Şimdi Ara

Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
0
Favori
51.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazılarımız motor üretmeyi çok kolay zannediyor galiba ?

    Günümüz Türkiyesinde motoru üretmek oldukça maliyetli. Hadi Dr. ONUK bu maliyeti göze aldı gitti aracın kendi motorunu yaptırdı/döktürdü. corner4815 gibiler yüzünden araba satılmadığı zaman ne olacak ? Dünyanın maliyeti adamın elinde patlattı.

    Size göre savunma sanayii firmalarının ürettiği askeri araçlarda Türk değil o zaman. Aselsanın yaptığı ekipmanlarda Türklükten çıkıyor o zaman. Çünkü o firmaların ürettiği ve aselsan ekipmanlarının takıldığı ZMA'lar ve daha nice aracın motorü Türk üretimi değil.
  • cidden benim de anlamadıgım nedir bizdeki bu spor otomobil yapma tutkumuz hemde 130 beygirlik rono motoruyla...

    yap adam gibi aile arabası kasasında bir araç motoru yine renodan olsun. bu görünümde çok az satılabilecek bir araca birde şaka gibi 130 beygirlik motor koyuyorlar.. hiç mantıklı degil..

    motorunu da kendimiz üretebiliriz ancak bu ilk basta devlet destekli olmalı.

    en basit örnekle Sn Tayyip Erdogan diyecek ki 3-4 büyük aileye" ne destek isterseniz benden size var bir otomobil üretin" veya hepsine ayrı ayrı otomobil üretmelerini söleyecek ve koçlar sabancılar zorlular devletten aldıgı destekle bunu üretecekler ki bu mümkündür.

    ama tabi buna ayıracak zaman ve paradan önce ülkemizin halletmesi gereken işler var siyasete girmeden söleyecegim şey bir cok eksikligimiz var onları halledip rahata kavustuktan sonra araba gibi zor işlere girişebiliriz anca...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    Bazılarımız motor üretmeyi çok kolay zannediyor galiba ?

    Günümüz Türkiyesinde motoru üretmek oldukça maliyetli. Hadi Dr. ONUK bu maliyeti göze aldı gitti aracın kendi motorunu yaptırdı/döktürdü. corner4815 gibiler yüzünden araba satılmadığı zaman ne olacak ? Dünyanın maliyeti adamın elinde patlattı.

    Size göre savunma sanayii firmalarının ürettiği askeri araçlarda Türk değil o zaman. Aselsanın yaptığı ekipmanlarda Türklükten çıkıyor o zaman. Çünkü o firmaların ürettiği ve aselsan ekipmanlarının takıldığı ZMA'lar ve daha nice aracın motorü Türk üretimi değil.

    Kolay demedik gerekli dedik. Sizin gözünüzle bakarsak Toros'ta Türk arabası. Öyle mi peki? Bence değil.
    Kendi motorumuz, kendi fabrikamız, kendi şasilerimiz kısacası bir otomobilin %100 Türkiye topraklarında üretilmesi ve her parçasının kendine özgü olan bir Türk firması tarafından yapılması benim asıl beklentim hayalim. Yukarıdaki arkadaşın dediği de doğru yanlış kulvarda uğraşıyoruz. Evet takdir edilesi girişimler ama öyle bir otomobil üretmeliyiz ki Türk halkı bağrına bassın, Clio Symbol, Broadway, Toros, Şahin sahibi olan aileler bu aracı edinsin. İşte o zaman Türkiye'yi 1 adım öteye götüren bir girişim olur. Aldığımız her arabanın ÖTV dışındaki hemen hemen tüm geliri yurtdışına gidiyor bu para ülkemizde kalır. Madem otomotiv sanayisi bir ülke ekonomisinin en büyük lokomotifi ki Türkiye'de öyledir hiç Türk sermayeli otomobil üretmememize rağmen, o zaman böyle yaygın, sevilen, kullanılan ve hatta ihraç edilen bir araç yapsak kim bilir bu ülke ne kadar ilerleyecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corner4815

    bu ne sazanlık

    her defasında kendini ispatlamış markaların spor arabaları fiyatına el yapımı araçlar ortaya çıkıyor. yok etox bilmem ne!!!!

