Bildirim
scenic mi? focus c-max mı?
Daha Fazla ![](/static/forum/img/downicon.png)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az ![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
2 Misafir - 2 Masaüstü
![](/static/forum/img/close.png)
Giriş
Mesaj
-
-
Benim tercihim Focus C-Max olurdu. -
peki bunlar hakkında biraz bilgi verebilir misiniz??? -
Her iki araç hakkında da forumda yüzlerce sayfalık bilgi var. C-max'ın da, Scenic'in de kendi başlığı var. Burada özetlesek de eksik kalır.
Size ne lazım? Aracın hangi yönden üstün olması avantaj olur sizin için? Hangi model, motor ve donanımları düşünüyorsunuz? Beklentileriniz nelerdir? Bu araçları hiç kullandınız mı?
Bunlar önemli... -
Ben daha çok bagaj hacmi, atak ve seri olması, servis yaygınlığı ve ilgisi, ikinci elde satarken rahat edebileceğim bir şey arıyorum. Binip test edemedim ama en kısa sürede test sürüşü yapmayı planlıyorum. -
bu sınıfta renaultun başarılı olduğunu düşünüyorum..scenic.. -
quote:
Orijinalden alıntı: bahadır13
Ben daha çok bagaj hacmi, atak ve seri olması, servis yaygınlığı ve ilgisi, ikinci elde satarken rahat edebileceğim bir şey arıyorum. Binip test edemedim ama en kısa sürede test sürüşü yapmayı planlıyorum.
arkadaşımız bu sınıf araç için ne gibi özellik arıyorsunuz demek istemişti. zaten saydığınız özellikler her sınıf için aranan özelliklerdir.
ikiside 240 tork üretiyordu sanırım tüketimleri arasında çok az fark var. servis yaygınlığı dersen . renault ve forddan bahsediyoruz her yer de var sayılır.
kişisel tercihim c-max den yana olurdu . -
Scenic'in bobin ağrızası, elektronik gösterge panelinin bariz bir tasarım hatasından dolayı bozulmayacak olmasını, cam krikolarının sürekli kırılmayacağını bilsem MPV olarak C-Max'e göre daha iyi yönleri olduğu için tavsiye edeceğim ama edemiyorum.
Edit: @Asabi_Troll
O fiyatlara dizel Scenic bulmak çok zor, araçlar benzinli diye tahmin ediyorum. -
Bir MPV kullanıcısı olarak (c-max) kısaca birkaç noktaya değineyim;
C-max MPV'ler arasında en spor karaktere sahip olan araçtır. Gerek direksiyon tepkileri, gerek motoru, gerek focus şasisi sayesinde gelen bağımsız ön ve arka süspansiyonları aracı bir MPV'ye göre nispeten daha iyi yol tutan, daha spor bir hale getiriyor. Tabi bu karakterin götürüleri de var. Örneğin konfor... C-max, Scenic'ten daha fazla yol ve motor sesi alır. C-max'ın süspansiyonları Scenic'e göre daha serttir.
Sanırım iki araçta da dizel düşünüyorsunuz. C-max'de 240nm(ob 260nm) 109hp 1.6 tdci motor varken, Scenic'te 1.5 Dci 80hp 185nm ve 200nm, 100 hp'lik motorlar var. Ben bu ağırlıktaki araçlara büyük ve güçlü motorların daha iyi geldiğini düşünüyorum. Bu yüzden c-max motor yönünden avantajlı.
Benzinli bile düşünüyor olsanız yine de c-max'ın motor üstünlüğü sürüyor.
C-max özellikle mekanik aksam yönünden parçası bol bir araç. Yürüyeni focus-2 ile aynı. Birçok ford araç ile ortak parçayı kullanıyor. Hatta transit ile bile... Parça bulmak zor olmadığı gibi pahalı da olmuyor. Scenic'te ise motor haricinde pek ortak parça bulmak mümkün değil.
Scenic'te benim hiç alışamadığım, sürücüyü dışlayan, veya yolcuları da sürüşe dahil eden bir karakteristik var. Bunu göstergelerden anlayabiliyorsunuz. Ben beğenmiyorum. Kişisel tercih meselesi burası. Görmeniz, denemeniz lazım.
Bu iki araç boyut olarak birbirine yakın araçlar. Her ikisi de ihtiyacınızı görecektir.
Daha çok şey yazılır, çizilir.
Benim gözümde en belirgin fark, scenic'in daha çok konfor ve daha çok aile aracı olmak üzere tasarlanmış olması, c-max'de ise aile aracı olurken sportif ruhun da dışlanmamasıdır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 18 Nisan 2010; 1:57:43 >
-
Hocamın yazdıklarına paralel, ben de eski bir Scenic kullanıcısı olarak arızaları yukarıda yazdığım için onlar harici bir iki özelliğinden bahsedeyim.
Çok iyi yol tutmaz, burada C-Max kesinlikle önde.
Sürücü odaklı kullanımda ve nispeten sportif tatlarda C-Max yine önde.
Konforda Scenic iddialıdır, yol sesi olsun, lastik sesi olsun hakikaten başarılıdır ve trim sesi olmayan nadir Renault'lardandır. Malzeme kalitesi ve işçilik de segmentine göre iyi bir noktadadır, Megane ailesinden rahatlıkla ayrılır.
Motorları konusunda dizelde C-Max önde iken benzinli motorda arıza harici hocamdan farklı olarak ben Scenic'in motorunu daha önde görüyorum.
MPV özelliklerine gelirsek,
Soğutmalı, büyük hacimli çift bölmeli kayar ön kol dayama, tabanda 4 adet büyük hacimli eşya saklama gözü, açılır panoramik cam tavan, sürücü odaklı değil de yolcu-sürücü odaklı konsol ve gösterge tasarımı (Kimi seviyor, kimi sevmiyor) gibi farklılıkları var.
quote:
Benim gözümde en belirgin fark, scenic'in daha çok konfor ve daha çok aile aracı olmak üzere tasarlanmış olması, c-max'de ise aile aracı olurken sportif ruhun da dışlanmamasıdır.
Katılıyorum.
-
aile arabasında ne işi var sportif ruhun geçinizz... -
quote:
Orijinalden alıntı: HoLY.oNE
aile arabasında ne işi var sportif ruhun geçinizz...
Biz de zaten RS bir, C-max iki demiyoruz...
Ama çok daha net direksiyon ve fren tepkilerini, daha iyi yol tutuşunu, MPV'ler arasında tek standart ön ve arka viraj denge çubuğunu, bağımsız arka süspansiyonlarını ve daha sert süspansiyonları başka nasıl ifade edebilirsiniz? -
quote:
Orijinalden alıntı: O.B.K
quote:
Orijinalden alıntı: HoLY.oNE
aile arabasında ne işi var sportif ruhun geçinizz...
Biz de zaten RS bir, C-max iki demiyoruz...
Ama çok daha net direksiyon ve fren tepkilerini, daha iyi yol tutuşunu, MPV'ler arasında tek standart ön ve arka viraj denge çubuğunu, bağımsız arka süspansiyonlarını ve daha sert süspansiyonları başka nasıl ifade edebilirsiniz?
tmm güsel yol tutar orasına lafım yokta
aile aracı dediğin kütük gibi olmaz..konforlu olur..içine yol sesi motor sesi almaz yalıtımı iyi olur...işte bu noktalarda scenic one cıkıyor bence
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X