Fotovoltaik teknolojisinde endüstrinin lider üreticilerinden birisi olan Sanyo, dünyanın en verimli güneş hücresinin üretimi için kolları sıvadı. Güneş enerjisinden elektrik elde etmek için kullanılan panellerin yapı taşlarından birisi olan güneş hücrelerinde, dönüştürme verimliliği büyük önem taşırken Sanyo, yeni nesil HIT hücreleriyle verimlilik seviyesini %21.6'ya çıkartıyor. Geçtiğimiz Eylül ayında bir diğer Japon elektronik devi Sharp, %42.1 verimlilik sunan güneş enerjisini tanıtsa da prototip aşamasındaki yeni hücre tasarımının ne zaman üretime gireceği henüz bilinmiyor.
Sanyo'nun hacimli üretimine kısa sürede başlayacağı yeni güneş hücresinin kullanıldığı HIT-N240SE10 kodlu yeni modülün (240W) ise %19 verimlilik sunduğu ve Şubat ayı içerisinde Avrupa'da satışa sunulacağı açıklandı. Teknoloji firmalarının güneş enerjisine olan ilgisi her geçen gün biraz daha artarken, fotovoltaik teknolojisindeki gelişmeler, alternatif enerji kaynakları arasında şu an en popüleri olan güneş enerjisinin kullanım yaygınlığının artması ve daha verimli bir şekilde uygulanabilmesi adına büyük önem taşıyor.
Yeni N Serisi
Ürün Adı
HIT-N240SE10
Pmax
240W
Vmp, Imp
43.7V, 5.51A
Boyutlar
1,580?×?798?× 35mm
Ağırlık
15.0kg
Hücre Verimliliği
%21.6
Modül Verimliliği
%19.0
Güneş hücreleri ve panelleri hakkında ayrıntılı bilgisi olan biri var ise bana pm ile dönerse çok sevinirim. Firmalar, fiyatlar, temin edilebilirlik birçok bilgiye ihtiyacım var. Teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: a1a1a1fs
Güneş hücreleri ve panelleri hakkında ayrıntılı bilgisi olan biri var ise bana pm ile dönerse çok sevinirim. Firmalar, fiyatlar, temin edilebilirlik birçok bilgiye ihtiyacım var. Teşekkürler...
bilgisi olan varsa buraya yazsın ya merak eden çoktur bu konuyu herhalde ?! ...(internette yaptığım araştırmalarda net bi fiyat alamıyorum...ne kadar elektirik üreten panel ne kadar fiyata satılıyor falan?)
çok iyi bişey 44 voltta 5,5 amper veriyor maximum güneş ışığında 12 voltta 10 amper süper
1,5M X 0,75M panel boyutuna göre 240w cok iyi elektrikli araçların tavanında kullanılsa gayet ideal olur. evde kullanılsa gün içinde 40" LCD rahatlıkla çalışır. Bu ürünlerin fiyat ve bakım gereksinimleri nasıl acaba?
4-5 yıl içinde evimin ve hybrit aracimin /o da olacak isallah:)) elektrik ihtiyacını G.Panellerinden karsilamak istiyorum. Verginin vergisi alinan bir ulkede ne elektrik ne de benzin parasi odemek istiyorum
quote:
Orijinalden alıntı: a1a1a1fs
Güneş hücreleri ve panelleri hakkında ayrıntılı bilgisi olan biri var ise bana pm ile dönerse çok sevinirim. Firmalar, fiyatlar, temin edilebilirlik birçok bilgiye ihtiyacım var. Teşekkürler...
bundan 1 yıl önce yaptığım araştırmalara göre panel fiyatları fahiş pahalı ve verimlilik çok düşüktü. benim için verimliliğin en az %50ler seviyesinde olması ve panel satış fiyatının 400$ a düşmesi gerekiyor yoksa bu konuda yatırım yapamam. ki yapacağım yatırım en az 5kw olacak bakalım şuan için teknolojinin ilerlemesini ve fiyatların düşmesini beklemekteyim ha bir olay olur elektrik fiyatları panel fiyatı düşmeden 4e katlanır o zaman gene yatırıma sıcak bakabilirim
İşte yeni elektrikli araçların tepesine bunlardan koyacaksın. Sürüş menzilleri 1000 km ye falan çıkacak. İşte o zaman gör bak kimse benzinliye tenezzül ediyor mu...
sanyo solar hit panelleri %19.2 verimlilik oranıyla zaten rekoru elinde tutuyordu ama liderlik yarışını sürdürmek için kendi rekorunu da kırmak lazım
Sanyo HQ==> solar ark ın bir resmi firmanın gücünü daha kolay anlatacaktır
quote:
Orijinalden alıntı: OverClocKing
İşte yeni elektrikli araçların tepesine bunlardan koyacaksın. Sürüş menzilleri 1000 km ye falan çıkacak. İşte o zaman gör bak kimse benzinliye tenezzül ediyor mu...
