Şimdi Ara

Şanzıman Yağı Değişim Tecrübeleri ( Önemli) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
7
Favori
149.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    Ankara'da bunu en iyi işçilikle yapabilecek kim var?

    Ben de çok yakında bir 98 model e39 540i almayı düşünüyorum. Bu yaptığınız işlemleri sırasıyla eksiksiz kim yapabilir ? (yağ kontrolü, gerekirse boşaltma-temizleme-yeni yağ ekleme)

    Ben aslında Adana'dayım ama aracı Ankara'dan alacağım ve orada yaptırmayı düşünebilirim.

    Motor 55 bin km önce değişmiş aracın acaba bu işlem esnasında şanzıman yağı da değişmiş midir onu da bilemiyorum açıkçası.

    Araba 141 binde lakin önceki sahibi euro plus garantiden motoru komple sıfır motor ile değiştirmiş ve şimdiki sahibi de 55 bin km dir biniyor sorunsuz. Hatta 30 bini LPG ile (Teleflex GFI)

    Bu km'de olması çok iyi bir şey, ama şanzıman ayrı bir dünya. Ankara'da TBS vardı Harun Bey olmazsa hem ekspertiz için hem de bu iş için ona mı götürsem?

    Sizin Ankara'da bildiğiniz yer var mı?

    Yazım saat dolayısı ile biraz dağınık oldu kusura bakmayın.

    Selamlar

    ankarada maalesef tanıdığım hiç yok ancak forumda aramaya devam edin illaki tavsiye edilecek bir yer bulursunuz.
    zamanında şanzıman yağı değiştirirken 5.40 ların v.s. tam hangileri bilmiyorum şanzıman açılmıyor yani yağı falan değişiyor ama problem olursa presli miymiş neymiş açılmıyor falan diyordu usta yeni şanzıman gerekiyormuş bu konuda önemli dikkatli olun.
    çok süre geçtiği için hatırlayamıyorum şimdi.




  • Whisper911 W kullanıcısına yanıt
    Hadi ya.

    Bu çok önemli imiş. Nereden öğreneceğiz ki bunu?
  • arkadaşlar merhaba; bende 318i 2001 model 118bg e46 kasa manuel bmw var. araba 163binde aldım şuan 174binde vites geçişleri kemikli biraz. şanzuman yağını değiştirmek istiyorum. manuel olduğu için bir kaç ustaya sordum onlar "long life" dedi değişmez dedi. değişirse şanzumanda uğultu sesi olabilir dedi kafam karıştı. acaba bu şanzumanın yağını değiştirsemmi fikri olan varmıdır??? birde değiştirmeye kalksak kaç lt yağ ve ne marka yağ kullanmam gerekir. bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. saygılarımla...
  • Yağ değişimi , senkromeç dişlileri belki aşınmıştır onların değişimi etki yapacaktır. Ancak değer mi şanzımanı açmaya dişliler için bence değmez. Sadece yağ değişimi kolay ise yapılabilir ama pek sık yapılan bir işlemde değil onu da belirteyim düz vitesler için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 7 Mayıs 2014; 13:29:39 >
  • programci06 P kullanıcısına yanıt
    O KM ye kadar değiştirmediysen değiştir. Ama gidipte 80 numara ya da 90 numara gibi 3 lt. 30 liralık yağlardan koyacaksan hiç değiştirme. Sana ufak tavsiyem (MOBİL 75w90 full syntetic) şanzuman yağından 4 lt. alacaksın misss ;)
  • tam aradığım konu ya, hort incoming...

    e39 2002 530i var, şanzıman yağı kodu rica etsem sizden?

    dexron VI tavsiye edilmiş bimmer forumlarında almanyadaki, ama bakınca dexron VI spec.inin 2005'de çıktığını okudum. yani 2002 bmw için sizce dexron V falan mı koymalıyız?
    ya da direkt olarak mobil, castrol vs kodu var mı söyleyebileceğiniz?

    teşekkürler.
  • Crimsonrivers, size en iyi bu arkadaşlar yardım edebilir hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crimsonrivers

    tam aradığım konu ya, hort incoming...

    e39 2002 530i var, şanzıman yağı kodu rica etsem sizden?

    dexron VI tavsiye edilmiş bimmer forumlarında almanyadaki, ama bakınca dexron VI spec.inin 2005'de çıktığını okudum. yani 2002 bmw için sizce dexron V falan mı koymalıyız?
    ya da direkt olarak mobil, castrol vs kodu var mı söyleyebileceğiniz?

    teşekkürler.

