Şimdi Ara

ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
20
Favori
23.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • piller 18650 tek tek ölçtüm en düşüğü 2100 mah kart olamadan öncede kullanıyordum hicbir sorun yaşamamıştım sarjida süreli edip kesiyordum bi bms kart alıp eklemek istedim ama dediginiz yani uyguladığınız yöntem mantıklı bms karti sadece şarj esnasında kullanırım karttan matkaba paralel enerji alarak matkabi calistirirsam sorul olmaz sanirim.

    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hepinize çok teşekkürler arkadaşlar mustyyy arkadaşın yaptığı uygulamayı yaptım bende o şekilde kullanacağım artık yeni bir kart boş yere maliyet olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hortlatmış gibi olacağım.
    Siparişini verdiğim 4S 40A'lık BMS'ler bugün yarın gelecek. Ben de şimdiden pil arayışına girdim. İlk olarak elimde laptoptan çıkma 6 tane 1850 var ama ne akdar performans verir bilemiyorum. Yedek batarya da öldüğünden zaten her türlü 4 taneye daha ihtiyacım olacak. Bu nedenle pil arayışına başladım. Sony VTC4, VTC5, VTC5A ve VTC6 arasında kaldım. Hastamız emektar Black&Decker CP14. Orjinal ürün olduğu için motoru felan sözde 14.4V'lardan değil. Orjinal bataryası da 1.2/1.5 Ah olarak belirtilmiş.

    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI

    Bu tabloya göre fiyatları hemen hemen aynı olan bu pillerden en sağlıklısı VTC5A gibi gözüküyor. Her ne kadar VTC6'da kapasite yüksek olsa da malum yüke binip pilden çekilen akım arttığında pili hırpalama durumu olabilir. Kapasite olarak zaten tüm piller orjinalden yüksek olduğundan fazla takılmıyorum. Bu nedenle VTC4 ile VTC5A CDR değerinden dolayı son ikiye kalıyor. Aralarında da 5 TL fark olunca VTC5A'ya kanım ısındı diyebilirim.

    Acaba gözden kaçırdığım birşey var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aeronics -- 22 Haziran 2020; 19:0:35 >




  • aeronics kullanıcısına yanıt
    Gözden kaçırdığınız bir şey var elbette. Sizin matkabınız hiç bir zaman 20 amper akım çekmeyeceği için, kapasiteyi yükseltmek sizin için daha akılcı olacaktır. Yani VTC5A yerine VTC6 almanızı öneririm. Matkap bataryaları yenilemesi ile uğraştığım için, bu konuda oldukça tecrübeliyim. Eğer ev kullanıcısı iseniz, 1 tane batarya size fazlasıyla yetecektir. Yok iş amaçlı kullanıyorsanız o zaman 2 bataryanızı da VTC6, hatta VTC5 ile yenilemenizi şiddetle öneririm. VTC5A daha çok elektronik mod sigara kullananlara yönelik bir pildir. Size ekstra hiç bir şey katmaz, VTC5 ya da VTC6 da sizden hiç bir şey eksiltmez. Yani ihtiyacınız olmayan, hiç bir zaman kullanmayacağınız bir özelliğe boşuna para vermeniz akılcı olmayacaktır. Bu arada BMS kartlarını inşallah balanslı olanlarından sipariş etmişsinizdir.
    NOT: En ağır işlerde kullanılan şarjlı HİLTİ, darbeli Makita, Dewalt veya Bosch markaların hepsi VTC5 kullanır. Biz de eskyen pillerini yine VTC5 veya VTC6 ile yenileriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 23 Haziran 2020; 22:4:55 >




  • coskunismail C kullanıcısına yanıt
    Aşağıdaki videodaki 12 Voltluk Dewalt 35-40 amper çekince VTC5A iyi gibi geldi bana. Bir batarya laptoptan çıkma pillerle yenilenecek ama ne durumdalar bilemiyorum şu an için. Zaten ilk onun dönüşümünü yapacağım. Ardından yeni alacaklarımı değiştireceğim. BMS kartları balanslı olanlardan. Orjinal şarj adaptörü 17,4V 200mA idi. Onun içinde 16,8V 1A adaptör aldım. BMSin mosfetlerini korumak için 10-100uF arası kutupsuz bir kondansatörün motorun uçlarına bağlanması önerilmiş. Hazır dağıtmaya bağlamışken onu da aradan çıkarırım muhtemelen. Onu da yaptıktan sonra matkap gövdesinde bulunan ve bir butonla aktif hale gelen pil göstergesi kalıyor. Duruma göre onu da modifiye edip uygun voltaj aralığına çekebilirim. Böylece batarya kasasına kozmatik olarak bir müdahele etmemiş olurum.
    rcAllDayLongyoutube
    dewalt 12v Amp draw on lipo power
    https://www.youtube.com/watch?v=eZIwQw4UnE0&feature=youtu.be




