Televizyonumun menüsünden apps yani market kısmına girdiğimde şöyle bir uyarı ile karşılaşıyorum: yeterli depolama alanı olmadığı için otomatik güncelleme tamamlanamadı. Depolama alanı açmak için uygulama veya oyun silin.
Televizyona benim yüklemiş olduğum tek bir tane dahi uygulama veya oyun yok. Televizyonumda bulunan uygulamalar ise şunlar: apple tv, facebook watch, netflix, youtube, prime video, smart things, gallery, google play filmler ve tv, privacy choices, vodafone tv, blutv, apple music.
Bu uygulamaların hiçbiri de silinir vaziyette değil. Samsung müşteri hizmetleri ile 4447711 numaralı hat üzerinden 3 kez görüşme sağladım. Görüşmelerimiz şu doğrultuda geçti:
-Market uygulamasını güncellemek istiyorum ancak yeterli alan olmadığı için güncelleme yapılmıyor. Televizyonumda bulunan uygulamaları kullanmıyorum, o yüzden onları silmek istiyorum ama sil butonu aktif değil. -Samsung'un yaptığı anlaşmalar ve sözleşmeler gereği o uygulamalar gömülü. Onları kaldıramıyorsunuz.
-Televizyonun parasını verip aldım. Televizyon artık benim. İstediğim uygulamayı yükleyip istemediklerimi silme hakkım neden gasp ediliyor? -Dediğim gibi Samsung'un yaptığı anlaşmalar var.
-Samsung'un yaptığı anlaşmalardan neden bizim haberimiz yok? -Her şey müşteri ile paylaşılmaz.
Parasını verip satın aldığım ürünün içindeki uygulamaları ben değil, kendini hala malın sahibi zanneden Samsung Türkiye belirliyor. Gerekli şikayeti CİMER'e yaptım ve şikayetim Ticaret Bakanlığı'na yönlendirilmiş durumda. Fakat Samsung Tv alacakların bu durumu göz önünde bulundurmalarında fayda var.
Değerli bilgi için teşekkürler hocam durum ilerlemesini paylaşmanızı bekliyorum
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Ben bu konunun takipçisi olacağım. Parasını verip satın aldığım ve sahibi olduğum üründe yer alacak uygulamalara markanın değil benim karar vermem gerekiyor. Köşe yazarlarına ve haber kanallarına da bilgilendirme yapacağım.