    size soruyorum, 35000 euro verip bu sazan ımı alırsınız yoksa ikinci el 320 coupe vs. mi alırsınız??
    kusura bakmayın ama bu araca para vermek sazanlık

    biride çıksın B sınıfı veya C sınıfı araç yaptım 15000 euro hadi bunu üretelim kendi markamızla desin.
    elbetteki atölyede araba yapmaktan çok büyük bir iş ama en azından bunun için destek istesin!!!

    bu tip araçları örneğin ingilizler yapar, bir sürü ufak tefek marka altında üretilen araçları var.
    mesela biri çıkmış ss motosiklet motoru kullanıp çok hafif bir pist aracı yapmış bölgesel satıyor.
    ama bu işler bize uygun değil, ayrıca bizim otomobil sanayimizi bir yere götürmez.

    bu çabaları takdir ediyorum ama sanki yanlış kulvarlarda koşmaya çalışıyoruz.
    bakın İran Çin otomobil işine yeni adım atıyorlar, çok derin bilgim yok ama onların Honda motorlu çakma spor otomobil yaptığını görmüyorum

    yok ferrari şöyleymiş, yok Porsche zamanında şunu yapmış
    gidin Ford'u Samand'ı Cherry'yi örnek alın.
    Seri imalat tam bir otomobil işi nasıl başlamış


    Dünyada bu tip limitli üretilen araçların hiç biri ucuz değildir. 35,000 euro limitli üretim spor bir araç için oldukça ucuzdur. 100,000+ eurolardan bahsedilir bu tip araçlar için. Böyle bir aracın alıcı kitlesinin aklına en son gelecek şey bunun yerine ikinci el 320 felan almaktır. (O adamın garajında 320i değil 650i'si vardır zaten) Siz B, C sınıfı araç üretin diyorsunuzda, bu tip bir araç üretmenin maliyeti konusunda acaba fikriniz var mı?
    Bu sınıfta rekabet çok yüksek, sektörün oyuncuları belli, onların elinden pastayı kapmak çok çok zor.
    Sadece bir örnek veriyim vw'yi, ford'u geçtim, 3-5 sene öncesine kadar ülkemizde adam yerine konulmayan Hyundai'nin 40 senelik bir firma olduğunu yada ürettiği şeylere ülkemize araba denilmeyen Chery'nin 12 senelik bir firma olduğunu biliyor musunuz? Yada 20 senelik pejo platformunda üretim (gelişmiş araç giydirme) yapan Samand'ın 13 senelik bir firma olduğunu?

    Ülkemizde b,c sınıfı araç üretimi imkansıza yakın birşey. Onun için bu tip butik üretimlerin olması elbette desteklenmeli, çünkü bizden daha fazlası çıkmaz. Ne yapılırsa yapılsın, sadece DÜZGÜN yapılsın, etox gibi rezillik olmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corner4815

    bu ne sazanlık

    her defasında kendini ispatlamış markaların spor arabaları fiyatına el yapımı araçlar ortaya çıkıyor. yok etox bilmem ne!!!!

    size soruyorum, 35000 euro verip bu sazan ımı alırsınız yoksa ikinci el 320 coupe vs. mi alırsınız??
    kusura bakmayın ama bu araca para vermek sazanlık

    biride çıksın B sınıfı veya C sınıfı araç yaptım 15000 euro hadi bunu üretelim kendi markamızla desin.
    elbetteki atölyede araba yapmaktan çok büyük bir iş ama en azından bunun için destek istesin!!!

    bu tip araçları örneğin ingilizler yapar, bir sürü ufak tefek marka altında üretilen araçları var.
    mesela biri çıkmış ss motosiklet motoru kullanıp çok hafif bir pist aracı yapmış bölgesel satıyor.
    ama bu işler bize uygun değil, ayrıca bizim otomobil sanayimizi bir yere götürmez.

    bu çabaları takdir ediyorum ama sanki yanlış kulvarlarda koşmaya çalışıyoruz.
    bakın İran Çin otomobil işine yeni adım atıyorlar, çok derin bilgim yok ama onların Honda motorlu çakma spor otomobil yaptığını görmüyorum

    yok ferrari şöyleymiş, yok Porsche zamanında şunu yapmış
    gidin Ford'u Samand'ı Chery'yi örnek alın.
    Seri imalat tam bir otomobil işi nasıl başlamış


    +1

    İhtiyaca yönelik üretim yapmak zorundalar. Apaçileri sonra da düşünürler.