    Zf nin kendi yagi var. Sanziman zf dir bmwlerde zf kendi yagini kullaniyor. Tam olarak yag akmadigi icin farkli tipte yag koymanizi tavsiye etmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek istediginizi anladim. Bir an marka gibi dusunmustum simdi hatirladim dexron fren hidroliginin dot ozelligi gibu butun markalar icin gecerli. Zannedersem en yeni olani koyuyorlar cunku eskiden ZF nin yaglari yesil renkliydi artik sari renkliymis hep sariyi kullaniyorlar sanzimancilar artik. Gelen araclar normal olarak cok yeni olmuyor tabiki. Bu konuda ustat vezir hocamiz yardimci olabilir Birakin forumu turkiyede en iyi cevap verebilecek kisilerden biri kendisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçen sene 188 bin de lpg li 2000 model opel astra 1.6 cd tam otomatik satın almıştım.önceleri her şey çok güzeldi.sorun yok sıkıntı yok 10 binde bir yağ değiştiriyoz arada silindir kapak contası felanda değiştirmiştim.neyse uzatmıyayım araçla aram iyiydi bana fazla sıkıntı çıkartmıyordu.taa ki 3-4 hafta önceye kadar.birden yolda giderken arıza lambası yandı ve araç resmen boğuldu çekiş sıfır oldu.hemen sağa çektim.bir müddet durdum sonra arıza lambası söndü ve yola devam ettim.bu arızalı durum artık neredeyse her gün yapmaya başlayınca ustaya gittim.o da bunun bir çok nedeni olabileceğini söyledi.emin olmak için aracı benzinde kullan sonra bakarız dedi.muhtemel lp tesisatında bir sorun olabilir dedi.benzinde de aynı arızayı verince tech 2 ye bağladık ama her seferinde değişik arıza veriyor.(enjektör, gaz basıncı, selenoid, dişli vb.).sıkıntı büyüktü.ustam otomatik şanzımana bakamıyacağını bunun için bostancı da ki avni ustaya götürmemi söyledi.neyse.dedik beklesin şimdi sanzımana 2-3 bin tl vermeyelim.arada bir kaç sefer de tüp tesisatı için nurtekin usta ya götürmüştüm aracı. oda her gittiğimde aracı bilgisayara bağlıyordu.regülatör ayarı falan yapılıp yağ basıncı 1.60 a kadar düşürülmüş ancak sorun devam ediyordu.o da en son abi komple tüp tesisatını değiştirelim (milano) zaten bu artık üretilmiyor.falan dedi.aklımada yatmıştı.son bir tur atıp tekrar cihaz bağlayınca dişli arızası verdi araba.ya dedi benim yan tarafta bir abimiz var bir de ona gösterelim bunları.onda da galiba aynı arabadan vardı. dedi.gittik yan tarafta ki ahmet ustaya.cihaza baktı arabaya baktı ahmet usta ve şanzıman yağını ne zaman değiştirdin dedi abi ben aldığımdan beri değiştrmedim dedim.ben baksamda anlamam ama benim dükkanın biraz ilerisinde morgül (derince/izmit) var.onlar sadece bu işi yapar rıdvan diyede bir arkadaş var ben konuşurum sen git dedi.atladım gittim.aracı kanala soktuk veeeeeee ''zift'' gibi olmuş şanzıman yağı boşalmaya başladı.(normalde kırmız olması gerekiyormuş).boşaldıktan sonra temizlensin diye bir 3 litre yağ koyup 3-5 km.turladık.sonra yağı boşalttık ve 4 litre yağ tekrar koyuldu.toplamda 195 tl ödedim.dünde istanbulda idim biraz işim vardı pendikte.arabayla gittim basa bas banamısın demedi araç.40-50 km.hızla giderken arıza veren araç yokuşta 90-100 gidiyordu.

    sonuç:

    1. otomatik vites araçlarda şanzıman yağını 40 bin km.de bir mutlaka değiştirin.
    2. arızadan kesin emin olmadıkça şanzımanı hemen açtırmayın.




  • Merhabalar, Bir e60 LCI 5.20 d kullanıcısıyım ve aynı araç sahiplerine yararlı olabileceğini düşündüğüm bir kaç hususu paylaşmak isterim.

