Şimdi Ara

ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
126
Cevap
20
Favori
23.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NecronLord kullanıcısına yanıt
    Lityum pille 12 volt olmuyor maalesef. 3S yaparsanız 11.1 volt oluyor ama matkabın gücü düşüyor ve 2-3. torktan sonrasını çeviremiyor, matkap dönmüyor durup kalıyor, şarj cihazınızın voltajı da fazla geldiğinden BMS kartı yüksek voltaj nedeniyle kendini kapatıyor.Bu durumda 12.6 volt lityum şarj adaptörü ile şarj etmeniz en doğru seçim oluyor.
    4S yaparsanız 14.8 volt oluyor, tüm torkları çeviriyor, çok uzun sürelerde (1-2 dakikadan fazla) sürekli çalıştırmadığınız sürece herhangi bir ısınma veya yanma olmuyor ama elinizdeki şarj cihazı ile de %100 şarj olmuyor, hatta lityum pillerin ömrünü kısaltıyor. Size tavsiyem 4S yapmanız ve 16.8 volt lityum şarj adaptörü alarak onunla şarj etmenizdir.
  • Coşkun bey cevabınzı için teşekkür ederim.Bir sorum daha olacaktı.Aşağıdaki xiaomi powerbank alıp pillerini kullanabilir miyim?Xiaominin kendi devresiyle şarj etmek istesem bms kullanmama gerek var mıdır?
    archive.techarp.com
    Tech ARP -The Xiaomi Mi Power Bank (10400 mAh) Teardown
    https://archive.techarp.com/showarticle997e.html?artno=834



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NecronLord -- 17 Şubat 2020; 13:13:8 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    Lityum pille 12 volt olmuyor maalesef. 3S yaparsanız 11.1 volt oluyor ama matkabın gücü düşüyor ve 2-3. torktan sonrasını çeviremiyor, matkap dönmüyor durup kalıyor, şarj cihazınızın voltajı da fazla geldiğinden BMS kartı yüksek voltaj nedeniyle kendini kapatıyor.Bu durumda 12.6 volt lityum şarj adaptörü ile şarj etmeniz en doğru seçim oluyor.
    4S yaparsanız 14.8 volt oluyor, tüm torkları çeviriyor, çok uzun sürelerde (1-2 dakikadan fazla) sürekli çalıştırmadığınız sürece herhangi bir ısınma veya yanma olmuyor ama elinizdeki şarj cihazı ile de %100 şarj olmuyor, hatta lityum pillerin ömrünü kısaltıyor. Size tavsiyem 4S yapmanız ve 16.8 volt lityum şarj adaptörü alarak onunla şarj etmenizdir.
    şöyle bir video var şarjlı matkap videosu 3 adet lityum pille kurulmuş aynı matkabı kullanıyorum 3 pilli ve torkdan düşme çevirmeme gibi bir durum ile karşılaşmadım bilginize

    3.50sn de piller gözüküyor




  • sadece hanım eller kullanıcısına yanıt
    Doğrudur ancak o matkap orijinal bir matkap değil. Çin'de merdiven altı üretimle ülkemize gelmiş, 150-250 TL bandında satılan matkaplardan. Ayrıca lityum bataryalı üretildiği için batarya içinde bulunan BMS kartı da matkaba göre. Yine motoru kaç volt ve amperlik, yani gücü ne kadar bilmiyoruz. Bunu üretenlerin tork ayarları da o matkaba göre olacağından sizin 12 voltluk matkabın torkundan farklı olacağı kesindir. Biz Ni-Cd pilli bir matkabı lityuma çevirdiğimiz için, batarya içine konulan BMS kartı, özel üretim bir kart değil. Eğer kaliteli INR türü pil ile, 40 amperlik balanslı bir 3S BMS kartı takarsanız çok fazla sorun olmaz. Ama benim tercihim, yine 4S, 14.8 volta çıkarmaktır. Çünkü 12 voltluk bir matkaba, 11.1 volt vererek 12 voltluk performansı alamayacağınız gibi matkabın üreticisinin 12 volta göre ayarladığı torklarda da %100 verim alamayacağınızı düşünüyorum. Kaliteli pil ve güçlü bir BMS kart ile 12 volt performansına yaklaşırsınız o kadar.Tercih yine de sizindir.




