yapan birisi olursa kamerada toz parmak izi falan filan kaldığı oluyor dikkat etmek lazım baktırıp Geri işlem yaptırmak lazım
Samsung servis cihazı işleme alsa pil falan değiştirmeyip sadece sayacı sıfırlayıp gönderebilir mi böyle bir şey olur mu denilebilir
Yakın zamanda görmesem de zamanında buralarda da konu açıldı benzer durumlar oldu maalesef
Evet ayarlarda veya çeşitli Samsung uygulamalarında Hatta Samsung cihazı bağlayınca bile pil yüz görünecek döngü sıfır görünecek fakat içerisindeki pil eski pil olmaya devam edebilir Bunun için de iyi test etmek lazım cihazın pil performansı ne durumda diye veya Play Store'dan birkaç uygulama kurup bakmak lazım tahmini değer tuttururlar çünkü Eğer servis pili değiştirdim diyorsa ama kurulan birkaç uygulamada pil sağlığı düşük görünüyorsa vardır bu işte bir işlik
Evet çok riskli bir iş servis için ama zamanında yapıldı Ama bir şekilde kanıtlanır yani hallolur Tabii bu çok düşük bir ihtimal ama var böyle bir ihtimal hele hele Burası bizim ülke ise kesinlikle var
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Anladım hocam. Bu sayaç öyle formatla vs. sıfırlanmıyor yani. Servisin yapabileceği bir iş. Pil değişimi için ekranda bir uyarı falan almak gerekiyor mu yoksa herhangi bir gerekçe olmaksızın değiştiriyor mu Samsung? Ben telefonu fazla kullanan birisi değilim, muhtemelen telefonu boş yere açtırmayayım mantığıyla pil değişimine yanaşmayabilirim de ama yine de bilgim olsun, bakarsın değiştirtmek isterim. Servis olarak Bakırköy'de MTA Elektronik var, orayı öneriyorlar. Yukarıda arkadaş da önermiş.
Çok eskiden Note 5 telefonumu götürmüştüm. Sıfırken 1-2 kere içini açmışlardı ama işçilik anlamında sorun yaşamamıştım. Telefonun parlaklık sensörü güneş vb. durumlarda aktifleşince, ekran renkleri birbirine giriyordu. Sonradan kendim tespit etmiştim. SwiftKey klavye uygulaması buna neden oluyordu. O günden beri uygulamayı telefona uğratmam. Hatta dün default Samsung klavyenin yanında, sistemde SwiftKey'in yüklü olduğunu da görünce kanım çekildi, eski anılarım canlandı.
-
Samsung'un pil kötü diye uyarı göndermesi için pilin epey çökmesi lazım hocam yani 70 civarını falan inmesi lazım sağlık olarak
Ama normalde döngü 400 civarı olursa sağlıkta şöyle 90'a doğru inerse çoğu zaman Samsung servis değiştiriyor insiyatif alıp müşteri memnuniyeti için
Evet hocam Bizim sıfırlamamız mümkün değil çok yol aradım bulamadım zamanında servisten parça satışı yapan bir arkadaştan parça aldım pil değiştirdim fakat sayaç aynı kaldı yeni pil üzerine yazmaya devam etti
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi receep 32 -- 9 Mart 2025; 14:3:39 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yetkili Samsung servisi de böyle bir topa girerse, biz bitmişiz zaten ülkecek hocam :D
-
Eyvallah, bu bilgiler benim için yeterli oldu hocam. 2 seneye yaklaşırken duruma bakarım. Allah ömür verir de buralarda olursak, o zaman bir yoklarım başlığı ne yapalım diye.
-
Pil değiştiren ben değilim arkadaşlar. Yanlış anlaşılma olabilir mi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O riski alacak var mı bilmiyorum ama işte insanın aklına geliyor Çünkü kanıtlanırsa çok başı ağrır Samsung'un
Tabii diğer ihtimalde gerçekten pil değişimi yapılıp sayacın sıfırlanmasını unutmak O zaman da hemen gidince yapıyorlar zaten 2 dakikalık iş muhtemelen
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O kişi benim abi hatlar karıştı No problem devam et😂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Recep hocam, hatları karıştırmışız. Sorun yok.
-
Bu arada aklıma geldi de 400 küsür döngü ile %90 sağlık olası mı ki hocam? S10 Lite'da 1077 döngü ile aşağı yukarı %80-84 batarya sağlığı gözüküyor. Muhtemelen o döngü ile pil sağlığı %90'a inmez diye düşünüyorum ve pil değişimine yanaşmayabilirler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Foley -- 9 Mart 2025; 14:10:25 > -
Ben yine bizim forumdan bir arkadaştan s23 Ultra aldım arkadaş bir buçuk günde bir şarja taktığı için 2 yılın sonunda döngü 360 civarı sağlık 94'tü gittim servise demediler bir şey değiştirdiler😂
Ama geçen gün tesadüf baktım döngü 20 sağlık 97 görünüyor neden hızlı bir düşüş oldu bilmiyorum sistem belki bazen sağlıklı çalışmıyordur veya takılan pil eski üretim mi bir fikrim yok
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bildiğim kadarıyla takılan piller de garanti bitse bile 6 ay garantili bakalım birkaç ay daha kullanacağım sonrasında bariz bir düşük olursa gideriz servise
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Muhtemelen @ssavtak hocamın dediği durum ile alakalı. Hızlı şarj, batarya ısısının çok yükselmesi, şarj olurken cihaz kullanmak vb. durumlar döngüden bağımsız olarak batarya sağlığını doğrudan etkiliyor. Örneğin; normal şarj ederek 1000 döngü ile hızlı şarj ederek 1000 döngü arasında muhtemelen fark vardır. Ben o nedenle telefonu hep normal olarak şarj ediyorum. Cihazı %20-25'lerin altına pek düşürmediğim için de acil durumlarda hemen hızlı şarj edeyim ihtiyacı da olmuyor.
-
Kesinlikle öyle hocam
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X