Şimdi Ara

Şanzıman Yağı Değişim Tecrübeleri ( Önemli) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
7
Favori
149.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Whisper hocam iyi yapmışsın. Ben manuel şanzıman yağını bile rutin değiştiriyorum her ne kadar marka ömürlük dese de...

    Yalnız yerine konan yağ çok önemli. ZF'nin yağları kalitelidir. BMW için alternatifsizdir.

    Eğer orjinal yağın yerini tutacak yağ koyamayacaksanız değiştirmemek daha iyi.

    Volvo'nun otomatik şanzıman yağı hortumla ön radyatöre gelir ve su radyatörünün yağ için ayrılan özel bir kısmında soğutulur. Volvo'da ve benzer mantıkla şanzıman yağını radyatörde soğutan markalarda yağ değişimi daha kolay olur. Hortum sökülüp yağ boşaltılabilir.

    Birçok alman şanzımanında ise şanzımanın içinde kendi filtresi ve radyatörü olur. Yağ dışarıya çıkmaz. Bu gibi şanzımanlarda ise kapağın sökülmesi gerekir ki kapak da her noktada eşit basıncı karşılayabilsin diye neredeyse aralıksız olarak civatalanmıştır. Kapağı sökmek kadar takmak da zahmetlidir. Zira torkuna dikkat ederek, karşılıklı olarak sıkmak gerekir.

    Whisper aracına kazasız belasız güle güle bin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 23 Aralık 2009; 21:46:38 >




  • HiGHWAYMOUSE
    benimde kafamda soru işaretiydi hep şimdi çok eminim bu konuda
    sizinde tecrübeleriniz diğer arkadaşlar açısndan çok önemli olucaktır tabi....başlığı değiştiriyim hatta
    paylaşımınız için teşekkürler

    @o.b.k
    sağolasın hocam açıklamaların için Forumda bilgili arkadaşlar sayesinde hiç birşey havada kalmıyor sende çok emek harcıyorsun bu konuda

    Amin inş hepimiz kazasız belasız nice şanzıman yağı değişimlerine




  • şanzımanın üzerindeki yeşil plakayı gorunce aklıma geldi.buda benım şanzımandı. rahmetlik arabamdan. konuyla alakası yok ama anılarım depreştii ,sırf bu yag deyişimin yüzünden sağlam sanzımandan verim alamayıp satmışım.alan adam da yağı, filtreleri deyışıp makinaya bağlayıp, hatalar silindikten sonra keyifle binmişti.ne demişler "at binenin ,kılıç kuşanın."

     Şanzıman Yağı Değişim Tecrübeleri ( Önemli)

     Şanzıman Yağı Değişim Tecrübeleri ( Önemli)



    güzel anılarım olmasada kendisi ıle şimdi hatırladıkça bana çok tecrübe kazandırdığını düşünüyorum.Bu arada bendeki şanzımanın modeli 1056 imiş sizinki daha yeni 1060.kazasız belasız binme dileklerimle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fubo -- 23 Aralık 2009; 2:49:48 >




  • Sizin sorun neydi ? Kötü tecrübelere de ihtiyacımız var tabiki neleri yapmamamız konusunda herkese örnek olur?
    yada sonuç neden böyle oldu tartışabiliriz...

    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim...
    Allah hepimizi kazadan beladan korusun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Sizin sorun neydi ? Kötü tecrübelere de ihtiyacımız var tabiki neleri yapmamamız konusunda herkese örnek olur?
    yada sonuç neden böyle oldu tartışabiliriz...

    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim...
    Allah hepimizi kazadan beladan korusun

    herşey motorda çıkan problemle başlamıştı aslında.motor yapılırken yapan usta şanzumanın yağınıda değiştirmiş.(bana başta söylemişti zaten şanzımandan anlamadığını,onun için kabahatli görmüyorum onu) deyiştirince yağıda eksik koyuyor,haliyle motor yapılınca uzun yolda denemek istedik düştük yola.1000 km sonra şanzıman en yüksek viteste takılı kaldı(güvenlik içinmiş,sonrada öğrendik).Tabi hemen bulundugumuz yerde özel bi servise soktuk usta araçta bişey olmadığını yağ eksik olduğunu, başta bize anlatmasına rağmen tam emin konuşamadığı için (tam problemin çözümü için iki gün sonraya gün vermişti) güvenemeyip döndük o şekilde eve.bulunduğumuz yerde yetkili servis de dahil olmak üzere gösterdiğimiz tüm servisler şanzımanın öldüğünü,değişmesi gerektiğini söyledi.(sonrada anladıkki hiç biri bi halt bilmiyorlarmış,ilk baştaki usta haklıymış.)