  • aeronics kullanıcısına yanıt
    Laptoptan çıkma pillerle uğraşmayın. Çünkü bu pillerin C değerleri genellikle 1 olduğu için en fazla kapasitesi kadar akım verebilirler. Bu da matkabınızın ihtiyacı olan akımın çok altındadır. Tabi matkaptan daha yüksek akım çekilmek istenmesi, laptop pillerini aşırı zorlamakta ve ısınarak genellikle ölmelerine sebep olmaktadır. Videoda anlatılmak istenen başka olduğu için siz o değerlere takılmayın. Motora kondansatör bağlamak, BMS karta ve pillere biraz daha fazla korunma sunar elbette, ancak şart değildir. Batarya seviye göstergesine gerek yok bence, fazla uğraşmayın onlarla. Siz asıl 16.8v Li-On charge adapter temin edin. Çünkü batarya dolduğu zaman otomatik akımı kesen ve 1 amper civarı ile şarj eden bir adaptör olduğu için, hem çok kısa bir sürede bataryanız şarj olacak, hem de akım kesme özelliği sayesinde pillerinizin ömrü daha da uzamış olacaktır. BMS kartındaki akım kesme özelliği maksimum sınırda (4,25v - 4,35v) olduğu için sadece bununla yetinmeyi tehlikeli bulduğumu belirteyim. Ayrıca 17.4 volt 200 mAh adaptör ile VTC6 pillerden oluşan bir bataryayı en az 15 saatte doldurursunuz. Oysa benim bahsettiğim li-on charge adapter ile 3-4 saatte batarya fullenir. Bu adaptörün linkini ekliyorum. Türkiye'de bulunmuyor, ya da ben bulamadım. Siz bakın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    Gözden kaçırdığınız bir şey var elbette. Sizin matkabınız hiç bir zaman 20 amper akım çekmeyeceği için, kapasiteyi yükseltmek sizin için daha akılcı olacaktır. Yani VTC5A yerine VTC6 almanızı öneririm. Matkap bataryaları yenilemesi ile uğraştığım için, bu konuda oldukça tecrübeliyim. Eğer ev kullanıcısı iseniz, 1 tane batarya size fazlasıyla yetecektir. Yok iş amaçlı kullanıyorsanız o zaman 2 bataryanızı da VTC6, hatta VTC5 ile yenilemenizi şiddetle öneririm. VTC5A daha çok elektronik mod sigara kullananlara yönelik bir pildir. Size ekstra hiç bir şey katmaz, VTC5 ya da VTC6 da sizden hiç bir şey eksiltmez. Yani ihtiyacınız olmayan, hiç bir zaman kullanmayacağınız bir özelliğe boşuna para vermeniz akılcı olmayacaktır. Bu arada BMS kartlarını inşallah balanslı olanlarından sipariş etmişsinizdir.
    NOT: En ağır işlerde kullanılan şarjlı HİLTİ, darbeli Makita, Dewalt veya Bosch markaların hepsi VTC5 kullanır. Biz de eskyen pillerini yine VTC5 veya VTC6 ile yenileriz.
    Aslinda böyle bir soru sorulur mu bilmem ama vtc pilleri en uygun nasil temin edebilirim? Eşin dostun matkap pillerini yenilemek istiyorum. ileride olursa bu isi geliştirmeyi de düşündüm bir ara. Son kismi kesin degil tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • karadvt K kullanıcısına yanıt
    https://www.pilsitesi.com/
    Bu adresten temin edebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    https://www.pilsitesi.com/
    Bu adresten temin edebilirsiniz.
    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coskunismail C kullanıcısına yanıt
    17.4 V olan adaptör orjinal adaptör ve zaten onu kullanmayacağım. 16.8V 2A adaptör bulamadım ben de ne yazık ki ama ağağıdaki 16.8V 1A olan versiyonunu buldum ve aldım. Elimde punta makinesi olmadığından ve de pillere lehim yapmak istemediğimden ikili pil yuvalarının gelmesini bekliyorum. Onlarda bugün gelir büyük ihtimal.
    Verdiğim video tam olarak yüke binene bir 12V Dewalt marka cihazın motorunun kaç amper çektiğini anlatmak için çekilmiş bir video. Çin işi 20Nm tork veren bir aletle, markalı bir ürünün arasında sıkma gücü arasındaki fark o motor tarafından sağlanıyor sonuçta. O torku üretmek için gereken akım da ancak videodaki gibi ölçülecektir. Videoda anlatılmak istenen konu bu anlattığım değilse nedir acaba öğrenmek isterim?
    aliexpress.com
    US $3.8 20% OFF|Adapter DC 8.4V 12.6V 2A 16.8V 2A 21V 1A Power Supply Charger EU Plug 5.5mm * 2.5mm(2.1mm) 100 240V 18650 Li ion Battery|AC/DC Adapters| - AliExpress
    https://www.aliexpress.com/item/33002790205.html




