Şimdi Ara

Şasi Yamukluğu Nasıl Anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
10.074
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar, nasıl anlayabilirim? Araç benden önce sol ön çamurluktan darbe almış ve çamurluk çekiçlenmiş. Çekiç izleri biraz belli oluyor ama rahatsızlık vermeyecek seviyede, sadece yakından belli oluyor. Böyle bir darbede şasi kayacak kadar darbe alabilir mi? Lastikleri ıslatın falan diyorlar ama ne kadar doğru bilemiyorum. Hiç arabamı giderken arkadan da izlemedim. Sürüşe bir etkisi olur mu ve ben arabanın içinde anlayabilir miyim? Ya da arabanın duruşundan anlayabilir miyim? Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Şasi Yamukluğu Nasıl Anlaşılır?

    Şasi yamukluğu, bir aracın yapısal bütünlüğünü tehlikeye atan ciddi bir sorundur. İster araba ister motosiklet olsun, şasesi yamuk bir araç sürmek tehlikelidir ve maliyetli onarımlara yol açabilir. İşte şasi yamukluğunu nasıl anlayabileceğine dair bazı işaretler:

    • Görsel İşaretler: Aracının gövdesinde hizasızlıklar, göçükler veya bükülmeler fark ederseniz, bu şasi yamukluğunun bir işareti olabilir. Kapıların veya bagaj kapağının düzgün kapanmaması da bir ipucu olabilir.

    • Sürüş Karakteristikleri: Şasi yamukluğu olan bir araç, kullanım sırasında dengesiz veya kararsız hissedebilir. Direksiyon simidinde titreme veya çekme hissedebilir ve fren yaparken aracın bir tarafa çekmesine neden olabilir.

    • Lastik Aşınması: Şasi yamukluğu, tekerleklerin hizalanmasına neden olarak düzensiz lastik aşınmasına yol açabilir. Lastiklerinde iç veya dış kısımların erken aşındığını fark ederseniz, bu şasi yamukluğunun bir göstergesi olabilir.

    • Süspansiyon Sorunları: Şasi yamukluğu, süspansiyon bileşenlerine aşırı yük bindirerek erken arızalara neden olabilir. Süspansiyon gürültüsü, titreşim veya sert sürüş fark ederseniz, şasi yamukluğu olup olmadığını kontrol ettirmeniz önerilir.

    • Şase Kayması: Şasi kayması, şasinin orijinal konumundan yerinden oynadığı bir durumdur. Bu genellikle ciddi bir çarpışmadan sonra meydana gelir ve aracın kullanımını ve güvenliğini önemli ölçüde etkileyebilir.

    Şasi Yamukluğunun Sonuçları

    Şasi yamukluğu olan bir araçla sürmek tehlikelidir ve aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi soruna yol açabilir:

    • Azalan yol tutuşu ve devrilme riski
    • Geç tepki veren direksiyon ve frenler
    • Erken lastik aşınması
    • Süspansiyon arızaları
    • Güvenlik sistemlerinin düzgün çalışmaması

    Şasi yamukluğundan şüpheleniyorsan, aracını en kısa sürede yetkili bir servise götürmeni öneririz. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi sorunları ve pahalı arızaları önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ölçülmesi gerek.düz yolda direksiyonu bırakırsanız sağa sola kaçmazsa sıkıntı yoktur.en basit yöntem bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    ölçülmesi gerek.düz yolda direksiyonu bırakırsanız sağa sola kaçmazsa sıkıntı yoktur.en basit yöntem bu.

    Merhaba.
    Sağa sola kaçma 20-30km hızlarda bile bariz midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç lifte kaldırılarak şasi gözden geçirilir. Diğer tarafa göre dalgalanma girinti çıkıntı varmı, lastikler hertarafdan ölçülür iki lstik de eşit ölçüdemi bakılır. İşten anlamayan bunları göremez ayrı mesele. Uzun vadede lastikler düzgün alınmaz. Arkadaşın dediği gibi düz yolda araç sağa sola dalma yapıyorsa şasinin işlem gördüğü daha kolay anlaşılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Araç lifte kaldırılarak şasi gözden geçirilir. Diğer tarafa göre dalgalanma girinti çıkıntı varmı, lastikler hertarafdan ölçülür iki lstik de eşit ölçüdemi bakılır. İşten anlamayan bunları göremez ayrı mesele. Uzun vadede lastikler düzgün alınmaz. Arkadaşın dediği gibi düz yolda araç sağa sola dalma yapıyorsa şasinin işlem gördüğü daha kolay anlaşılır.