    aylarca ebay de aynı şanzumanı aradık, nerelere telefon etmedikki! benzin döküp yakmayı çok düşündüm ama kıyamadım.600 km yakında biyerde sonunda bulduk,gittik elektironik bağlantı kabloları (tam hatırlamıyorum ama bizdeki 12 pinmiş o şanzuman 14 yada tam tersi) tutmadı.başka biyerin adresini verdi 200 km de öğle gittik aynı model şanzımanı orada bulduk. saolsun Türk abilerimiz iki katı fiyatına çekti yabancı plakayı gördükleri anda ( bilgisayara yanlış girilmiş ayağı çektiler) yemedik tabi. bizde sinirlendik almadık.

    döndük eve geldik,800+800 km gidilen boşuna yol ve artı masraflar.sinirlerim hat safhada.Düşünüyorum ya yakayım, yada alayım balyozu diyorum Allah ne verdiyse gireyim ama kıyamıyorumki, namussuza melül melül bakıyor benim bişeyim yok dercesine.

    kul sıkışmayınca hızır yetişmiyor, geldi biri talip oldu o durumda, adamında dükkanı varmış araba tamiri için anlıyor bu işlerden tabi çevreside var.fazla zarar etmeden Allahtan verdim o şekli ile tabi anlattım hepsini,sonra küfür etme bana dedim.ok dedi.

    iki hafta sonra beni aradı yav dedi şanzuman sağlammış, nasıl dedim yani,yağı eksikmiş tamamladıkyağını,götürdük yetkili servise bağladık makinaya hataları silince düzeldi.kafaya dank etti tabi sonra ilk başta gösterdiğimiz ustada aynısını demişti.iş işten geçmişti tabi en çok bozulduğumda yetkili servisin direk kafadan ölü bu şanzuman demesiydi.neyse olan oldu tabi.Helallik istedi adam,bilipde elinden almışım gibi oldu dedi helalleştik.en çok da doya doya binememiştim o alete içimde uhtedir kendisi.onun yüzünden halada, çamur atarım BMW ye içten içten ah çekerek.

    biraz uzun oldu ama kusuruma bakmayın,saygılar.kazasız belasız sürüşler dileği ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fubo -- 23 Aralık 2009; 3:47:37 >




  • 2002 e46 316i manuel şanzıman yağını değiştirmek gerekirmi sizce? araç 75000 de sadece ve vites geçişlerinde vs. hiçbir sorun yok fark ettiğim kadarıyla sizlerde şanzıman herhangi bir aksaklık göstermeden yağ değişimi yapıyorsunuz.
  • @fubo
    hocam çok geçmiş olsun ..Valla iyi dayanmışınız şanzımanı parçalamamak için ...Malesef bu tür uzmanlık gerektiren konularda tamamen usta ve servisin dediklerine kalıyoruz , yorum yapmak çok zor oluyor... her olasılığı denemekte fayda var tabi ancak çok masraf yapınca da insanın hevesi kaçıyor....


    @bachree
    Sorduğum özel servisler (ki istanbulun en çok iş yapan önünden 10 araba eksik olmayan servislerden) 100 bin civarı değiştiriyoruz dediler...
    Otomatik için tabi bu rakam... düz viteslerde çok daha masrafsız ve kolay değişim olabilir.... yağ değiştirmekten zarar gelmez hatta her zaman yararı vardır diye düşünüyorum (tabi içindeki yağ ile aynısını koyduğumuz sürece)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 23 Aralık 2009; 11:40:26 >




  • aracı aldığım kişiyle görüşüp eğer değiştirmediyse yakın zamanda değiştirebilirim o zaman çünkü son derece titiz bakmışlar araca şanzıman yağıda değişmiş olabilir önceden. teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    aracı aldığım kişiyle görüşüp eğer değiştirmediyse yakın zamanda değiştirebilirim o zaman çünkü son derece titiz bakmışlar araca şanzıman yağıda değişmiş olabilir önceden. teşekkürler.

    belki manuellerde servisler değiştiriyordur zaten belli periyotlarda
  • Acaba 75-80 bin km'de manuel vites VW Caddy'nin şanzıman yağını değiştirmem faydalı olur mu?

    Eğer değişmesi uygun olursa okunmuş yağ koyacağım. Belki o zaman debriyajı bitmez.

  • pahalı değilse bi dene istersen illaki yararı olucaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Acaba 75-80 bin km'de manuel vites VW Caddy'nin şanzıman yağını değiştirmem faydalı olur mu?

    Eğer değişmesi uygun olursa okunmuş yağ koyacağım. Belki o zaman debriyajı bitmez.