    75.000 TL'yi kalkıp sırf Türk mühendisler tasarladı diye dün piyasaya sürülen araca mı bağlayacağım? Komik. Chery ile güle oynaya dalga geçiyorlar forumda. Yeniymiş de, adam olması için bilmem kaç fırın ekmek yemesi gerekiyormuş da, tenekeymiş de, buna bu para verilir miymiş de, bilmem ne... Sazan'ın nesi fazla Chery'den? Dün ortada araba yoktu, bugünse hop, işte size arabaaaa!

    İlla temenni gerekiyorsa; yeni Etox Zafer hoş gelmiş, sefalar getirmiş derim. Şekil de güzel. Ama boş yani. Dedikodular çıkar Cem Yılmaz 1 tane sipariş etti falan diye, bu sayfa da kapanır gider...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    Bazılarımız motor üretmeyi çok kolay zannediyor galiba ?

    Günümüz Türkiyesinde motoru üretmek oldukça maliyetli. Hadi Dr. ONUK bu maliyeti göze aldı gitti aracın kendi motorunu yaptırdı/döktürdü. corner4815 gibiler yüzünden araba satılmadığı zaman ne olacak ? Dünyanın maliyeti adamın elinde patlattı.

    Size göre savunma sanayii firmalarının ürettiği askeri araçlarda Türk değil o zaman. Aselsanın yaptığı ekipmanlarda Türklükten çıkıyor o zaman. Çünkü o firmaların ürettiği ve aselsan ekipmanlarının takıldığı ZMA'lar ve daha nice aracın motorü Türk üretimi değil.

    Kolay demedik gerekli dedik. Sizin gözünüzle bakarsak Toros'ta Türk arabası. Öyle mi peki? Bence değil.
    Kendi motorumuz, kendi fabrikamız, kendi şasilerimiz kısacası bir otomobilin %100 Türkiye topraklarında üretilmesi ve her parçasının kendine özgü olan bir Türk firması tarafından yapılması benim asıl beklentim hayalim. Yukarıdaki arkadaşın dediği de doğru yanlış kulvarda uğraşıyoruz. Evet takdir edilesi girişimler ama öyle bir otomobil üretmeliyiz ki Türk halkı bağrına bassın, Clio Symbol, Broadway, Toros, Şahin sahibi olan aileler bu aracı edinsin. İşte o zaman Türkiye'yi 1 adım öteye götüren bir girişim olur. Aldığımız her arabanın ÖTV dışındaki hemen hemen tüm geliri yurtdışına gidiyor bu para ülkemizde kalır. Madem otomotiv sanayisi bir ülke ekonomisinin en büyük lokomotifi ki Türkiye'de öyledir hiç Türk sermayeli otomobil üretmememize rağmen, o zaman böyle yaygın, sevilen, kullanılan ve hatta ihraç edilen bir araç yapsak kim bilir bu ülke ne kadar ilerleyecek.



    L.J bana bir söylermisin bugün birisi çıkıp bir Symbol gibi, Accent Era gibi, Albea gibi bir araç çıkartsa kaç kişi alacak. Bahsettiğimiz toplum bizim toplumumuz. Küçükken yerli malı haftası kutlayan toplum bugün Türk markalarının yüzüne bakmıyor.


    @corner4815: ben bu arabayı en azından 3.20 ile karşılaştırmıyorum hangisini alırım diye

    Bu adam B sınıfı ve C sınıfı arabayı sürdü piyasaya diyelim. Millet ne diyecek?
    Bizim insanımız ben bu arabayı alana kadar gider Fransızın Symbol'ünü yada Korelinin Era'sını alırım diyecek. Malesef diyecek.