    Rot balansçıya götüreceğim, orada bakarlar herhalde. Ufak kaymaları düzeltebilirler mi?
  • Sağa sola kaymıyor direksiyonu bırakınca. Kaç kilometre hızda kaymaması gerekir?
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    100 km de deneyiniz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Araç lifte kaldırılarak şasi gözden geçirilir. Diğer tarafa göre dalgalanma girinti çıkıntı varmı, lastikler hertarafdan ölçülür iki lstik de eşit ölçüdemi bakılır. İşten anlamayan bunları göremez ayrı mesele. Uzun vadede lastikler düzgün alınmaz. Arkadaşın dediği gibi düz yolda araç sağa sola dalma yapıyorsa şasinin işlem gördüğü daha kolay anlaşılır.

    Rot balansçıya götüreceğim, orada bakarlar herhalde. Ufak kaymaları düzeltebilirler mi?

    Rot,balans cı eğiklik konusunda teşhis ve düzeltilmesi gerekip gerekmiyeceği hakkında fikir verir fakat düzeltmez.
    Düzeltme işini Kaportacı yapar.Düzeltmeden önce öntakıma sökülür şasinin durumuna göre gerekiyorsa motor, tampon, radyatör ve alt panel sökülüp düzeltilir. Motor ve alt pnel sökülmesi gerekitorsa şasinin durumu bayağı kötü olmalı. Sizin aracınız dalma çekme yapmadığına göre sanmıyorum sizin aracınızın şasi bukadar hasarlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 12 Eylül 2015; 15:57:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Araç lifte kaldırılarak şasi gözden geçirilir. Diğer tarafa göre dalgalanma girinti çıkıntı varmı, lastikler hertarafdan ölçülür iki lstik de eşit ölçüdemi bakılır. İşten anlamayan bunları göremez ayrı mesele. Uzun vadede lastikler düzgün alınmaz. Arkadaşın dediği gibi düz yolda araç sağa sola dalma yapıyorsa şasinin işlem gördüğü daha kolay anlaşılır.

    Rot balansçıya götüreceğim, orada bakarlar herhalde. Ufak kaymaları düzeltebilirler mi?

    Rot,balans cı eğiklik konusunda teşhis ve düzeltilmesi gerekip gerekmiyeceği hakkında fikir verir fakat düzeltmez.
    Düzeltme işini Kaportacı yapar.Düzeltmeden önce öntakıma sökülür şasinin durumuna göre gerekiyorsa motor, tampon, radyatör ve alt panel sökülüp düzeltilir. Motor ve alt pnel sökülmesi gerekitorsa şasinin durumu bayağı kötü olmalı. Sizin aracınız dalma çekme yapmadığına göre sanmıyorum sizin aracınızın şasi bukadar hasarlı olsun.

    Ufak yamukluklar olabilir, o da sıkıntı teşkil etmez o zaman. Ufak yamuklukları da zaten basit bir şekilde düzeltiyorlar anladığım kadarıyla. Peki tekerlekleri ıslatıp direksiyonu dümdüz tutarak bir şeye varabilir miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Araç lifte kaldırılarak şasi gözden geçirilir. Diğer tarafa göre dalgalanma girinti çıkıntı varmı, lastikler hertarafdan ölçülür iki lstik de eşit ölçüdemi bakılır. İşten anlamayan bunları göremez ayrı mesele. Uzun vadede lastikler düzgün alınmaz. Arkadaşın dediği gibi düz yolda araç sağa sola dalma yapıyorsa şasinin işlem gördüğü daha kolay anlaşılır.

    Rot balansçıya götüreceğim, orada bakarlar herhalde. Ufak kaymaları düzeltebilirler mi?

    Rot,balans cı eğiklik konusunda teşhis ve düzeltilmesi gerekip gerekmiyeceği hakkında fikir verir fakat düzeltmez.
    Düzeltme işini Kaportacı yapar.Düzeltmeden önce öntakıma sökülür şasinin durumuna göre gerekiyorsa motor, tampon, radyatör ve alt panel sökülüp düzeltilir. Motor ve alt pnel sökülmesi gerekitorsa şasinin durumu bayağı kötü olmalı. Sizin aracınız dalma çekme yapmadığına göre sanmıyorum sizin aracınızın şasi bukadar hasarlı olsun.

