Şimdi Ara

Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
0
Favori
51.627
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]

     Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]

     Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]

     Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]




    ________________________________________________________________________________________________________________

    Sazan ismi nereden geliyor ?

    Gelelim Sazan’a. Açıkçası bu ismin şakayla karışık bir Kod ismi olduğunu düşünüyorduk. Ancak bunun önümüze konan süper otomobilin gerçek ismi olacağını, hüzünlü hikayesini dinleyerek öğrendik. SAZAN, Dr.Onuk’un 1996 yılında bir trafik kazasında kaybettiği oğlu ,Uçak ve Uzay Mühendisliği öğrencisi Kaan Onuk’un projesiymiş. Tıpkı Enzo Ferrari’nin erkenden kaybettiği oğlu Alfredino’nun Vittorio Jano ile birlikte geliştirdiği yeni V6 motor ve Yarış otomobili projesi gibi. Enzo Ferrari, bu büyük kayıptan sonra yeni yarış otomobillerine ve sonra çıkan 206GT Otomobillerine sevgili oğullarına evde hitap edildiği gibi “Dino” adını vermiş ve onun imzasını markalaştırmıştı. Ekber Onuk’ta benzer bir karar alarak oğullarının okul arkadaşları arasında lakabı olan SAZAN’ı marka olarak seçmiş ve Kaan’ın el yazısıyla attığı sazan imzasını otomobilin önüne gururla koymuş.


    Kanımızca ilk aşama Devrim otomobilinin bu ülke insanının kafasına “bu ülkede otomobil yapılabilir“ fikrini sokmasıdır. Ondan sonra Koç grubunun bu sitede defalarca övdüğümüz Anadol üretimine geçişi gelir. Anadol bir çok tabuyu yıkan ve en önemlisi pazarın,zamanın çok önünde bir çok gelişmenin altındaki imza olmuştur. Tek kapı birinci jenerasyon, SL , STC 16 , BÖCEK, SW gibi proje aşamalarıyla bir deniz feneridir. Daha sonra Murat 124 ve Renault 12 üretimi için kurulan dev modern fabrikalar devri başlar. Bunları Opel’in Türkiye’de başlattığı montaj operasyonu takip eder ki bunun önemi ne boyunda ne üretim tekniğindedir.Burada kilometre taşı olan bu tesiste güncel modellerin bu ülkede üretilebileceği, kalitesinin Avrupa’dan daha iyi olacağı ve hatta bunların Avrupa’ya satılacağını göstermesi ve modern otomobil ticareti yöneticiliğini başlatmasıdır.Takiben gelen Toyota’da aynı çizgiyi takip etmiş ve Uzakdoğulu Hyundai,Honda gibi firmaların da üretim yatırımına geçmesini sağlamıştır. Tabii bu evrim sanayi olarak sürerken arada özellikle Otomobile aşkla bağlı bazı kişilerde değişik denemeler yapıyordu. Çoğu spor ve özel otomobiller yapmak için yola çıkanlardan sadece Sn.Hasan Yurdakul Maral ismiyle tescil ettirdiği Morgan Replikaları 200 kadar üretip tescil belgesi almaya muvaffak olabilmişti. Arada Bursada Beklen, İzmirde yapılan bazı roadster’lar,Ankarada yapılacağı duyurulan Etox coupe gibi daha çok Halkla ilişkiler aşamasında kalan bazı otomobiller duyduk ama başka da bir ilerleme göremedik. Ta ki bu güne kadar..

    Tersanede Otomobil üretimi..