    Coşkun sen adamı öldürürsün...

    VW'ler ecnebi duası okunmuş yağ olmadan düzgün yürümüyolarmış

    Afaroz olur senin caddy. Demedi deme...




  • Yukarıda bahsettiğim s60'daki şanzıman yağı değişimi sırasında Whisper arkadaşımızda olduğu gibi şanzıman yağ filtresi değişmedi. Benim de pek tecrübem olmadığından aklıma da gelmedi doğrusu.

    Acaba Volvo'da yağ filtresi mi yoktu, yoksa ustanın ihmalkarlığı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Yukarıda bahsettiğim s60'daki şanzıman yağı değişimi sırasında Whisper arkadaşımızda olduğu gibi şanzıman yağ filtresi değişmedi. Benim de pek tecrübem olmadığından aklıma da gelmedi doğrusu.

    Acaba Volvo'da yağ filtresi mi yoktu, yoksa ustanın ihmalkarlığı mı?


    Volvo'nun şanzıman yapısını ayrıntılı bilmiyorum. Filtrenin yerini Meteg hocama sormak lazım.

    Ama filtre değiştirilmesini bırakın, mıknatısların bile temizlenmesi çok önemli. Tüm bunlar için de yine şanzıman karterini açmak gerekecektir.
  • benim sienanin vitesi acayip kemikli gecmeye basladi,

    acaba yagdan midir (350 bin kmdir ayni yag) yoksa baski balata mi ne dersiniz :))
  • O artık yağ değil, çay olmuştur.

    Güvenle içebilirsiniz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    Volvo'nun şanzıman yapısını ayrıntılı bilmiyorum. Filtrenin yerini Meteg hocama sormak lazım.

    Ama filtre değiştirilmesini bırakın, mıknatısların bile temizlenmesi çok önemli. Tüm bunlar için de yine şanzıman karterini açmak gerekecektir.

    Teşekkürler hocam. meteg ustaya yukarıda anlattığım gibi işte eski yağdan biraz boşaltıp, sonra yeni yağ kondu, sonra biraz daha yağ alındı ve tekrar yeni yağ ilave edildi şeklinde değişim metodunu anlatmıştım. Ve bu doğru bir değişim şekli midir, diye sormuştum. O da doğru olduğunu söylemişti. Ama benim aklıma şanzıman filtresini sormak gelmedi.

    Değişimden 6 ay kadar sonra ise yağın renginin ve yağın içinde bazı partiküllerin olup olmadığının kontrol edilmesini tavsiye etmişti. Galiba bunun için de karter sökülmesi lazım ki kontrol edilebilsin.

    Servisteki usta da, ben "amma ilginç değişiyormuş usta bu şanzıman yağı..." şeklinde hayretimi belirtince Volvo böyle tavsiye ediyor. Diğer türlü (tam aklımda kalmadı) karter sökülmesi lazım falan dedi.

    Gerçi şöyle bir düşününce de tamamen bir yağ değişimi olmadığından, yani bir miktar eski yağ hala şanzımanda bulunduğundan belki filtre de kalmış eski yağın etkisi ihmal edilebilir gibi geliyor bana ama bilgim bu konuda yetersiz olduğundan yanılma ihtimalim de yüksek tabii...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    O artık yağ değil, çay olmuştur.

    Güvenle içebilirsiniz.






    cay olsa gene iyi abdi aganin abdest suyu gibi olduguna eminim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Acaba 75-80 bin km'de manuel vites VW Caddy'nin şanzıman yağını değiştirmem faydalı olur mu?

    Eğer değişmesi uygun olursa okunmuş yağ koyacağım. Belki o zaman debriyajı bitmez.



    Coşkun sen adamı öldürürsün...

    VW'ler ecnebi duası okunmuş yağ olmadan düzgün yürümüyolarmış

    Afaroz olur senin caddy. Demedi deme...


    Ayıpsın abicim barthelomos'a bile okuturum ben. Yeter ki bitmesin debriyaj

    Emre, senin yağını değiştirtebileceğin profesyonel bir ekip biliyorum..

    İski alo 185

     Şanzıman Yağı Değişim Tecrübeleri ( Önemli)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Ayıpsın abicim barthelomos'a bile okuturum ben. Yeter ki bitmesin debriyaj

    Emre, senin yağını değiştirtebileceğin profesyonel bir ekip biliyorum..

    İski alo 185




    yapma coskun B sinifi cucuk kadar arabadan bu kadar foseptik cikmaz

    Arabanin bir sanzimani ellenmemisti, onu da kurcalayim uzun zamandir para dokmuyorum ozledim sanayiyi




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.