  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Öncelikle herkese mesajları için teşekkür ederim. Kendi problemime bakarken konuyu gördüm ve açıklayıcı oldu benim için. Bende mustyyyyy bey gibi yaptım. Şarjlı süpürgem var resimde attığım li-po pili resimde attığım bms devresi ile süpürgeme taktım ama tam doluyken bms devresi üzerinden çalıştırırken, motor kalkış yapar gibi yapıp hemen duruyordu güçsüz bir şekilde. Önce pil sağlığında sıkıntı var sandım, testten sonra direk bağladım eski halinden çok daha hızlı çalıştı. 14.4 v süpürge bu arada. Mustyyyyy beyin cevabını okuyunca kafamda taşlar daha yerine oturdu, anlık aşırı amper çektiği için devre korumaya geçiyor olmalı. Bende şarj ederken devre ile kullanırken direk bağladım sonrasında, mustyyyyy beyinde aynı şekilde kullanmış olması içimi rahatlattı. Aslında bms devresi yüksek akımlı ama Çin işi olduğundan gerçek değer taşımıyor da olabilir. Bu arada resimde attığım devre 4s, elimde o vardı ekstra masraf etmemek için 3s pil şeklinde bağladım.
    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI
    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Süpürgeniz 14.4 volt, Li-Po piliniz 3S, kullandığınız BMS kartı 4S. Bu kadar uyumsuzluk içinde yakında pili patlatır ya da öldürürsünüz. Çünkü Li-Po pillerin şarj ve deşarjları mutlaka BMS kart kontrolünde olmalıdır. Pilin voltajı 3 voltun altına düştüğünde tehlike çanları çalmaya başlar 2.5 voltun altına inince ölürler. Bunun kontrolünü ve kritik voltaja inince akımı kesip pilleri korumayı, BMS devresi yapar. Süpürgeniz 14.4 volt olduğu için bir defa güvenli kullanımda 4S BMS kartına bağlanmış 4S pillere ihtiyacınız var. Siz 4S pil bağlayın da görün bakalım süpürgeniz nasıl deli gibi çalışacak. Yaptığınız düzeneği hemen iptal etmenizi tavsiye ederim. Aksi takdirde ya pilleri patlatacak ya da öldüreceksiniz.
  • NecronLord kullanıcısına yanıt
    Sorunuzu görmemişim kusura bakmayın daha yeni gördüm. Powerbankların içindeki piller, yüksek amper verebilen piller değildir. Dolayısıyla motor çevirmede sıkıntılı olurlar. Size tavsiyem INR türü pil kullanmanızdır.
  • coskunismail C kullanıcısına yanıt
    4s pilde denedim zaten taktım deli gibi çalışmadı çünkü aynı problem oluyor motor kalkışta aşırı akım çektiği için bms devresi deşarjta korumaya geçiyor. Dediğim gibi şarjda bms devresi aktif zaten. Ayrıca 4s bms yi 3s pilde kullanmanın sakıncalı olacağını düşünmüyorum 4s'e kadar destek zaten 2s,3s,4s kullanılabilir devreler diye biliyorum, başka bilgisi olan varsa katkıda bulunabilir. Deşarjda pil ömrü bitebileceğine katılıyorum size, ama zaten yarım saat bir saat çalıştırma gibi durumum yok bu süpürgeyi beş dakika çalıştırılıyor, sonra yine şarj istasyonunda.
  • Fatih410650 F kullanıcısına yanıt
    4S pilde denediğinizde pillerin cinsi ve modeli neydi? Eğer laptoplardan çıkma pillerle denediyseniz süpürgeyi çevirememesi normal. Ben yıllardır bu işi yaptığımdan her türlü denemeyi gerçekleştirdim. Güçlü motorlarda pillerin C değeri düşükse ilk kalkışı vermekte zorlanıyor. Tabi burada sizin kullandığınız BMS nin de gerçek amper desteği önemli. Kartın üzerinde yazılı değerin en fazla 1/4 ünü verebileceğini unutmayın. İlave soğutma ile de en fazla 1/3 e çıkarabilirsiniz. Daha fazla zorlarsanız da kart korumaya geçer ya da yanar. Bu arada bu süpürgenin marka ve modelini merak ettim. Sakıncası yoksa söyleyebilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 11 Mart 2020; 18:51:58 >
  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bende kartın gerçek amper değerini verdiğini düşünmüyorum. Piller normalde çalıştırıyor kart üzerinden verdiğinizde çalıştırmıyor. Markası homend dustrider 1218
    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fatih410650 F kullanıcısına yanıt
    Normal bir 4S batarya ve normal düzeyde bir 4S BMS kartı, bu süpürgeyi adeta öttürmesi gerekir. Kuvvetle muhtemel BMS gerekli amperi vermiyor, ya da sizin 4S pil grubu sorunlu. Ayrıca 4S BMS kartını 3S olarak nasıl bağlıyorsunuz? Zira onun bir kuralı var, eğer o kurala uymazsanız BMS kartı gerçek verebileceği akımın çok altında çalışır ve bu yüzden de süpürgeyi döndüremez. 4S kartı 3S olarak kullanmak için 0 ve 4.2 volt girişlerini birbirine köprülemeniz ve bataryanın 0 voltunu buraya lehimlemeniz gerekir. Sonra da bataryanın 4.2 voltunu BMS de 8.4 volt girişine, 8,4 voltu 12.6 volt girişine ve en son olarak da 12.6 voltu 16.8 volt girişine lehimlemeniz gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 12 Mart 2020; 10:52:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Hayır ben matkap beslemesini seri pil paketi üzerinden alıyorum kart üzerindeki korumalı çıkıştan değil, o kısmı atlıyorsunuz.
    18v şarjlı vidalamam var nicd pilleri 5 adet lion pillerle değiştiricem fakat bms şarj devresini kullanmak istemiyorum. İmax B6 şarj aletim var. Pillerin her kutbundan (bms şarj aletine bağlamak için gerekli kablolama) kabloları imax b6 şarj aletine uygun soket yaparak dışarıda şarj edip pilleri akım koruma devresi olmadan direk matkaba bağlayıp böyle bir kullanım gerçekleştirebilirim bu demenize göre.. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
  • carljohnson61 C kullanıcısına yanıt
    Elinizde balans şarj cihazı varsa uygun kablolama ile dışarıdan cihaza bağlayarak şarj edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Elinizde balans şarj cihazı varsa uygun kablolama ile dışarıdan cihaza bağlayarak şarj edebilirsiniz.
    Peki pillerden yüksek akım çekilirse, piller herhangi bir risk teşkil eder mi
  • 18650 pillerin genelinde deşarj akımı yani C katsayısı 2 dir. Kısacası pilin saatlik amper değerinin 2 katı kadar güvenle akım çekilebilir. Bu da yaklaşık 4-5 amper civarıdır. Bunun üzerine çıkılmaya kalkılırsa pil aşırı ısınır. Lityum piller için yüksek sıcaklık tabiki risklidir. Ancak ben yaptığım şarjlı matkap uygulamasını halen sorunsuz kullanıyorum. Şu ana kadar aşırı ısınma oluşmadı. Eski haline nazaran matkabım daha kullanışlı.