    Ufak yamukluklar olabilir, o da sıkıntı teşkil etmez o zaman. Ufak yamuklukları da zaten basit bir şekilde düzeltiyorlar anladığım kadarıyla. Peki tekerlekleri ıslatıp direksiyonu dümdüz tutarak bir şeye varabilir miyim?

    Lastikleri ıslatıp direksiyonu düz tutmak derken? İlk defa sizden duyuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Araç lifte kaldırılarak şasi gözden geçirilir. Diğer tarafa göre dalgalanma girinti çıkıntı varmı, lastikler hertarafdan ölçülür iki lstik de eşit ölçüdemi bakılır. İşten anlamayan bunları göremez ayrı mesele. Uzun vadede lastikler düzgün alınmaz. Arkadaşın dediği gibi düz yolda araç sağa sola dalma yapıyorsa şasinin işlem gördüğü daha kolay anlaşılır.

    Rot balansçıya götüreceğim, orada bakarlar herhalde. Ufak kaymaları düzeltebilirler mi?

    Rot,balans cı eğiklik konusunda teşhis ve düzeltilmesi gerekip gerekmiyeceği hakkında fikir verir fakat düzeltmez.
    Düzeltme işini Kaportacı yapar.Düzeltmeden önce öntakıma sökülür şasinin durumuna göre gerekiyorsa motor, tampon, radyatör ve alt panel sökülüp düzeltilir. Motor ve alt pnel sökülmesi gerekitorsa şasinin durumu bayağı kötü olmalı. Sizin aracınız dalma çekme yapmadığına göre sanmıyorum sizin aracınızın şasi bukadar hasarlı olsun.

    Ufak yamukluklar olabilir, o da sıkıntı teşkil etmez o zaman. Ufak yamuklukları da zaten basit bir şekilde düzeltiyorlar anladığım kadarıyla. Peki tekerlekleri ıslatıp direksiyonu dümdüz tutarak bir şeye varabilir miyim?

    Lastikleri ıslatıp direksiyonu düz tutmak derken? İlk defa sizden duyuyorum.

    Tekerlekler doğru iz çıkartıyor mu diye bakılır. Ben de bazılarından duydum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rot valanscilar olcuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok ciddi bir hasar varsa direksiyon dan anlaşılır küçük hatalar içinde sağ ve sol taraf simetrisi ne bakin. Arada fark var mi? Simetri bozuk mu değil mi
  • Çok ciddi bir hasar varsa direksiyon dan anlaşılır küçük hatalar içinde sağ ve sol taraf simetrisi ne bakin. Arada fark var mi? Simetri bozuk mu değil mi
  • Çok ciddi bir hasar varsa direksiyon dan anlaşılır küçük hatalar içinde sağ ve sol taraf simetrisi ne bakin. Arada fark var mi? Simetri bozuk mu değil mi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba sağa sola çekebilir, lastikler (sağ ve sol olmak üzere) eşit bir şekilde aşınmaz. Çekme falan yapıyorlar ama ne derece düzeliyor bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Araba sağa sola çekebilir, lastikler (sağ ve sol olmak üzere) eşit bir şekilde aşınmaz. Çekme falan yapıyorlar ama ne derece düzeliyor bilmiyorum

    Kaç kilometre hızda giderken direksiyonu bıraktığımızda sağa sola çekiyorsa sıkıntı vardır?
  • Bir şaseciye gidip ölçüm yaptırabilirsiniz. Ya da başka bir araçla kendi aracınızı arkadan izleyebilirsiniz. Rot Balans ölçümü de yapılabilir.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bir şaseciye gidip ölçüm yaptırabilirsiniz. Ya da başka bir araçla kendi aracınızı arkadan izleyebilirsiniz. Rot Balans ölçümü de yapılabilir.

    Rot balansçıya gideceğim zaten. Orada baktırırız. Direksiyon gayet düzgün çalışıyor. Kendini rahat topluyor, düşük hızlarda çekme falan yapmıyor. Yüksek hızlarda yapıyor ama 100'den sonra falan. Rot balansı kaymış galiba. Bu araçların rot balans ayarı çok çabuk bozuluyor.
    Edit: Hatta Bursa'da düzgün ve kaliteli bir rot balansçı tavsiye edecek var mı?



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  •  Şasi Yamukluğu Nasıl Anlaşılır?


    basit bi ornek gecen gun rot balansa goturdugum arac ayar yapildigi halde cikan sonucta sag sasede yamukluk oldugu icin sol lastikle sag lastik arasindaki fark degeri resimde ortada yazan kaster degerleri sase yamuklugunu gosteriyomus arac saga cekiyor



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.