  • aeronics kullanıcısına yanıt
    O videoda, matkabın durma noktasında iken çektiği akım anlatılmaya çalışılıyor. Böyle bir durumda bile 5-10 saniye süresince VTC5 ve VTC6 piller anlık 35 amper akımı rahatlıkla verdikleri için hiç bir sorun teşkil etmiyor. Çünkü videosu çekilen Dewalt marka matkapların li-on bataryalarında da VTC5 ya da muadili diğer marka piller kullanılıyor. Yani bu durumu çok fazla kafanıza takmayın, çünkü matkap yük altında iken durma noktasına gelince, haliyle biz de matkabı çalıştırmayı durduruyoruz. Ama siz, matkabı yük altında durma noktasına gelse bile çalıştırmaya devam edecekseniz, size hiç bir pil ve BMS kartı kafi gelmeyecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    O videoda, matkabın durma noktasında iken çektiği akım anlatılmaya çalışılıyor. Böyle bir durumda bile 5-10 saniye süresince VTC5 ve VTC6 piller anlık 35 amper akımı rahatlıkla verdikleri için hiç bir sorun teşkil etmiyor. Çünkü videosu çekilen Dewalt marka matkapların li-on bataryalarında da VTC5 ya da muadili diğer marka piller kullanılıyor. Yani bu durumu çok fazla kafanıza takmayın, çünkü matkap yük altında iken durma noktasına gelince, haliyle biz de matkabı çalıştırmayı durduruyoruz. Ama siz, matkabı yük altında durma noktasına gelse bile çalıştırmaya devam edecekseniz, size hiç bir pil ve BMS kartı kafi gelmeyecektir.
    Sizin kullanip da memnun kaldığınız 3s ve 4s balansli bms var mi? Üzerinde 30a 40a yaziyor ama tetige basinca akımı kesiyor. Kalkış akimi mı düşük veya pillerde mi sorun var bilemedim. Vtc tarzi pillerle deneme imkanim olmadi henüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • karadvt K kullanıcısına yanıt
    Kullandığım 3S ve 4S balanslı 40 amperlik kartların resimlerini ekliyorum. Tüm bağlantıları normal yaptıysanız ve Laptop pilleriyle deneme yaptıysanız, pillerden kaynaklıdır. INR türü veya VTC serisinde böyle bir durum kesinlikle olmaz. Bir de 0 volt ile 16.8 volt bağlantılarını en az 1.5 mm kabloyla yapın. Çıkışlara da aynı şekilde 1.5 mm kablo kullanın. 4.2v 8.4v 12.6v bağlantılarında 0.50 mm kablo kullanabilirsiniz.

    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJIŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 25 Haziran 2020; 16:7:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    Kullandığım 3S ve 4S balanslı 40 amperlik kartların resimlerini ekliyorum. Tüm bağlantıları normal yaptıysanız ve Laptop pilleriyle deneme yaptıysanız, pillerden kaynaklıdır. INR türü veya VTC serisinde böyle bir durum kesinlikle olmaz. Bir de 0 volt ile 16.8 volt bağlantılarını en az 1.5 mm kabloyla yapın. Çıkışlara da aynı şekilde 1.5 mm kablo kullanın. 4.2v 8.4v 12.6v bağlantılarında 0.50 mm kablo kullanabilirsiniz.

    Sagolun ustam.
    Bendekiler de aynısı. Ayni sekilde baglantilari da kalin kabloyla yaparim hep. Demek ki pillerden kaynakli. Piller akıma dayanamayinca bms de korumaya geciyor demek ki.

    Düzenleme: Yazım hataları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karadvt -- 25 Haziran 2020; 22:29:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    Kullandığım 3S ve 4S balanslı 40 amperlik kartların resimlerini ekliyorum. Tüm bağlantıları normal yaptıysanız ve Laptop pilleriyle deneme yaptıysanız, pillerden kaynaklıdır. INR türü veya VTC serisinde böyle bir durum kesinlikle olmaz. Bir de 0 volt ile 16.8 volt bağlantılarını en az 1.5 mm kabloyla yapın. Çıkışlara da aynı şekilde 1.5 mm kablo kullanın. 4.2v 8.4v 12.6v bağlantılarında 0.50 mm kablo kullanabilirsiniz.

    Bu konuda çok uyuşmaz yanıltıcı bilgiler var geçen baktım bizim satıcılar da bilinçlenmeye başlamış enhanced - geliştirilmiş tür öneriyorlar motor içeren cihazlar için. YAlnız paylaştığınız resimler balance modeldir, sizin kullandığınız kart bu mudur ve tavsiye ediyor musnuz?