    Yaklaşık 1,5 ay önce ( sonbahar-kış başı) aracım vites geçişlerini hissettirmeye başladı. Özellikle trafik ışıklarında durmak üzereyken en düşük vitese sarsıntılı geçiyordu. Ve her geçen gün bu sıradışı durum daha belirgin bir şekilde arttı. İnternette konuyu biraz araştırdım. Ben Erzurumda yaşıyorum bu civarda BMW yetkili servisi yok. Forumlarda adı çok geçen bir kaç otom. şanzıman ustasına ulaşıp görüş istedim. hemen hepsi aynı yorumu yaptı:

    Hocam arabayı alıp getirin, şanzıman yağı ve filtresini değiştirelim ( Bu arada bizim araçlarda değişebilir bir filtre yok arkadaşlar, karter alt ünite tamamen değişiyor ve filtre bu aksama entegre) düzelmezse yazılımla şanzıman uyarlaması yapar, güncelleriz, yine olmazsa açarız, mekatroniği, tribün veya selenoidleri kontrol ederiz arızalı parçayı değiştiririz.

    Fiyat sorduğumda min. 850-900, max 4500-6000 tutacağını söylediler. Kimi usta doğrudan revizyon olması lazım, hemen getirin diye adrenalin pompalamaya çalıştı.

    Ankarada yaşayan bir kaç dostumla görüştüm, bu konu şöyle işliyormuş;

    Usta 700-800 diye şanzımanı açıyor, şu da sorunlu, bu da sıkıntılı, şunu değişmezsen yarın daha büyük sorun çıkar diye diye rakamı 4, 5, 6000lere kadar taşıyabiliyormuş. neticede açılmış mekanizma, ne araba yürüyor, ne başka usta getirebiliyorsunuz. Her neyse...

    Önceki aracımız şehirli bir arazi aracıydı ve tesadüf eseri Erzurumdaki özel servisin BMW'ye de baktığını öğrendim. (BMW - mini - Land Rover)

    Servisin adı Güleryüz - Otokar.

    Hüseyin usta diye bir arkadaş var, adam hem işine hakim, hemde alışılmış alaylı usta profilinin ötesinde teknik açıdan hayli donanımlı. Beraber teste çıktık, her zaman yaşadığım şey oldu ve aracım kusursuz vites geçişleri sergileyerek beni paranoyak durumuna düşürdü :)

    Fakat Hüseyin usta hikayeyi dinleyince olasılıkları paylaştı ve muhtemelen şanzıman yağının km itibariyle (162.000) niteliğini yitirdiğini, akışkanlığını kaybettiğini ve haliyle ideal akışkan mekaniğini ortaya koyamadığı için aracın vites geçişlerinde zorlandığını düşündüğünü söyledi. Erzurumun ısı değerleri göz önüne alınınca şanzıman yağına biçilen ömür kısalıyor. Ellerinde gerekli ünite vardı (şanzıman yağ karteri) yağ da mevcuttu. Yağ ve filtre (ünite) değişti. Borusan üniteye 900euro, yağın litresinede 103euro+kdv istiyor. Bu arada yağ rezervi 9,2 lt fakat 6,5 lt si değişiyor. Değişimden sonra hiç bir fark olmadı, aynı vuruntu devam ediyor. 5-10 km sonra vites geçişleri fevkalade yumuşadı, bunun ötesinde aracın ivmelenmesinde bariz artış olduğunuda söylemek isterim. Sonra aracı diyagnoza ve bilg. bağlayıp internetten en son şanzıman yazılımını indirip, güncelledi. Bu işlemden sonra arabam inanın yeni alınmış kadar kusursuz vites değiştiriyor ve hem sesinde hemde hızlanmasında net bir iyileşme oldu. Tüm bu işlemlerin maliyeti; Karter 350tl, yağ 300 tl, işçilik 100 tl, yazılım ve güncelleme içinde ne verirsen dediler 50 tl de ona verdim, güleryüzleri ve dostane tavırları da bonus oldu.

    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa, önce şanzıman yağını değiştirsinler. Hatta sorun olması beklemeyin 150.000 oldumu muhakkak bahsettiğim bakımı yaptırın. Farkı göreceksiniz. Herkese selamlar...




  • Merhaba forumdaşlar,

    Babamın 1993 BMW E34 520i LPGli otomatik aracı var şu anda 292.000 inde ve 2. sahibi yaklaşık 9 yıldır kullanıyor çokta memnun, ancak geçen sene 280.000 kmde iken araçta performans düşüklüğü olmaya başladı. Alanya'da yaşıyoruz vardık gittik sanayiye o usta baktı bu usta baktı yok gaz sistemi, ateşleme sistemi, vs. ne varsa bakıldı çözüme ulaşamadık.