  • Hocam Samand araba mı üretiyor? 20 senelik pejo platformuna giydirme yapıyorlar. Chery'i adam yerine koyuyor musunuz? Daha dün adam yerine konmaya başlanan Hyundai 40 senelik firma, 30-40 milyar dolar cirosu var.

    Biz yapamayız geyiklerini devam ettirmiyorum ama ne yapacağımızın farkında olup uçmayalım diyorum. Daha Vestel'i adam yerine koymayıp lcdsine 2 bin lirayı bağlamıyoruz, yerli araca mı 30 bin lira bağlayacaz? Gerçekci olalım lütfen.
  • Arkadaşlar, birincisi seri üretim diyip duruyorsunuz, seri üretim bir araç yapmak ve dahası bunun devamlılığını sağlamak nasıl büyük bir yatırımdır bir fikriniz var mı? Seri üretim yapmak böyle küçük serbest girişimcilerin işi değil ki. Ancak çok büyük şirketlerin altından kalkabileceği bir yatırımdır ve bir yandan da çok risklidir çünkü oturmuş bir piyasa vardır ortada.

    İkincisi, adam sizin milliyetçi hislerinizi tatmin etmek için yapmamış ki aracı, oğlunun anısına yapmış. Motoru ordanmış, bilmemnesi buradanmış ne farkeder? Zaten sene 2009; yüzde yüz Alman, yüzde yüz Japon diye bir şey mi var zannediyorsunuz? Yok öyle zannediyorsanız küreselleşmeyi, kapitalizmi hiç anlamamışsınız demektir. Kaldı ki, belki ileride kar ederse kendi motorlarını da üretir. Sonuçta daha yolun başında, hemen yerin dibine sokmaya gerek yok.
  • Mercedes-Benz AMG 60º V 12

     Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]



    mercedesin 60 derece açılı v12sini kullanıyor diye italyanlarda sizin gibi düşünüyormudur?


    ha şöyle deseler ''biz %100 yerli otomobil ürettik'' etoxdaki gibi web sayfasında milli marşlar çalsalar bizim içimizdeki vatan sevgisini kullansalar çıkarları için o zaman belki haklısınız diyeceğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DSMN

    Arkadaşlar, birincisi seri üretim diyip duruyorsunuz, seri üretim bir araç yapmak ve dahası bunun devamlılığını sağlamak nasıl büyük bir yatırımdır bir fikriniz var mı? Seri üretim yapmak böyle küçük serbest girişimcilerin işi değil ki. Ancak çok büyük şirketlerin altından kalkabileceği bir yatırımdır ve bir yandan da çok risklidir çünkü oturmuş bir piyasa vardır ortada.

    İkincisi, adam sizin milliyetçi hislerinizi tatmin etmek için yapmamış ki aracı, oğlunun anısına yapmış. Motoru ordanmış, bilmemnesi buradanmış ne farkeder? Zaten sene 2009; yüzde yüz Alman, yüzde yüz Japon diye bir şey mi var zannediyorsunuz? Yok öyle zannediyorsanız küreselleşmeyi, kapitalizmi hiç anlamamışsınız demektir. Kaldı ki, belki ileride kar ederse kendi motorlarını da üretir. Sonuçta daha yolun başında, hemen yerin dibine sokmaya gerek yok.


    Zaten ondan bahsediyorum, madem küresel sistemin bir oyuncusuyuz, nedir bu tantana? Seri üretim ya da değil, orijinal ya da devşirme, ne fark eder? Bu sistemde yüzde yüz yerli üretim mümkün müdür? Hayır. Ulus devlet modeli yeniden canlanırsa belki düşünülür bu tür hamleler.

    Bu tür haberlerle, insanların milliyetçi duygularıyla oynayıp, prim yapmaya çalışıyorlar. Reklamın her türlüsü mübah tabi. Yerin dibine sokmamak mümkün olmuyor malesef.