  • mavi-kaplan M kullanıcısına yanıt
    Ben bu balanslı ve 40 amper destekli kartları kullanıyorum ve oldukça da memnunum. Enhanced modeli ile balance modeli arasındaki tek fark, enhance modelinde balans olmamasıdır. Diğer tüm özellikleri aynıdır. Balanslı modeli tercih sebebimiz ise, piller kullanıldıkça iç direnç değerleri değişmekte ve bataryadaki piller arasında kapasite farkları oluşmaktadır. Bu durumda da kapasitesi düşmüş pil tamamen dolduğunda, diğer piller hala dolmaya devam ettiği için, düşük kapasiteli pil, aşırı şarj konumunda olacağından iç direnci sürekli yükselecek ve diğer pillerle arasında oluşan fark, sürekli artacak belli bir süre sonra da pil ölümü gerçekleşecektir. Böyle olunca da batarya ömrü normalden daha kısa olacaktır. Oysa balanslı modelde, iç direnci yükselen pil tamamen şarj olduğunda diğer piller şarj olurken, iç direnci artmış ve kapasite kaybına uğramış pile ait balans devresi gelen voltajı ısıya çevirerek aşırı şarjdan koruyup, piller arasındaki kapasite farklılığının artmasına engel olmakta, böylece de bataryanın ömrü daha uzun kalmaktadır. Biraz karışık oldu sanırım ama dikkatli ve tane tane okursanız anlaşılacağına eminim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    Ben bu balanslı ve 40 amper destekli kartları kullanıyorum ve oldukça da memnunum. Enhanced modeli ile balance modeli arasındaki tek fark, enhance modelinde balans olmamasıdır. Diğer tüm özellikleri aynıdır. Balanslı modeli tercih sebebimiz ise, piller kullanıldıkça iç direnç değerleri değişmekte ve bataryadaki piller arasında kapasite farkları oluşmaktadır. Bu durumda da kapasitesi düşmüş pil tamamen dolduğunda, diğer piller hala dolmaya devam ettiği için, düşük kapasiteli pil, aşırı şarj konumunda olacağından iç direnci sürekli yükselecek ve diğer pillerle arasında oluşan fark, sürekli artacak belli bir süre sonra da pil ölümü gerçekleşecektir. Böyle olunca da batarya ömrü normalden daha kısa olacaktır. Oysa balanslı modelde, iç direnci yükselen pil tamamen şarj olduğunda diğer piller şarj olurken, iç direnci artmış ve kapasite kaybına uğramış pile ait balans devresi gelen voltajı ısıya çevirerek aşırı şarjdan koruyup, piller arasındaki kapasite farklılığının artmasına engel olmakta, böylece de bataryanın ömrü daha uzun kalmaktadır. Biraz karışık oldu sanırım ama dikkatli ve tane tane okursanız anlaşılacağına eminim.
    Yok estağfurullah, lakin laptop pillerinde de denk gelmekteyiz hücrelerden biri tükeniyor yine de ... onca gelişmis bms devresine rağmen.




  • mavi-kaplan M kullanıcısına yanıt
    Elbette, mutlaka batarya içindeki bir veya birkaç pil diğerlerine göre daha erken tükenecektir, çünkü bu kaçınılmazdır. Ancak balanslı BMS kartında bu süre, enhanced BMS kartına göre çok daha uzun oluyor. Fiyattan başka, aralarındaki tek fark da budur. Balanslı BMS kartı, enhanced modeline göre 2-3 TL daha pahalıdır.
  • 14.4 Voltluk Black&Decker'ın bataryasını içinde pillere ek olarak çıkan resimdeki gibi kompğonentler mevcut. Matkap ve şarj istasyonu tarafında sadece "+" ve "-" kutupla gösterdiğim 2 kontak kullanılıyor. Diğer kontak boşta duruyor. Bu iki eleman da Ni-Cd pillerin arasında kalacak şekilde konumlandırılmış ancak tek taraftan bağlıyken ne etkisi olabilir ki? Batarya şarj sırasında fazla ısındığında sigorta atıp şarjı kesecek desem üstünden akım felan geçmez bu bağlantı ile.

    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aeronics -- 5 Temmuz 2020; 17:0:9 >




  • aeronics kullanıcısına yanıt
    Bu soket OEM bir soket olduğu için böyle. Yani başka model, volt ve ampere sahip bataryalarda ve şarj cihazlarında da kullanıldığı için, bu şekilde bir bağlantı parçaları mevcut. Ayrıca pillerden gelen kablolar sökülmüş olduğu için ve şarj cihazının resmini görmediğimizden, çalışma mantığını anlamak biraz zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 6 Temmuz 2020; 10:53:46 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.