    Otomobilciler arasında uzun süredir fısıltı halinde Anadol projesinde aktif görev almış Dr.Ekber Onuk’un önderliğinde bir “süper otomobil” geliştirildiği konuşuluyordu. Ancak bir çok heyecanlı ve acul projede olduğu gibi bir erken deşifre veya sızıntı yoktu. Duyduklarımıza inanıyor ama bir türlü belgeleyemiyorduk. Nihayet bu sessizlik bizzat Onuk Yonca tersanesinden gelen br duyuruyla son buldu. Türkiye’nin KAAN sınıfı hücumbot ‘larını üreten tersanenin bir bölümünde sessizce bir değil iki değişik otomobil üretilmişti. Gittik gördük, izlenimlerimiz şöyle.İkisi de heyecan verici özgün tasarımlara sahip olan otomobillerin birinin ismi ONUK S56. Bunu tipik bir refleksle bir şeye benzetmek istersek Porsche 356 Speedster’ı andırdığını söylemek mümkün. Ancak bir çok açıdan özellikle arkasının çok farklı tasarlandığını söylemek gerekiyor. Ama benziyor mu ? Diye sorarsanız, evet benziyor ,o kadar. Farklı bir spor otomobil.Otomobilin nostaljik duygulara hitap eden iki kişilik bir roadster olduğunu ve 130 beygir üreten Renault motorlu versiyonunun yaklaşık 35.000 Euro gibi çok makul bir fiyatla piyasaya sürüleceğini müjdeleyebiliriz,çünkü S56 Seri üretim için tüm aşamalardan geçmiş yani bir anlamda gün sayıyor. Otomobilin detayları ve finishing-yani son işçilik, kalitesi de mükemmele yakın. Burada teknik detaylara girmektense en çok dikkatimizi çeken özelliğin Onuk-Yonca tersanesinde çalışan çaycıdan,patrona herkesin gözünün içindeki mükemmeliyetçi ifade ve her köşede gördüğünüz tutkulu işini severlik olduğunu yazmayı tercih ettik.

    Tuzla’da bir Enzo ve Alfredino öyküsü..


    Gelelim otomobile, ilk reflekslerinize hakim olun.Bu otomobil başka bir otomobile benzemiyor. Ön tamponun altındaki hava kanalları nedeniyle McLaren’a veya Modena’ya benzetenler olabilir ama detaylarda asla yakın bile değil.Hele yan ve arkadan neredeyse hiçbir otomobille bezeşmiyor bile diyebiliriz. Enteresan bir hardtop sistemi ile hem Spider hem de coupe olabiliyor. Mid engine formatındaki otomobilin



    Prototipi üzerinde Corvette motor kullanılmış ancak üretim aşamasında Nissan gücü kullanılacak. Aracın Power to weight Ratio’su yani ağırlık güç dengesi bugün dünyayı kasıp kavuran bir çok Süper Otomobil’den daha iyi. Veriler şöyle: Boş ağırlık 920 Kilogram planlanan güç 490. Daha ne denilebilir ki? Karbon Kevlar gövdenin tasarımıDemir Sümer ,Gökhan Akış ve Anadol STC 16’nın tasarımcısı Eralp Noyan’dan oluşan bir ekip tarafından yapılmış.Otomobilin en etkileyici olan kısmı yaş ortalaması 30 olan çok genç bir ekip tarafından detaylara harcanan vakit,emek ve aklı ortaya çıkaran tam bir proje örneği olması ve bir de hiç alışık olmadığımız bir ayrıntı..sorduğunuz tüm soruların muhatapları tarafından net ve çok detaylı bir şekilde cevaplanması. Sazan hakkında bugün tüm gazetelerde “Türk Ferrarisi, Türk yol canavarı” gibi benzetmeler görebilirsiniz,inanmayın.. bu Türkiye’nin otomobilcilikte aştığı ve bürokratik engeller aşılıp seri üretimi yapılabilirse ortaya koyduğu, en önemli kilometre taşlarından biri olacak tamamı Türk insanı tarafından yapılmış bir Süper Otomobil projesidir.







  •  Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]

     Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]

     Sazan su yüzüne çıktı [Türk yapımı spor otomobil]




  • şimdi asıl sazan kim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakari_

    şimdi asıl sazan kim

    bizler
  • Tek kelimeyle MUHTEŞEM!
    Bir su ürünleri mühendisi olaraktan adının Sazan olması beni ayrıca çarptı
    Tek hayal kırıklığı uğratan nokta ise motorunun ithal olacak olması. Neden kendimiz bir motor, mekanik ve yürüyen aksam üretemiyoruz?
  • aracın arka tasarımı çok kötü, cantlarda olmamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Neden kendimiz bir motor, mekanik ve yürüyen aksam üretemiyoruz?



    Cevap veriyorum...

    Çünkü otomobilin ne olduğu hakkında en ufak bir fikrimiz bile yok.