    Pillerin daha uzun ömürlü olması için matkabınızda güç düşümü hissedince kullanmaya devam etmeyin hemen şarj edin. Böylece derin deşarjın olumsuz etkisinden pillerinizi korursunuz.
  • konuyu tekrar hortlatiyorum ama bişey soracağım bu bataryadan bende yaptım ancak matkap zorlanınca bms devre gücü kesiyor ve tekrar şarja takınca düzeliyor aceba matkabın beslemesini devrenin neresinden alıyorsunuz. ben şarja bağladığımız yerden aldım p+p- yazan yerden aceba yanlismi yaptım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conkim880

    konuyu tekrar hortlatiyorum ama bişey soracağım bu bataryadan bende yaptım ancak matkap zorlanınca bms devre gücü kesiyor ve tekrar şarja takınca düzeliyor aceba matkabın beslemesini devrenin neresinden alıyorsunuz. ben şarja bağladığımız yerden aldım p+p- yazan yerden aceba yanlismi yaptım.
    Hem şarj hem de güç P- ve P+ dan doğru. Ya BMS'nin gücü yetmiyordur ya da pillerin verebileceği anlık akım düşüktür. Görsel paylaşırsanız BMS ve pillerin kodlarıyla ilgili bir bakalım.
  • conkim880 C kullanıcısına yanıt
    Konuyu tamamen okuyabildiniz mi? Bu kartlar çıkış akımı konusunda yetersiz kalıyorlar o yüzden yüklenince kısa devre koruması aktif oluyor. Ben çözümü çıkışı doğrudan pillerden almakta buldum. Bms kart şarj esnasında aktif, çıkışta pasif yıllardır böyle kullanıyorum. Motor gücünde düşüş hissedince kullanmayı kesip hemen şarj ederseniz aşırı deşarj sebebiyle pillerin verimi de düşmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöğle bir çözüm daha var ben yıllardır öğle kullanıyorum 40A BMS taktım ama ilk anda çok akım çekilince devre kesiyor voltajı.El süpürgesi Motoru elle çeviriseniz çalışıyor buda bana şu fikri verdi ve uyguladım hiçbir şey yapmadan sadece aç kapa anahtarını kullanarak sorun çözüldü.
    ilk açınca motor bir hareket ediyorya çok seri bir şekilde anahtarı kapatıp açınca motorun ohareketi durana kadar yani sorun olmadan çalışıyor ben böğle kullanıyorum.Böğlece çıkışı pillere direk bağlamanızada gerek kalmıyor.
  • conkim880 C kullanıcısına yanıt
    Kullandığınız piller ve BMS kart özelliklerini bilmediğimiz için net bir cevap veremeyiz. Ancak resimlerini eklediğim BMS kartını ve pilleri kullanırsanız hiç bir sorun yaşamazsınız.
    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJIŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJIŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.