  • Şu ana kadar aldığım izlenim Etox gibi *aşak geçilecek bir araç olmadığı. Şasi kendi üretimleriymiş.
    Adamların çok ciddi üretimler yapan, bir çok pantenti olan ve dünyada sayılı olan bir tersaneleri varmış.
    Bu tip butik üretim yapanlar mutlaka motoru dışardan alarak işe başlar, çoğu da öyle devam ettirir, bazısı kendi motoruna geçer. Zonda olaya Amg motoruyla başlamış ve Ferrari'lere nal toplatan bir araç olduysa, heralde kimse Sazan'ın motorunun direk alınmasına laf edemez. Chevi motoru olabilir diyenler var, corvette motoru çıkarda şaşırmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerem_usta -- 8 Kasım 2009; 12:19:24 >
  • Sazan ya da sezen adamlar emek harcamis iste bu bir avuc gencteki con benjamin toşak koçta sabancıda var mı yok ?
    tebrik ediyorum daha da iyi olurlar insallah...
    Oturdugun yerden yorum yapmak kolay ,o yüzden tasarıma yorumda yapmıyorum...
  • Her tarafinda Türkçe yazilar yazan; en basitinden saginda solunda ''oil pressure'' yerine ''Yağ Basıncı``

    ya da ''temperature'' yerine Türkçe`si yazan araclara binmek hepimizin ortak hayali..

    Ne yazik ki bu guzel hayallerimiz yuzunden boyle guzel cabalari kucumsemeye calisiyoruz..

    Evet belki adam kendi motorunu uretmemis.. Kendi jantini takmamis..

    Ama sicacik, bogaza nazir evinde oturup da puro icmemis..

    Caba gostermis.. Sonucta bir seyler uretmis.. Zaman harcamis.. Mesai harcamis..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuuberk -- 8 Kasım 2009; 12:23:43 >
  • Etoxla bu aracın karşılaştırılması çok saçma. Bu arabayı tasarlayan imal eden kişileri bir araştırın ondan sonra saçma sapan yorumlar yapın. Bu araba etox gibi sanayideki fibercilerin kesip biçerek yaptığı megane dan bozma bir araba değil. Araba sadece motordan oluşmaz. Motor dışında çok daha fazla ar-ge gerektiren kısımlar var ki yapılmış emek harcanmış. Bugün dünyada kaç çeşit karbon kevlar kompozit şaseli araç çeşidi var ki? Kolaymı zannettiniz acaba bunu?
  • jantlar cms mi?

  • Tasarımı çok güzel bence . Allah yardımcıları olurda inş. başarılarının devamı gelir.
  • jantlar şahinlere takılan nikelaj janta benzemiş
  • Mesela bir örnek daha

    Siz bu sene ilk kez yarışan sakarya üniversitesinin yada itü'nün wsc takımını duydunuzmu ? adamlar çalıştılar çabaladılar ve ilk 15'e girdiler. rakipleri ise Michigan, MIT, Stanfort, Bochum Üniversitesi, Cambrige Üniversitesi vs. Bu tür 23 takımın içinden ilk 15'e girdiler. Basında duydunuzmu hiç bu haberleri ? Duymadınız ama birçok insan şimdiden bu 2 takımı itin bilmem neresine sokuyorlar niye daha iyi bir başarı elde edemediler diye. Şapkayı önümüze koyup düşünme zamanı diyeceğim ama o zamanlar çoktan geçti. Birşey yapmaya çalışanları itin biyerlerine sokmaya devam edelim. En iyi yaptığımız şey bu nasıl olsa.
  • Forumlara katkıda bulunmak adına yapılan alıntıların en azından kaynağı belirtilirse bu bilgiyi paylaşıma hazırlayan kişilerin emek ve çabalarına saygı göstermiş olursunuz. Örneğin İKO'nun Copy Paste ettiği yazı ve resimler otoplato.com dan ama en ufak bir referans yok. Bunun doğru olmadığını düşünüyorum.
  • Yazıda diyor ki;

    İki model var. Biri S56 Renault motorlu 130bg 35K Euro.

    Diğeri ise 900 kg, 490 bg üretilmesi düşünülen fotoğrafları da olan Sazan modeli. Ki bunda da Corvette motoru varmış.

    Çoğu kişi üstünkörü bile okumadan yorum yapmış...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H. -- 8 Kasım 2009; 13:32:03 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.