    Mühendise ve halkımıza saygı ve sevgi hiç yok...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araç hiç fena değil, düzgün bir motor koyarlar umarım. Ağırlığın bir tonu geçmemesi çok iyi, 490 hp motor da koyarlarsa canavar olur. Türkiye'de aerodinamik testleri gerçekleştirebilecekleri rüzgar tünelleri var mı bilmiyorum, yoksa bile yurtdışında bu testleri yapmaları lazım, spor bir araç için çok önemli çünkü. Jantlar eski model spor araçlardan kalma gibi duruyor, ama yazıda nostaljik falan denmiş zaten, belki bilerek böyle jant takmışlardır. Bir de arka taraftaki boşluklara ızgaralar takmaları lazım. Ama arka kısmı tamamen elden geçirseler daha iyi olur aslında, tasarımdaki en zayıf nokta çünkü. Yine de çok güzel bir başlangıç, en azından Etox'dan çok daha ciddiye alınacak bir proje, hayırlı uğurlu olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Boz Yele -- 8 Kasım 2009; 8:55:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LAST_DRIVER


    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Neden kendimiz bir motor, mekanik ve yürüyen aksam üretemiyoruz?



    Cevap veriyorum...

    Çünkü otomobilin ne olduğu hakkında en ufak bir fikrimiz bile yok.

    Mühendise ve halkımıza saygı ve sevgi hiç yok...

    Şasi üretmenin ne anlamı var o zaman hocam?
    Motor yapmayacaksak at üretelim at arabası süreriz!?
  • bi de davlumbaz taksınlar ya ön tekerleğin ordan motor görünecek nerdeyse.

    öndeki hatları arkaya taşıyamamışlar bence ama stoplarda yapılacak bir değişiklik tamamen değiştirir arka tarafın görüntüsünü.ferrariden başkasına yakışmıyor o yuvarlak stoplar ford gt de bile ucuz görünüyor.
  • % 100 yerli üretim olackmı acaba ülkemizde onu merak ediyorum. Mevcut fabrikalarda hala dışardaki an fbrikanın dediklerini yapıyorlar. Mesela bir zamanlar Linea' Türkiye' de üretilecek ismi Türk olsun diye çok laflar dolaştı ama gene ismi ecnebi çıktı.
    Ama genede emeğe saygı...
    Belki böyle başlıyacak ülkemizdede bu sektör (ölmeden görürsem artık)
  • sazan 1 vardı zaten (etox) sazan 2 veya aynalı deseler daha anlamlı olurdu
  • Hayatlarında bir vida bile üretmemiş-üretemeyecek insanların yaptıkları bazı yorumları doğal karşılamak lazım.

    Proje zaten başarılı olsa üretecekleri senede altı üstü 100 adet.Bu 100 adetlik üretim için yeni motor mu yapsalardı?Çok büyük otomotiv firmaları bile başka markalardan motor alabilirken çok kısıtlı imkanlarla üretim yapan bir süper spor üreticisinin kendi motorunu yapmasını beklemek nasıl bir zihniyetin ürünüdür anlamak zor doğrusu.
  • Türk yapımı demek bu kadar kolay olmamalı... Motoru kendimiz üretmedikten sonra bence pek bir anlamı yok, sadece ismi Türk bunun... Bu şekilde araba yapan çok insan gördük zaten, mühim olan mekaniği üretebilmek...
  • Plakası: 34MJF99
    Markası: CHEVROLET
    Modeli: 1994
    Sahip Belge Tarihi: 26.10.2007
    Tescil Birimi: SULTANBEYLİ
    Renk 1: MAVİ (Lacivert)
    Renk 2: BEYAZ
    Cinsi: OTOMOBİL
    Çalıntı Mı: HAYIR
    Hak Mahrumiyeti: YOK
  • tasarım cok güzel

    tebrik etmek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    tasarım cok güzel

    tebrik etmek lazım

    +1905 Tasarımı çok güzel ama 100 adet zaten.

    Şöyle devamlılığı olan bir araç yapamadık..
  • Tasarım etox'dan daha güzel.
  • Allah sonunu ETOX a benzetmesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edebi

    Plakası: 34MJF99
    Markası: CHEVROLET
    Modeli: 1994
    Sahip Belge Tarihi: 26.10.2007
    Tescil Birimi: SULTANBEYLİ
    Renk 1: MAVİ (Lacivert)
    Renk 2: BEYAZ
    Cinsi: OTOMOBİL
    Çalıntı Mı: HAYIR
    Hak Mahrumiyeti: YOK


    dönme sazan
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.