    Biraz kullandık ama araç artık meşhur alanya kalesi cavır yokuşunu bile çıkamıyor, yokuşta kalıyor aslan gibi giden araba, neyse babamın samimi bulduğu Alanya'da bulunan KLAS BMW ENGİN ustaya gittik arabaya ustayla turladık geldik ilk dediği şanzıman yağı değişmesi gerekiyor dedi. Lifte kaldırdı arabayı alt şanzıman tıpası açılarak yağ boşaltıldı, içerisindeki filtre bulamadığımız için sadece temizlendi mazot ile ardından kırmızı şanzıman yağı eklendi. Sağ olsun ENGİN ustamızın yaptığı işlem sonrasında araba kendine geldi resmen.

    Babam arabam padişahmış benim diye keyifle sürüyor hala aracı.




  • E39 dan sonraki aracım e90 3.20D 80 binde şanzıman yağını değiştirdim. 700 TL mal oldu istanbulda değişim yaptım. Vitesten zaten şikayetçi değildim. Dizel 6 ileri olanlarda nadiren 1 den ikiye geçişte torkun etkisiyle sert geçebiliyor. Bunu zamanla anlayıp ufak gaz tepkisiyle dengelemek mümkün zaten. Yağ değişiminden sonra daha da azaldı. Usta katkı da koydu. Muhabbet ettik gerçekten işlerine oldukça hakimler bostancı sanayide her araç geliyor ellerine tecrübeleri çok fazla.

    Ustanın söylediği şey marka gözetmeksizin her geçen gün yeni model şanzımanların eskilere oranla daha dayanıksız olduğu yönünde. Elbet bunda sıradan aile araçlarının eski super spor araçlar kadar torka sahip olmasınında etkisi var. Ama her üründe olduğu gibi kalitelerde maliyetlerin etkileri de mevcut. Bana tavsiyesi yeni nesil araçlarda mümkün olduğunca km az tercih etmem yönünde oldu. Artık revizyon km daha düşük hale gelmiş bulunmakta. Yani 150 binde otomatik araç alıyorum senede epey kilometre yaparım diyorsanız kenarda revizyon paranız duracak.

    Ayrıca bir kez daha tanık oldum ki aracın şanzıman yağını değiştirmek şanzımana yapılabilecek en iyi şey sakın ihmal etmeyin. 60-70 bin de değiştirin bakım kitabında yazmasa bile.




  • Whisper911 W kullanıcısına yanıt
    slm lar abi kusura bakma ama ustalar gerçekten iyiymiş 700 tl almışlar. 75 w 90 şanzıman yağı.4 litre yağ 80 tl işçilik 100 lira olsa 500 kaar yani o fırsatcı ustaları çevirecen yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydia

    slm lar abi kusura bakma ama ustalar gerçekten iyiymiş 700 tl almışlar. 75 w 90 şanzıman yağı.4 litre yağ 80 tl işçilik 100 lira olsa 500 kaar yani o fırsatcı ustaları çevirecen yani...

    Sanziman yagi filtresiyle birlikte cok pahali. Zf nin yerinde de oyle. Piyasadaki standart yaglardan degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • whisper hocam bendede 2010 model 3.20d var 177 hp liklerden

    aracı geçen sene bir tanıdıktan aldım oda zaten ilk sahibi, borusan bakımlı araba bende bakıma borusana götürdüm

    aracım şu an 104 bin km'de ,ben bu otomatik şanzumanların yağlarını ömürlük diye biliyordum ama sizin yazıklarınızdan sonra fikrim değişti.

    vites geçişlerinde pek bir sorun yokta bazen 2'den 3'e atarken hafif sarsabiliyor, sizce şanzuman yağını değiştirmeli miyim? birde ankara'da önerebileceğiniz bir usta var mı?
  • haydia kullanıcısına yanıt
    Manuel şanzımanla karıştırma 75w-90 manuel şanzıman içindir bunun kullandığı otomatik şanzıman için ve pahalı olabilir bu yağ.
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    zf mobil castrol de aynı yağı kullanıyo otomatik manuel farketmiyo vizikoları markalarına göre değisiyo kazıklanmayın kendiniz bile yaparsınız
  • haydia kullanıcısına yanıt
    Otomatik şanzıman yağı ve manuel şanzıman yağları ayrıdır otomatik şanzımana manuel şanzıman yağı konulmuyor. Özellikleri farklıdır manuel şanzıman yağı ile otomatik şanzıman yağının dürtünme katsayıları farklıdır ve üstünde kullanılamayacağı yazar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Var mı yakın zamanda sanziman yagi degistiren acaba e90 320 d otomatik aracim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.