Şimdi Ara

Samsung Teknik Servis Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar
    3 sene önce Mediamarkt tan aldığım 102 ekran lcd televizyonum yaklaşık 1.5 ay önce bozuldu ve yetkili servise gönderdim.2 gün sonra power kartının arızalı olduğunu ve 219 tl karşılığında değişmesi gerektiğini söylediler ve bende kabul ettim.televizyonu teslim ettiğimde bana verdikleri formun arkasında garanti kapsamı dışındaki cihazların 30 iş günü içerisinde tamir edilip teslim edilmesi gerektiği yazıyor.bende bu süre dolunca servisi aradım ve şimdiki prosüdürün ne olacağını sordum.ilk aldığım cevap yeni bir televizyon veya parasının verileceği idi.cihazımın garantisini sordular ve olmadığını söyleyince aldığım cevaba bakın;

    Samsung prosedürlerine göre cihazınızın garantisi devam ediyor ise servisimizde 30 iş gününü doldurduğunda değişime hak kazanırsınız. Yada aynı arızadan 3 kez farklı arızadan 5 kez arıza şikayeti ile servisimize girişi olmuş ise ve yine garantisi devam ediyorsa değişime hak kazanabilirsiniz.Dolayısı ile cihazınızın garantisi bittiği için cihazınıza fiyat çıkarılmıştır.Her türlü şikayet ve önerileriniz için samsung merkezi 444 77 11 nolu hattan arayabilirsiniz.

    Kanun derki......
    TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
    Kanun Numarası: 4077, Kabul Tarihi: 23/02/1995
    Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 08/03/1995, Yayımlandığı Resmi Gazete Sayısı: 22221
    Satış Sonrası Hizmetler
    Madde 15. ? (4822. Değ) İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilân edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.
    İmalatçı veya ithalatçıların bulundurmaları gereken yedek parça stok miktarı Bakanlıkça belirlenir.
    İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır.
    Bakanlık, hangi mallar için servis istasyonları kurulmasının zorunlu olduğu ile servis istasyonlarının kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.
    Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.

    şimdi ben mağdur olan ve tüketici haklarını araştırmış bir tüketici olarak ne yapmalıyım????yeni televizyon talep ediyimmi? böyle bir olayı yaşamış olan arkadaşların tecrübelerini paylaşmalarını rica ediyorum







  • Adamlar haklı, üzgünüm. Değişim veya para iadesi şartları ancak garanti süresi içinde arıza olursa geçerlidir. Okuduğun yazıyı sanırım yanlış yorumlamışsın. Orada yedek parça bulundurmak ve tamir etmek zorundadırlar diyor. Ama bunu ücretsiz yapar veya yenisini verir demiyor. Şayet öyle olsaydı tüm aldığımız şeyler ömür boyu garantili olurdu. Gönül ister tabi ama olmaz...

    Burada senin haklı olduğun nokta yanlış anlamadıysam tamir işlemi 1 aydan fazla sürmüş; orası...Bir de işte garantisi biten cihazlara öyle meblağlar çıkarıyorlar ki insanın lanet olsun diyesi geliyor.
  • erdogan4035 zaten garantinin bittiğini ve 219 tl yı kabul ediyor.ama serviste parça sorunu var gibi.
  • evet ben219 tl olan tamir masrafını kabul ediyorum ve yasal süre o andan itibaren başlıyor.şimdi bakanlıkça onaylanan süre bitti ve bana doğan hakkları kullanmak istiyorum.
  • arkadaşlar biraz önce yetkili servisten mail aldım ve faturayı ibraz ettiğim taktirde bana yeni televizyon vereceklerini söylediler.bu olay hepimize örnek olsun.garanti süresindeki dışındaki elektroniklerimiz bile tüketici kanunlarıyla korunuyor.masrafını ödemeyi kabul ettikten sonra 30 iş günü içerisinde onarımı yapılamayan elektroniklerinizi faturalarınızı ibraz ettikten ve masrafını ödedikten sonra yenisini alma hakkımız var!!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdogan4035 -- 6 Ekim 2010; 15:45:48 >
  • Vay be, iyiymiş bu...

    yeni bir şey öğrendim, teşekkürler... @erdogan4035

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdogan4035

    arkadaşlar biraz önce yetkili servisten mail aldım ve faturayı ibraz ettiğim taktirde bana yeni televizyon vereceklerini söylediler.bu olay hepimize örnek olsun.garanti süresindeki dışındaki elektroniklerimiz bile tüketici kanunlarıyla korunuyor.masrafını ödemeyi kabul ettikten sonra 30 iş günü içerisinde onarımı yapılamayan elektroniklerinizi faturalarınızı ibraz ettikten ve masrafını ödedikten sonra yenisini alma hakkımız var!!!!!
  • Hayırlı olsun,Kızsanızda bu sorunu bende yaşamıştım eski Panasonic tekofax Türkiye Distribütörüyle,ve panel daha doğrusu ürün değişimi için 1000 lira istemişlerdi,bu yeni bir şey değil,Yekili firmalar kanunlarda belirtilen sözleşmeye uymak zorundalar !

    2 Sene garanti evet ama sözleşmeyi okursanız,kullanım süreleri boyunca her türlü teknik destek-yedek parça-ve servis sunmak zorundalar,yetkili distribütörler hiç bir şekilde vaad edilen kullanım süresini aşmamışsa,aldığınız ürüne bu eskidir yada parçası yok diyemezler !

    Paralel ithalatta bu varmıdır sanmıyorum,kaldıkı ithalatçısı olan firmaların ömürlerine göre yeterli teknik destek ve servis alabilirsiniz,firma piyasadan çekilirse yapacağınız pek birşey kalmıyor !
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Teknik servis
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.