mükemmel fikirler arkadaşlar ama şu elektrikli araçlar dogru duzgun piyasaya giremedi henüz..
elektrikli araçlarda kullanmak şu an için hayal hiç doğru düzgün getirisi olmaz, anca verimlilik 70 i bulacak belki müzik sistemini çalıştırmak için kullanırsınız yada 1 kaç km fazla yapayım diye. hesap yapıp denemek isteyen varsa küçük bir bilgi: 1 watt= 0.00134102209244049 hp(bg)
agırlık da biraz fazla gibi geldi bana o boyuta 15 kg
arkadaşlar sanyo güneş enerjisi konusunda dünyada lider firma denebilir. adamlar, tüm güçlerini ve yatırımlarını bu işe adıyorlar. bu firmanın ayrıca şarjlı bataryalar konusunda da önemli bir birikimi var. bunu erken fark eden panasonic firması bu firmayı satın alarak bünyesine kattı. adamlar tüm nokia nın bataryalarını sağlıyorlar, ayrıca dünyanın en önde gelen elektrikli araç üreticisi teslanın bataryalarını üretiyorlar. şu anda japonyada bunu bireysel olarak evde elektrik üretiminde kullanılmasına olarak tanıyan bir ürün olarak ta piyasaya sürdüler. "0 CO2" konseptiyle geliştirilen ecohouse projesi de bunun bir ayağı. ben önümüzdeki bu on senenin bu teknolojilerin yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanacağı on sene olarağını düşünüyorum. düşünebiliyor musunuz: otomobillerde motorlarda benzinin yanma odalarında yanması sonucu açığa çıkan enerjinin en fazla %30 u tekerleklere kinetik enerji olarak aktarılabiliyor. bu korkunç bir şey. geriye kalan bütün enerjiyi ısı enerjisi olarak havaya salıyoruz. (bu oran elektrikli otomobillerde %90. Enerji kaybına bakın ! ) Bu, tıpkı geleneksel akkor ampullerin tükettiği enerjinin büyük bir kısmını ışık enerjisi yerine ısı enerjisi olarak yayması gibi. dolayısıyla, devletlerin de teşvik vermesi ile çok çevreci yeni teknolojilerin hayatımızdaki yerini alması sağlanabilir.
quote:
otomobillerde motorlarda benzinin yanma odalarında yanması sonucu açığa çıkan enerjinin en fazla %30 u tekerleklere kinetik enerji olarak aktarılabiliyor. bu korkunç bir şey. geriye kalan bütün enerjiyi ısı enerjisi olarak havaya salıyoruz. (bu oran elektrikli otomobillerde %90. Enerji kaybına bakın ! )
bu dediğiniz tam olarak doğru değil: yanma odasında ortaya çıkan enerji ses, ışık, ısı, titreşim ve kinetik enerjidir. pistonun motor blok içindeki hareketi sonucu ortaya çıkan enerjinin tekerlere yansıma oranıdaki düşüklük krank milinden başlayarak, şanzuman vb birçok bileşenden etkilenir.
ısı ve titreşimi geri kazanmak için ciddi çalışmalar var.
otomobillerde motorlarda benzinin yanma odalarında yanması sonucu açığa çıkan enerjinin en fazla %30 u tekerleklere kinetik enerji olarak aktarılabiliyor. bu korkunç bir şey. geriye kalan bütün enerjiyi ısı enerjisi olarak havaya salıyoruz. (bu oran elektrikli otomobillerde %90. Enerji kaybına bakın ! )
bu dediğiniz tam olarak doğru değil: yanma odasında ortaya çıkan enerji ses, ışık, ısı, titreşim ve kinetik enerjidir. pistonun motor blok içindeki hareketi sonucu ortaya çıkan enerjinin tekerlere yansıma oranıdaki düşüklük krank milinden başlayarak, şanzuman vb birçok bileşenden etkilenir.
ısı ve titreşimi geri kazanmak için ciddi çalışmalar var.
Daha önce bu konuda Dünyada en verimli paneli SHARP üretiyordu....SANYO bu rekoru elinden almaya çelışıyor...Bizda hala bu markaları bazı süslü, gösterişli Kore malı ürünler ile mukayeseye sokanlar varken adamlar bakın hangi konuda yarışıyorlar...Saygılarımla...
Valla benim gözümde Sharp, Sanyo gibi firmalar çok saygın bir yere sahiptir, saygı duyulacak firmalardır.
Bu yüzden dediğine katılmamak elde değil. Bir de Panasonic tabi.